تور, ویزا

مروری بر هزینه های سفر توریستی به ژاپن

خیلی از ما دوست داریم حتی برای یک بار هم که شده به ژاپن سفر کنیم و با فرهنگ و آداب و رسوم خاص مردم این کشور آشنا شویم، از خاستگاه نینجاها و سامورایی‌ها و مهد فناوری و تکنولوژی دیدن کنیم، به کوه‌نوردی در رشته‌کوه‌های آلپ ژاپنی بپردازیم، از معابد و قلعه‌های تاریخی و امپراطوری بازدید کنیم، در خیابان‌های قدیمی و سرزنده توکیو قدم بزنیم و غذاهای خوش‌طعم و تازه ژاپنی را یکی پس از دیگری امتحان کنیم. اما اغلب مبحث هزینه‌های سفر موجب می‌‎شود تا این سفر رویایی را به تعویق انداخته و تنها به بازدید از کشورهای نزدیکی نظیر ترکیه و امارات بسنده کنیم.

با یک نگاه به اطلاعات وب‌سایتها و کامنت‌های مختلف گردشگران و کلیپ‌های متعدد اماکن دیدنی ژاپن در یوتیوب به این نکته پی خواهید برد که سفر به ژاپن آن‌چنان هم گران نیست و می‌توان با رعایت برخی نکات، با بودجه‌ای متوسط، سفر خاطره‌انگیزی را برای خود و خانواده رقم زد. کافیست به این کشور قدرتمند، پیشرفته و زیبای آسیایی قدم بگذارید تا در یک لحظه تمام فانتزی‌های دوران کودکی و کارتون‌های زیبای ژاپنی در واقعیت و در مقابل دیدگانتان تداعی شود. با ما همراه باشید تا با همدیگر فاکتورهای مختلف هزینه‌های سفر توریستی به ژاپن را یک به یک بررسی کنیم.

هزینه غذا و خورد و خوراک در ژاپن

بگذارید تا پیش از هر چیز به بررسی یکی از مهم‌ترین عوامل سفر یعنی غذا بپردازیم. شاید باور نکنید، اما غذا یکی از گزینه‌های کم‌هزینه سفر به ژاپن است. البته در عین حال شما می‌توانید به رستوران‌های شیک و گران‌قیمت خصوصا در شهر توکیو بروید، اما در مجموع پیدا کردن غذای ارزان و با کیفیت کار راحتی است. مصرف غذاهای اقتصادی و ارزان در روزهای سفر، در مجموع هزینه‌های روزانه تاثیر زیادی خواهد گذاشت. کشور ژاپن هم‌چون تایلند و چین دارای فرهنگ غذای خیابانی نیست، اما همیشه یک رستوران ارزان و خوشمزه نودل در اطراف شما پیدا خواهد شد و از آن‌جایی که انعام دادن در رستوران‌های ژاپن عملی توهین‌آمیز محسوب می‌شود، باز هم هزینه‌های شما نسبت به سایر کشورها کمتر خواهد بود.

خرید غذا از فروشگاه‌های بزرگ خرید

با حضور در مراکز خرید بزرگ نظیر ۷-Eleven و Family Mart از غذاهای سالم، ارزان و خوش‌طعم ژاپنی استفاده کنید. گزینه‌های متعددی از غذاهای پیش آماده و پخته شده در این فروشگاه‌ها در اختیار شماست، برای مثال، یک Bento Box (جعبه ناهار با برنج، ماهی، گوشت و سبزیجات) در حدود ۴ دلار هزینه دارد. همچنین غذاهایی نظیر کوفته‌ برنجی با گوشت و یا ماهی ۱ دلار بوده و یک وعده کامل سوشی در حدود ۴ دلار هزینه خواهد داشت.

غذای ارزان و سالم در رستوران‌های فست فودی

می‌توانید در یکی از رستوران‌های محلی شهر نشسته و با پرداخت ۵ دلار یک کاسه برنج را با ماهی و یا گوشت سرخ‌کرده و سبزیجات میل کنید. به طور معمول در هر گوشه از خیابان‌های ژاپن یک بار و رستوران نودل وجود دارد که می‌توانید در آنجا یک کاسه بزرگ رامن، اودون و یا سوبا را با پرداخت ۷ دلار میل کنید. اغلب این رستوران‌ها چای سرد و یا گرم را به صورت مجانی برای مشتریان سرو می‌کنند.

رستوران‌های Sushi Train

اگر عاشق غذای سوشی ژاپنی هستید، رستوران‌های قطار سوشی گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. سوشی ترن جایی است که غذاها بر روی یک نوار در مقابل شما در حال حرکت هستند و می‌توانید از بین آنها هر کدام را که می‌خواهید انتخاب کرده و میل کنید. به طور معمول هزینه هر بشقاب ۲ دلار (۱۰۰ تا ۱۷۰ین ژاپن) است.

وعده غذایی وایکینگ‌ها Vikings

بسیاری از رستوران‌ها در ژاپن غذاهایی نظیر تمپورا، سوشی و ساشیمی را به گونه‌ای سرو می‌کنند که می‌توانید به راحتی آن‌را با دوستان خود share کرده و دور هم میل کنید و در آخر در حدود ۱۷ دلار برای هر نفر پرداخت کنید. بوفه “هر چیزی که دلت می‌خواهد بخور” و یا Vikings برخی از رستوران‌های ژاپن به شما این اجازه را می‌دهد تا با پرداخت تقریبی ۲۰ دلار به صورت نامحدود غذا میل کنید. البته برخی از رستوران‌ها مبالغ بسیار بیشتری برای وعده غذایی وایکینگ دریافت می‌کنند.

گزینه‌های ارزان برای ناهار

اغلب رستوران‌های ژاپن گزینه‌های خاصی را تحت عنوان lunch deals برای وعده ناهار ارائه می‌دهند که هم‌چون وعده غذایی شام ولی با هزینه کمتر است. بنابراین یکی از گزینه‌های در دسترس شما انتخاب این نوع ناهار به عنوان وعده غذایی اصلی روزانه و خوردن یک وعده کوچک‌تر نظیر نودل برای شام است. اگر بخواهید غذای غربی در ژاپن میل کنید مطمئنا هزینه شما بیشتر از انتخاب غذاهای ژاپنی خواهد بود و چنانچه جزو طرفداران میوه و سبزیجات تازه هستید باید این موضوع را بدانید که این اقلام در کشور ژاپن بسیار گران هستند.

اقامت و اسکان در سفر ژاپن

مورد بعدی که هر فردی در هنگام سفر به کشورهای دیگر به آن نیاز پیدا خواهد کرد، اقامتگاه است. بنابراین اگر دارای دوست و یا فامیلی در ژاپن برای اقامت در مدت زمان سفر خود نباشید، هتل و یا هر نوع اقامتگاه دیگر یکی از هزینه‌های اصلی سفر شما خواهد بود.

هاستل

اگر با بودجه کمی به ژاپن سفر کرده‌اید و مشکلی با اقامت در خوابگاه ندارید، می‌توانید با پرداخت تقریبی روزانه ۲۰ دلار از جای خواب و هاستل‌های ارزان‌قیمت ژاپن استفاده کنید.

هتل‌های کپسولی

گزینه مناسب‌تر از هاسل اقامتی که تنها خاص کشور ژاپن است، capsule hotels نام دارد. این هتل‌ها جایی هستند که در آن می‌توانید به جای خوابگاه اشتراکی در یک فضای مربعی خصوصی بخوابید. البته باید از امکاناتی نظیر دستشویی و حمام به صورت اشتراکی با سایر مهمان‌ها استفاده کنید، اما در عین حال هر کپسول دارای چراغ مطالعه، محل ورود و خروج اختصاصی و در برخی از اوقات یک تلویزیون کوچک است. به طور معمول این نوع از اقامتگاه‌ها توسط تاجرانی که تا دیروقت کار می‌کنند استفاده می‌شود و هزینه اقامت هتل‌های کپسولی ژاپن برای هر شب در حدود ۳۵ دلار (۲٫۷۰۰ ین) است.

مانگا کیسا Manga Kissa

اگر واقعا بودجه کمی برای سفر به ژاپن در نظر گرفته باشید و نتوانید جایی را برای خود پیدا کنید، یکی دیگر از گزینه‌های اقامتی Manga Kissa است که چندان پیشنهاد نمی‌شود. این نوع از اقامتگاه در واقع یک کافه اینترنتی ۲۴ ساعته کتابهای کمیک است که دارای غرفه‌هایی خصوصی است و امکان خواب و استراحت نیز در آن وجود دارد. در مانگا کیسا حمام و دستشویی هم پیدا می‌شود، اما بخاطر سرو صدای زیاد مشتریان چندان اقامتگاه مناسبی برای استراحت و خواب نیست. شما می‌توانید با پرداخت تقریبی ۲۰ دلار در هر روز از خدمات مانگا کیسا استفاده کنید، ولی بهتر است تنها برای داشتن یک تجربه جدید برای چند ساعت در این مکان باشید و از گزینه‌های دیگری برای خواب و استراحت خود بهره ببرید.

هتل‌های کلاس بیزینس

از آن‌جایی که خیلی از ما دوست داریم در مسافرت دارای اتاق شخصی باشیم، بهترین گزینه اقامت در هتل‌هایی است که به آن‌ها business hotels گفته می‌شود. در کشور ژاپن این موضوع بسیار متداول است که افراد بومی خصوصا تجار و بازرگانان به دلیل انجام کار تا دیروقت و یا بیرون بودن با دوستان، به جای خانه شب را در هتل بگذرانند.

شهرهای بزرگ ژاپن دارای بیزینس هتل‌های کوچک زیادی هستند که قیمت‌های منطقی دارند. فقط باید بخاطر داشته باشید که نباید انتظار اتاق‌های بزرگ را از این‌گونه هتل‌ها داشته باشید، آن‌ها در واقع بسیار کوچک و تمیز بوده و دارای سرویس حمام و دستشویی و تمامی امکاناتی هستند که می‌توانید در یک هتل تصور کنید!

به طور معمول شما می‌توانید با پرداخت تقریبی ۷۰ دلار یک اتاق دو تخته و یا یک سوئیت دو اتاقه را کرایه کنید. این نوع از هتل‌ها معمولا رستوران ندارند و سرویس صبحانه ارائه نمی‌دهند، به همین خاطر هزینه غذا در کرایه هتل لحاظ نخواهد شد.

اما در عین حال هر یک از اتاق‌های هتل به طور معمول دارای دستگاه جوشاندن آب و یا حتی مایکروویو هستند که برای طبخ غذا و یا آماده کردن غذاهایی نظیر نودل کاربرد فراوان خواهد داشت. برای اقامت در این‌گونه هتل‌ها نیازی به رزرو نیست، اما اگر می‌خواهید با اطمینان خاطر سفر کنید می‌توانید از طریق اینترنت رزرو بیزینس هتل ژاپن خود را انجام دهید. می‌توان گفت که بیزینس هتل‌های ارزان‌قیمت و با کیفیت فراوانی در ژاپن وجود دارد، اما پیشنهاد ما به شما هتل MYSTAYS Asakusabashi توکیو است.

ریوکان Ryokan

در سفر به ژاپن، اقامت در یک اقامتگاه سنتی ژاپنی Ryokan را حتما در برنامه خود بگنجانید. البته باید بدانید که ریوکان‌ها اغلب گران هستند و اقامت در آن‌ها برای هر نفر به طور تقریبی بین ۱۴۰ تا ۲۳۰ دلار هزینه خواهد داشت. معمولا با پرداخت این هزینه شما علاوه بر اقامتگاه سنتی به صورت خصوصی، از وعده غذای مخصوص ژاپنی برای شام و صبحانه به همراه حمام داغ و سنتی آنسن برخوردار خواهید شد. ریوکان Yamakyu Ryokan در تاکایاما ارزان‌ترین و مناسب‌ترین ریوکانی است که می‌توانید در ژاپن پیدا کنید. هزینه اقامت در این ریوکان ۷۵ دلار به ازای هر نفر است و شامل شام سنتی، صبحانه و حمام سنتی می‌شود.

حمل و نقل در ژاپن

یکی دیگر از گزینه‌های مهم و هزینه‌بردار سفر بدون شک حمل و نقل است، در صورتی که بخواهید از بیش از یک شهر در ژاپن بازدید کنید، مطمئنا هزینه‌های این بخش برای شما بیشتر خواهد شد. به طور کلی حمل و نقل در ژاپن گران است، اما با این حال می‌توان از طریق برخی ترفندها هزینه کمتری را برای آن پرداخت نمایید.

قطار

بدون اغراق می‌توان گفت که خط راه آهن و سیستم قطار ژاپن بهترین نمونه در سراسر دنیاست. هر جا که می‌روید قطار وجود دارد و همیشه سروقت می‌رسند، بسیار سریع و تمیز هستند و استفاده از آن‌ها آسان است. در واقع قطار گزینه شماره یک وسایل حمل و نقل در ژاپن محسوب می‌شود که می‌توانید در خلال سفر به این کشور از آن استفاده زیادی کنید.

بلیط Japan Rail Pass (JR Pass)

برای این‌که بتوانید کمی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، می‌توانید بلیط  Japan Rail Pass (JR Pass) را خریداری کنید. JR Pass بلیطی از پیش پرداخت‌شده است که به شما اجازه استفاده نامحدود از قطار را در بازه‌های مشخص ۷، ۱۴ یا ۲۱ روزه می‌دهد.

هزینه خرید بلیط نرمال آن ۴۲۵ دلار برای ۱۴ روز است و برای نوع درجه یک یا همان first class قیمت ان به ۶۰۰ دلار افزایش پیدا خواهد کرد. درست است که این بلیط در ابتدا بسیار گران به نظر می‌رسد، اما در واقع شما می‌توانید با پرداخت ۳۰ دلار در هر روز به صورت نامحدود در تمام نقاط کشور سفر کنید.

البته استفاده از این گزینه تنها زمانی که ویزای توریستی ژاپن شما دارای اعتبار کافی باشد و قصد داشته باشید تا به چند شهر ژاپن سفر کنید، انتخابی منطقی و معقول به نظر می‌رسد. بگذارید با یک مثال این موضوع را به طور کامل برای شما روشن کنیم. هزینه بلیط یک طرفه از توکیو به کیوتو ۱۲۰ دلار است و از کیوتو به هیروشیما نیز ۱۰۰ دلار است. بدین ترتیب سفر از توکیو به کیوتو، سپس هیروشیما و در نهایت برگشت به توکیو در مجموع برای شما ۴۴۰ دلار هزینه در بر خواهد داشت که تنها برای ۳ شهر از ژاپن است. بنابراین خرید JR pass گزینه‌ای اقتصادی و بسیار مناسب برای شما خواهد بود.

بلیط Seishun Juhachi Kippu Pass

بنابر زمان سفر به ژاپن، ممکن است امکان خرید بلیط  Seishun ju-hachi kippu” pass برای شما وجود داشته باشد، بلیطی که به شما اجازه می‌دهد تا با نصف هزینه Japan Rail Pass در ژاپن سفر کنید. عموما این بلیط به صورت فصلی در دسترس قرار می‌گیرد و با پرداخت ۱۰۸ دلار (و یا ۲۲ دلار برای هر روز) به شما امکان سفر نامحدود در سراسر کشور را از طریق قطارهای محلی و یا قطارهای JR برای یک بازه ۵ روزه می‌دهد. لزومی ندارد تا این ۵ روز به صورت پیوسته و پشت سر هم باشد، اما در عین حال، این نوع از بلیط تنها ۳بار در سال به هنگام تعطیلات مدارس ارائه می‌شود.

هرکسی اعم از شهروندان ژاپنی و یا گردشگران خارجی با هر سنی امکان استفاده از این بلیط را خواهد داشت. اگرچه حمل و نقل کودکان رایگان است.

بلیط Seishun ju-hachi Kippu قابل خریداری در اغلب ایستگاه‌های قطار JR ژاپن است. این نوع بلیط به نام شخص نبوده و قابل انتقال و استفاده توسط سایر افراد است. از این رو از یک نفر تا حداکثر ۵ نفر می‌توانند به صورت اشتراکی برای ۵ روز از این بلیط استفاده کنند. اما باید به خاطر داشته باشید که این نوع بلیط قطارهای سریع‌السیر شینکانسن را پوشش نمی‌دهد و به همین خاطر جا به جایی شما کندتر خواهد بود و باید آمادگی بیشتری برای پیدا کردن مسیرهای مرتبط داشته باشید. اگر می‌خواهید در طول سفر خود برای مدت زمان کوتاهی در یک شهر ژاپن نظیر توکیو اقامت داشته باشید، خرید این بلیط و یا JR Pass موردنیاز شما نخواهد بود. به جای آن می‌توانید از سیستم متروی توکیو استفاده کنید که هر سواری برای شما ۲ تا ۳ دلار هزینه خواهد داشت. هم‌چنین استفاده از قطارهای بومی و محلی نیز به شما پیشنهاد می‌شود، این نوع از قطارها بسیار کندتر و ارزان‌تر از قطارهای سریع‌السیر شینکانسن هستند و به طور معمول به ازای هر ساعت استفاده ۵ دلار هزینه دارند.

بلیط Kansai Thru

اگر می‌خواهید در سفر خود به ژاپن در محدوده اوزاکا اقامت داشته باشید، این بلیط بسیار برای شما ارزنده خواهد بود. بلیط کانسای در حدود ۵۰ دلار برای ۳ روز است و چنانچه برنامه سفر شما برای بازدید از کیوتو، نارا و هیمجی باشد، می‌توانید به بهترین شکل برای ۳ روز سفر خود از این بلیط استفاده کنید. البته از امکانات این بلیط می‌توان به استفاده از اتوبوس نیز اشاره کرد. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که پکیج‌های اختصاصی نظیر این مورد برای سایر شهرهای ژاپن نیز وجود دارد. برای مثال چنانچه بخواهید یک روز سفر خود را از توکیو به نیکو بروید، بلیطی انحصاری برای این مسیر به صورت رفت و برگشت وجود دارد و استفاده از اتوبوس در محدوده نارا را نیز پوشش می‌دهد.

اتوبوس

اتوبوس یکی دیگر از گزینه‌های حمل و نقل و سفر در ژاپن است و برای نواحی کوچک و روستایی بسیار کاربردی است. به طور معمول اتوبوس‌های روزانه و شبانه‌روزی برای مقاصد مختلف ژاپن فعالیت می‌کنند. استفاده از گزینه اتوبوس آنطور که به نظر می‌آید ارزان نیست و در عین حال بسیار زمان‌بر است.

در برخی مواقع به عنوان مثال در محدوده تاکایاما هیچ گزینه قطاری برای رفتن به یک روستای دورافتاده و بکر نیست، از این رو تنها گزینه پیش روی شما استفاده از اتوبوس خواهد بود.

برای درک زمان‌بر بودن سفر با اتوبوس کافیست بدانید که جا به جایی از توکیو به اوزاکا با اتوبوس در حدود ۱۰ ساعت زمان می‌برد، این در حالی است که همین مسیر با قطار ۲ ساعت زمان می‌برد. اما در هر صورت چنانچه قصد استفاده از اتوبوس در خلال سفر خود به ژاپن را دارید، بلیط ۳ روزه اتوبوس ۹۲ دلار بوده و بلیط ۵روزه استفاده از اتوبوس در ژاپن ۱۳۸ دلار قیمت دارد.

مترو

در شهرهای بزرگی نظیر توکیو و کیوتو، سیستم متروی کامل و در دسترسی وجود دارد. چنانچه قصد دارید تا در خلال سفر خود در حول و حوش شهر زیاد جا به جا شوید، بلیط‌های روزانه می‌توانند کمی در هزینه‌های شما صرفه‌جویی کنند. البته بد نیست بدانید که در شهرهای مختلف ژاپن چندین خط مترو وجود دارد که توسط شرکت‌های مختلف کنترل و هدایت می‌شوند، بر همین اساس ممکن است سر در آوردن از مسیرها کمی برای شما گیج‌کننده باشد.

این بدین معنی است که شما باید خط متروی مورد استفاده خود را بشناسید و براساس خط موردنظر خود بلیط روزانه خود را خریداری کنید.

بلیط یک روزه Open متروی توکیو: ۷ دلار هزینه دارد و تنها خطوط متروی توکیو را پوشش می‌دهد.

بلیط ۱ روزه Common : 10 دلار هزینه دارد و خطوط متروی توکیو و Toei را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

بلیط ترکیبی توکیو: ۱۵ دلار هزینه دارد و تمامی خطوط توکیو از قبیل JR lines، خطوط مترو توکیو و Toei را پوشش می‌دهد.

بلیط اختصاصی گردشگران خارجی: چنانچه پاسپورت خود را به مسئول فروش بلیط ارائه دهید می‌توانید بلیط Open 1 روزه مترو توکیو را با قیمت ۵ دلار به جای ۷ دلار خریداری کنید و یا اینکه بلیط دوروزه مترو توکیو را با پرداخت ۸ دلار بخرید.

تنها مشکل این نوع از بلیط‌ها این است که در مکان‌های محدودی نظیر فرودگاه بین‌المللی ناریتا، فرودگاه هاندا و یا فروشگاه Bic Camera (در یوراکوچو ، خروجی شرقی ایستگاه شینجوکو و ایستگاه آکاساکا-میتسوکه) به فروش می‌رسند. اگر نتوانستید بفهمید که چقدر باید از یک مسیر A تا مسیر B پرداخت کنید، تنها کافیست ارزان‌ترین بلیط ممکن را خریده و پس از رسیدن به مقصد، با استفاده از دستگاه‌های تنظیم کرایه در کنار درب خروجی مشکل خود را حل کنید. با این کار می‌توانید مابه‌التفاوت هزینه بلیط را پرداخت کرده و بلیط مناسب خود را دریافت کنید.

تاکسی

هزینه تاکسی در ژاپن بسیار بالا است. البته در قیاس با برخی از کشورهای اروپایی و یا آمریکا، نرخ کرایه تاکسی در ژاپن کمتر است، اما با این حال نسبت به سایر کشورهای آسیایی بسیار گران‌تر است.

یک مسیر ۲۰ دقیقه‌ای با تاکسی و بر مبنای تاکسی‌متر در حدود ۵۰ دلار هزینه خواهد داشت.

بالاخره این امکان وجود دارد که بخاطر کمبود زمان و ترس از بسته شدن برخی از اماکن دیدنی و یا دیر رسیدن به یک مقصد نیاز به استفاده از تاکسی در ژاپن داشته باشید. این درست که استفاده از تاکسی مقرون به صرفه نبوده و گران است، اما با ورود به تاکسی‌‌های ژاپنی سطح بالایی از تمیزی، ادب و حرفه‌ای گری را تجربه خواهید کرد، چیزی که شاید تنها با سوار شدن در لیموزین و یک راننده شخصی آنرا احساس کنید.

بلیط ورودی اماکن دیدنی ژاپن

زمانی که به ژاپن سفر می‌کنید، بدون شک دوست دارید تا از معابد، قلعه‌ها، کاخ‌ها، باغ‌ها و موزه‌های مختلف دیدن کنید. خبر ناخوشایند این است که هر یک از این اماکن دیدنی در ژاپن دارای هزینه ورودی هستند و به طور تقریبی بازدید از هر یک از آن‌ها ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ ین معادل ۵ تا ۱۰ دلار هزینه خواهد داشت که در انتهای سفر مبلغ قابل ملاحظه‌ای خواهد شد. به عنوان مثال هزینه بلیط موزه مانگا در توکیو ۸۰۰ ین معادل ۸ دلار و موزه ملی توکیو ۶۲۰ ین در حدود ۶ دلار است. البته در این میان ورود به برخی از پارک‌ها، معابد و اماکن مذهبی رایگان و بدون هزینه است.

بد نیست بدانید که سوم نوامبر در تقویم سالانه ژاپن به عنوان روز فرهنگ و تعطیلی ملیbunka no hi در ژاپن شناخته می‌شود و به همراه موزه‌ها و گالری‌های رایگان و رژه‌های مردمی این روز جشن گرفته می‌شود.

در این روز خاص ورود به اغلب موزه‌ها مجانی است، بر همین اساس اگر در این روز در ژاپن حضور داشته باشید می‌توانید به نمایشگاه‌ها، موزه‌ها،کنسرت‌ها و یا ورک‌شاپ‌های هنری مختلف بدون هزینه سر بزنید و نهایت استفاده را از روز خود ببرید.

دستگاه‌های ATM

اگرچه دستگاه‌های عابر بانک زیادی در سراسر ژاپن وجود دارد، اما اغلب آنها کارت‌های بانکی خارجی را قبول نمی‌کنند. بر همین اساس، چنانچه قصد استفاده از ویزاکارت و یا مسترکارت در ژاپن را دارید، بهتر است از دستگاه‌های ATM فروشگاه‌های بزرگی نظیر ۷-Eleven استفاده کنید و در صورتی که قصد بازدید از حومه شهر و یا مناطق دورافتاده ژاپن را دارید، حتما به اندازه کافی پول نقد همراه داشته باشید.

به طور تقریبی به چقدر پول برای بازدید از ژاپن احتیاج دارید؟

عموما از ژاپن به عنوان کشوری بسیار گران برای سفر و زندگی یاد می‌کنند، چنانچه بخواهید در یک هتل متوسط رو به بالا اقامت داشته باشید، در رستوران‌های مختلف غذا بخورید و به نقاط مختلف کشور سفر کنید، به راحتی هزینه سفر شما برای هر روز از ۲۰۰ دلار نیز فراتر خواهد رفت. اما واقعا لزومی ندارد که برای سفر به ژاپن اینقدر هزینه کنید. اگر دارای برنامه سفر باشید و بدانید که می‌خواهید چکاری انجام دهید و حواستان به هزینه‌ها باشد، می‌توانید با سبک و سیاق زندگی شهروندان بومی این کشور، در بسیاری از هزینه‌های سفر به ژاپن صرفه‌جویی کنید. انجام کارهایی نظیر اقامت در هاستل و یا هتل کپسولی، خرید بلیط قطار چند روزه، خوردن غذاهای نسبتا ارزان و بازدید از اماکن دیدنی کمتر می‌تواند هزینه روزانه شما را به چیزی در حدود ۱۰۰ دلار در روز کاهش دهد.

یک سفر طولانی و ۲۱ روزه به ژاپن با احتساب هزینه پرواز چیزی در حدود ۲۱۰۰ دلار آمریکا خواهد شد، البته با این پول می‌توانید در برخی از کشورهای آسیایی بیش از یک‌ماه اقامت داشته باشید.

اما در صورت رعایت برخی نکات و محدود کردن موارد غیرضروری سفر می‌توانید حتی هزینه سفر به ژاپن را به روزی ۷۰ تا ۷۵ دلار کاهش دهید. این یعنی بیشتر با مترو و اتوبوس در داخل شهر حرکت کنید، کم سوشی بخورید، تنها به رستوران‌های ارزان بروید و در صورت امکان از اقامتگاه‌های ارزان و یا رایگان با استفاده از سیستم Couchsurfing  استفاده کنید. در عین حال بهتر است پیش از سفر از مشاوره کارشناسان مجرب آژانس‌های گردشگری معتبر استفاده کنید و در صورت تمایل انجام امور نسبتا پیچیده سفارت ژاپن و دریافت ویزای توریستی ژاپن را به یک آژانس گردشگری مطمئن محول کنید.

البته انجام اموری نظیر دریافت ویزا، رزرو هتل و پرواز توسط یک آژانس گردشگری مستلزم پرداخت هزینه بیشتری به نسبت انجام آنها به صورت شخصی است، اما با این وجود، بهترین گزینه‌های سفر پیش روی شما قرار خواهد گرفت و در مدت زمان کمی بدون اتلاف وقت به هدف خود یعنی تجربه سفر توریستی به ژاپن خواهید رسید. شما همچنین می‌توانید پیش از اقدام برای سفر از بهترین زمان و شرایط سفر به ژاپن آگاه شوید و لیستی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های توریستی این کشور را برای خود آماده کنید تا از این طریق به صورت آگاهانه و هدفمند هزینه‌های سفر خود به کشور فوق‌العاده جذاب ژاپن را کاهش دهید. مشاوره رایگان اخذ ویزای ژاپن۰۲۱-۷۵۲۳۷

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *