ویزا

ویزای دانمارک؛ شرایط گرفتن و مدارک آن

دانمارک یکی از 26 کشور عضو حوزه شینگن است که با داشتن ویزای آن می‌توانید در تمامی کشورهای این حوزه به صورت آزادانه رفت و آمد داشته باشید. در این مطلب قصد داریم ضمن معرفی اجمالی کشور دانمارک در رابطه با شرایط اخذ ویزای دانمارک و مدارک مورد نیاز برای آن نیز صحبت کنیم.

معرفی دانمارک

دانمارک یکی از مرفه‌ترین کشورهای عضو حوزه شینگن محسوب می‌شود که در منطقه اسکاندیناوی قرار گرفته است. دانمارک از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری متنوعی برخوردار است و بیش از 7000 کیلومتر خط ساحلی دارد. کپنهاگ به عنوان پایتخت پادشاهی دانمارک، یکی از زیباترین شهرهای اروپا به حساب می‌آید. دانمارک کشور بزرگی نیست و مساحت آن کلا 43 کیلومتر مربع است! دانمارکی‌ها زبان خاص خود را دارند و بر اساس تحقیقاتی که انجام گرفته، شادترین مردمان دنیا هستند.

انواع ویزای دانمارک

شهروندان کشورهای حوزه شینگن و کسانی که اقامت دائم یکی از این کشورها را داشته باشند، برای ورود به دانمارک نیازی به ویزا نخواهند داشت. اما شهروندان ایران مانند بسیاری دیگر از مردم جهان برای ورود به دانمارک به عنوان یکی از کشورهای عضو شینگن، باید ویزا داشته باشند. وقتی در مورد ویزای دانمارک صحبت می‌کنیم، در واقع منظورمان همان ویزای شینگن است. دانمارک انواع مختلفی از ویزا را ارائه می‌دهد که بسته به هدفتان از سفر باید یکی از آنها را انتخاب کنید. در ادامه، دو نوع اصلی ویزای دانمارک معرفی شده‌اند:
•    ویزای کوتاه مدت (حداکثر 90 روز) با اهدافی نظیر ملاقات با خانواده و دوستان، گردشگری و…
•    ویزای بلند مدت دانمارک با اهدافی مانند کار و تحصیل
بنابراین قبل از هر کاری باید نوع ویزای مورد نظرتان را برای ورود به دانمارک مشخص کنید و اقدامات بعدی را بر اساس نوعی ویزای انتخابی انجام دهید.

مراحل اخذ ویزای دانمارک

بعد از اینکه نوع ویزا را انتخاب کردید باید مراحل زیر را برای درخواست ویزای دانمارک طی کنید:
1- تعیین وقت ملاقات وی اف اس گلوبال (VFS Global)
در حال حاضر، امور اداری مربوط به درخواست ویزای دانمارک در ایران از طریق کارگزاری وی اف اس گلوبال (VFS Global) انجام می‌شود. بنابراین برای درخواست ویزای دانمارک، اولین کار شما این است که یک وقت ملاقات را در کارگزاری مذکور رزرو کنید. برای رزرو وقت ملاقات کارگزاری به صورت آنلاین و روی این لینک کلیک کنید. بعد از ثبت نام در سایت کارگزاری باید فرم رزرو وقت ملاقات را پر کنید. در این فرم باید کلیه اطلاعات شخصی، اطلاعات پاسپورت، اطلاعات سفر و نوع ویزای درخواستی خود را مشخص کنید.

برای درخواست ویزای بلند مدت دانمارک نیازی به رزرو وقت ملاقات نیست.

دقت داشته باشید که در صورت عدم ارائه اطلاعات کامل در فرم و ناقص بودن آن، قرار ملاقات برای شما ثبت نخواهد شد. در صورتی که فرم را به درستی و به طور کامل پر کرده باشید، یک ایمیل به عنوان تاییدیه ثبت درخواست ملاقات دریافت خواهید کرد. در این ایمیل، زمان دقیق وقت ملاقات به شما اعلام می‌شود.

اگر قصد سفر خانوادگی را دارید باید برای هر یک از اهضای خانواده یک وقت ملاقات جداگانه رزرو کنید. بنابراین برای یک خانواده 4 نفره باید 4 وقت ملاقات را رزرو کنید. برای رزرو وقت ملاقات باید مبلغ 2 میلیون ریال را پرداخت کنید. در صورتی که در زمان مقرر در محل کارگزاری حضور پیدا کنید، این مبلغ به شما بازگشت داده خواهد شد.


2- حضور در مرکز وی ‌اف ‌اس گلوبال VFS Global
بعد از دریافت ایمیل، باید در تاریخ و زمان مقرر در محل کارگزاری وی اف اس گلوبال در تهران حضور پیدا کنید. بهتر است 15 دقیقه قبل از زمان ملاقات تعیین شده، در محل کارگزاری باشید. در زمان مراجعه به کارگزاری وی اف اس، حتما تمامی مدارک از جمله گذرنامه و فرم درخواست ویزا را همراه داشته باشید. دقت کنید که تمامی افراد متقاضی باید شخصا در محل کارگزاری حضور پیدا کرده و مدارک خود را ارائه کنند. در صورت عدم امکان حضور در کارگزاری در زمان تعیین شده باید مجددا اقدام به گرفتن وقت ملاقات کنید.

3- انجام اقدامات بیومتریک
در زمان مراجعه به کارگزاری، علاوه بر ارائه مدارک باید اقدامات مربوط به بیومتریک شامل انگشت نگاری و گرفتن عکس را نیز انجام دهید. در صورتی که به هر دلیلی مانند جراحت یا آسیب دیدگی، امکان انجام بیومتریک را ندارید باید قبل از رزرو وقت ملاقات، صبر کنید تا جرات یا آسیب دیدگی بهبود پیدا کند. انجام بیومتریک برای هر متقاضی حدودا 10 دقیقه زمان خواهد برد. انجام بیومتریک برای متقاضیان بالای 12 سال (ویزای کوتاه مدت) و متقاضیان بالای 6 سال (ویزای بلند مدت) اجباری است.
4- پیگیری درخواست
بعد از اینکه درخواست خود را برای ویزای دانمارک ارائه کردید، می‌توانید روند رسیدگی به درخوست را از طریق صفحه پیگیری درخواست ویزا در وب‌سایت وی‌اف‌اس گلوبال پیگیری کنید. زمان رسیدگی به درخواست و تعیین نتیجه آن معمولا بین 2 تا 3 هفته کاری است. بعد از تعیین نتیجه از شما خواسته می‌شود که برای دریافت پاسپورت خود به کارگزاری مراجعه کنید.

مدارک مورد نیاز ویزای دانمارک

برای گرفتن ویزای دانمارک باید مدارکی را ارائه کنید که بسته به نوع ویزا متفاوت خواهد بود. برای ویزای توریستی دانمارک، ارائه مدارک زیر ضروری است:
•    فرم درخواست تکمیل شده
•    پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
•    مدارک شغلی
•    شناسنامه
•    مدارک تمکن مالی
•    اسناد ملکی
•    دو قطعه عکس بیومتریک
•    بیمه مسافرتی بین‌المللی
•    بلیط رفت ‌و برگشت هواپیما
•    تاییدیه رزرو هتل
برای ویزاهای بلند مدت دانمارک نیز باید علاوه بر مدارک هویتی مانند پاسپورت و شناسنامه، مدارک دیگری هم ارائه کنید. به عنوان مثال، برای ویزای تحصیلی دانمارک، ارائه مدارک تحصیلی و نامه پذیرش دانشگاه الزامی است. همچنین برای ویزای کاری دانمارک باید مدارکی مانند مجوز کار و قرار داد استخدام کارفرمای دانمارکی را ارائه کنید.

هزینه درخواست ویزای دانمارک

شهروندان ایرانی برای درخواست ویزای شنگن دانمارک باید مبلغ 80 یورو بپردازند. این مبلغ برای کودکان بین 6 تا 12 سال، 40 یورو تعریف شده است. علاوه بر این مبلغ باید هزینه خدمات مربوط به کارگزاری را نیز پرداخت کنید که در حال حاضر 22 یورو است. دقت داشته باشید که این هزینه‌ها مربوط به رسیدگیِ درخواست و خدمات ارائه شده می‌شود و حتی در صورت رد شدن درخواست ویزا نیز قابل بازگشت نخواهد بود.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *