ویزا

اهمیت ویزای ژاپن در اخذ ویزای شینگن و کانادا

ویزای ژاپن، کلید جادویی اخذ ویزای شینگن و کانادا


موضوع امروز مقاله نیلگام، اهمیت ویزای ژاپن در اخذ ویزای شینگن و کانادا است. تا انتهای این مقاله همراه نیلگام باشید.

یکی از قوانین نانوشته‌ای که می‌تواند تأثیر بسزایی در تصمیم‌گیری سفارت و آفیسر پرونده صدور ویزا داشته باشد، سابقه سفر متقاضی درخواست ویزا است. سابقه سفر و یا همان Travel History از طریق برچسب انواع ویزای توریستی استرالیا، ویزای توریستی ژاپن، ویزای انگلیس و مهر ورود و خروج به این کشورها به دست می‌آید و ارزش و اعتبار زیادی به پاسپورت فرد می‌بخشد.

شاید برای شما هم این سؤال پیش بیاید که به راستی چرا وجود برچسب ویزا و سابقه سفر به کشورهای برتر دنیا در روند دریافت سایر ویزاهای مهم دنیا نظیر ویزای کانادا، ویزای سینگل و یا مولتی شینگن یا ویزای آمریکا تأثیرگذار است؟

جواب این سؤال بسیار ساده است، وجود سابقه سفر به کشورهای معتبر دنیا در پرونده درخواست ویزای متقاضی به آفیسر پرونده این اطمینان را می‌دهد که وی همچون سفرهای پیشین خود قصد اقامت و کار غیرقانونی در کشور مقصد را نداشته و تنها برای هدف مشخصی نظیر گشت و گذار و یا بازدید از خانواده سفر می‌کند و پیش از اتمام مهلت ویزا به کشور خود بازخواهد گشت.

بر همین اساس، با توجه به اهمیت وجود سابقه سفر در پرونده متقاضی درخواست ویزای شینگن و یا کانادا، قصد داریم تا در این مطلب به بررسی موشکافانه اهمیت ویزای یکی از کشورهای آسیایی قدرتمند و پیشرفته دنیا یعنی ویزای ژاپن بپردازیم و اطلاعات مهم و کارآمدی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

All-focus

معرفی سفارت ژاپن و اطلاعات تماس

در حال حاضر سفارت ژاپن در خیابان زعفرانیه، خ مقدس اردبیلی، پ ۱۶۲ تهران واقع شده و به استثنای روزهای جمعه و شنبه و ایام تعطیل رسمی ذکرشده در وب‌سایت این سفارت، هر روزه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ و از ۱۲:۴۵ تا ۱۷ به متقاضیان ایرانی خدمت‌رسانی می‌کند. همچنین متقاضیان دریافت ویزای ژاپن می‌توانند از طریق راه های زیر با کنسولگری این کشور ارتباط برقرار کرده و اطلاعات موردنیاز خود را کسب کنند.

ساعات کاری سفارت ژاپن برای تحویل مدارک و یا دریافت جواب ویزای ژاپن با یکدیگر تفاوت داشته و به شرح زیر است:

حضور در سفارت ژاپن نیاز به تعیین وقت قبلی نداشته و متقاضیان می‌توانند برای ثبت پرونده و یا دریافت راهنمایی طی روزهای یکشنبه تا پنج‌‌شنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰:۳۰ به بخش کنسولی سفارت مراجعه نمایند و یا اینکه بین روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۱۳ تا ۱۵ با استفاده از  شماره‌های ۲۲۶۶۰۷۱۰ و فکس ۲۲۶۶۰۷۴۶ از خدمات راهنمای تلفنی کنسولگری استفاده کنند.

در عین حال متقاضیان می‌توانند از یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۵ الی ۱۶ جهت دریافت نتیجه درخواست ویزای ژاپن به صورت حضوری به سفارت این کشور مراجعه کنند. برخلاف بسیاری از سفارت‌ها و کنسولگری‌ها، برای مراجعه و پیگیری امور ویزای ژاپن نیازی به تعیین وقت سفارت نبوده و متقاضیان می‌توانند به صورت حضوری و یا از طریق یک آژانس گردشگری معتبر مدارک خود را به سفارت این کشور تحویل دهند.

بر همین اساس ارسال مدارک از طریق ایمیل و فکس مورد پذیرش سفارت نبوده و متقاضی باید نسخه اصلی و کپی مدارک را به صورت حضوری به متصدی امور ویزای سفارت ژاپن تحویل دهد. هم‌چنین در صورت ریجکت شدن درخواست ویزای ژاپن، هیچ‌گونه توضیحی برای علت رد درخواست به متقاضی ارائه نشده و متقاضی امکان درخواست مجدد برای هدف مشابه را تا ۶ ماه بعد از این تاریخ نخواهد داشت.

انواع ویزای ژاپن

بنا بر اعلام سفارت ژاپن خدمات این کنسولگری در تهران شامل انواع ویزای کوتاه‌مدت توریستی بدون نیاز به دعوت‌نامه، ویزای شرکت در مسابقات ورزشی، ویزای شرکت در کنفرانس و همایش، ویزای دیدار از دوستان، ویزای بازدید از اقوام و ویزای تجاری می‌شود.

با توجه به قوانین سفت و سخت صدور ویزا از طرف سفارت ژاپن و نبود امکان کار و اقامت دائم در این کشور برای متقاضیان ایرانی، بدون شک در دسترس‌ترین و پرمتقاضی‌ترین خدمات کنسولگری ژاپن در تهران ویزای توریستی این کشور است. البته لازم به ذکر است که طبق اعلامیه سفارت این کشور، از سپتامبر ۲۰۱۹ شصت و هشت کشور در دنیا در صورتی که قصد آن‌ها از سفر به ژاپن گردشگری، تجارت، حضور در کنفرانس، بازدید اقوام و آشنایان و مواردی از این قبیل باشد، می‌توانند بدون نیاز به دریافت ویزا به این کشور سفر کنند.

اگرچه در صورتی که متقاضیان این کشورها قصد داشته باشند تا در فعالیت‌های کاری دارای حقوق شرکت کنند و یا این‌که طول دوره اقامت آن‌ها بیش از زمان تعیین‌شده توسط دولت ژاپن باشد، دریافت ویزا برای این افراد نیز الزامی خواهد بود. پیش از مشاهده لیست کشورهای مجاز به سفر به ژاپن بدون نیاز به دریافت ویزا، بد نیست بدانید که مدت زمان اقامت مجاز برای متقاضیان برونئی، اندونزی و تایلند ۱۵ روز، متقاضیان امارات متحده عربی حداکثر ۳۰ روز و برای الباقی کشورهای جدول پیش رو، میزان اقامت مجاز بدون ویزا حداکثر ۹۰ روز است.

بر همین اساس چنانچه به‌عنوان مثال یک شهروند ایرانی حق اقامت و شهروندی ترکیه و پاسپورت کشور ترکیه را دریافت کرده باشد می‌تواند بدون نیاز به دریافت ویزای توریستی به کشور ژاپن سفر کند.

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی ژاپن

از آنجایی که ویزای کوتاه‌مدت و توریستی ژاپن متداول‌ترین نوع ویزای این کشور است، بهتر است مروری بر مدارک موردنیاز این نوع از ویزای ژاپن داشته باشیم:

مدارک ویزای ژاپن

لازم به ذکر است که هر یک از مدارک مذکور باید توسط دارالترجمه رسمی به انگلیسی ترجمه شده باشد و دارای تأییدیه وزارت دادگستری در ۳ ماهه اخیر باشد. به طور معمول زمان رسیدگی به درخواست‌های ویزای ژاپن بین ۷ تا ۱۰ روز کاری است. در صورت موافقت با درخواست ویزای متقاضی ضمانت مالی از وی دریافت خواهد شد. ویزای توریستی ژاپن با توجه به تصمیم و صلاحدید آفیسر پرونده با اعتبار ۷ تا ۱۴ روزه و به صورت سینگل برای متقاضیان ایرانی صادر می‌شود. بنا بر تجربه کارشناسان گروه شرکت‌های نیلگام، سفارت ژاپن سخت‌گیری بیشتری نسبت به متقاضیان ایرانی ۲۰ تا ۲۵ سال از خود نشان می‌دهد و عموماً مواردی همچون مدارک ناقص و نامعتبر، سن کم و نبود سابقه سفر، درصد موافقت با درخواست ویزای ژاپن را کاهش می‌دهد.

اهمیت ویزای ژاپن در اعتبار پاسپورت

همان‌طور که در مطلب قوی‌ترین و معتبرترین پاسپورت‌های جهان به این موضوع اشاره کردیم، همواره بر اساس قدرت و اعتبار پاسپورت ژاپن بالاترین رتبه را در میان کشورهای دنیا به خود اختصاص داده است. با امکان ورود به حدود ۱۹۰ کشور دنیا بدون نیاز به دریافت ویزا، یکی از ارزشمندترین گذرنامه‌های جهان محسوب می‌شود.

اما قضیه تنها به اینجا ختم نمی‌شود! این بدین خاطر است که برچسب ویزای ژاپن نیز به‌عنوان یک سابقه سفر مهم، وزن و اعتبار بالایی به پاسپورت گردشگر داده و در نظر آفیسر پرونده سایر ویزاهای معتبر دنیا نظیر ویزای شینگن و کانادا، یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود. این موضوع درباره ویزای سایر کشورهای آسیایی نظیر امارات، ترکیه و چین از اعتبار کمتری برخوردار است. همچنین اعتبار برچسب ویزای ژاپن به‌عنوان یکی از معتبرترین و قدرتمندترین کشورهای دنیا، یک مورد استثنایی به شمار می‌آید.

اهمیت ویزای ژاپن در اخذ ویزای شینگن و کانادا

همچون دوره‌های تحصیلی که گذراندن برخی دوره‌ها و یا دروس، پیش‌نیاز مراحل پیشرفته‌تر و بالاتر است، ایجاد سابقه سفر مفید، پیش از اقدام برای هر یک از ویزاهای سخت و مهم دنیا نظیر ویزای شینگن، ویزای کانادا و ویزای آمریکا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. البته در این میان، برخی از متقاضیان نیز توانسته‌اند بدون داشتن سابقه سفر و به دلیل مدارک کامل سفر نظیر مستندات مالی، ملکی، شغلی، دعوت‌نامه و توصیه‌نامه، موفق به دریافت ویزای شنگن و با ویزای معتبر مولتی کانادا گردند.

بنا بر تجربه کارشناسان ویزای شینگن و کانادای گروه شرکت‌های نیلگام، داشتن سابقه سفر و دریافت ویزای کشورهایی نظیر ژاپن می‌تواند وزن و اعتبار بالایی به پاسپورت متقاضی اخذ ویزای شینگن و یا کانادا بدهد و احتمال موفقیت درخواست وی را بالا ببرد. به طور کل هرگونه مدرکی نظیر سابقه سفر به کشور ژاپن این معنی را برای آفیسر سفارت خواهد داشت که فرد متقاضی اهل سفر به کشورهای برتر دنیا بوده، پیش از اتمام اعتبار ویزا به کشور خود بازخواهد گشت و قصد اقامت و یا کار غیرقانونی در کشور مقصد را ندارد.

بر همین اساس در اغلب موارد درخواست ویزای شینگن و کانادای آن دسته از متقاضیانی که دارای مدارک کامل ویزا هستند. اما پاسپورت آن‌ها کاملاً خالی و به اصطلاح سفید بوده و سن و سال کمی دارند، رد صلاحیت شده و با ریجکت ویزا روبرو می‌شوند.

برای جلوگیری از ریجکتی ویزا، مواجه شدن با خسارت مالی، از دست دادن زمان و به هم ریختن برنامه‌های سفر پیشنهاد می‌کنیم تا جانب احتیاط را رعایت کرده باشید. پیش از هر اقدامی از مشاوره کارشناسان بهره‌مند شوید و با کسب اطلاعات بیشتر، موانع احتمالی دریافت ویزای کشورهای معتبر دنیا را کنار بزنید.

نکات مهم برای افزایش شانس دریافت ویزای ژاپن

  • مدارک خود را کامل و دقیق تهیه کنید.
  • ترجمه مدارک خود را به زبان ژاپنی یا انگلیسی ارائه دهید.
  • در فرم درخواست ویزا به سوالات به طور کامل و صادقانه پاسخ دهید.
  • در مصاحبه ویزا با آفیسر پرونده صادقانه و مؤدبانه رفتار کنید.

در اینجا به پایان مطلب اهمیت ویزای ژاپن در اخذ ویزای شینگن و کانادا رسیدیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.


سوالات متداول | FAQs


1. چرا ویزای ژاپن برای اخذ ویزای شینگن و کانادا مهم است؟

ویزای ژاپن به عنوان یکی از معتبرترین ویزاهای جهان، نشان دهنده این است که متقاضی اهل سفر به کشورهای برتر دنیا بوده و قصد اقامت و کار غیرقانونی در کشور مقصد را ندارد. این امر باعث می شود که آفیسر پرونده ویزا احتمال بیشتری دهد که متقاضی به کشور مقصد بازخواهد گشت.

2. آیا داشتن سابقه سفر به کشورهای دیگر برای اخذ ویزای شینگن و کانادا الزامی است؟

خیر، داشتن سابقه سفر الزامی نیست. اما داشتن سابقه سفر به کشورهای معتبر جهان، مانند ژاپن، می تواند شانس متقاضی را برای دریافت ویزا افزایش دهد.

3. مدارک لازم برای درخواست ویزای ژاپن چیست؟

  • پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • فرم درخواست ویزا
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی اشتغال به کار
  • گواهی تمکن مالی
  • دعوت نامه (در صورت نیاز)
  • بیمه مسافرتی
  • بلیط هواپیما و رزرو هتل

4. مدت زمان بررسی درخواست ویزای ژاپن چقدر است؟

مدت زمان بررسی درخواست ویزای ژاپن معمولاً ۱۰ روز کاری است. اما ممکن است در برخی موارد این مدت زمان بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *