تور, مهاجرت, ویزا

معرفی سفارت سوئیس در تهران و چگونگی دریافت وقت سفارت

خاستگاه تورهای زمستانی و اسکی در کوه‌های آلپ، دریاچه‌های فیروزه‌ای و مناظر طبیعی منحصر به فرد، برترین صنعت ساعت‌سازی جهان و خوشمزه‌ترین و متنوع‌ترین پنیرها و شکلات‌های دنیا، جایی نیست به جز کشور اروپایی و مشهور سوئیس که هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر دنیا مجاب به حضور در سفارت سوئیس و دریافت ویزای توریستی سوئیس می‌نماید.

از آن جایی که کشور سوئیس به عنوان یکی از مقاصد لوکس و نسبتا گران توریستی دنیا در حوزه شینگن قرار گرفته، هر یک از انواع ویزای سوئیس نظیر ویزای توریستی، تحصیلی، کار و بازدید از خانواده، ویزای شینگن تلقی شده و از قوانین اتحادیه اروپا و حوزه شینگن پیروی می‌کند. بنابر جدیدترین آمار به دست آمده، یکی از شلوغ‌ترین سفارت‌های صادرکننده ویزای شینگن، سفارتخانه‌های سوئیس در سراسر دنیا و یکی از پر درخواست‌ترین انواع ویزای شینگن، ویزای توریستی سوئیس است. از طرفی خوشبختانه کماکان سفارت سوئیس در تهران مشغول به فعالیت بوده و به درخواست متقاضیان ایرانی دریافت انواع ویزای سوئیس رسیدگی می‌کند.

بنابر اطلاعیه وب‌سایت رسمی سفارت سوئیس، از تاریخ دوم سپتامبر ۲۰۱۸، متقاضیان انواع ویزای کوتاه مدت سوئیس باید به مرکز وی اف اس گلوبال و متقاضیان دریافت ویزای بلند مدت این کشور باید به سفارت سوئیس مراجعه نمایند. با توجه به اینکه ویزای سوئیس همان ویزای شینگن محسوب می‌شود، متقاضیانی که موفق به دریافت آن شوند، قادر خواهند بود تا مدت زمان اعتبار ویزا آزادانه به تمامی ۲۶ کشور هم‌پیمان حوزه شینگن سفر کنند.

طی چندسال اخیر به دلیل حجم بالای تقاضای ویزای شینگن، سفارت سوئیس در تهران همچون سایر کشورهای اروپایی نظیر هلند و چک، خدمات ویزای کوتاه مدت خود (ویزای توریستی، ویزای کاری و بازدید اقوام) را به خدمات برون‌سپاری وی اف اس گلوبال VFS global واگذار کرده است. به همین دلیل و با توجه به اینکه بالاترین میزان درخواست انواع ویزای سوئیس در ایران مربوط به ویزای توریستی آن کشور است، معرفی VFS global و خدمات آن را در اولویت قرار داده و پس از آن به توضیح جزئیات سفارت سوئیس می‌پردازیم.

اطلاعات VFS Global سوئیس جهت صدور ویزای شینگن

بنابر اطلاعات وبسایت وی اف اس گلوبال تهران، متقاضیان ویزای توریستی سوئیس می‌توانند از طریق آدرس ایمیل info.switzerlandiran@vfshelpline.com و شماره تماس ۸۲۸۰۵۹۰۶ با امور سفارت سوئیس در تماس باشند و از طریق آدرس خیابان موسوی (گلستان پنجم)، میدان هروی، طبقه چهارم مرکز خرید هروی سنتر، برای پیگیری امور خود در مرکز VFS global حضور یابند.

وی اف اس گلوبال به عنوان نماینده قانونی خدمات سفارت سوئیس در روزهای جمعه، شنبه و تعطیلات رسمی سفارت که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد، تعطیل بوده و در سایر روزها از ساعت ۹صبح تا ۱۵ به رسیدگی درخواست‌های ویزا، دریافت و عودت مدارک و پاسخگویی به متقاضیان انواع ویزای کوتاه‌مدت سوئیس می‌پردازد. زمان جمع‌آوری یا همان دریافت پاسپورت توسط متقاضی نیز از یکشنبه تا پنج‌‌شنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ است. اما به خاطر داشته باشید که برای دریافت ویزای توریستی سوئیس در تهران، پیش از هر چیز باید به صورت آنلاین از سفارت وقت بگیرید.

مراحل گرفتن وقت سفارت سوئیس در تهران

همان طور که می‌دانید برای اخذ وقت سفارت سوئیس شما ملزم به مراجعه به وب‌سایت وی اف اس گلوبال ایران هستید. دریافت وقت سفارت سوئیس برای پیگیری امور درخواست ویزای این کشور الزامی بوده و تا ۶ ماه قبل از زمان سفر می‌توان برای رزرو آن از وبسایت VFS اقدام کرد. از این رو باید برای اخذ وقت سفارت سوئیس، ایمیلی به همراه اطلاعات تکمیل شده زیر به آدرس appointmentswitzerland@vfshelpline.com ارسال نمایید:

پس از ارسال ایمیل مذکور، پیام تاییدیه‌ای تحت عنوان appointment confirmation از سوی سفارت سوئیس به آدرس ایمیل شما فرستاده خواهد شد. اما باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که در صورت وجود هرگونه نقصی در اطلاعات درخواستی، درخواست وقت سفارت سوئیس بدون ارزیابی رد می‌گردد. توجه داشته باشید که در صورت تائید وقت سفارت سوئیس،شما مجاز هستید تا در صورت نیاز برای یک مرتبه و حداکثر یک روز قبل از وقت تعیین شده سفارت، تاریخ قرار ملاقات دیگری تعیین کنید.

با دریافت وقت سفارت سوئیس، شما یک قدم به مرحله انجام مصاحبه با آفیسر سفارت، ارائه مدارک تکمیلی درخواست ویزا و انجام پروسه انگشت‌نگاری و بیومتریک نزدیک می‌شوید.

لازم به ذکر است که تمامی متقاضیان ویزای توریستی سوئیس، ملزم به ارائه پرینت نامه تایید وقت سفارت یا همان appointment confirmation letter در هنگام حضور در مرکز سفارت سوئیس یا وی اف اس گلوبال هستند. چنانچه به صورت خانواده‌ای که برای مثال از دو بزرگسال و دو  کودک تشکیل شده قصد درخواست ویزای شنگن را داشته باشید، باید برای ۴ درخواست وقت سفارت اقدام کنید. شما همچنین می‌توانید از ابتدا، انجام تمامی خدمات تعیین وقت سفارت و اخذ ویزای سوئیس را به کارشناسان زبده گروه شرکت‌های نیلگام سپرده و با اطمینان خاطر بیشتری برای سفر خود به کشور زیبای سوئیس برنامه‌ریزی کنید. مشاوره رایگان اخذ ویزای توریستی سوئیس۰۲۱-۷۵۲۳۷

اطلاعات سفارت سوئیس در تهران

همان طور که پیش‌تر به این موضوع اشاره کردیم، سفارت سوئیس در تهران مجری ارائه خدماتی نظیر ویزای بلندمدت (بیش از ۹۰روز)، خدمات حقوق شهروندی، وضعیت امور مدنی، خدمات کنسولگری لیختن‌اشتاین و بورسیه تحصیلی و سایر موارد بوده و رسیدگی به انواع متداول خدمات ویزای کوتاه‌مدت سوئیس نظیر ویزای توریستی به خدمات برون‌سپاری سفارت سوئیس یعنی وی اف اس گلوبال محول شده است. بنابر اطلاعات وب‌سایت کنسولگری این کشور، سفارت سوئیس در الهیه تهران، خیابان شریفی‌منش، خیابان یاسمن، پلاک ۲ مستقر بوده و متقاضیان می‌توانند از طریق شماره تلفن ۲۲۰۰۸۳۳۳، شماره فکس ۲۲۰۰۶۰۰۲ و یا آدرس ایمیل tehran.visa@eda.admin.ch برای پیگیری امور ویزای خود با سفارت ارتباط برقرار کنند.

تعطیلات رسمی سال ۲۰۲۰ سفارت سوئیس در تهران

بنابر اطلاعات وب‌سایت سفارت سوئیس، تعطیلات رسمی کنسولگری به شرح زیر است:

تعطیلات سال 2019روزتاریخ
روز سال نو میلادیسه‌شنبه1 ژانویه
روز ملی شدن نفتچهارشنبه20 مارچ
نوروزپنج‌شنبه21 مارچ
روز طبیعتسه‌شنبه2 آپریل
عید Easternیکشنبه21 آپریل
روز Eastern Mondayدوشنبه22 آپریل
شهادت امام علییکشنبه26 می
عید ویتسونیکشنبه9 جون
روز Whit Mondayدوشنبه10 جون
عاشوراسه‌شنبه10 سپتامبر
فوت رسول اکرمیکشنبه27 اکتبر
شب کریسمسسه‌شنبه24 دسامبر
کریسمسچهارشنبه25 دسامبر
روز Saint Stephenپنج‌شنبه26 دسامبر
شب سال نوسه‌‎شنبه31 دسامبر

 

ویزای توریستی سوئیس و مراحل درخواست ویزا

عموما ویزای توریستی و کوتاه‌مدت سوئیس برای متقاضیان واجد شرایطی صادر می‌شود که به منظور اهداف گردشگری، توریستی و شرکت در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت قصد سفر به این کشور را دارند. متقاضیان می‌توانند با رزرو وقت سفارت و ارسال مدارک و فرم درخواست ویزا به سفارت سوئیس، حتی بدون داشتن سابقه سفر ویزای شینگن طی دو سال گذشته، برای ویزای توریستی این کشور اقدام کنند. بنابر بر اطلاعات وبسایت وی اف اس گلوبال، ویزای توریستی سوئیس همان ویزای کوتاه مدت شینگن با حداکثر اعتبار ۹۰روز در یک بازه زمانی شش ماهه معادل ۱۸۰روزه است.

ویزای توریستی سوئیس به صورت معمول برای متقاضیان ایرانی به صورت یکبار ورود و با اعتبار ۷ تا ۱۴ روز صادر می‌شود.

البته در برخی اوقات در صورتی که متقاضی دریافت ویزای توریستی از نگاه آفیسر سفارت سوئیس دارای سابقه سفر مناسب و شرایط لازم باشد، ویزای توریستی وی به صورت مولتی و با اعتبار بیشتری صادر خواهد شد که در این صورت متقاضی می‌تواند تا پیش از اتمام اعتبار ویزای خود به تمامی کشورهای حوزه شینگن سفر کند. اما پیش از پرداختن به جزئیات مدارک ویزای توریستی سفارت سوئیس بد نیست به توضیح برخی از نکات مهم در این رابطه بپردازیم:

  • متقاضی دریافت ویزای توریستی سوئیس از سابقه سفر کشورهای معتبری در پاسپورت خود نظیر ویزای کانادا ، ویزای ژاپن و ویزای شینگن برخوردار باشد. وجود سابقه سفر موجه برای متقاضیان ایرانی گواه این موضوع است که فرد تنها به قصد سفر توریستی کوتاه‌مدت به سوئیس، خواهان اخذ ویزای این کشور بوده است.
  • فرد با ارائه شواهد روابط خانوادگی و عاطفی عمیق در کشور مبدا، مدارک اشتغال معتبر و دائمی، وجود تعهد خانوادگی و مسائلی از این قبیل، توانایی اثبات خروج از کشور سوئیس پیش از اتمام اعتبار ویزای توریستی را داشته باشد.
  • متقاضی ویزای توریستی توانایی ارائه مدارک مالی موجه برای پوشش هزینه‌های سفر خود به سفارت سوئیس را داشته باشد.

تمکن مالی منطقی و موجه فرد یکی از موارد مهم و حائز اهمیت از نگاه آفیسر پرونده بوده و در صورت نبود مدارک و شواهد مالی کافی ، امکان ریجکت شدن ویزای شینگن  بسیار محتمل خواهد بود.

  • یکی دیگر از نکات مهم و مورد نظر آفیسر پرونده ویزای شینگن، وجود برنامه سفر دقیق و مطابق با روزهای اقامت و بازه زمانی رفت و برگشت از کشور سوئیس است.
  • بنابر اطلاعات سفارت سوئیس، متقاضی دریافت ویزای توریستی ملزم به داشتن پاسپورتی است که طی ۱۰سال گذشته صادر شده و دارای حداقل۳ماه اعتبار است.
  • برخورداری از بیمه مسافرتی معتبر و بین‌المللی با ذکر مدت زمان اعتبار، سقف پوشش هزینه‌های درمانی (حداقل ۳۰ هزار یورو) و مناطق تحت پوشش کشورهای حوزه شینگن
  • متقاضی دریافت ویزای توریستی سوئیس طی پنج سال گذشته برای ویزای بلند‌مدت شینگن درخواست نداده باشد.
  • متقاضیان ۱۲ساله و بالاتر میبایست برای گذراندن پروسه اطلاعات بیومتریک (انگشت‌نگاری شینگن و عکس بیومتریک) در مرکز سفارت سوئیس و یا وی اف اس گلوبال حضور یابند.
  • مدارک ارائه شده متقاضی باید علاوه بر مطابقت داشتن با نوع ویزای درخواستی، کامل و بدون نقص باشد. وجود هرگونه نقص در مدارک و پرونده متقاضی دریافت ویزای توریستی، موجب عدم ارزیابی و رسیدگی توسط سفارت سوئیس خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی سوئیس

تمامی پروسه آماده‌سازی و ارسال مدارک مورد نیاز سفارت سوئیس در کنار اخذ وقت سفارت، به صورت آنلاین بوده و از طریق وبسایت وی اف اس گلوبال به انجام می‌رسد. بنابر اطلاعات ارائه‌شده مرکز خدمات سفارت سوئیس (VFS)، متقاضیان دریافت ویزای توریستی این امکان را دارند تا حداکثر ۶ ماه قبل از تاریخ سفر خود به کشور سوئیس، برای رزرو وقت سفارت اقدام کنند. همچنین این افراد می‌توانند تا حداکثر ۲۰ روز پیش از وقت مصاحبه، برای ارسال مدارک ویزا اقدام نمایند. مدارک مورد نیاز ویزای توریستی سوئیس به شرح زیر است:

  • اصل و کپی پاسپورت متقاضی با حداقل ۳ تا ۶ماه اعتبار و حداقل دو صفحه خالی
  • دو قطعه عکس بیومتریک شش ماهه اخیر با پس زمینه سفید
  • اصل شناسنامه و ترجمه کپی شناسنامه
  • فرم تکمیل و امضا شده درخواست ویزا به زبان انگلیسی
  • پرینت برگه تائید وقت سفارت
  • نامه تمکن مالی و ریز گردش حساب ۳ماهه اخیر
  • رزرو بلیط هواپیما (رفت و برگشت)
  • رزرو و واچر هتل، متناسب با بازه زمانی اقامت در سوئیس
  • اسناد و سوابق کاری، تحصیلی، بیمه، فیش حقوقی، مدارک بازنشستگی
  • اسناد ملکی
  • بیمه مسافرتی بین‌المللی
  • برنامه سفر موجه و دقیق (Cover letter)
  • دعوت‌نامه دوستان و اقوام ساکن سوئیس (در صورت وجود)
  • اصل و کپی پاسپورت همسر و مدارک ازدواج (در صورت تاهل)
  • رضایت‌نامه والدین برای افراد زیر ۱۸ سال

باید به این موضوع اشاره کنیم که مدارک متقاضی باید پیش از ارسال توسط دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد. همچنین طبق اطلاعات وب‌سایت وی اف اس گلوبال، متقاضیان ملزم به پرداخت نقدی هزینه‌های خدمات ویزا به مبلغ ۸۰یورو (برای افراد بزرگسال) و خدمات جانبی ۲۶٫۵۰یورو در مرکز خدمات سفارت سوئیس هستند. البته هزینه درخواست ویزای شنگن نیز برای کودکان ۶ تا ۱۲ ساله در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته و برای هر کودک ۴۰ یورو است.

نکات مهمی که هنگام ارائه درخواست ویزای سوئیس باید مورد توجه قرار گیرد:

  • فرد متقاضی باید برای هر یک از مدارک ارسالی به سفارت، نسخه اصلی مدرک را به کانتر و نسخه کپی را برای پیوست به سایر مدارک ارائه دهد.
  • اطلاعات بیومتریک متقاضیان درخواست ویزای شینگن تا ۵۹ ماه دارای اعتبار است و در صورت گذراندن پروسه انگشت‌نگاری و اطلاعات بیومتریک طی چند سال گذشته، دیگر نیازی به انجام دوباره آن در محل سفارت نخواهید داشت.
  • در صورت عدم نیاز به گذراندن پروسه انگشت‌نگاری و بیومتریک، باز هم متقاضی ملزم به حضور در مرکز خدمات سفارت سوئیس، به منظور انجام مصاحبه با آفیسر پرونده و ارائه درخواست ویزا خواهد بود.
  • اگر قصد سفر به چندین کشور حوزه شینگن را دارید، تنها در صورتی که بیشترین زمان اقامت و اولین مقصد سفر شما کشور سوئیس است، از سفارت سوئیس برای درخواست ویزای توریستی شینگن اقدام کنید.
  • در صورت دریافت تاییدیه درخواست ویزا از طریق ایمیل و چک کردن شماره Application Reference Number ، شما این امکان را خواهید داشت تا با در دست داشتن رسید پرداخت خدمات سفارت سوئیس و مدارک شناسایی، از ساعت ۱۵ تا ۱۷ روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه برای دریافت ویزا و پاسپورت در محل سفارت حضور یابید.

کارشناسان مجرب دپارتمان شینگن گروه شرکت‌های نیلگام با خدمات متنوعی نظیر مشاوره رایگان، وقت سفارت، پیکاپ ویزا و اخذ انواع ویزای شینگن، همواره در تمامی مراحل‌ آماده‌سازی پرونده، مدارک وقت سفارت و اخذ ویزای توریستی سوئیس همراه شما خواهند بود.

سوالات متداول وقت سفارت و ویزای توریستی سوئیس

آیا برای متقاضیان زیر ۱۸ سال درخواست ویزای توریستی سوئیس مدارک خاصی مورد نیاز است؟

برای آن دسته از متقاضیان به اصطلاح minor که با تنها یکی از والدین خود برای ویزای توریستی سوئیس درخواست داده‌اند، وجود رضایت‌نامه معتبر و محضری به همراه اصل پاسپورت پدر یا مادر غایب الزامی است. در صورتی که هیچ یک از والدین متقاضی زیر ۱۸ سال قصد سفر به کشور سوئیس را نداشته باشند، وجود رضایتنامه هر دو آنها برای درخواست ویزا، نزد سفارت سوئیس الزامی خواهد بود.

چه زمانی می‌توانم برای ویزای سوئیس درخواست دهم؟

بنابر اطلاعات وبسایت وی اف اس گلوبال، ساعات کاری مرکز خدمات سفارت سوئیس از ساعت ۹ تا ۱۵ از روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه به استثنای تعطیلات رسمی و تعطیلات سفارت است. شما باید پیش از حضور در مرکز سفارت سوئیس، نسبت به رزرو وقت سفارت به صورت آنلاین اقدام کنید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *