مهاجرت

بهترین شهرهای ساحلی ترکیه برای زندگی و سفر

به عنوان یک ایرانی، حتماً چندین بار به کشور زیبای ترکیه سفر کرده و یا در حال برنامه ریزی برای انجام این کار در آینده ای نزدیک هستید، کشوری اروپایی آسیایی، توریستی و تجاری که دارای فرهنگ و تاریخچه بسیار غنی و جذابی بوده و یکی از برترین قطب های گردشگری، تحصیلی و تجاری در سراسر دنیا محسوب می شود.

اگر مایل به سفر و یا مهاجرت به ترکیه هستید، بهتر است در کنار تحقیق در مورد مسئله مهم مقایسه هزینه زندگی در ایران و ترکیه، به فکر انتخاب بهترین شهرهای ساحلی ترکیه برای زندگی و سفر باشید و با انتخابی صحیح، بهترین ها را در این کشور تاریخی و زیبا تجربه کنید.

گشت و گذار و سفر موقت به ترکیه تفاوت های بسیار اساسی و زیادی با مهاجرت و اقامت دائم در این کشور دارد و مطمئناً استانداردهای خوش گذرانی و سفر تفریحی در ترکیه با زندگی در این کشور فرق کرده و عموم توریست ها به دنبال شهرهای ساحلی ترکیه، مراکز خرید و مناطق گردشگری جذاب برای گذراندن تعطیلات خود هستند.

بر همین اساس، اول به سراغ معرفی بهترین شهرهای ساحلی ترکیه برای سفر موقتی به این کشور می رویم و بعد از آن، فهرست بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی دائمی را به شما ارائه می دهیم.

شهرهای ساحلی ترکیه

بنابر آمار ارائه شده در وب سایت rightholidays، برای سفر به کشور ترکیه شما می توانید از میان انواع مختلف مناطق ساحلی: سواحل مدیترانه، سواحل اژه و سواحل اژه جنوبی یکی را انتخاب کرده و تعطیلات خود را در آنجا بگذرانید.

  • سواحل مدیترانه ترکیه گرم و سرشار از مناظر طبیعی از جمله آبشار، مسیرهای پیاده روی و دره و اماکن تاریخی است و جزو گزینه های محبوب گروه های خانوادگی و یا گروه های جوان و دوستانه محسوب می شود.
  • سواحل اژه جنوبی که یکی از پربازدیدترین مناطق ساحلی در ترکیه است. این منطقه به داشتن استراحتگاه های مجلل، زندگی شبانه هیجان انگیز و شهرهای خوش منظره شهرت دارد.
  • سواحل اژه شمالی: این منطقه و محدوده ساحلی جزو گزینه های توریستی و گردشگری نیست، اما به داشتن نسیم های خنک تابستانی مشهور است و آب و هوای دلپذیری را در فصل تابستان ارائه می دهد.

معمولاً وقتی حرف از بهترین شهرهای ترکیه برای سفر زده می شود، اسم محبوب ترین و شلوغ ترین شهر این کشور یعنی استانبول به گوش می رسد که انواع امکانات رفاهی و شهری را داشته و همواره برای گردشگران از سراسر دنیا جذاب بوده است، اما به دلیل اینکه اغلب ایرانی ها با حال و هوای استانبول و جذابیت های آن آشنا هستند، قصد داریم تا سایر شهرهای جذاب مناسب سفر به ترکیه را به شما معرفی کنیم.

اکنون با جدیدترین آمار بهترین شهرهای ساحلی ترکیه برای سفر همراه ما باشید:

آلاچاتی ازمیر

این شهر که در محدوده سواحل اژه جنوبی واقع شده به نامه آلاچاتی Alaçatı معروف است.آلاچاتی یک شهر ساحلی آرام و محبوب است که تعداد زیادی هتل بوتیک، رستوران های شیک و باکلاس غذاهای دریایی، فروشگاه های مستقل خرید، کافه ها و کلوب های موج سواری بین المللی در آن قرار دارد.

زندگی شبانه و استراحت در کنار ساحل آرام دریا جزو تفریحات همیشگی در شهر آلاچاتی ازمیر است و اگر می خواهید در فضایی خانوادگی تعطیلات خود را در این شهر زیبا بگذرانید، بهتر است به سراغ شهر نزدیک به آن یعنی دالیان در چشمه Çeşme مراجعه کنید.

آیوالیک بالیکسیر

یکی دیگر از بهترین شهرهای ساحلی ترکیه برای سفر، آیوالیک است که در محدوده سواحل اژه شمالی واقع شده و به عنوان یک شهر بندری آرام، شبیه به یک دهکده قدیمی یونانی به نظر می رسد. از آنجایی که این شهر ساحلی آنچنان در میان گردشگران و توریست های بین المللی شناخته شده نیست، قیمت ها بسیار منطقی و مناسب است و اغلب استراحت گاه ها و اماکن اقامتی توسط هتل بوتیک ها به متقاضیان ارائه می شود.

در نزدیکی این شهر ساحلی، جزیره کوندا Cunda قرار گرفته که برای غذاهای تازه دریایی، بستنی و ساندویچ های محلی Ayvalık tostu بسیار معروف است. این جزیره ظاهر بامزه ای دارد و خانه های سنگی به هتل بوتیک، کلیساهای یونانی ارتودکس و خانه هایی با کرکره های رنگی تبدیل شده اند که این شهر را به مقصدی جذاب و بسیار مناسب سفر مجردی و یا خانوادگی در فصول گرم بهار و تابستان تبدیل کرده است.

بلک آنتالیا

احتمالاً تا به حال اسم Belek آنتالیا به گوشتان نخورده و با آن آشنا نیستید، این شهر زیبا در محدوده سواحل مدیترانه واقع شده و به واسطه اقامتگاه های ساحلی، حوضچه های آبگرم و زمین های گلف شناخته می شود.

باید بدانید که هتل های این شهر در زمان مسابقات گلف و یا ماههای تابستانی بسیار شلوغ بوده و در مقایسه با شهر آنتالیا، شهر بلک چیز چندانی برای ارائه ندارد. اما به عنوان یکی از بهترین شهرهای ساحلی ترکیه می توانید از بازدید از سایتهای باستان شناسی این شهر از جمله شهر تاریخی Perge and Aspendos لذت ببرید و با استراحت در بهترین اماکن مسکونی کنار دریا و سواحل زیبای این شهر، لحظات خوبی را در سفر تجربه کنید.

بودروم موگلا

بودروم نه تنها یکی از بهترین شهرهای ساحلی ترکیه است، بلکه به عنوان یکی از شیک ترین آنها نیز به شمار می رود. این شهر در سواحل اژه جنوبی واقع شده و به عنوان هالیکارناسوس باستانی شناخته می شود.

به بیانی دیگر، این شهر به واسطه داشتن مقبره هالیکارناسوس (یکی از هفت عجایب جهان باستان) دارای شهرت فراوانی بوده است. بودروم یک شهر ساحلی چشم نواز است که تعداد زیادی اقامتگاه لوکس، هتل بوتیک، رستوران های مدرن و کلوپ های ورزشی در آن قرار گرفته است.

عموماً ساختمان های دارای نمای سفید این شهر، کارکتر منطقه و دریای اژه را حفظ کرده و این بخش از ساحل، جزو زیباترین مناطق و شهرهای ساحلی در کل کشور ترکیه محسوب می شود. البته می توان این طور گفت که یکی از گران ترین ها نیز بوده و انتخاب بسیار خوبی برای سفر زوج ها و خانواده ها و تجربه فرهنگ بومی و خدمات بین المللی گردشگری محسوب می شود.

بوزکادا کاناکاله

در فهرست بهترین شهرهای ساحلی ترکیه، نوبت به یکی دیگر از شهرهای واقع در سواحل شمالی اژه یعنی جزیره باحال و رنگارنگ بوزکادا می رسد. این شهر بیشتر در میان افراد بومی ترکیه شناخته شده و از محبوبیت فراوانی برخوردار است.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که عاشق گشت و گذار و صرف انرژی در دل و دامان طبیعت است و دوست دارد تا از خلیج تا مناطق ساحلی و بخش های مختلف طبیعت به سیاحت بپردازد، بوزکادا یک انتخاب عالی محسوب می شود.

این شهر مثل رودبار خودمان دارای محصولات بومی بسیار عالی و خوش طعم خوراکی نظیر روغن زیتون و نوشیدنی های مختلف است. بوزکادا دارای یکی از بهترین سواحل شنی محدوده اژه بوده و انتخاب بسیار خوبی برای سفر و خوش گذرانی به شمار می رود.

دالیان موگلا

دالیان موگلا یکی دیگر از برترین شهرهای ساحلی ترکیه است که دارای ذات آرامش بخشی بوده و در بهترین بخش از سواحل مدیترانه قرار دارد. شهر دالیان دقیقاً در میان دریاچه Köyceğiz و دریای مدیترانه و در نزدیکی رودخانه قرار گرفته است.

با رفتن به شهر ساحلی دالیان موگلا، مجموعه ای از دریاچه ها، رودخانه ها و مناظر کوهستانی شما را احاطه کرده و سفری دوست داشتنی و آرامش بخش را برای شما به ارمغان خواهد آورد. در کنار این موارد، شما می توانید از وجود انواع رستوران ها با غذاهای فوق العاده دریایی، کافه ها و بارهایی که در خیابان های اصلی صبحانه های خاص ترکی را سرو می کنند، لذت زیادی ببرید، اما باید این موضوع را به خاطر داشته باشید که دالیان برای مهمانی و زندگی شبانه جای مناسبی نیست.

در واقع این شهر انتخاب بسیار خوبی برای خانواده هایی است که دوست دارند تحت شعاع فرهنگ ناب ترکی قرار گرفته، به خرابه های باستانی رفته،پیاده روی کنند، از مرکز نگهداری لاک پشت ها دیدن کنند و یا با استفاده از تورهای قایق سواری به گشت و گذار در میان خلیج های زیبای دریا بپردازند.

داتچا موگلا

در سواحل جنوبی اژه، شبه جزیره داتچا واقع شده که یکی از بهترین شهرهای ساحلی ترکیه با دریایی شفاف و کریستالی محسوب می شود. بادهای منطقه اژه و سواحل دارای سنگریزه موجب می شوند تا گردشگران در محوطه خلیجی باقی بمانند، اما این بدین معنی نیست که داتچا موگلا جای محبوبی به شمار نمی رود.

با در نظر گرفتن مناطق باستانی یونانی و اماکن عهد روم و بیزانتین، می توان این طور گفت که این شهر دارای ارزش های تاریخی زیادی بوده و به همان اندازه می تواند با زیبایی های ساحلی و آفتاب فوق العاده و غذاهای خوش طعم و تازه دریایی، آرامش را برای شما به ارمغان آورده و استرس را به خوبی از شما دور کند.

دیدیم آیدین

در محدوده سواحل جنوبی اژه، دیدیم یک شهر ساحلی کوچک است که در میان شهروندان بومی و توریست های خارجی از محبوبیت زیادی برخوردار است. شهر Didyma جایی بوده که در قدیم مجسمه آپولو در آن قرار داشته است. این شهر با داشتن سواحل شنی زیبا، خدمات فوق العاده گردشگری، مراکز اسپا و ورزش های متنوع آبی، یکی از شهرهای ایده آل برای سفر به کشور ترکیه است که وسایل سرگرمی و استراحت را برای هر قشر و سنی فراهم کرده است.

فتحیه موگلا

فتحیه نیز یکی از بهترین شهرهای ساحلی ترکیه است که خانه دوم شهروندان بریتانیایی محسوب می شود. این شهر زیبا در سواحل مدیترانه قرار گرفته و در نزدیکی آن ساحل و مرکز حفاظت شده طبیعی Ölüdeniz واقع شده است.

با حضور در این شهر به سرعت متوجه این موضوع می شوید که سرچشمه عکس های زیبای ورزش پاراگلایدر، موج سواری، قایق رانی و محل زندگی لاکپشت های آبی از کجا نشات گرفته است.

این شهر دارای یک ساحل منحنی بوده که یکی از زیباترین سواحل کشور ترکیه محسوب می شود و نباید فرصت بازدید از آن را از دست داد. این شهر مرفه ساحلی  به خطر طبیعت زیبا و زندگی شبانه اش و اقامتگاه های مسکونی لوکس خود از شهرت بالایی برخوردار است.

سیده آنتالیا

در فهرست بهترین شهرهای ساحلی ترکیه برای سفر، در نهایت به شهر سیده آنتالیا می رسیم که شهری کوچک و محبوب در کشور ترکیه است. سیده در سواحل مدیترانه قرار گرفته و به خاطر داشتن سواحل شنی، تاریخچه جذاب و باورنکردنی و مناظر زیبای طبیعی از محبوبیت زیادی برخوردار است.

با حضور در سیده، می توانید خرابه ها و باقیمانده های مجسمه های آپولو، آتنا، باسیلیکا و آگورا را از نزدیک مشاهده کنید. این شهر انتخاب خوبی برای خانواده ها بوده و در مقایسه با شهرهای کناری نظیر آلانیا و آنتالیا از آرامش بیشتری برخوردار است. این در حالی است که طبیعت آن به زیبایی دو شهر دیگر بوده و شما را مجاب می کند تا با استفاده از قایق به مناظر ساحلی و انواع آبشارها و خلیج های این شهر سر بزنید.

بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی

اکنون که بهترین شهرهای ساحلی ترکیه را برای سفر به این کشور به شما معرفی کردیم، نوبت به معرفی برترین شهرهای ترکیه برای زندگی می رسد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم، شما باید با توجه به تجهیزات شهری، موقعیت های کاری، سبک زندگی و سلیقه شخصی خودتان به سراغ انتخاب شهری بروید که مناسب زندگی برای شما و اعضای خانواده تان است.

شهر استانبول

مشهورترین، پرجنب و جوش ترین، تجاری ترین و توریستی ترین شهر کشور ترکیه که انتخاب اول و آخر بسیاری از مهاجران تازه وارد به این کشور است جایی نیست جز استانبول که بسیاری آن را به اشتباه پایتخت ترکیه حساب می کنند.

این شهر زیبا و وسیع در دو قاره اروپا و آسیا گسترده شده و به عنوان مجهزترین و مدرن ترین شهر این کشور، دارای جمعیت تقریبی 15 میلیون نفری است. جالب است بدانید که بخش آسیایی استانبول بسیار جذاب تر و به روزتر از بخش اروپایی آن است و منطقه ای است که توجه بیشتر گردشگران را به خود جلب می کند.

اگر ساکن پایتخت ایران تهران هستید و به امکانات تفریحی و مراکز خرید، پویایی و جنب و جوش و جذابیت شهری عادت دارید، بهتر است به فکر زندگی، اجاره و یا خرید آپارتمان در استانبول باشید. جایی که سرشار از اماکن تاریخی، فرهنگی و توریستی است، فرصت های شغلی متعددی را در اختیار شما قرار می دهد و به راحتی شما را عاشق خود می کند.

شهری بسیار وسیع و دارای زیرساختی قوی که مدام در حال توسعه و پیشرفت است و یکی از قطب های تجاری در آسیا و اروپا محسوب می شود. از منظر تفریحی و سرگرمی گرفته تا کافه و رستوران گردی و یا پیاده روی در کنار مناظر طبیعی،اماکن تاریخی محدوده های کوهستانی و یا ساحلی و تجربه یک زندگی شهری کامل، استانبول هر آنچه که به آن نیاز دارید را در اختیار شما خواهد گذاشت.

ازمیر

ازمیر پایتخت استانی و سومین شهر بزرگ کشور ترکیه است که قریب به 2.9 میلیون نفر را در خود جای داده و در کنار دریای اژه به یکی از پرجنب و جوش ترین کلان شهرهای کشور ترکیه تبدیل شده که دارای نمایی مدرن است و محل مناسبی برای تجارت محسوب می شود.

بورسا

بورسا که پیش تر به عنوان پایتخت اصلی امپراطوری عثمانی شناخته میشده، در حال حاضر به یک یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی تبدیل شده که قریب به 2 میلیون نفر را در خود جای داده است.

آنکارا

یکی دیگر از بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی، شهر زیبای آنکارا است که دومین شهر بزرگ کشور ترکیه و پایتخت این کشور محسوب می شود. این شهر به طور تقریبی دارای 5 میلیون جمعیت است و یکی از مراکز تجاری و صنعتی ترکیه به شمار می آید.

شاید این شهر از لحاظ زیبایی، امکانات و وسعت به اندازه استانبول نباشد، اما باز هم دارای امکانات کافی برای تجربه یک زندگی ایده آل بوده و فرصت های شغلی زیادی در آن یافت می شود. در ادامه تنها اسم چندین شهر دیگر ترکیه را به شما معرفی می کنیم که می توانند انتخاب های خوبی برای زندگی مجردی و یا در کنار خانواده و یا حتی یک مقصد مهاجرتی و سکوی پرتاب و پیشرفت شما به سوی کشوری پیشرفته تر و مدرن تر باشند:

  • آنتالیا
  • سانلیورفا
  • کونیا
  • فتحیه
  • غازیان تپه
  • اسکی شهیر
  • آنتاکیا
  • ترابزون

در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که چنانچه قصد مهاجرت دائمی و یا موقتی به کشور ترکیه و زندگی در یکی از بهترین شهرهای این کشور را دارید، بهتر است پیش از انتخاب و تصمیم گیری محل زندگی جدید خود، به فکر شرایط مهاجرت، امکانات شهری و هزینه های زندگی باشید.

یعنی اگر برای مثال تصمیم به مهاجرت کاری به کشور ترکیه دارید، بهتر است بر مبنای موقعیت و فرصت شغلی خود در کشور ترکیه، به فکر انتخاب شهر و محل زندگی خود باشید و بدون تحقیق در این مورد مهم تصمیم گیری نکنید.

شما می توانید در صورت تمایل از خدمات و مشاوره تخصصی کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی نیلگام استفاده کرده و برای کاریابی، مهاجرت تحصیلی و شغلی و یا خرید ملک در کشور ترکیه، صفر تا صد انجام امور خود را با خیال راحت به ما بسپارید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *