تحصیلی, ویزا

دریافت ویزا برای تحصیل در کانادا

کشور کانادا با وجود امکانات فراوان آموزشی و برخورداری از دانشگاه‌های معروف توانسته به یکی از کشورهای محبوب برای دانشجویان خارجی تبدیل شود. دانشجویان ایرانی نیز به دلایل مختلف در سال‌های اخیر علاقه زیادی به تحصیل در کانادا پیدا کرده‌اند. بسیاری از دانشجویان ایرانی این سوال را می پرسند که آیا رفتن به کانادا برای ادامه تحصیل سخت است. همین‌طور سوالات زیادی در رابطه با نحوه گرفتن ویزای تحصیلی کانادا پرسیده می‌شود. از همین رو، تصمیم گرفتیم تا در این مطلب در رابطه با نحوه اخذ ویزا برای تحصیل در کانادا صحبت کنیم.

بررسی نحوه گرفتن ویزای تحصیلی کانادا

برای تحصیل در کشور کانادا تنها گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های این کشور کافی نیست. برای این که بتوانید به عنوان یک دانش‌آموز یا دانشجو در کشور کانادا به تحصیل بپردازید لازم است که ویزای تحصیلی این کشور را اخذ نمایید. اما چطور می‌توان ویزای تحصیلی کانادا را گرفت؟

۱- رشته و مقطعی مدنظر خود را انتخاب کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که رشته و مقطع تحصیلی خود را مشخص کنید. با توجه به انعطاف‌پذیری سیستم آکادمیک کانادا برای تغییر رشته تحصیلی بهتر است قبل از انتخاب رشته شرایط مختلف از جمله بازار کار کانادا را برای رشته‌های مختلف بررسی کنید. با توجه به تنوع بالایی که دانشگاه‌های کانادا ارائه می‌دهند تقریبا می‌توانید هر رشته‌ای را که به آن علاقه دارید انتخاب کنید.

۲- در رابطه با دانشگاه موردنظرتان تصمیم بگیرید

اگر تا کنون در مورد دانشگاه مورد نظرتان برای تحصیل در کانادا تصمیم نگرفته‌اید در جریان باشید که تا قبل از انتخاب دانشگاه نمی‌توانید برای اخذ ویزا اقدام نمایید. در واقع اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌ های کانادا یکی از موارد مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا محسوب می‌شود.

اما انتخاب دانشگاه باید بر چه اساسی باشد؟ قبل از انتخاب دانشگاه برای گرفتن پذیرش حتما ترجیحات خود را مشخص کنید. از جمله مهم‌ترین فاکتورهایی که در انتخاب دانشگاه تاثیرگذار هستند باید به کیفیت آموزشی، اعتبار مدرک تحصیلی، شهر محل تحصیل و شهریه دانشگاه اشاره داشت. بنابراین توصیه می‌شود که به هیچ عنوان قبل از تحقیق و مقایسه دانشگاه‌های کانادا بر اساس معیارهای خود اقدام به انتخاب نکنید. بعد از این که دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کردید باید فرم درخواست پذیرش تحصیلی را پر کرده و برای دانشگاه مذکور ارسال کنید. در صورت پذیرفته شدن درخواست، یک نامه پذیرش از سوی دانشگاه برای شما ارسال خواهد شد.

۳- درخواست ویزای تحصیلی را ارسال کنید

به محض این که بتوانید نامه پذیرش تحصیلی خود را از یک دانشگاه در کانادا بگیرید امکان شروع فرآیند درخواست ویزا را خواهید داشت. مراحل اولیه درخواست ویزای تحصیلی کانادا شامل موارد زیر می‌شود:

  • درخواست آنلاین برای ویزای تحصیلی کانادا از طریق وب‌سایت اداره مهاجرت و شهروندی کانادا CIC
  • در کشورهایی که دسترسی به اینترنت در آن‌ها با محدودیت همراه است امکان درخواست حضوری نیز وجود دارد
  • داشتن پذیرش تحصیلی از یک موسسه آموزشی مورد تایید در کانادا (یک دانشگاه که توسط دولت کانادا برای ارائه خدمات به دانشجویان خارجی تایید شده باشد)
  • اثبات توانایی مالی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل در کانادا شامل شهریه و هزینه زندگی
  • عدم وجود سوءپیشینه

طبق جدیدترین قوانین ویزای تحصیلی کانادا، در صورتی که یکی از اعضای خانواده شما در کانادا مشغول به کار باشد یا برای گرفتن مجوز کار در کانادا درخواست داده باشد درخواست مجوز تحصیل study permit شما طی دو هفته بررسی خواهد شد. ضمن این که مجوز تحصیل شما ۹۰ روز بعد از اتمام دوره تحصیلی با دریافت یک اطلاعیه منقضی خواهد شد. اگر بخواهید هم‌چنان در کانادا بمانید باید یک ویزای جدید بگیرید که به عنوان مثال می‌تواند از طریق درخواست برای مجوز کار باشد.

۴- مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا را آماده کنید

برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا باید برخی مدارک و اسناد را ارائه کنید. دقت داشته باشید که با توجه به بلند مدت بودن ویزای تحصیلی کانادا حساسیت زیادی از جانب اداره مهاجرت این کشور وجود دارد. بنابراین در آماده کردن و ارسال مدارک دقت زیادی به خرج دهید. مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا شامل موارد زیر می‌شود:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی کانادا
  • اصل نامه پذیرش دانشگاه
  • پاسپورت معتبر
  • اسکن اصل شناسنامه به همراه ترجمه آن
  • نامه مربوط به تمکن مالی جهت پرداخت هزینه تحصیل و زندگی در کانادا
  • دو قطعه عکس با سایز پاسپورتی
  • اسناد مربوط به دارایی و املاک متقاضی
  • مدارک مربوط به سوابق کاری
  • برنامه تحصیلی Study Plan

البته ممکن است در طول زمان این مدارک دچار تغییر شده و مدارک جدیدی به آن اضافه یا از آن کاسته شود. بنابراین در هنگام اقدام برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا حتما در مورد مدارک مورد نیاز آن تحقیق کنید.

۵- مدارک مربوط به زبان برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا را ارائه نمایید

دانشگاه‌های کشور کانادا از متقاضیان کشورهای غیر انگلیسی زبان می‌خواهند تا مهارت خود را در زبان انگلیسی از طریق ارائه مدارک مربوط به آزمون‌های زیر اثبات کنند:

  • IELTS
  • Cambridge English: Advanced
  • TOEFL

۶- انگشت‌نگاری و مصاحبه را انجام دهید

بسته به کشوری که شخص متقاضی از آنجا برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا اقدام کرده ممکن است از وی خواسته شود تا فرآیند انگشت‌نگاری را طی نماید. در حال حاضر هزینه انجام انگشت‌نگاری ۸۵ دلار کانادا تعیین شده است. دقت داشته باشید که انجام انگشت‌نگاری برای متقاضیان تمامی کشورها لازم نبوده پس حتما قبل از اقدام به انگشت‌نگاری در رابطه با این موضوع اطلاعات دقیقی را به دست آورید. انجام مصاحبه نیز بسته به شرایط متقاضیان ممکن است مورد نیاز باشد.

۷- منتظر اعلام نتیجه بمانید

به طور کلی فرآیند رسیدگی به درخواست ویزای تحصیل کانادا حداکثر ۹۰ روز به طول می‌انجامد. بعد از بررسی درخواست و مدارک متقاضی، افسر مربوطه در مورد قبول یا رد درخواست ویزا تصمیم خواهد گرفت. در صورتی که درخواست ویزای متقاضی تایید شود او می‌تواند شروع به برنامه‌ریزی برای سفر به کانادا و آغاز ترم تحصیلی در دانشگاه نماید. گرفتن ویزای تحصیلی کانادا دارای برخی پیچیدگی‌های خاص است. بنابراین اگر قصد دارید تا بدون دردسر اقدام به اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا نمایید توصیه می‌کنیم که از خدمات موسسات معتبر فعال در این زمینه استفاده کنید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *