مهاجرت, ویزا

کشور اتریش | از کشور اتریش امروزی بیشتر بدانید

کشور اتریش ، استرالیا نیست! بسیاری از انگلیسی زبان ها این دو کشور را با هم اشتباه می گیرند و با توجه به تفاوت فوق العاده آن ها، و فاصله زیادی که با هم دارند، عجیب است. اما در اتریش خبری از تی شرت های “No Kangaroos” و علامت برای توریست ها نیست. حالا که این موضوع را حل کردیم، وقت آن رسیده که درباره جمهوری فدرال مردم سالار اروپایی و  آلپی که به زبان آلمانی به آن Republik Österreich و در فارسی به آن «اتریش» می گویند صحبت کنیم.

ویژگی های کشور اتریش

کشور اتریش ، ۸٫۶ میلیون جمعیت دارد که برابر با یک دهم جمعیت همسایه شمالی خود (آلمان) است. آلمان و اتریش، اما تفاوت های دیگری هم با هم دارند از جمله زبان آلمانی که در آلمان می شنوید با زبان آلمانی که در اتریش می شنوید کاملا متفاوت است (البته به استثنای آلمانی با لهجه باواریایی). اتریش هم لهجه های متفاوتی دارد که درکشان هم سخت است؛ حتی برای اتریشی های مناطق دیگر.

فشتونگ هوخن سالزبورگ (Festung Hohensalzburg) به معنی دژ بر فراز سالزبورگ قرار دارد (جمعیت ۱۴۶۶۰۰ نفر) و سومین شهر بزرگ اتریش است.

تاریخچه کشور اتریش

تاریخچه اتریش امروزی به خاندان هابزبورگ بازمی گردد و قبل از آن بخش اعظم کشور متعلق به امپراتوری روم مقدس بود. امروزه مساحت اتریش با مساحت ایالت کارولینای جنوبی در آمریکا برابر است اما زمانی کشوری بزرگ بود و بخش اعظم اروپا را در اختیار داشت. این کشور، زمانی پادشاهی اتریش-مجارستان نام داشت. امپراتوری هایزبورگ در سال ۱۹۱۸ و پایان جنگ جهانی اول از بین رفت. همین زمان، سرآغاز اولین جمهوری (۱۹۱۹) بود که در سال ۱۹۳۸ پس از تصرف اتریش به دست هیتلر پایان یافت.

جمهوری امروزی اتریش بعد از جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ آغاز شد اما اتریش تا ۲۷ جولای ۱۹۵۵ از نظر فنی، کشوری تحت اشغال متفقین بود. سپس طی یک دوره، اتریش تمامیت ارضی خود را باز پس گرفت. اکنون برخی حقایق مهم در خصوص کشور اتریش را برایتان بازگو می کنیم:

  • نام رسمی : جمهوری اتریش
  • نام مخفف بین المللی: A (نام کشور در پسوند اینترنت با نشانی: .at)
  • نوع دولت: جمهوری فدرال؛ مردم سالاری پارلمانی با دو نهاد قانون گزاری: Nationalrat (شورای ملی، ۱۸۳ نماینده که با رای گیری مستقیم انتخاب می شوند) و Bundesrat (شورای فدرال که اعضای منتخب ایالتی دارد). تعداد نه ایالت فدرال (Bundesländer) در اتریش وجود دارد.
  • رئیس جمهور: الکساندر ون در بلن (Alexander Van der Bellen) (نامزد سبزها؛ از ژانویه ۲۰۱۷)

صدر اعظم: کریستین کرن (Christian Kern) (حزب سوسیال دموکرات، از می ۲۰۱۶). ورنر فیمان از دسامبر ۲۰۰۸ تا می ۲۰۱۶ این منصب را در اختیار داشت و در آن سال ناگهان استعفا داد.

  • مساحت: ۸۳۸۷۱ کیلومتر مربع؛ تقریبا هم مساحت ایالت کارولینای جنوبی در آمریکا
  • جمعیت: ۸٫۷ میلیون نفر (آمار ۲۰۱۶)
  • پایتخت: وین
  • تعطیلات رسمی ملی: ۲۶ اکتبر
  • بزرگ ترین شهرهای آن(۲۰۱۴): وین با ۱٫۸ میلیون نفر (بیش از ۲ میلیون در محوطه مترو)، گراز ۲۷۰ هزار نفر، لینز ۱۹۳۸۱۴ نفر، سالزبورگ ۱۴۶ هزار نفر، اینسبروک ۱۲۴۵۷۹ نفر. شهرهای دیگر اتریش، جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر ندارند.
  • قومیت: ۸۱٫۱ درصد: اتریشی؛ ۲٫۷ درصد آلمانی؛ ۲٫۲ درصد: ترک؛ بقیه نژادها: ۱۴ درصد.
  • مذهب: (۲۰۱۴) رومن کاتولیک: ۶۱٫۴ درصد؛ پروتستان (لوثری): ۳٫۶ درصد؛ مسلمان: ۴ درصد؛ غیر وابسته: ۲۰ درصد؛ بقیه مذاهب: ۱۱ درصد.
  • واحد پول: یورو از سال ۲۰۰۲٫ قبلا نیز شیلینگ

اقتصاد/صنایع: اتریش جزو ۱۰ کشور ثروت مند و برتر دنیا است (از نظر تولید ناخالص داخلی سرانه). صنایع اصلی آن شامل محصولات کشاورزی، خدمات بانکداری، فلزات، مواد شیمیایی، محصولات کاغذی، ماشین آلات، تجهیزات ارتباطی، و گردشگری است.

  • اقلیم: معتدل؛ زمستان های خنک، ابری و مرطوب (برف در مناطق آلپ)؛ تابستان های ملایم با موج های گرمای معدود و دمایی خنک تر در مناطق آلپ
  • مرتفع ترین مکان: گراس کلاکنر با ارتفاع ۳۷۹۷ متر در رشته کوه های هوخ تاورن آلپ. اتریش پنج قله مرتفع تر از ۳۵۰۰ متر هم دارد.

بزرگ ترین دریاچه ها: دریاچه نوزیدلر (که بخشی از آن در مجارستان است)، آترسی (Attersee)، ترون سی (Traunsee)، و بخش کوچکی از دریاچه کونستانس در ایالت شرقی وورارلبورگ.

  • راه های آبی: دانوب، مور، سالزاخ
  • کشورهای همسایه: جمهوری چک، آلمان، مجارستان، ایتالیا، لیختن اشتاین، اسلوواکی، اسلوونی، سوئیس

اتریشی های مشهور: ماری آنتوانت، فرد آشتایر (رقصنده، هنرپیشه، از پدری اتریشی)، کریستین دوپلر (فیزیک دان)، فالکو (هانس هولزل)، زیگموند فروید، پیتر هاندکه (نویسنده)، یوسف هایدن (آهنگ ساز)، پاول هنرید (هنرپیشه)، فریدنسریخ هوندرت واسر (هنرمند)، فرانتس کافکا (نویسنده)، گوستاو کلیمت (نقاش)، هدی لامار (هنرپیشه)، نیکی لودا (مسابقات اتومبیل رانی)، پیتر لور (هنرپیشه)، ارنست ماخ (دانشمند)، گوستاو مالر (آهنگ ساز)، لیز میتنر (فیزیک دان هسته ای)، ولفگانگ آمادوس موتزارت، ریچارد یوسف نوترا (معمار)، اوتو پرمینگر (کارگردان)، ایگون شیل (نقاش)، رومی اشنایدر (هنرپیشه)، فرانتس شوبرت (آهنگ ساز)، آرنولد شوارتزینگر، یوهان اشتراوس (آهنگ ساز)، کورت والدیم (سیاست مدار)، اوسکار ورنر، بیلی وایلدر (کارگردان) و غیره.

ما بهترین مسیر را برای گرفتن وقت سفارت اتریش،اخذ ویزای اتریش و در نهایت اقامت در اتریش با تور اتریش پیش روی شما خواهیم گذاشت.منبع : german-way.com

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *