تور, مهاجرت, ویزا

بی ارزشترین و با ارزشترین پول دنیا در سال 2022 !!!

آیا می‌دانید بی ارزشترین و با ارزشترین پول دنیا در سال 2022 کدام هستند؟ آیا دلار آمریکا که پرمعامله‌ترین پول جهان است و بیشترین بده بستان‌های تجاری دنیا بر اساس آن انجام می‌شود، قویترین پول دنیاست؟ یا شاید این جایگاه در اختیار یورو و پوند انگلیس است؟ یا در مقابل آن بی ارزش ترین پول دنیا 2022 کدام است و چه کشورهایی بدترین اوضاع اقتصادی را تجربه می‌کنند؟ در این مطلب از وبلاگ نیلگام سفر به این سوالات پاسخ می‌دهیم و با ارزش ترین پول دنیا و ضعیف‌ترین ارزهای جهان آشنا خواهیم شد.

با ارزشترین پول دنیا

وقتی می‌خواهیم از با ارزش ترین پول دنیا صحبت ‌کنیم، دو پارامتر اصلی به میان می‌آید که یکی از‌ آنها میزان معامله‌پذیری و حجم مبادلات انجام‌گرفته با ارز مورد نظر است.

به بیانی دیگر، دلار آمریکا به دلیل داشتن بیشترین حجم معاملاتی جهان با اختلاف قویترین پول دنیاست، اما با این حال با ارزش ترین پول دنیا به شمار نمی‌رود!

اما فاکتور دوم و اصلی که مورد نظر ماست، ارزش ذاتی یا ارزش اسمی هر پول در قیاس با دلار بوده و هیچ ارتباطی با معامله‌پذیری ندارد. با موسسه مهاجرتی نیلگام سفر همراه شوید تا در ادامه شما را با بی ارزش ترین پول دنیا 2022 و با ارزش ترین پول دنیا آشنا کنیم.

۱۰) دلار آمریکا

در حال حاضر، دلار آمریکا با نماد USD از نظر حجم معاملات و مبادلات قویترین پول جهان محسوب می‌شود اما از لحاظ ارزش ذاتی، در لیست ده گانه پیش رو در مقام آخر قرار گرفته و با ارزش ترین پول دنیا به شمار نمی‌رود.

از آنجایی که ارزش پول‌های معرفی شده در این لیست را بر مبنای دلار بیان کرده‌ایم، برای اشاره به ارزش خود دلار از یورو استفاده می‌کنیم.

در زمان به روزرسانی این مطلب، آخرین نرخ تبدیل دلار آمریکا به یورو برابر با 0.95 بوده است. یعنی هر 1 دلار با 0.95 یورو (نود و پنج صدم یورو) برابر بوده یا 1 یورو برابر 1.06 دلار است.

در حال حاضر دلار آمریکا بزرگترین سهم را در ذخیرهٔ ارزی جهان دارد (22 درصد از کل ثروت جهان)، با این آمار و ارقام بعید است که برای مدت زمانی طولانی، ارز دیگری بتواند جایگزین دلار آمریکا شود و یا رونق مبادلات تجاری جهان را به سمت خود متمایل کند.

هرچه باشد، این ارز بین‌المللی توسط قدرتمندترین اقتصاد دنیا پشتیبانی می‌شود و بیدی نیست که با باد یوروی اتحادیهٔ اروپا یا یوآن چین یا سایر ارزها بلرزد.

شما می‌توانید در صورت تمایل مطلب مهاجرت به آمریکا را مطالعه کنید.

۹) فرانک سوئیس

در فهرست با ارزش ترین پول دنیا مقام نهم قویترین پول جهان به فرانک سوئیس (CHF) اختصاص دارد که به طور گسترده در دو کشور سوئیس و لیختن اشتاین کاربرد دارد.

کشور سوئیس از دیرباز به سیستم مالی و بانکداری قدرتمندش معروف بوده و برای دارایی‌هایی ثروتمندان جهان، اعم از بادآورده و غیربادآورده، امن‌ترین و سری‌ترین خزانهٔ روی زمین محسوب می‌شود.

البته کشور سوئیس جزو اتحادیهٔ اروپا بوده و از زمان پیوستنش به این اتحادیه، با یورو هم کار می‌کند. اما این باعث از رونق افتادن فرانک یا خارج کردنش از چرخهٔ اقتصادی کشور نبوده و با بهره‌گیری از یک سیستم مالی دوگانه، قدرت فرانک سوئیس کماکان پابرجا مانده و جزو با ارزش ترین پول‌های دنیا به شمار می‌رود.

نرخ تبادل فرانک سوئیس به دلار آمریکا برابر 0.97 است. به عبارتی هر فرانک سوئیس با  1.03دلار برابر است.

در صورت تمایل می‌توانید نگاهی به معایب و مزایای زندگی در سوئیس نیز بیاندازید.

۸) یورو

یورو EUR رتبه هشتم با ارزشترین پول دنیا و ارز رسمی اتحادیه اروپاست که از کشورهایی مثل اتریش، بلژیک، قبرس، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی و اسپانیا تشکیل شده است.

از نظر میزان مبادلات تجاری بین‌المللی، یورو بعد از دلار آمریکا رایج‌ترین و قوی‌ترین پول جهان است، اما باز هم با ارزش ترین پول دنیا به شمار نمی‌رود.

ارزش یورو در طول سال‌های گذشته به حد قابل توجهی افزایش یافته است و به یکی از قدرتمندترین ارزهای جهانی تبدیل شده است.

به هرحال از ارز رسمی یک قاره ثروتمند با این همه کشور صنعتی و توسعه‌یافته، انتظار کمتری نمی‌رود و حتی ممکن است در سالهای آتی جایگاه بالاتری در فهرست با ارزش ترین پول دنیا کسب نماید.

یورو از بابت ارز ذخیره جهانی، بعد از دلار که 22 درصد تمام دارایی‌ها و پس‌اندازهای جهان را شامل می‌شود، در مقام دوم قدرتمندترین ارز دنیا قرار گرفته است و در حال حاضر 1 یورو با 1.05 دلار برابری می‌کند. شما این امکان را دارید تا برای اطلاع از شرایط دریافت ویزای شنگن با کارشناسان نیلگام سفر تماس بگیرید.

۷) دلار کِیمانی

دلار کِیمِن KYD واحد پول جزایر کِیمِن در منطقهٔ کارائیب است. تا سال ۱۹۷۲ این کشور کوچک و گرمسیری از دلار جامائیکا استفاده می‌کرد، اما بعدها ارز رسمی خودش را معرفی کرد و آن را تا رتبهٔ هفتم با ارزشترین پول دنیا رساند.

این سرزمین کارت‌پستالی و سرسبز، یکی از کشورهای برون مرزی بریتانیا در دریای کارائیب است که حکومت خودش را دارد و به صورت خودمختار عمل می‌کند.

یک دلار جزایر کیمن یا دلار کیمانی که از سه جزیرهٔ کیمن براک، گراند کیمن و کیمن کوچک تشکیل شده با 1.20 دلار آمریکا برابر است که به راحتی آنرا در فهرست با ارزش ترین پول دنیا قرار می‌دهد.

این جزایر از نظر مالیاتی ایده آل و به قولی بهشت مالیاتی جهان هستند. سیستم مالی این سرزمین‌ها برای فاندها و بانکها و شرکت‌های بیمه امتیازات بسیاری قائل می‌شوند و به هیچ شکلی از سرمایه‌گذاری خارجی نه نمی‌گویند.

۶) پوند جبل الطارق

پوند جبل الطارق یا GIP واحد پول جبل الطارق است و لابد می‌پرسید یک تنگهٔ خالی به واحد پولی چه نیازی دارد و مگر جبل‌الطارق هم کشور است؟ در پاسخ باید بگوییم که بله و اتفاقاً دارای یکی از با ارزش ترین پول‌ های دنیا نیز هست.

کشور کوچک و نقلی جبل‌الطارق با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت در جنوب اسپانیا و در نزدیک‌ترین فاصله به قارهٔ آفریقا جا خوش کرده و واحد پول مستقل خودش را دارد.

این کشور تحت حمایت و نظارت بریتانیا قرار دارد و واحد پولش به پوند استرلینگ انگلیس وصل شده و به صورت رسمی قابل مبادله است و به همین خاطر در فهرست با ارزش ترین پول دنیا قرار گرفته است.

بانک مرکزی کشور و دولت جبل الطارق مسئولیت ضرب سکه و چاپ اسکناس را بر عهده دارد و ارزش GIP را با توجه به شرایط اقتصادی و مناسبات تجاری تنظیم می‌کند.

اقتصاد این سرزمین مدیترانه‌ای و خوش آب و هوا به صنعت گردشگری و بازی‌های الکترونیکی وابسته بوده و هر پوند جبل الطارق معادل با 1.23 دلار است و همان طور که می‌بینید از یورو هم ارزش بالاتری دارد و ممکن است در آینده‌ای نزدیک شرایط به مراتب بهتری در فهرست با ارزش ترین پول دنیا کسب کند.

۵) پوند بریتانیا

پوند استرلینگ یا GBP پول رسمی بریتانیا بوده و در مناطق دیگری مثل جرسی، گِرنزی، جزیره مَن، جورجیای جنوبی و جزایر ساندویچ جنوبی، قلمرو قطب جنوب (بخش بریتانیا) و تریستان داکونا هم استفاده می‌شود.

استرلینگ پس از دلار آمریکا، یورو و ین ژاپن، چهارمین ارز پرمعامله در بازار ارز جهانی یا همان فارکس است و بدون شک جایگاه ویژه‌ای در میان با ارزش ترین پول‌های دنیا دارد.

پوند از قدیمی‌ترین ارزهای موجود در جهان هم قلمداد شده و قدمتش به سال 1489 میلادی برمی‌گردد. پایتخت کشور انگلستان یعنی لندن قطب مالی جهان است و تعدادی از دانه‌درشت‌ترین فاندها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری جهان را در خود جای داده است.

بریتانیا اقتصاد گسترده و فعالی دارد و پوند دارای مقام پنجم قوی‌ترین پول جهان است و هر یک 1 واحد از آن معادل 1.23 دلار است. 

ممکن است توجه به این موضوع برای شما جالب باشد که یک ارز جهانی مثل پوند انگلیس می‌تواند به طور همزمانی یکی از قدرتمندترین و پر معامله‌ترین پول‌های رایج در سراسر دنیا باشد، اما همچنان با ارزش ترین پول دنیا به شمار نرود!

۴) دینار اردن

واحد پول اردن به دینار اردن شهرت دارد که با نماد JOD شناخته می‌شود و رتبه چهارم قویترین پول جهان و یا به اصطلاح با ارزش ترین پول دنیا را به خود اختصاص داده است.

یکی از دلایل ارزش بالای دینار اردن، سیاست‌های مالی سفت و سختی است که دولت این کشور پیاده می‌کند و نرخ‌ ارز را ثابت نگه می‌دارد و یکی از مهمترین سیاست‌های اردن، اتصال دینار به دلار آمریکاست که باعث می‌شود پول کشور بر اثر نوسانات عرضه و تقاضا دچار تغییر نشده و نرخ ثابتی داشته باشد.

اقتصاد اردن برخلاف همسایگانش، وابستگی چندانی به صادرات نفت ندارد و به همین دلیل ثبات اقتصادی بهتری پیدا کرده است.

دینار اردن از سال 1950 واحد پول ملی کشور بوده و از سال 1995 تا به امروز، ارزش خودش را با نرخ تبادل 0.71 به دلار متصل کرده است. روی اسکناس‌های اردنی، نام رسمی کشور یعنی پادشاهی هاشمی اردن نقش بسته و هر یک دینارش برابر 1.41 دلار آمریکاست.

۳) ریال عمان

عمان در سواحل جنوب شرقی شبه جزیره عربستان قرار دارد و واحد پولش به ریال عمان یا OMR معروف است.

اقتصاد عمان به شدت به ذخایر نفتی متکی است و این باعث شده که برای استحکام اقتصاد کشور، همان سیاست اردن را در پیش بگیرد و واحد پولش را به دلار آمریکا گره بزند. یکی از خصوصیات جالب واحد پول عمان به عنوان یکی از با ارزش ترین پولهای دنیا، تقسیم هر یک ریال به 1000 واحد کوچک‌تر به نام بیسه است. در حالیکه کشورها به طور معمول، پولشان را به واحدهای 100 تایی تقسیم می کنند.

این تقسیم هزارتایی برای ارز بسیار با ارزشی که هر یک واحدش بیش از 2 دلار آمریکاست اجتناب‌ناپذیر است. ارزی قدرتمند که ممکن است در سالهای آتی به با ارزش ترین پول دنیا تبدیل شود.

عمان با تأمین بخش قابل توجهی از نفت آمریکا توانسته ارزش اسمی ریالش را از سال 1986 حفظ کند. از جانب دیگر، آمریکا هزینهٔ نفتش را با دلار می‌پردازد و ذخیرهٔ عظیمی از واحد پولش در کشور عمان نگهداری می‌شود و یک بازی دو سر برد پدید می‌آید.

ریال عمان پس از دینار بحرین، مقام سوم با ارزش ترین پول دنیا را در اختیار دارد و در کمال ناباوری هر یک واحد آن معادل 2.60 دلار آمریکاست.

در همین راستا بد نیست تا نگاهی به مطلب بهترین راه مهاجرت به عمان بیاندازید.

۲) دینار بحرین

کشور بحرین یکی دیگر از سرزمین‌های حاشیهٔ خلیج فارس است که واحد پولش با عنوان دینار بحرین و نماد BHD‌ شناخته می‌شود.

بحرین هم وضعیتی مشابه عمان دارد و رزق و روزی‌اش را از صادرات نفت تأمین می‌کند. بحرین مقام دوم با ارزشترین پول دنیا را دارد و همین امر باعث شده که مهاجرت و کار در این سرزمین گرم‌سیری و کوچک، برای عده‌ای از مردم دنیا به گزینهٔ جالبی تبدیل شود.

خصوصاً هندی‌ها که گویا بیشترین سهم را در میان مهاجران بحرین در اختیار دارند. هر 1 دینار بحرین 2.65 دلار آمریکا ارزش دارد که با فاصله کمی، این واحد پولی را در رتبه دوم با ارزش ترین پول دنیا قرار داده است.

۱) دینار کویت

دینار کویت سالهاست که به عنوان با ارزشترین پول دنیا شناخته می‌شود و در مبادلات ارزی با کد KWD از آن نام می‌برند.

کویت هم مانند دو کشور قبلی، اقتصادی کاملا نفت‌محور دارد و از یکی از بزرگترین ذخایر نفتی جهان برخوردار است. شاید آن اصطلاح کوچه و بازاری قدیمی به گوشتان خورده که می‌گوید: «فلان جا کویته!» و این موضوع هنوز هم مصداق دارد و مهاجرینی که در کویت کار و زندگی می‌کنند، علاوه بر دریافت دستمزد با قوی‌ترین و با ارزش ترین پول دنیا، از پرداخت هرگونه مالیات به دولت ثروتمند این کشور معاف هستند.

لازم به ذکر است که در حال حاضر هر دینار کویت با 3.26 دلار آمریکا برابری می‌کند و با قدرتی مثال‌زدنی، دینار کویت را به با ارزش ترین پول دنیا بدل کرده است.

بی ارزش ترین پول دنیا 

در بخش قبل به 10 مورد از قوی‌ترین ارزهای دنیا و یا همان با ارزش ترین پول دنیا اشاره کردیم و در این قسمت قصد داریم تا بی ارزش ترین پول دنیا 2022 را به شما معرفی کنیم.

وقتی صحبت از ضعیف‌ترین و بی ارزش ترین پول دنیا پول می‌شود نام چه کشوری به ذهنتان خطور می‌کند؟ زیمبابوه؟ ونزوئلا؟ بورکینا فاسو یا سوریه؟ حدستان را نگه دارید تا به اتفاق یکدیگر نگاهی به لیست دوم و تعدادی از نگون‌بخت‌ترین اقتصادهای روی زمین بیندازیم.

در این قسمت برای جلوگیری از اعداد اعشاری طول و دراز، مقایسه را معکوس می‌کنیم و توصیف ارزش پول را به ازای هر 1 دلار انجام می‌دهیم.

۱۰) دینار عراق

با اینکه دینار عراق با نماد IQD یکی از ضعیف‎ترین و بی ارزش ترین پولهای دنیاست، در این لیست در جایگاه بهتری از سایرین قرار گرفته و با بی ارزش ترین پول دنیا 2022 فاصله‌ٔ زیادی دارد.

بانک مرکزی عراق بر ارزش پول نظارت دارد و از سال‌ها پیش، از مکانیزم تقسیم هر دینار به هزار واحد کوچکتر به نام فلس یا فلوس استفاده می‌کرده است. روشی که از 1990 به این طرف و به دلیل تورم شدید و بی‌ثباتی سیاسی در کشور منسوخ شد و همین دیناری ماند که امروز می‌شناسیم.

در حال حاضر،هر 1 دلار آمریکا معادل 1465 دینار عراق است. 

۹) شیلینگ اوگاندا

در سال 1966، شیلینگ اوگاندا یا USH پول رسمی کشور اوگاندا و جایگزین شیلینگ آفریقای شرقی شد. اوگاندا کشوری در شرق آفریقاست که فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته که بی‌تردید تاریک‌ترین آنها، دوران حکومت دیکتاتور معروفشان عیدی امین بوده است.

سایهٔ پیامدهای منفی آن دوران و سیاست‌های غلط حکومت، هنوز هم بر اقتصاد اوگاندا سنگینی می‌کند و موانع زیادی را در مسیر توسعهٔ این کشور قرار می‌دهد. با این حال طی چند سال اخیر،‌ اوضاع کمی بهتر شده و سرعت سقوط ارزش شلینگ اوگاندا، مقادیری کندتر شده است. اما کماکان شیلینگ اوگاندا در فهرست بی ارزش ترین پول دنیا قرار دارد.

در حال حاضر هر 1 دلار آمریکا معادل 3744 شیلینگ اوگانداست. 

۹) گوارانی پاراگوئه

گوارانی با نماد PYG پول ملی کشور پاراگوئه در آمریکای جنوبی است. اقتصاد پاراگوئه سالهاست که اوضاع وخیمی دارد و از رکود سنگین، تورم بالا، فساد مالی و اداری، نرخ بالای بیکاری و افزایش فقر رنج می‌برد و هیچ عجیب نیست که رتبه هشتم بی ارزشترین پول دنیا 2022 را داشته باشد و در کل قارهٔ آمریکا، ضعیف‌ترین ارز موجود به شمار رود.

در حال حاضر، هر یک دلار آمریکا 6895 گوارانی است.

۷) کیپ لائوس

پول رایج در کشور لائوس که با عنوان کیپ لائوس (لائو کیپ) و نماد LAK شناخته می‌شود، با باقی ارزهای این لیست یک تفاوت بارز دارد. آن هم است که پول لائوس ماجرای از عرش به فرش آمدن را نداشته و از همان سال 1952 که معرفی شده تا به امروز پول ضعیف و کم ارزشی بوده و حتی ارزش آن به مرور زمان بیشتر هم شده است!

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که در چند صباح آینده و با افتتاح راه آهن چند میلیارد دلاری پکن به لائوس، ورق برمی‌گردد و سرمایه گذاران زیادی به این کشور کوچک و ارزان سرازیر می‌شوند. اما تا آن زمان، یکی از جایگاه‌های بی ارزش ترین پول دنیا 2022 به کیپ لائوس اختصاص خواهد داشت.

از این رو، هر یک دلار آمریکا معادل 15 هزار و 160 کیپ لائوس است!

۶) فرانک گینه

پول رسمی گینه با نام فرانک گینه و نماد GYN شناخته می‌شود و در رتبهٔ ششم بی ارزشترین پول دنیا 2022 قرار دارد. گینه سیاه‌بخت‌ترین و محروم‌ترین کشور آفریقای غربی بوده و سالهاست که از فساد و بی ثباتی سیاسی رنج می‌برد و سال به سال از ارزش پولش کاسته می‌شود.

این کشور محروم و توسعه‌نیافته، نخستین انتخابات آزاد و دموکراتیکش را در سال 2010 انجام داده و شاید در روزگاری نه چندان دور اوضاع بهتری پیدا کند. خصوصاً وقتی از نظر پتانسیل‌های معدنی، جزو غنی‌ترین سرزمین‌های آفریقاست و امکان تبدیل شدن به یک کشور ثروتمند را دارد.

اما در حال حاضر هر دلار آمریکا برابر با  8723 فرانک گینه است. 

۵) لئون سیرالئون

کشور آفریقایی سیِرالئون از ارزی به نام لئون و نماد SLL‌ استفاده می‌کند که در رتبه پنجم بی ارزش ترین پول دنیا 2022 قرار گرفته است.

فساد و بی‌ثباتی و جنگ داخلی و تنش با سایر کشورهای غرب آفریقا، روی اقتصاد سیرالئون خیمه زده و به سقوط ارزش پول این کشور منجر شده است.

معادن الماس سیرالئون زبانزد جهانیان است، اما صادرات این سنگ‌های کمیاب و درخشنده، نتوانسته تکانی به اقتصادش بدهد. از آن طرف هم بلای پنهانی به نام اِبولا مدام از مردمش قربانی می‌گیرد و کمک‌های مالی خارجی را خنثی می‌کند.

بر همین اساس، در حال حاضر هر دلار آمریکا برابر با 13 هزار و 175 لئون است. 

۴) سُم ازبکستان

پول ازبکستان به نام سُم و نماد UZS مقام چهارم بی ارزش ترین پول دنیا 2022 را در اختیار دارد. دولت ازبکستان تقلای زیادی برای بهبود اقتصاد کرده اما هنوز نتوانسته گلیمش را از آب بیرون بکشد. در بحبوحهٔ این تغییرات و اصلاحات اقتصادی، ماجرای همه‌گیری کرونا تبدیل به قوز بالا قوز شد و اوضاع وخیمتری برای اقتصاد کشور به وجود آورد.

به هر حال ازبکستان، مثل بوکسورها و کشتی‌گیران سخت‌جانش، از مبارزه دست بر نداشته و سعی می‌کند با تولید صنعتی و اصلاح سیاست‌های اقتصادی، اوضاعش را بهتر نماید. از این رو، هر یک دلار برابر 10 هزار و 936 سم ازبکستان است. 

۳) روپیه اندونزی

روپیهٔ کشور اندونزی یا IDR مقام سوم بی ارزش ترین پول دنیا را به خود اختصاص داده و در ۷ سال گذشته اقتصادش هیچ تکان مثبتی نخورده است.

بانک مرکزی این کشور عملکرد ناجور و ناشیانه‌ای داشته و ذخایر ارزی‌شان رو به اتمام است و شاید تنها کورسوی امید کشور، صادرات کالا به سایر کشورها باشد.

چیزی در حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد از اوراق قرضهٔ دولتی که تأثیر مستقیمی بر ارزش روپیه دارد در اختیار سرمایه‌گذاران خارجی بوده و گردش سرمایه کشور را در معرض آسیب قرار داده است. دولت اندزوی در تلاش است تا با کاهش مالیات، ترویج گردشگری و سهولت قوانین برای کارگران خارجی، شرایط را تغییر دهد.

در زمان به روز رسانی این مطلب، هر دلار آمریکا برابر 14 هزار 861 روپیهٔ اندونزی است. 

۲) دُنگ ویتنام

دُنگ با نماد ‌VND ارز رسمی سرزمین زیبای ویتنام است. کشوری که به خاطر اتکا به یک اقتصاد محدود و متمرکز به در بسته خورده و تکاپو را برای حرکت به سمت اقتصاد بازار محور آغاز کرده است. در حال حاضر، دنگ ویتنام دارای رتبه دوم بی ارزش ترین پول دنیا 2022 است، اما به باور تحلیلگران، اقتصاد کشور در مسیر بهبود قرار دارد و ارزش دنگ در آینده نه چندان دوری دچار تغییرات محسوسی خواهد شد. در حال حاضر، هر دلار آمریکا برابر با 23242 هزار دنگ ویتنام است.

۱) ریال ایران

سرانجام نوبت به بی ارزش ترین پول دنیا یعنی ریال ایران (IRR) می‌رسد که به دلایل متعددی به ضعیف‌ترین پول جهان تبدیل شده است.

در زمان به روزرسانی این مطلب، هر دلار آمریکا در بازار آزاد (سیاه) ایران بیش از 31850 تومان یا 318500 هزار ریال معامله می‌شود. متاسفانه اوضاع ریال ایران رو به بهبودی نبوده و هر ساله از ارزش آن کاسته می‌شود. اما باز هم امیدواریم تا در دهه و صده جدید شمسی، اتفاقات خوبی برای ایرانیان عزیز و کشور ایران رخ دهد و علاوه بر افزایش ارزش ریال ایران در بازارهای جهانی، قدرت خرید مردم نیز بهبود پیدا کند.

در انتها بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که طبق آمار ارائه شده در وب‌سایت truly financial، رنکینگ بی ارزش ترین پول دنیا 2022 کمی دستخوش تغییر قرار گرفته و با ترتیب ضعیف‌ترین و بی ارزش ترین پول دنیا 2022 به شرح زیر است:

  • ریال ایران
  • دنگ ویتنام
  • روپیه اندونزی
  • کیپ لائوس
  • لئون سیرالئون
  • سم ازبکستان
  • فرانک گینه
  • گوارانی پاراگوئه
  • ریل کامبوج
  • شیلینگ اوگاندا

در نهایت شما این امکان را دارید تا جهت مشاوره سفر و دریافت انواع ویزا وقت مشاوره مهاجرت نیلگام سفر را رزرو کرده و یا از فرم ارزیابی بالای صفحه استفاده نمایید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *