مهاجرت کاری

ویزای کار کانادا 2022 | راهنمای دریافت ویزای کار کانادا

ویزای کار کانادا مجوز اقامت کوتاه‌مدت در این کشور برای متقاضیان مهاجرت به این کشور به حساب می‌آید که با تمدید اعتبار زمانی آن یا کسب امتیاز لازم از سیستم اکسپرس اینتری می‌توان به مجوز اقامت دائم این کشور دست یافت. شرایط دریافت ویزای کار کانادا به انواع آن بستگی دارد. برای یافتن پاسخی مناسب طبق آخرین تغییرات قوانین مهاجرتی این کشور، راهنمای دریافت ویزای کار کانادا را در سایت موسسه مهاجرتی نیلگام مطالعه کنید.

ویزای کار کانادا

با نگاهی به آمار و ارقام نرخ بیکاری در دهه اخیر می‌توان دریافت که دولت کانادا همواره به نیروی کار متخصص و ماهر نیاز داشته است. قرار گرفتن در رتبه دهم کشورهایی با بالاترین سطح اقتصادی در دنیا، بازار کار بسیاری از تخصص‌ها را گرم نگه داشته است. طرح‌های مهاجرتی ساختاریافته و متنوعی به دستور دولت کانادا طراحی شده تا نیروی کار متخصص و ماهر را تامین کند.

با بهره‌مندی از سیستم‌های مهاجرتی کارآمد دولت و استفاده از فرصت‌های شغلی بی‌شمار آن، مهاجرت به کانادا از طریق کار هر ساله مخاطبان بسیاری دارد. به عبارتی دیگر، مهاجرت کاری به کانادا پس از مهاجرت تحصیلی دومین روش محبوب و پرطرفدار در بین متقاضیان مهاجرت به کانادا شناخته شده است.

ورود سریع تکنولوژی به حرفه‌های مختلف و پیشرفت صنعتی در کنار سیستم آموزشی پیشرفته و کارآمد در سطح بین‌المللی بر پیشرفت اقتصادی، کیفیت خروجی خط تولید و ایجاد بازار کار تاثیر مثبتی گذاشته و به سرزمین موعود متقاضیان مهاجرت تبدیل شده است.

علاوه‌بر وضعیت اقتصادی و بازار کار، دسترسی به خدمات بهداشت و سلامت عمومی، امنیت، آسایش خاطر و رفاه اجتماعی، حضور در جامعه‌ای با فرهنگ‌های متنوع و زندگی در طبیعتی شگرف و آب و هوایی پاک موجب شده تا مهاجرت به کانادا آرزوی بسیاری از جوانان شود.

برای رسیدن به این هدف باید شرایط شغلی و تحصیلی متقاضیان به دقت و طبق قوانین روز مهاجرتی بررسی شود. هر یک از انواع ویزا کانادا شرایط خاص خود را دارد که بر اساس نیاز این سرزمین تعیین شده‌اند. اگر قصد مهاجرت به کانادا از طریق کار دارید، بهتر است با یک برنامه‌ریزی بلندمدت خود را برای بازار این کشور آماده کنید؛ برای مثال جهت سرعت بخشیدن به پروسه یافتن شغل می‌توان در تخصص‌های مورد نیازِ بازار کار مدرک آکادمیک دریافت کرد یا سطح مهارتی زبان انگلیسی را بهبود بخشید.

دولت کانادا هر ساله لیستی از تخصص‌ها و مشاغل مورد نیاز خود را برای برنامه‌های مهاجرت کاری منتشر می‌کند. متقاضیان می‌توانند در این لیستِ آنلاین شرح وظایف مشاغل و نوع مهارت‌ها را بر اساس شرایط مورد نیاز اشتغال طبق قوانین برنامه‌های مهاجرتی بررسی کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر مطلب « لیست مشاغل مورد نیاز کانادا برای مهاجرت کاری» را مطالعه کنید.

به دلیل اهمیت تخصص‌های منتشر شده در لیست مشاغل مورد نیاز دولت و استان‌ها، به علاقمندان مهاجرت تحصیلی که تصمیم به زندگی و اقامت دارند، پیشنهاد می‌کنیم هوشمندانه انتخاب رشته کنند. چراکه دریافت مدرک فارغ‌التحصیلی از دانشگاه های کانادا در تخصص مورد نیاز استان یا فدرال، شرایط را برای رسیدن به اقامت دائم کانادا آسان‌تر می‌کند.

جهت ارزیابی مدارک و شرایط مورد نیاز ویزای کار کانادا، ابتدا باید با انواع مهاجرت کاری و برنامه‌های مطرح شده در این روش مهاجرتی آشنا شویم. پس در ادامه این پست از مجله موسسه مهاجرتی نیلگام ابتدا با انواع ویزای کار آشنا می‌شویم و پس از آن راهنمای دریافت این مجوزها را مطالعه خواهیم کرد.

انواع ویزای کار کانادا

ویزای کار در واقع مجوزی‌ست که به متقاضی مهاجرت به کانادا اجازه کار در مدت‌زمان مشخصی را در سراسر این سرمین وسیع می‌دهد. به طور کلی، ویزای کار به دو نوع موقت و دائم تقسیم می‌شود. به عبارتی دیگر، ویزای کار از نوع موقت اجازه کار به مدتی کوتاه را به متقاضی می‌دهد که در صورت واجد شرایط بودن، با تمدید اعتبار آن می‌توان به مجوز اقامت دائم کانادا دست پیدا کرد.

نوع دوم که محبوبیت بیشتری در میان متقاضیان مهاجرت به کانادا دارد، مجوزی دائمی برای اقامت و زندگی در این سرزمین است. دولت کانادا برای تامین نیروی کار متخصص و ماهر خود شرایط مشخصی را تعیین کرده است و به متقاضیان واجد شرایط مجوز اقامت دائم را از بدو ورود به خاک اعطا می‌کند. متقاضی می‌تواند به همراه خانواده (همسر و فرزندان) آزادانه در این کشور تحصیل، کار و زندگی کند.

راهنمای دریافت ویزای کار موقت کانادا

همان‌طور که از عنوان آن برمی‌آید، دارنده ویزای کار موقت اجازه کار در زمان محدودی را می‌دهد؛ اما قابل تمدید است! متقاضی می‌تواند به همراه خانواده در این کشور زندگی کند؛ همسر دارنده ویزای کار هم با دریافت مجوز کار آزاد open work permit می‌تواند مشغول به کار شود و فرزاندان نیز مشغول به تحصیل. در اغلب موارد برای دریافت مجوز اقامت باید از یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد شغلی یا همان جاب آفِر job offer داشت.

با مراجعه به سایت‌های کاریابی این کشور می‌توان شرایط کاری کارفرماها را مطالعه کرد. جذب نیروی کار مقیم کشور کانادا در اولویت کارفرمایان کانادایی قرار دارد؛ بنابراین برای دریافت پیشنهاد کاری باید شرایط چشمگیری داشت!

پس از دریافت پیشنهاد کاری رسمی و جاب آفر، شرایط متقاضی باید از جهت تاثیر بازار کار (LMIA) ارزیابی شود. اداره کار و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) که از زیرمجموعه‌های سازمان مهاجرت و شهروندی کانادا IRCC است، وظیفه ارزیابی موقعیت شغلی و مهارت‌های متقاضی را به عهده گرفته است. در صورت تایید این نهاد، متقاضی می‌تواند برای دریافت ویزای کاری کانادا اقدام کند.

برای درخواست ویزای کاری کانادا به نامه تائیدیه LMIA و نامه جاب آفر نیاز است. آفیسر پرونده شرایط متقاضی مانند وضعیت تحصیلی و سابقه شغلی، عدم سوءپیشینه، مشکلات امنیتی و … را بررسی می‌کند تا در نهایت مجوزTemporary Resident Visa  یا  TRV (یا همان اقامت موقت) را صادر کند.

متقاضی با دریافت ویزای اقامت موقت اجازه ورود به خاک پیدا می‌کند، اما برای دریافت مجوز اصلیِ کار باید در بدو ورود و در مرز (یا فرودگاه) اقدام شود. مجوز کار موقت در کانادا توسط آژانس خدمات مرزی کانادا CBSA در بدو ورود ارائه می‌شود و بسته به صلاح‌دید آفیسر CBSA می‌تواند از چند روز تا چند سال اعتبار داشته باشد. تا پایان مدت قرارداد نیروی کار خارجی با کارفرما، اعتبار ویزای کار متقاضی تمدید می‌شود.

با کسب تجربه کار یا تحصیل در کانادا متقاضی می‌تواند شانس خود را برای کسب امتیاز بالاتر برای شرکت در دیگر برنامه‌های مهاجرتی مانند کلاس تجربه کانادایی CEC، طرح اسکیلد ورکر یا برنامه نامزد استانی افزایش دهد و به مجوز اقامت دائم کانادا دست پیدا کند.

دانشجویان بین‌المللی که مشغول به تحصیل در کانادا هستند، می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی در این کشور به کار دائم اشتغال پیدا کنند؛ در واقع، متقاضیان اقامت دائم می‌توانند مهاجرت تحصیلی را به مهاجرت کاری تبدیل کنند و با دریافت مجوز ورک پرمیت فارغ التحصیلی (PGWP) تا سه سال در این سرزمین اقامت داشته باشند.

همسر دانشجو که با ویزای همراه وارد خاک کانادا می‌شود، مجوز کار تمام وقت از نوع Open Work Permit دریافت می‌کند که یکی از انوع ویزای کار موقت محسوب می‌شود. با دریافت این مجوز همسر دانشجو اجازه دارد بدون محدودیت در این کشور به کار بپردازد.

با کسب تجربه کار در این کشور در کنار تجربه تحصیل همسر می‌توان خود را برای شرکت در برنامه‌های مهاجرتی مانند کلاس تجربه کانادایی CEC، طرح اسکیلد ورکر یا برنامه نامزد استانی آماده کرد.

باید توجه داشت که هدف متقاضی از مهاجرت کاری شرایط اخذ ویزای کاری را تغییر می‌دهد. اگر متقاضی به قصد توسعه کسب و کار، تجارت یا کارآفرینی نیاز به ویزا داشته باشد، دیگر احتیاجی به پیشنهاد شغلی نیست و می‌تواند از دیگر روش‌های مهاجرتی وارد خاک این کشور شود. جهت ارزیابی وضعیت خود می‌توانید از تجربه و دانش به روز کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی نیلگام بهره‌مند شوید؛ فقط کافی‌ست به یکی از راه‌های ارتباطی متصل شوید.

راهنمای دریافت ویزای کار دائم کشور کانادا

متقاضیان واجد شرایط می‌توانند شانس خود را برای شرکت در برنامه‌های مهاجرت کاری محک بزنند. دولت برای سامان‌دهی شرایط متقاضیان مهاجرت به کانادا، برنامه‌های مهاجرتی خود را در «سیستم اکسپرس اینتری» مدیریت می‌کند.

این سیستم بر اساس اولویت‌های برنامه‌های مهاجرتی به فاکتورهای هویتی و شخصی، شغلی و تحصیلی متقاضیان امتیاز می‌دهد. افرادی که بتوانند امتیاز مورد نیاز را کسب کنند وارد مرحله گزینش فدرال یا استانی می‌شوند.

اما نکته قابل توجه در این سیستم، ارائه اقامت دائم کانادا از بدو ورود به خاک است. به عبارتی دیگر، متقاضیان واجد شرایط مهاجرت به کانادا بدون تمدید اعتبار مجوز موقت خود می‌توانند از ابتدا مجوز اقامت دائم کانادا را کسب کنند و پس از آن وارد خاک شوند.

آسان‌ترین و سریع‌ترین روش رسیدن به مجوز اقامت دائم شرکت در برنامه‌های مهاجرتی دولت است تا با ارائه مدارک و کسب امتیاز لازم مجوز زندگی، کار و حتی تحصیل در این کشور را به دست آورد. پس از کلید خوردن سیستم اکسپرس اینتری در سال 2015 شرکت در برنامه‌های مهاجرتی به یکی از متداول‌ترین روش‌های اخذ اقامت دائم کانادا تبدیل شد.

هر یک از برنامه‌های مهاجرتی تحت نظارت سیستم اکسپرس اینتری شرایط و مراحل خاص خود را دارد، اما به طور کلی ارائه برخی مدارک و فاکتورها در همه آن‌ها یکسان است. برای مثال شرایط سنی، ارائه مدرک تحصیلی و سابقه شغلی مرتبط و تسلط کافی به زبان انگلیسی برای شرکت در این برنامه‌ها ضروری است.

در این سیستمِ مدیریت برنامه‌های مهاجرتی، به هر یک از فاکتورهای مورد نیاز مهاجرت به کانادا بازه امتیازی مشخصی در نظر گرفته شده است. امتیاز نهایی متقاضی شانس دریافت مجوز اقامت دائم کانادا را مشخص می‌کند. برای مثال برای شرکت در برنامه اسکیل ورکر فدرال کانادا باید حداقل امتیاز 67 را از کل 100 امتیاز به دست آورد. جهت کسب اطلاعات دقیق‌تر از برنامه های مهاجرتی سیستم اکسپرس اینتری کانادا کلیک کنید.

افرادی که از طریق برنامه فدرال به کانادا مهاجرت کنند، مجوز کاری آزاد دارند و می‌توانند در هر نقطه‌ای از کشور کانادا به کار و زندگی مشغول شوند. اما اگر از طریق برنامه‌های نامزدی استانی اقدام کنید، فقط می‌توانید در یک استان یا قلمروی خاص مشغول به کار شوید. بنابراین بهتر است پیش از اقدام برای اخذ ویزا، ابتدا در مورد برنامه‌های مهاجرتی این کشور مطالعه کنید و سپس بر اساس شرایط خودتان تصمیم بگیرید که کدام برنامه را انتخاب کنید.

پیش از شرکت در برنامه‌های مهاجرتی باید به نوع ویزای کار کانادا توجه ویژه داشت؛ برخی برنامه‌ها برای متقاضیان اجازه کار آزاد Open Work Permit صادر می‌کنند. در این صورت متقاضی محدودیتی در نوع کار و کارفرما ندارد؛ اما در برخی برنامه‌ها مجوز close work permit صادر می‌شود و تنها اجازه کار برای یک کارفرمای خاص را اعطا می‌کند. در برخی موارد مجوزها به صورت محدود شده (Restricted) ارائه می‌شود.

شرایط ویزای کار کانادا

بسته به نوع ویزا باید شرایط و مدارک مشخصی را ارائه کرد. داشتن سابقه تحصیل در کانادا می‌تواند در بیشتر روش‌های مهاجرتی شانس متقاضی را در ویزا شدن افزایش دهد. به طور کلی شرایط سنی مناسب (حداقل 18 و حداکثر 45 سال) ، مدرک تحصیلی حداقل لیسانس، مدرک زبان با نمره مناسب (حداقل آیلتس 6.5 یا معادل آن از آزمون‌های دیگر)، سابقه کار قابل ارائه در بازه حداقل 3 سال مرتبط با رشته تحصیلی و کسب امتیاز مورد نیاز برنامه مهاجرتی (مرحله اول سیستم اکسپرس اینتری حداقل 67 امتیاز) برای دریافت ویزای کار کانادا ضروری محسوب می‌شود.

برخی استان‌ها برنامه ویژه برای نیروی کار متخصص طراحی کرده‌اند؛ در برنامه اسکیلدورکر استانی علاوه بر شرایط و قوانین فدرال، باید قوانین و شرایط استان‌ها را نیز مطالعه کرد. برای مثال شرکت در برنامه مهاجرتی استان کبک نیاز به تسلط کامل در زبان فرانسوی وجود دارد.

متقاضیان متاهلی که قصد شرکت در برنامه‌های مهاجرتی سیستم اکپسرس اینتری را دارند، باید بدانند که شرایط همسر نیز در امتیاز نهایی تاثیرگذار است. علاوه بر این، حضور اقوام درجه یک در کشور کانادا (با مجوز اقامت دائم یا حق شهروندی) نیز امتیاز ویژه‌ای در برنامه‌های مهاجرتی دارد، اما ضروری نیست!

شرایط سنی ویزای کار کانادا

بهترین بازه سنی برای دریافت ویزای کار کانادا سنین 18 تا 45 سال است. اگر متقاضی پیشنهاد کاری از کارفرمایان دریافت کرده باشد، در صدور ویزا به شرایط سنی او توجه می‌شود. برای شرکت در برنامه‌های اکسپرس اینتری نیز شرایط سنی متقاضی امتیاز مشخصی دارد.

بالاترین امتیاز فاکتورِ سن به متقاضیانی تعلق می‌گیرد که در سنین 20 تا 30 سال درخواست شرکت در برنامه‌های مهاجرتی را داده باشند. بازه سنی کمتر و بیشتر از این محدوده امتیاز کمتری دریافت می‌کند؛ اما سنین 17 سال و کمتر و همچنین سن 45 سال و بیشتر هیچ امتیازی از این فاکتور دریافت نمی‌کنند.

طبق قوانین مهاجرتی این کشور، همسر و فرزندان زیر 18 سال می‌توانند متقاضی مهاجرت به کانادا را همراهی کنند. بسته به نوع ویزای مهاجرتی همسر متقاضی اجازه کار نیز دارد و فرزندان زیر 18 سال نیز می‌توانند در مدارس دولتی یا خصوصی به تحصیل بپردازند.

اگر متقاضی از طریق سیستم اکسپرس اینتری و با مجوز اقامت دائم کانادا وارد خاک شود، اعضا خانواده می‌توانند بدون مانعی در شهر مقصد به تحصیل یا کار بپردازنند. فزرندان مجرد بالای 18 سال نیز می‌توانند با کسب تجربه تحصیل در کانادا می‌توانند به اعضا خانواده بپیوندند.

مدارک مورد نیاز ویزای کار کانادا

با توجه به نوع درخواست، شرایط متقاضی توسط سازمان مهاجرت و شهروندی این کشور بررسی می‌شود؛ در صورت تایید، متقاضی می‌تواند با دریافت مجوز ورود مربوط (اقامت موقت یا مجوز اقامت دائم) وارد خاک این کشور شود.

علاوه‌بر شرایط گفته شده در بالا، برای صدور مجوز ورود به خاک متقاضی باید به طبع قوانینِ روش مهاجرت به کانادا مدارک مشخصی را برای سفارت و اداره شهروندی ارسال کند. متقاضیانی که خارج از مرزهای کانادا برای دریافت اقامت اقدام می‌کنند، باید مدارک کامل و ترجمه شده خود را برای سفارت و اداره شهروندی به صورت آنلاین ارسال کنند.

از جمله مدارک مورد نیاز برای ویزای کار کانادا می‌توان به اسکن اصل پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماهه، اسکن اصل و ترجمه شناسنامه، اصل و ترجمه سند ازدواج و گواهی تولد فرزندان، اصل و ترجمه مدارک تحصیلی، گواهی تمکن مالی و اسناد دارایی، مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی، مدارک سوابق کاری (مانند بیمه یا قرارداد کاری یا فیش حقوقی)، گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده توسط دادگستری کشور مبدا، تست‌های پزشکی و … اشاره کرد.

متقاضی مهاجرت به کانادا باید توان مالی کافی برای اقامت و پرداخت هزینه‌های زندگی در این سرزمین را داشته باشد؛ گواهی تمکن مالی که از بانک‌های دولتی کشور مبدا صادر می‌شود، نامه‌ای به زبان انگلیسی‌ست و علاوه‌بر پرینت حساب متقاضی، توانایی مالی او را ثابت می‌کند. باید توجه داشت که تعداد همراهان (همسر و فرزندان) میزان تمکن مالی را تعیین می‌کند.

آفیسر ویزای موقت باید اطمینان حاصل کند که متقاضی به صورت موقت در این کشور اقامت خواهد داشت. برای این هدف باید دلایل کافی مبنی بر بازگشت به کشور خود پس اتمام اقامت موقت ارائه کرد؛ مانند دارایی‌های موجود در کشور مبدا و وابستگی به آن.

برنامه‌های مهاجرتی سیستم اکسپرس اینتری برای خانواده‌های متقاضیان نیز طراحی شده‌اند؛ به عبارت دیگر، روند بررسی درخواست متقاضی متاهل با مجرد متفاوت است و وضعیت همسر و فرزندان نیز در نتیجه تاثیرگذار است. دولت کانادا همواره آغوش گرم و گشوده‌ای برای جذب متقاضیان متاهل و خانواده داشته است.

بنابراین در برنامه‌های مهاجرتی به خصوص اسکیلد ورکر فدرال و استانی، ارائه مدارک تحصیلی، شغلی و زبان در کنار مدارک هویتی برای همسر متقاضی نیز الزامی‌ست و امتیاز مشخصی به همراه دارد.

ویزای کانادا به صورت فردی بررسی می‌شود؛ بسته به صلاح دید کمیته بررسی پرونده‌ها و درخواست‌ها ممکن است شرایط تازه‌ای برای متقاضی در نظر گرفته شود و مدرک دیگری نیز به منظور احراز صلاحیت از متقاضی مطالبه شود.

هزینه ویزای کار کانادا

علاوه‌بر گواهی تمکن مالی برای اثبات توان مالی متقاضی برای اقامت کانادا، هزینه‌های دیگری نیز در روند درخواست تا دریافت ویزا یا اقامت دائم کانادا وجود دارد. باید توجه داشت که بخشی از هزینه‌های مهاجرت به کانادا مربوط به ویزا می‌شود و این تمام ماجرا نیست.

بسته به روش، متقاضی باید در مراحل متعددی هزینه‌های مربوط را پرداخت کند. مجوز اقامت PGWP پس از فارغ‌التحصیلی 255 دلار آب می‌خورد؛ هزینه بررسی مدارک ارائه شده 100 دلار و صدور مجوز و ویزا 155 دلار هزینه دارد. همراه دانشجو نیز برای دریافت ورک پرمیت باید 140 تا 150 دلار پرداخت کند.

در تمام انواع ویزا، درخواست بررسی مدارک از سفارت کانادا ۱۵۰ دلار هزینه دارد و هزینه انگشت نگاری در دفترهای وی‌اف‌اس گلوبال در کشورهای همسایه ۸۵ دلار است. درخواست مجوز کار یک‌نفر 155 دلار و درخواست گروهی (3 نفر و بیشتر) ۴۶۵ دلار هزینه دارد.

مجموع هزینه‌های مراحل سیستم اکسپرس اینتری متقاضی اصلی 1325 دلار اعلام شده است و هزینه بررسی پرونده همسر متقاضی هم 1325 دلار دیگر است. به ازای هر یک از فرزندان باید 225 دلار کارمزد اضافی پرداخت کرد.

تبدیل ویزای کار به اقامت دائم کانادا

اگر متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌های مهاجرتی سیستم اکسپرس اینتری وارد خاک این کشور شود، مجوز اقامت دائم کانادا را از ابتدا دریافت می‌کند و با حضور مستمر در داخل مرزهای این سرزمین می‌تواند به حق شهروندی و حتی پاسپورت کانادا دست پیدا کند.

اما متقاضیانی که از روش‌های اقامت کوتاه مدت تجربه کاری کسب کرده باشند، می‌توانند با ارائه مدارکی نظیر استمرار قرارداد کاری با کافرما، عدم سوءپیشینه کیفری، آشنایی با قانون اساسی کانادا، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی، برخورداری از سطح درآمد ثابت یا تمکن مالی کافی و … مدت زمان اعتبار ویزا را تمدید کنند.

با کسب تجربه تحصیل با کار در این کشور، می‌توان در برنامه کلاس تجربه کانادایی CEC شرکت کرد و بدون نیاز به تمدید مدت زمان اعتبار مجوز اقامت موقت، به اقامت دائم کانادا دست پیدا کرد.

کارشناسان امور مهاجرتی نیلگام در تمام مراحل فوق برای دریافت ویزای کار یا مجوز اقامت دائم کانادا همراه متقاضیان و مشتریان خود هستند. اگر شما هم قصد مهاجرت به کانادا دارید، بهتر است ابتدا وضعیت شغلی و تحصیلی خود را با مشاوران موسسه مهاجرتی نیلگام بررسی کنید تا بهترین روش مهاجرتی را پیش بگیرید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *