مهاجرت

فرانسه | کشور فرانسه را بیشتر بشناسید

در این مطلب سعی می‌کنیم کشور فرانسه را بیشتر شناخته و ببینیم که آیا توریستی‌ترین کشور جهان، می‌تواند برای کار و زندگی هم مناسب باشد و در بین گزینه‌های مهاجرتی، یک کاندید جدی به شمار برود. کشوری با شعار آزادی، برابری و برادری که نخستین انقلاب اجتماعی و فرهنگی تاریخ را به نام خودش ثبت کرده و اختراع گوشی‌های دوربین‌دار را به آن نسبت می‌دهند و قدمت مسابقهٔ مشهور دوچرخه‌سواری‌اش صد سال را رد کرده است.

کشور فرانسه

سرزمین صنعت غذا و سرآشپزهای جهانی که خود را در این وادی تافته‌ای جدا بافته می‌بیند و نان باگت و کروسان و بیشترین برندگان نوبل ادبیات را به جهانیان عرضه کرده است. ابرقدرت دوران استعمار اروپا که هنوز هم چند تایی سرزمین و جزیره در این سو و آنسوی جهان دارد و به سهم خودش، تأثیرات پررنگی در علم و فرهنگ و جغرافیای جهان گذاشته است. با این مطلب همراه باشید و کشور فرانسه را بیشتر بشناسید.

  • جمعیت: ۶۸ میلیون نفر
  • زبان رسمی: فرانسه
  • وضعیت اقتصاد: رتبه هفتم جهان
  • واحد پول: یورو
  • نرخ بیکاری: ۸/۱ درصد
  • آب و هوا: معتدل و چهارفصل
  • تعداد مهاجر: بیش از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر
  • نرخ ورود مهاجر: حدود ۲۰۰ هزار نفر در سال
  • سیستم بهداشت: بین ۱۰ کشور برتر جهان
  • سیستم آموزش: بین ۵ کشور برتر جهان

مخارج زندگی در کشور فرانسه

میانگین هزینه‌های زندگی در کشور فرانسه بالاست و پایتخت کشور یعنی پاریس یکی از گرانترین شهرهای دنیا به شمار می‌رود. با این وجود، مهاجران زیادی صابون این هزینه‌های سنگین را به تن می‌مالند و اگر هم در مرکز شهر و محلات عیان‌نشین پاریس سکونت نکنند، جای مناسبی را در حومهٔ شهر می‌یابند تا از جذابیت‌های این کلانشهر مینیاتوری و کهن بی‌بهره نمانند.

طبق داده‌های وبسایت numbeo هزینه زندگی برای یک خانوار چهار نفره در فرانسه بدون اجاره خانه نزدیک به ۳۰۰۰ یورو و برای یک فرد مجرد بیش از ۸۰۰ یورو است. اگر به جزئیات هزینه زندگی در فرانسه علاقمند بودید به وبلاگ نیلگام سفر مراجعه بفرمایید. هزینه خورد و خوراک برای یک نفر ماهیانه بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ یورو تمام می‌شود و یک رستوران دو نفرهٔ معمولی می‌تواند تا ۵۰ یورو خرج بردارد.

هزینه قبض و مخارج اولیهٔ خانه در کمترین حالت از ۱۴۰ یورو شروع و تا ۲۰۰ یورو برای یک خانوادهٔ بزرگتر آب می‌خورد. ثبت نام فرزندان در مدارس دولتی فرانسه تقریباً رایگان است و برای مدارس خصوصی و معمولی، ماهانه ۶۰۰ یورو و برای مدارس اینترنشنال اسم و رسم‌دار، تا بیش از ۱۰ هزار یورو در سال خرج بر می‌دارد.
در کشور فرانسه تقریباً هفتاد درصد هزینه‌های درمانی توسط سیستم بهداشت و درمان عمومی تأمین شده و مابقی در قالب بیمه‌های خصوصی و هزینه‌های شخصی قرار می‌گیرد. اما روی هم رفته یک فرد جوان و فاقد بیماری‌های خاص، باید ماهانه ۷۰ یورو برای بیمه سلامتش کنار بگذارد. طبق معمول سنگین‌ترین بخش ماجرا مربوط به هزینه‌های مسکن است که می‌تواند به تنهایی برخی از متقاضیان مهاجرت به فرانسه را، لااقل برای زندگی در پایتخت دچار تردید کند.

اجاره یک واحد تکخوابه در پاریس، به راحتی مرز ۱۰۰۰ یورو را رد می‌کند و همین خانه در شهری مثل نانت با ۵۰۰ یورو قابل سکونت است. به طور میانگین، اجارهٔ یک خانه تکخوابه در فرانسه، در داخل شهر نزدیک به ۷۰۰ یورو و در حومه کمی بیش از ۵۰۰ یورو است. این ارقام برای یک آپارتمان سه خوابه به ۱۳۰۰ یورو در مرکز شهر و ۱۰۰۰ یورو در حومه تغییر می‌کند. البته باز هم تأکید می‌کنیم، قیمت‌های پاریس تخیلی‌تر از این حرف‌ها بوده و فاصلهٔ زیادی با میانگین کشور دارد. برای اطلاعات بیشتر در خصوص خرید ملک در فرانسه به وبلاگ نیلگام سفر مراجعه بفرمایید.

شهرهای دانشجویی کشور فرانسه

در جذابیت‌‌های بی‌شمار و پیشرفتگی شهری مثل پاریس هیچ شکی نیست و تجربهٔ زندگی دانشجویی در توریستی‌ترین شهر جهان، الطاف خاص خودش را دارد. اما همانطور که اشاره کردیم، زندگی در پاریس تصمیم چندان ارزانی نیست و همین قضیه، پای گزینه‌های دیگری را هم به میان می‌آورد. توصیه می‌کنیم مطلب بهترین شهر فرانسه برای زندگی ایرانیان را مطالعه بفرمایید تا در این بخش‌ به صورت مختصر با چند شهر دانشجویی فرانسه آشنا شویم.

  • پاریس – بیش از ۲ میلیون نفر
  • مُون پلیه – ۲۹۰ هزار نفر
  • لیل – بیش از ۱ میلیون نفر
  • رِن – ۳۵۸ هزار نفر
  • تولوز – بیش از ۱ میلیون نفر
  • گرنوبل – ۵۳۱ هزار نفر
  • بوردو – ۹۸۰ هزار نفر
  • کلرمون فراند – ۱۴۰ هزار نفر
  • لیون – ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر

تولوز

شهر تولوز یا به قولی شهر صورتی، با دانشگاه‌های پرستیژ بالا و هزینه‌های زندگی معقول، یکی از گزینه‌های ایده‌آل برای زندگی دانشجویی در کشور فرانسه است. در واقع تولوز یکی از کهن‌ترین سیستم‌های آموزشی و دانشگاهی جهان را دارد و اگر بر حسب تصادف، رشتهٔ تحصیلی شما در وادی هوا و فضا و سایر رشته‌های مهندسی مرتبط باشد، شهر تولوز قلب صنعت هوافضای فرانسه و اروپاست و انتخاب فوق‌العاده‌ای برای ادامه تحصیل است.

گِرِنُوبل

شهر زیبای گرنوبل در دامنهٔ آلپ جا خوش کرده و با دانشگاه‌های اسم و رسم دارش یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل در فرانسه به شمار می‌رود. زندگی در گرنوبل علاوه بر همجواری با مناظر خیره‌کننده و جذابیتش برای طبیعت‌دوستان، دسترسی بسیار خوبی به سایر نقاط کشور مثل پایتخت فراهم می‌کند و از آن طرف، در چند قدمی سوئیس و ایتالیا قرار دارد. از جامعهٔ‌ آکادمیک پویا و تراز اول گرنوبل حرف و حدیث‌های زیادی هست و گفته می‌شود که مردمی صمیمی و خوشایند دارد.

لیل

هرچند که لیل از لحاظ شهرت و محبوبیت، همیشه در سایهٔ پاریس و تولوز و گرنوبل قرار داشته اما از جهاتی هم مورد کم لطفی واقع شده است. ساکنان این شهر شمالی فرانسه، جزو خوش‌مشرب‌ترین ساکنین کشورند و به خاطر محل بسیار ایده‌آل شهر، می‌توانند نیم ساعته تا پایتخت بلژیک، یک ساعته تا پاریس و یک و نیم ساعته تا لندن طی طریق کنند. لیل شهری زیبا و آرام و سرشار از معماری‌های چشم‌نواز است و می‌تواند برای تحصیل در کشور فرانسه گزینهٔ‌ ایده‌آلی باشد.

بُردُو

بردو علاوه بر محلی جالب برای تحصیل و زندگی، یکی از آن شهرهای تاریخی و منحصر بفرد دنیاست.  بردو پر است از آثار و یادگارهایی از معماری گذشتگان و سواحل گرم و آفتابی کشور در چند قدمی‌اش قرار دارد. این شهر سیستم حمل و نقل زبانزدی دارد و از جمله‌ شهرهای به قولی های‌تِک و پیشرفتهٔ اروپا در حوزهٔ فناوری است. جدا از تمام این جذابیت‌ها، بردو از لحاظ آکادمیک، شهر پیشرویی بوده و دانشگاه‌های سرشناسش در طی سالها، همواره پذیرای دانشجویان اینترنشنال بوده‌اند.

کِلرمُون فِراند

به لطف وجود سه دانشگاه صاحب‌نام و تراز اول، این شهر کوچک و جمع و جور واقع در مرکز فرانسه،‌ یک شهر دانشجویی تمام عیار به شمار می‌رود. کلرمنت فراند مثل آتشفشان‌های خاموش اطرافش، شهری آرام و کم هیاهو بوده و اگر هم هیاهویی داشته باشد، مدیون جمعیت بسیار جوانش است. چون چیزی در حدود یک سوم جمعیت ۱۴۱ هزار نفری‌ شهر را جوانان زیر ۲۰ سال تشکیل داده‌اند و شهری که چنین پتانسیلی برای جذب جوانان و دانشجویان دارد، قاعدتاً جذابیت‌ها و مزایای در خور توجهی در آستینش هست.

لیون

تحصیل در لیون می‌تواند به راحتی باعث اضافه وزن شما شود چرا که این شهر، به عنوان قطب غذا یا به قولی مرکز شکم‌چرانی فرانسه شهرت دارد. لیون از همان امکانات توسعه‌یافتهٔ پایتخت برخوردار بوده با این تفاوت که از شلوغی و هیاهوی توریستی پاریس به دور است و به لطف دانشگاه‌های درست و درمانی که دارد، شهر ایده‌آلی برای دانشجویان اینترنشنال است. در این حد که ۱۳ درصد دانشجویان لیون را خارجی‌ها تشکیل می‌دهند.

دانشگاه های معروف کشور فرانسه

در رتبه‌بندی QS از برترین دانشگاه‌های جهان، سی و شش دانشگاه از کشور فرانسه وجود دارند که ۱۰ تای آنها جزو سیصد دانشگاه برتر جهانند و نامشان به قرار زیر است:

  • Université PSL – دانشگاه پی‌اس‌ال – رتبه ۵۲ جهان و اول فرانسه
  • Ecole Polytechnique – دانشگاه پلی تکنیک – رتبه ۶۸ جهان و دوم فرانسه
  • Sorbonne University – دانشگاه سوربن – رتبه ۸۳ جهان و سوم فرانسه
  • CentraleSupélec – دانشگاه سانترال سوپِله – رتبه ۱۳۸ جهان و چهارم فرانسه
  • Ecole Normale Supérieure de Lyon – مرکز آموزش عالی لیون – رتبه ۱۶۱ جهان و پنجم فرانسه
  • Ecole des Ponts ParisTech – دانشگاه دِپُنت پاریس تِک – ۲۴۲ جهان و ششم فرانسه
  • Sciences Po Paris – دانشگاه علوم پاریس – ۲۴۲ جهان و هفتم فرانسه
  • Université de Paris – دانشگاه پاریس – ۲۷۵ جهان و هشتم فرانسه
  • Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne – دانشگاه پانتئون سوربن – رتبه ۲۸۷ جهان و نهم فرانسه
  • ENS Paris-Saclay – دانشگاه پاریس ساکله – رتبه ۲۹۱ جهان و دهم فرانسه

میانگین هزینه تحصیل در فرانسه

گفته می‌شود که تحصیل در مدارس دولتی فرانسه رایگان است. اما استفاده از کلمهٔ رایگان، لفظ چندان دقیقی نیست چرا که تحصیل در مدارس دولتی هم، بابت هزینه‌هایی مثل بیمه و کلاس‌های فوق‌برنامه چیزی در حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ یورو هزینهٔ ماهانه دارد. اما هزینه مدارس خصوصی و غیرانتفاعی می‌تواند خیلی بیش از این حرف‌ها باشد و در مورد یکسری مدارس خاص، حتی به ده هزار یورو در سال هم برسد. خوشبختانه سمت ارزان ماجرا حسابی پر و پیمان است و تعداد مدارس مقرون به صرفهٔ کشور به مراتب بیشتر هستند.

ارزانترینِ کالج‌های کشور فرانسه ماهانه پانصد یورو و کالج‌های اسم و رسم‌دار تا سالی شش‌هزار یورو هزینه دارند. دانشگاه‌های دولتی فرانسه شهریهٔ ناچیزی دارند که برای بسیاری از رشته‌ها در مقطع لیسانس سالانه در حوالی ۱۷۰ یورو، برای رشته‌های مهندسی بیش از ۶۰۰ یورو و برای رشته‌های پزشکی ۴۵۰ یورو می‌باشد. میانگین شهریه رشته‌های ارشد در فرانسه ۲۶۰ یورو و در مقطع دکتری نزدیک به ۴۰۰ یورو در سال است. با این قید که در برخی رشته‌های خاص، این اعداد به مراتب بیشتر می‌شوند.

تحصیل در دانشگاه‌های اعظم یا Grandes Ecoles که به نوعی دانه‌درشت‌ترین مراکز آموزش عالی در فرانسه‌اند، در برخی موارد سالی ۶۰۰ یورو و در مواردی تا سالی ۱۰ هزار یورو هزینه دارند. دانشگاه‌های خصوصی و غیرانتفاعی هم می‌توانند بین ۱۵۰۰ تا ۲۰ هزار یورو در سال خرج بردارند. شهریهٔ مدارس کسب و کار یا همان بیزنس‌اسکول‌های فرانسه هم، در بازهٔ ۵ تا ۳۰ هزار یورو نوسان می‌کند.

اقتصاد و بازار کار کشور فرانسه

فرانسه صاحب یکی از اقتصادهای بزرگ اروپا و جهان بوده و با ۳/۱ تریلیون دلار درآمد ناخالص ملی در سال ۲۰۲۱ رتبهٔ هفتم جهان را به خود اختصاص داده است. اقتصاد این کشور بر ارکانی مثل تولید محصولات مصرفی، تولید انرژی، کشاورزی، گردشگری، تسلیحات، تولید پوشاک و کالاهای لوکس و صنعت آموزش می‌چرخد و در این بین، بیشترین صادراتش راهی کشورهای آلمان، اسپانیا، ایتالیا، بلژیک، ایالات متحده و انگلستان می‌شود.

فرانسه از لحاظ نرخ بیکاری (۸/۱ درصد) اوضاع چندان جالبی ندارد و طبق بررسی انجام گرفته در سال ۲۰۲۰، تنها شصت و چهار درصد جمعیت آماده به کارش (با توجه به سن) در استخدام و از یک شغل رسمی برخوردار بوده‌اند. رقمی که تقریبا ۱۰ درصد پایین‌تر از کشورهایی مثل ژاپن و آلمان و انگلستان است. در حال حاضر بیش از ۲۸ میلیون نفر در بازار کار فرانسه مشغول به کار بوده و میانگین درآمد آنها ۳۱۳۷ یورو در ماه و حداقل دستمزد قانونی در این کشور ۱۰/۵۷ یورو در ساعت است.

پردرآمدترین مشاغل در کشور فرانسه

در کشور فرانسه بیشترین دستمزدها از آن اعضای هیئت‌ مدیرهٔ شرکت‌ها، پزشکان، کارگزاران بورس و مقامات بلندپایهٔ دولتی است. اما به غیر از این موارد خاص، مشاغل زیر جزو پردرآمدترین مشاغل کشور فرانسه به شمار می‌روند:

  • خلبان هواپیما – ۸۸ هزار یورو
  • مشاور مالی – ۷۴ هزار یورو
  • افسر پلیس – ۷۴ هزار یورو
  • مدیر بازاریابی – ۷۲ هزار یورو
  • متخصص بیگ دیتا – ۱۴۰ هزار یورو
  • برنامه نویس و توسعه دهندهٔ اپلیکیشن – ۱۳۰ هزار یورو
  • متخصص امنیت اطلاعات – ۱۲۵ هزار یورو
  • مدیر فناوری اطلاعات – ۱۲۰ هزار یورو
  • کارمندان دولت – ۱۰۰ هزار یورو

آب و هوای کشور فرانسه

در مقدمه مطلب، آب و هوای فرانسه را معتدل و چهارفصل برشمردیم. فرانسه سرزمین نسبتاً پهناوری است و به عنوان بزرگترین کشور اتحادیهٔ اروپا، آب و هوای متفاوتی را در نقاط مختلفش تجربه می‌کند. اما روی هم رفته علاقمندان مهاجرت به فرانسه می‌توانند از بابت آب و هوا، دغدغهٔ خاصی نداشته باشند و حتم بدانند که این کشور، نسبت به انگلستان و کشورهای اسکاندیناوی، آب و هوای به مراتب بهتری دارد.

شمال غربی فرانسه در تمام طول سال بارندگی دارد و زمستان‌ها و تابستان‌های ملایمی را می‌بیند. نقاط جنوب غربی فرانسه، جذابترین آب و هوای کشور را داشته و با روزهای آفتابی فراوان و تابستان‌های داغ و زمستان‌های بسیار ملایم، جزو مناطق محبوب مهاجران و توریست‌ها به شمار می‌رود. نقاط کوهستانی فرانسه هم برای دوستداران آب و هوای سردسیر کاملاً ایده‌آل است و بین سه تا شش ماه از سال، بارش برف دارد و سرمایش مانند سرمای روسیه، آنچنان بی‌رحم و خانمان‌برانداز نیست.

خلق و خوی مردم کشور فرانسه

فرانسوی‌ها به طور کلی مردمان مودب و مبادی آدابی هستند، اما در برخی مواقع زیادی بی‌رودربایستی و بی‌پروا شده و این رفتارشان برای برخی فرهنگ‌ها با بی‌ادبی و گستاخی اشتباه گرفته می‌شود. اتفاقا برخی از مهاجران، این خصلت آنها را چیز بدی ندانسته و نشانه‌ای از طبع روراست و بدون تظاهرشان می‌دانند. فرانسوی‌ها، بر خلاف غالب مردمان انگلیس، حرفشان را بی‌پرده و بدون حاشیه بیان می‌کنند و از ابراز مخالفت و نارضایتی هیچ ابایی ندارند. آنها جزو معدود مردمانی هستند که از بحث فراری نبوده و از گفتگوهای پرحرارت و پرچالش استقبال می‌کنند.

فرانسوی‌ها حسابگر و چرتکه‌اندازند و با اعداد و ارقام میانهٔ خوبی دارند و هرچه باشد، تعدادی از مشهورترین ریاضی‌دانان را تحویل جهان داده‌اند. مردم فرانسه با حساب و کتاب بیگانه نیستند و از آن طرف به ندرت حرفی را بدون سند و مدرک می‌پذیرند. یعنی برخلاف برخی از فرهنگ‌های دیگر، خصلت زودباوری و دهن‌بینی در آنها بسیار کمرنگ است. بنابراین وقتی با دوست یا همکار فرانسوی خود وارد بحث و تبادل نظر می‌شوید، بهتر است که همیشه چپتان پر باشد و پیش‌مطالعهٔ خوبی کرده باشید.

اغراق نیست اگر فرانسوی‌ها را مردم سخت‌کوش و زحمتکشی بدانیم. منتها در کنار این سخت‌کوشی، فرانسوی‌ها استاد استراحت‌های طولانی و وقفه‌های مفصل بین کار بوده و کلاً جزو با طمأنینه‌ترین مردم جهان هستند. آنها با اینکه زمان نیم ساعتهٔ ناهارشان دو ساعت و نیم طول بکشد و از آن طرف دیرتر محل کارشان را ترک کنند مشکل چندانی ندارند. فرانسوی‌ها در توصیف خودشان بر این باورند که مردمانی رمانتیک و باملایمت هستند. اما هر از گاهی مجبورند پوسته و ظاهر سختی از خودشان به نمایش بگذارند و قلب رئوفشان را پنهان کنند.

خوراکی‌های معروف کشور فرانسه

فرانسه شیرینی‌ها، دسرها، نان‌ها و غذاهای مشهوری را به ذائقه‌ٔ بشر امروز اضافه کرده. و اینکه بدانیم یکی از مشهورترین آنها یعنی سیب زمینی سرخ کرده یا به قول آمریکایی‌ها فرنچ فرایز French Fries در اصل ریشه‌ای بلژیکی دارد چیزی از ارزش و اعتبار آنها در وادی غذا کم نمی‌کند. اسامی زیر تعدادی از محبوب‌ترین خوراکی‌ها و غذاهای سنتی فرانسوی هستند:

  • استیک و سیب زمینی – یکی از غذاهای محبوب جهان که ریشه‌اش به اغذیه‌فروشی‌های فرانسه برمی‌گردد
  • کانفیتی مرغ – مرغ مزه دار شده و شکم پر با سبزیجات با طبخ آهسته در روغن زیتون
  • سوپ پیاز فرانسوی – از غذاهای محبوب و زمستانی مردم فرانسه همراه با نان تست آغشته به پنیر
  • بویابِز – یک سوپ دریایی معروف فرانسوی با زعفران و نارنج و آویشن و فلفل
  • تاس‌کباب بورگینیون – گوشت گاو و تکه‌های درشت قارچ و هویج و پیاز و انواع سبزیجات
  • تارت فرانسوی – از جمله دسرهای معروف و بین‌المللی فرانسه با تکه‌های میوهٔ تازه

جاذبه‌های تاریخی کشور فرانسه

فرهنگ غنی و پرقدمت فرانسه از موزه‌‌ها، بناها و آثار تاریخی بیشمار این کشور آشکار است. از سازه‌‌های مشهوری مثل برج ایفل و طاق نصرت خیابان شانزه‌لیزه تا سواحل نرماندی که تاریکترین روزهای سرنوشت بشر را به خود دیده است. یا پربازدیدترین موزهٔ جهان یعنی لوور که دیدن تمام اشیای باستانی و آثار هنری‌اش، در مجال هیچ برنامهٔ توریستی و گشت و گذار کوتاه‌مدتی نمی‌گنجد. تعداد زیادی از آثار تاریخی فرانسه در پایتختش یعنی پاریس جا خوش کرده‌اند و در مطلب جاذبه های گردشگری پاریس به تفصیل شرح داده شده‌اند.

جاذبه‌های طبیعی کشور فرانسه 

زیبایی‌های فرانسه فقط به آثار و سازه‌های ساخت بشر محدود نشده و از ارتفاعات آلپ گرفته تا زمین‌های نمکی کامارگو تا جنگل‌هایی که پهلو به پهلوی تپه‌های ماسه‌ای و کویری قرار گرفته‌اند، این سرزمین پهناور اروپایی جاذبه‌های طبیعی فراوان و خیره‌کننده‌ای دارد.

پُن دارک

جایی در سواحل جنوب فرانسه و تقریباً ۳۰ هزار سال پیش، دست طبیعت یکی از معماری‌های منحصربفرد کشور را بوجود آورده که نامش را Pont d’Arc‌ گذاشته‌اند. کلمهٔ Pont در زبان فرانسه معنای پل و Arc به مفهوم طاق به کار می‌رود و پن‌دارک، محصول سماجت و پشتکار رودخانهٔ آردِش و عبور تدریجی‌اش از بطن به ظاهر نفوذناپذیر صخره‌هاست.

منطقه حفاظت‌شدهٔ اسکاندُلا

منطقهٔ اسکاندلا Scandola در جزیرهٔ کورسیکا در جنوب فرانسه قرار گرفته و به خاطر صخره‌های قرمز رنگش شهرت جهانی دارد. صخره‌هایی که پر از خُلَل و فُرَج‌ها و شیارهای ریز و درشتند و به شکل اغراق‌آمیزی از بطن آبهای زلال اقیانوس بیرون زده‌‌ و گشت و گذار با قایق از میان آنها از تجربیات خاطره‌انگیز این منطقه است.

صخره‌های اترتات

صخره‌های اترتات Étretat Cliffs هم یکی دیگر از جاذبه‌های صخره‌ای فرانسه است. منتها اینبار صخره‌هایی که مثل گچ سفیدند و اشکال عجیبی را در نزدیکی منطقهٔ نرماندی به وجود آورده‌اند. گفته‌ می‌شود که بسیاری از نقاشان و نویسندگان و هنرمندان به نام جهان مثل مونه و موپوسان، به روستای مجاور می‌آمدند و در بالای صخره‌ها پیاده روی می‌کردند و لابد در افکارشان غوطه می‌خورده‌اند.

ساحل گرانیتی صورتی

ساحل شگفت‌انگیز Côte de Granit Rose یکی دیگر از بیشمار جاذبه‌های فرانسه بوده که در حاشیهٔ‌ آب بوجود آمده و در شمال منطقهٔ بریتانی در جوار اقیانوس اطلس قرار گرفته است. گذشت زمان این صخره‌های غول‌پیکر سخت و صورتی‌رنگ را به اشکال جالبی تراش داده و کلبه‌های نقلی و کوچکی که در لا لوی آنها قرار گرفته به زیبایی منطقه اضافه کرده است. اما اینکه چه کسی جرأت شب‌خوابی در این کلبه‌ها را دارد بحث دیگریست.

تنگهٔ وِردون

تنگه Gorges du Verdon محصول تلاقی بخشی از کوهستان آلپ و رودخانه‌های اطرافش است که با عمق ۷۰۰ متر و طول ۲۵ کیلومتر، از زیباترین تنگه‌های اروپا به شمار می‌رود. وردون پاتوق کایاک‌سواران و ماهیگیران و صخره‌نوردان بوده و در اساطیر کهن یونانی، از آن به عنوان مسیری میان دنیای زندگان و جهان مردگان در اعماق زمین یاد شده است.

دریای یخ

این یخچال طبیعی حیرت‌انگیز، در دامنهٔ شمالی کوهستان مُون‌بلان قرار گرفته و نام Mer de Glace یا دریای یخ کاملاً برازنده‌اش است. این پدیدهٔ عظیم‌الجثه با ۷/۵ کیلومتر طول و ۲۰۰ متر عمق بزرگترین یخچال طبیعی فرانسه بوده و در داخلش یک غار یخی مصنوعی کنده‌کاری کرده‌اند که گردشگران را با واگن‌های کابلی به بطن آن ببرند و تجربهٔ نوشیدن یک قهوهٔ داغ را در زیر خروارها یخ امکانپذیر کنند.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *