مهاجرت, مهاجرت کاری

سرمایه گذاری در بریتیش کلمبیا 2022

این روزها ایرانیان زیادی در پی مهاجرت به کشور کانادا و ساختن آینده‌ای روشن برای خود و اعضای خانواده هستند و تمایل دارند تا به تناسب شرایط مالی، تحصیلی و کاری فعلی خود بهترین روش مهاجرتی را برای انجام این مهم انتخاب کنند. برخی از افراد به سراغ گزینه‌های سریع‌تری مثل مهاجرت تحصیلی رفته و برخی دیگر از روش مهاجرت کاری اکسپرس اینتری و یا حتی روش‌های خاصی مثل سرمایه گذاری در بریتیش کلمبیا 2022 استفاده می‌کنند.

مطمئناً خیلی از شما با روند حدودی مهاجرت تحصیلی و یا مهاجرت کاری به خارج و کشور کانادا آشنایی دارید، اما اغلب اینطور فکر می‌کنید که انتخاب مهاجرت سرمایه گذاری کانادا و شروع روندی مثل سرمایه گذاری در بریتیش کلمبیا 2022 به این معنی است که شما نیاز به یک بودجه و پس انداز هنگفت برای مهاجرت و اقامت بلند مدت در کشور کانادا داشته و دیگر نیاز به هیچگونه تلاش و یا شرایط خاص دیگری ندارید!

یا حتی ممکن است این فکر به ذهن شما خطور کند که روش سرمایه‌گذاری در بریتیش کلمبیا کانادا و یا سایر استان‌های محبوب این کشور شامل اقامت کانادا از طریق خرید ملک شده و عبارت سرمایه‌گذاری به معنای پرداخت هزینه‌ای مشخص و استفاده از مزایای اقامت کشور کانادا است.

ولی حقیقت ماجرا این است که برای سرمایه گذاری در B.C 2022 و یا استان‌های دیگری مثل آلبرتا و یا انتاریو شما تنها به بودجه و سرمایه اولیه نیاز نداشته و باید از شرایط کافی و لازم اقدام برای ویزای استارتاپ کانادا برخوردار باشید.

اگر با شنیدن این موضوع کمی گیج شده و کنجکاو هستید که بدانید چگونه روش سرمایه‌گذاری به حوزه کارآفرینی و استارتاپ مربوط می‌شود و سرمایه گذاری در استان بریتیش کلمبیا 2022 شامل چه جزئیاتی می‌گردد، در ادامه با نیلگام همراه شوید.

برنامه جدید کارآفرینی بریتیش کلمبیا

برای ارائه جدیدترین جزئیات سرمایه گذاری در بریتیش کلمبیا 2022 به سراغ صفحه رسمی مهاجرت و کارآفرینی استان BC یعنی welcomebc.ca به عنوان منبع اصلی این کار رفتیم که آخرین به روز رسانی ماه مارچ 2022 آن به شرح زیر است.

طبق این آمار، برنامه سرمایه‌گذاری در بریتیش کلمبیا 2022 با نام The Entrepreneur Immigration stream شناخته می‌شود و مسیری برای مهاجرت و اقامت کارآفرینان با تجربه در کشور کانادا و استان B.C و پشتیبانی از امور خلاقانه رشد اقتصادی استانی به شمار می‌آید.

در حال حاضر، این برنامه کارآفرینی شامل 3 دسته زیر می‌گردد:

  • دسته Base (اصلی)
  • دسته منطقه‌ای Regional pilot
  • پروژه‌های استراتژیک

دسته اصلی Base

در حال حاضر این دسته از برنامه سرمایه گذاری در B.C در حال پاز و توقف قرار داشته و پذیرای ثبت نام جدید نیست. اما قرار است تا زمان جدیدی برای ثبت نام متقاضیان واجد شرایط برای این بخش در آینده نزدیک اعلام شود.

این توقف موقتی برنامه مهاجرت و کارآفرینی دسته Base استان BC شامل حال متقاضیانی که از قبل ثبت نام کرده و پرونده در جریان دارند نمی‌شود. بلکه پروسه کاری و درخواست آنها در جریان بوده و نتیجه‌گیری نهایی برای ایشان انجام خواهد شد.

البته متقاضیانی که ثبت نام کرده و در بخش pool قرعه کشی این برنامه قرار دارند، تنها برای 6 ماه مجوز و اعتبار داشته و بعد از آن ثبت نام ایشان منقضی می‌شود. به بیانی دیگر، چنانچه ثبت نام شما در این برنامه منقضی شود و دعوت نامه درخواست ITA دریافت نکنید، قادر به ارسال درخواست ثبت نام جدید برای دسته Base برنامه سرمایه‌گذاری در بریتیش کلمبیا 2022 تا اطلاع ثانوی نخواهید بود.

برهمین اساس، در صورتی که خود را یک کارآفرین واجد شرایط مهاجرت به استان B.C کانادا می‌بینید، می‌توانید از گزینه دیگر برنامه سرمایه گذاری در بریتیش کلمبیا 2022 یعنی استریم منطقه‌ای Regional Pilot برای کارآفرینی و ایجاد تجارتی جدید در یک کامیونیتی کوچک استفاده کنید.

دسته منطقه‌ای Regional

در این برنامه مهاجرتی، استان بریتیش کلمبیا کشور کانادا از کارآفرینان خارجی و واجد شرایط دعوت می‌کند تا به کند و کاو و کاوش فرصت‌های تجاری تمامی مناطق این استان بپردازند. در واقع، کارآفرینان این امکان را دارند تا تجارتی جدید را در یکی از جوامع کوچک و منطقه‌ای این استان راه اندازی کرده و این موضوع خاص را به صورت حضوری تجربه کنند که چرا افراد زیادی ترجیح می‌دهند تا به خاطر خانواده شان در خارج از مراکز شهری بزرگ این کشور زندگی کنند.

از طریق این برنامه مهاجرت و کارآفرینی منطقه‌ای که به نام Regional Pilot  معروف است، استان BC یک گزینه مهاجرتی را به متقاضیانی ارائه می‌دهد که به دنبال راه اندازی یک کسب و کار جدید در یک جامعه و شهر کوچک از این استان بوده و می‌خواهند تا آن منطقه شهری را به خانه جدید خود تبدیل کنند.

لازم به ذکر است که این برنامه مهاجرتی از ماه مارچ 2019 معرفی شده و تا 31 مارچ سال 2024 ادامه دارد.

مزایای کلیدی سرمایه گذاری در بریتیش کلمبیا

باید به این موضوع توجه داشته باشید که جوامعی که برای فاز 2 پایلوت منطقه ای EI ثبت نام کرده اند نقش کلیدی در مسیر مهاجرتی شما ایفا می کنند. در واقع هر یک از این کامیونیتی‌ها تجارت‌های مختلفی را برای خود شناسایی و اولویت‌بندی کرده‌ و به دنبال کارآفرینانی هستند که از تجربه مدیریتی خوبی برای این نوع از شغل‌ها و تجارت‌ها برخوردار هستند.

؛این در حالی است که کامیونیتی‌های این طرح علاقه‌مند به کاوش و یادگیری سوابق و تاریخچه کاری، تحصیلی و زندگی شما بوده و می‌خواهند از تجارت مورد نظر و احتمالی شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. از این رو، زمانی که با هر یک از این کامیونیتی‌ها روبرو می‎‌شوید، باید اطلاعات درخواستی آنها را ارائه دهید تا آنها بتوانند این موضوع را به خوبی ارزیابی و بررسی کنند که آیا پروپوزال و تجربه تجاری شما با اولویت‌های تعیین شده آنها و منطقه سازگار است یا خیر.

لازم به ذکر است که در راستای شرکت در برنامه سرمایه‌گذاری در بریتیش کلمبیا 2022 ، اغلب کامیونیتی‌ها دارای پروسه اجرایی مختص به خود هستند و برخی از آنها برای ارائه خدمات مرتبط مهاجرتی به شما درخواست هزینه خواهند کرد. بر همین اساس، شما باید با کامیونیتی مورد نظر خود در ارتباط باشید و با احترام به شرایط و قوانین، تمامی جزئیات مورد درخواست را رعایت نمایید.

در صورتی که بعد از بررسی پرونده و پروپوزال تجاری (بیزینس پلن، تجارت مدیریتی و غیره)، کامیونیتی این تشخیص را بدهد که پروپوزال شما با اولویت‌های آنها سازگاری دارد، به احتمال زیاد از شما درخواست می‌شود تا به اصطلاح به یک سفر و بازدید اکتشافی و حضوری با کامیونیتی رفته و با فرد رابط و موثر پرونده contact person ملاقات کنید.

این بازدید به شما تجربه دست اولی از موقعیت مکانی و جغرافیایی تجارت احتمالی را داده و شما این امکان ارزیابی سبک زندگی و هماهنگی آن با شرایط خانواده خود را در این مدت زمان خواهید داشت.

معمولاً کامیونیتی مشتاق به کسب اطلاعات بیشتر در مورد پروپوزال تجاری شما بوده و مایل به ارائه اطلاعات بسیار مهمی از جمله پشتیبانی‌های مرتبط با تجارت و خدماتی است که می‌تواند به تصمیم‌گیری نهایی شما برای انتخاب کامیونیتی، مهاجرت و کارآفرینی در منطقه مورد نظر بیانجامد.

باید به این نکته اشاره کنیم که تصمیم‌گیری برای دعوت متقاضی به یک سفر و بازدید اکتشافی به صلاحدید و اختیار کامیونیتی خواهد بود.

اگر بعد از بازدید حضوری از کامیونیتی، شرایط پشتیبانی و خدمات مرتبط این تصمیم را گرفتید که منطقه و کامیونیتی مورد نظر جای مناسبی برای تجارت و کارآفرینی و زندگی و اقامت در کنار خانواده در کشور کانادا است، می‌توانید از community یک برگه ارجاع referral درخواست کنید. این برگه به متقاضی کارآفرینی و سرمایه گذاری در B.C اجازه ثبت نام و اپلای برنامه EI Regional Pilot  استان BC را می‌دهد.

البته باز هم تصمیم‌گیری برای ارسال برگه referral در اختیار و صلاحدید کامیونیتی مورد تائید دولت کشور کانادا است.

شرایط اپلای سرمایه گذاری در بریتیش کلمبیا

همان طور که گفتیم برنامه منطقه‌ای کارآفرینی و سرمایه گذاری استان BC برای کارآفرینان خارجی تعیین و طراحی شده که مشتاق به ایجاد تجارت و کسب و کار جدید در جوامع کوچک استان BC هستند. بر همین اساس، چنانچه قصد حضور و اقامت در مناطقی را داشته باشید که جزو برنامه EI Regional Pilot استان BC نیستند و یا مایل به خرید یک کسب و کار آماده در این کشور باشید، در این صورت واجد شرایط اپلای در این دسته نخواهید بود.

ولی بهتر است پیش از اپلای و اقدام برای این طرح جذاب مهاجرت و سرمایه‌گذاری در بریتیش کلمبیا در سال 2022، از شرایط مورد نیاز برای شرکت در این برنامه مطلع گردید:

  • راه اندازی یک کسب و کار و تجارت جدید که با اولویت‌های تعیین شده کامیونیتی تطابق کامل داشته باشد
  • اثبات و نمایش تجربه تجاری و یا مدیریتی به دولت کانادا
  • برخورداری از حداقل سرمایه شخصی 300 هزار دلاری کانادا
  • انجام حداقل سرمایه گذاری شخصی 100 هزار دلاری در تجارت مورد نظر
  • ایجاد حداقل یک موقعیت شغلی تمام وقت برای شهروند کانادایی و یا فرد مقیم دائم این کشور
  • بهره‌مندی از حداقل مهارت زبان CLB4
  • داشتن وضعیت مهاجرت قانونی به کانادا
  • به طور قانونی یک فرد پذیرفته شده در کشور محل زندگی خود هستید

در صورتی که دارای تمامی شرایط ذکر شده در بالا باشید، می‌توانید به طور مستقیم با  کامیونیتی مورد نظر خود ارتباط برقرار کرده و پرونده خود را پیگیری نمایید. برای این کار می‌توانید به صفحه ENTREPRENEUR IMMIGRATION وبسایت welcomebc مراجعه کرده و به صفحات community profiles رجوع کنید.

شما همچنین می‌توانید به جای تجربه شخصی و آزمون و خطای فراوان که ممکن است به شکست و ریجکتی ویزای درخواستی منتهی شود، از خدمات ویزای کارآفرینی بریتیش کلمبیا موسسه مهاجرتی نیلگام استفاده کرده و انجام صفر تا صد امور سرمایه گذاری در B.C و اپلای ویزای استارتاپ این کشور را به ما بسپارید.

پروژه‌های استراتژیک BC

این دسته از برنامه نامزدی استانی BC (مهاجرت کارآفرینی) برای سازمان‌های خارجی است که فرصت‌های استراتژیک سرمایه گذاری استان BC را شناسایی کرده و قرار است برای ایجاد عملیاتی که برای رشد و گسترش کسب و کار اصلی آنها ضروری است اقدام کنند.

این دسته مهاجرتی به سازمان‌های خارجی این امکان را می‌‎دهد تا به طور دائم کارکنان کلیدی دارای دانش و تخصص سازمانی را به استان BC انتقال دهند. البته سازمان خارجی ممکن است نیاز داشته باشد که برای پشتیبانی از اقامت دائم حداکثر 5 نیروی ارشد خود، برای نامزدی استانی اپلای کند. در واقع این نیروهای کاری ارشد هستند که امکان مدیریت سازمان و شرکت مستقر در استان BC را خواهند داشت.

شروط اصلی شرکت در این استریم شامل موارد زیر می‌شود:

  • کمپانی و شرکت مورد نظر به خوبی توسعه یافته و نظام مند باشد و از شرایط مالی خوبی برخوردار باشد
  • از آمادگی و ظرفیت لازم برای سرمایه گذاری و گسترش بین المللی در B.C. بهره‌مند باشد
  • با سرمایه گذاری قوی و بالا در این استان، مزایای اقتصادی زیادی را به همراه داشته باشد

برای شرکت در این استریم مهاجرتی، اعضای کلیدی سازمان باید از شرایط زیر برخوردار باشند:

  • کارمندان ارشد فعلی شرکت خارجی باشند که دارای شرایط و تجربه لازم برای ایجاد و راه‌اندازی کسب و کار در بریتیش کلمبیا هستند
  • دارای موقعیت شغلی مدیر ارشد و یا اجرایی در سازمان بوده و یا از دانش خاص و مورد نیاز برای اجرای امور کاری در استان BC برخوردار باشد
  • به عنوان یک نیروی کار تمام وقت دائمی در سازمان خارجی مستقر در استان BC فعالیت کند
  • دستمزدی متناسب با تخصص وی و مطابق با ساختارهای جبران خسارت صنعت و شرکت به وی ارائه شود

به طور کلی، اگر یک شرکت خارجی مایل به اپلای طرح سرمایه گذاری در بریتیش کلمبیا 2022 بوده و بخواهد در استریم پروژه‌های استراتژیک شرکت کند نیاز به شرایط زیر خواهد داشت:

  • حداقل سرمایه‌گذاری سهام حداقل 500000 دلار را برای عملیات اجرایی شرکت در بریتیش کلمبیا اختصاص دهد
  • یک تجارت جدید را در استان BC راه اندازی کرده و یا یک کسب و کار را خریداری و توسعه دهد
  • برای هر یک از نیروهای کار کلیدی پیشنهادی در کانادا، حداقل 3 موقعیت شغلی تمام وقت برای شهروندان کانادایی و یا افراد دارای اقامت دائم این کشور ایجاد شود

در نهایت بد نیست تا با فهرستی از تجارت‌ها، مشاغل و کسب و کارهای غیرقابل پذیرش استان BC آشنا شوید تا در صورت فعالیت در این حوزه‌ها، دیگر برای طرح استانی سرمایه‌گذاری در بریتیش کلمبیا 2022 اپلای نکنید:

  • یک طرح سرمایه‌گذاری مرتبط با مهاجرت مطابق با مقررات برنامه‌های مهاجرت استانی بخش 6(e) و مقررات مهاجرت و حفاظت از پناهندگان (IRPR) بخش 87(5)(b) و IRPR 87(9)
  • هر کسب و کاری که در آن شرایط سرمایه‌گذاری شامل گزینه بازخرید طبق IRPR 87(6)(d) باشد
  • هر کسب و کاری که ممکن است طبق بند IRPR 87(6)(c) سرمایه‌گذاری غیرفعال باشد
  • تجارت‌های حوزه تجارت‌های خانگی، اقامتگاه‌های bed & breakfasts و یا مزارع سرگرمی
  • وام روز پرداخت، نقدینگی چک، تعویض پول و مشاغل ماشین‌های نقدی و پول‌شمار
  • رهن‌فروشی  pawnbrokers
  • سالن‌های ورزشی
  • فروشگاه‌های اجاره DVD
  • خشکشویی‌های پولی سکه‌ای
  • کارواش‌های خودکار ماشین
  • بازیافت ضایعات فلزی
  • مشاغلی که کالاهای مستعمل را می‌فروشند (به استثنای مشاغلی که خدمات ارزش افزوده ای مانند تعمیرات، بازسازی یا بازیافت ارائه می‌دهند)
  • توسعه / دلالی املاک و مستغلات، کارگزاری بیمه یا کارگزاری تجاری
  • کسب و کارهایی که در تولید، توزیع یا فروش محصولات یا خدمات مستهجن یا غیراخلاقی جنسی فعالیت دارند
  • هر نوع تجارت دیگری که باعث بدنامی انجمن BC PNP یا دولت بریتیش کلمبیا شود

در یک جمع بندی کلی، چنانچه مایل هستید تا از یکی از روش‌های متنوع کارآفرینی و استارتاپ کشور کانادا از جمله سرمایه گذاری در بریتیش کلمبیا 2022 یا سایر برنامه‌های استارتاپ استان‌های آلبرتا، نیوبرانزویک و یا انتاریو استفاده کنید، می‌توانید پیش از هر اقدامی از مشاوره، ارزیابی و خدمات تخصصی موسسه مهاجرتی نیلگام استفاده کرده و با اطمینان بیشتری در این مسیر قدم بگذارید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *