مهاجرت, ویزا

زراعت بانک ترکیه را بهتر بشناسید

یکی از مهم‌ترین مشکلات ما ایرانیان در ارتباطات تجاری با دنیا مربوط به تحریم‌های بانکی و تبعات ناشی از آن می‌شود. در حال حاضر، به عنوان یک ایرانی امکان افتتاح حساب در اکثر قریب به اتفاق بانک‌های خارجی را نداریم و حتی در صورت انجام این کار هم ممکن است حساب به صورت یک‌طرفه بلوکه شود؛ اتفاقی که متاسفانه بارها افتاده و خیلی از افراد را متضرر کرده است. ترکیه، مقصد همیشگی برای تفریح، کار و زندگی بوده است. این موضوع در کنار سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها در ترکیه طی چند سال اخیر موجب شده تا برخی بانک‌های این کشور خدمات ویژه‌ای را به ایرانیان ارائه کنند. زراعت بانک ترکیه یکی از همین بانک‌ها بوده که در ادامه قصد داریم به معرفی کامل آن بپردازیم.

پیشینه و قدمت زراعت بانک ترکیه

در طول نیمه اول قرن نوزدهم میلادی در امپراطوری عثمانی، بانک‌های خارجی بر مبنای مدل‌های غربی تجارت و سرمایه‌گذاری، شروع به فعالیت در داخل این کشور کردند. در آن زمان انباشت سرمایه کافی به منظور ایجاد یک سیستم بانکی با خصوصیات ملی وجود نداشت و نمی‌شد در رابطه با وجود یک بانک ملی به معنی واقعی آن صحبت کرد. بخش مهمی از جامعه که از این شرایط رنج می‌بردند کشاورزان بودند که بخش اعظمی از نیروی کار آن دوره را تشکیل می‌دادند.

در آن دوره بخش کشاورزی کاملا به حال خود رها شده بود و به همین علت بسیاری از کشاورزانی که با مشکلات مالی روبه رو بودند دائما از افراد مختلف وام می‌گرفتند. روی آوردن کشاورزان به افراد حقیقی برای دریافت وام و فقدان ساختار مالی مناسب، مشکلات زیادی را برای این قشر جامعه ترکیه به وجود آورده بود. وام‌دهندگان معمولا جزو افراد ثروتمند بودند که به همراه چند گروه دیگر نظیر تجار، عمده‌فروشان، صادرکنندگان، کارگزاران، واسطه‌های بخش کشاورزی و دلال‌های روستا در این زمینه فعالیت می‌کردند. این افراد از سوی دیگر به فروش لوازم کشاورزی نیز اشتغال داشتند.

وام‌های خصوصی که با بهره‌های بالا داده می‌شد تحت عنوان Usurer یا Pawnbroker نامگذاری شده بودند. نرخ بهره سالانه این وام‌ها گاهی تا ۹۰۰ درصد هم می‌رسید و عدم توانایی کشاورزان در بازپرداخت باعث می‌شد که بسیاری از آن‌ها مجبور شوند تا محصولات خود را حتی پیش از برداشت به این افراد بفروشند.

با بدتر شدن وضعیت کشاورزان در این زمینه، رسانه‌های آن دوره و هم‌چنین محافل رسمی به دولت فشار آوردند که باید در حوزه اختصاص وام به مشاغل مربوط به کشاورزی دخالت کند تا در نتیجه بتواند مشکلات کشاورزانی که اوضاع خوبی را تجربه نمی‌کنند حل نماید. میتات پاشا (میتهات پاشا) به عنوان یکی از فرمانداران وقت امپراطوری عثمانی که قبلا در زمینه‌های مختلف موفقیت‌هایی را به دست آورده بود و از نزدیک شاهد مشکلات کشاورزان بود پیشنهاد ایجاد یک سازمان عمومی جهت نجات این قشر به نسبت ضعیف جامعه از شر وام‌های خصوصی با بهره بالا را داد.

در سال ۱۸۶۳ میلادی با استفاده از منابع جمع آوری شده توسط کشاورزان سازمانی تحت عنوان Homeland Funds با حمایت دولت و به سرپرستی میتات پاشا تاسیس شد. این حرکت ابتکاری را می‌توان اولین نمونه از بانکداری ملی ترکیه دانست که اساس زراعت بانک امروزی را نیز تشکیل داده است.

این سازمان تا مدت‌ها به خوبی عمل می‌کرد و بسیاری از مشکلات کشاورزان را حل کرد. اما بعدها به دلایل مختلف نیاز به ایجاد یک سازمان مدرن و جدید احساس شد و در نتیجه زراعت‌بانک ترکیه در تاریخ ۱۵ آگوست ۱۸۸۸ میلادی به طور رسمی به عنوان یک موسسه مالی مدرن تاسیس شد. این موسسه مالی وظایف صندوق‌های سرمایه را بر عهده گرفت و این صندوق‌ها تبدیل به شعبه‌های بانکی شدند. بدین ترتیب دوران جدیدی در تاریخ وام‌های سازمان‌یافته کشاورزی در کشور ترکیه آغاز شد.

وضعیت امروز زراعت بانک کشور ترکیه

امروز نیز زراعت بانک ترکیه همچون گذشته در بخش بانکی ترکیه فعال بوده و از طریق دستگاه‌های خودپرداز، شعبه‌های اینترنتی، مراکز پاسخگویی تلفنی، تلفن بانک و کانال‌های ارتباطی خود در خدمت مشتریان است. در طول این سال‌ها زراعت بانک در زمینه‌های مختلف پیشرفت سریعی را داشته و به ویژه در عصر جدید کشاورزی ترکیه نقش مهمی را ایفا کرده است. این بانک در زمینه‌های مختلف از جمله تولید ماشین‌آلات کشاورزی، بهبود مزارع و سیستم آبیاری، زنبورداری، توسعه صنایع دامی و … اعتبارات و تسهیلات قابل توجهی را ارائه می‌دهد.

مطلب پیشنهادی: با خرید ملک، شهروند ترکیه شوید

زراعت بانک ترکیه حوزه فعالیت‌های خود را در آن سوی مرزهای ترکیه نیز گسترش داده و یک شبکه بین‌المللی را جهت خدمات‌رسانی به مشتریان خود ایجاد نموده است. در حال حاضر این بانک بیش از ۲۰ شعبه در کشورهای دیگر دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به شعبه‌های لندن، اَربیل، آتن، بغداد، قبرس و جده اشاره داشت.

خدمات زراعت بانک ترکیه

زراعت بانک ترکیه با توجه به نیروی انسانی باتجربه و ساختار مالی قوی توانسته رشد بسیار خوبی را در سال‌های اخیر تجربه کند و از طریق تبلیغات و برنامه‌های دوره‌ای بر شمار مشتریان خود بیافزاید. این بانک در حال حاضر جزو مهم‌ترین بانک‌های کشور ترکیه محسوب می‌شود و خدمات متنوعی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. در ادامه به مرور مهم‌ترین خدمات زراعت‌بانک ترکیه می‌پردازیم.

۱- بسته خدمات اجاره‌ای برای مستاجران و صاحب‌خانه‌ها

در صورتی که معاملات مربوط به اجاره را از طریق زراعت بانک ترکیه انجام دهید می‌توانید از مزایای مختلف آن بهره‌مند شوید. این بسته مزایایی را برای مستأجران و صاحب‌خانه‌ها در نظر گرفته تا از طریق آن بتوانند از خدمات بانکی با شرایط مناسب استفاده کنند. در صورتی که مبلغ اجاره از طریق زراعت بانک پرداخت شود مزایایی نظیر حذف هزینه انتقال پول، امکان دریافت وام، ارسال پیامک به مستأجر و صاحب‌خانه در رابطه با واریز یا عدم واریز اجاره ماهانه و… شامل حال مشتریان خواهد شد.

۲- انتقال ارز خارجی SWIFT

زراعت بانک این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده تا انتقال ارز خارجی خود را به صورت تضمین شده از طریق شعبات مختلف این بانک انجام دهند. دقت کنید که شماره حساب بانکی شخص گیرنده برای انتقال ارز ضروری است مگر در مواردی که انتقال ارز به یکی از شعبه‌ها یا شرکت‌های وابسته به زراعت بانک انجام گیرد. هم‌چنین امکان انتقال ارز خارجی به داخل کشور ترکیه و زراعت بانک نیز فراهم شده است. این مورد یکی از بهترین خدماتی بوده که زراعت بانک ارائه کرده و به ویژه برای ایرانیان بسیار مهم و کاربردی است.

۳- انتقال سریع و ایمن پول در تمام دنیا

شما امکان انتقال سریع و ایمن پول خود را در سرتاسر دنیا از طریق زراعت بانک ترکیه دارید. در حال حاضر زراعت بانک ترکیه امکانی را فراهم کرده تا افراد بتوانند عملیات انتقال پول را با سرعت و امنیت بالا و به راحتی از هر جای دنیا انجام دهند بدون این که نیاز به حساب بانکی داشته باشند. از مزایای انتقال پول از طریق زراعت بانک باید به کاربردی بودن، سریع بودن، گستردگی و امنیت آن اشاره داشت.

۴- تبدیل ارز پویا DCC

تبدیل ارز پویا با نرخ کمیسیون کاملا مقرون به صرفه از دیگر خدمات زراعت بانک ترکیه محسوب می‌شود. انجام این کار از طریق دستگاه POS و هم‌چنین دستگاه‌های خودپرداز زراعت بانک امکان‌پذیر است. در واقع برنامه DCC یک روش پرداخت است که به دارندگان کارت‌های بانکی کشورهای مختلف دنیا این امکان را می‌دهد تا مبلغی را به ارز محلی خود پرداخت کنند.

شیوه کار این برنامه به این شکل است که با وارد شدن کارت بانکی در دستگاه POS یا خودپرداز DCC دستگاه مربوطه تشخیص می‌دهد که کارت متعلق به کدام کشور بوده و چه مبادلات ارزی را می‌تواند انجام دهد. در صورتی که ارز مورد نظر در سیستم ثبت شده باشد دستگاه به طور خودکار مبلغ وارد شده را به این ارز خارجی تبدیل خواهد کرد و آن را به عنوان گزینه پرداخت به مشتری نمایش خواهد داد. این سیستم به راحت‌تر و سریع‌تر شدن تبدیل ارز کمک زیادی می‌کند.

۵- ارائه انواع مختلف وام به مشتریان

درست است که گفتیم زراعت بانک ترکیه بر اساس ارائه وام به بخش کشاورزی ایجاد شده و در حال حاضر نیز تسهیلات مختلفی را برای این بخش در نظر گرفته اما این موضوع باعث نشده که این بانک بین‌المللی کشور ترکیه از ارائه وام در سایر بخش‌ها غافل شود. در حال حاضر، زراعت بانک وام‌هایی با شرایط مختلف را در زمینه‌های گوناگون مانند تحصیلات، خرید ماشین، خرید خانه و زمین و… به مشتریان ارائه می‌کند. جزئیات مربوط به این وام‌ها در سایت زراعت بانک توضیح داده شده است.

مزایای افتتاح حساب در زراعت بانک

مشتریان این امکان را دارند تا نسبت به افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه بر مبنای لیر، یورو و یا دلار اقدام نمایند. پس از باز کردن حساب حدودا یک هفته طول می‌کشد تا یک کارت بانکی برای شما صادر شود که از نوع مستر کارت یا ویزا کارت خواهد بود.

افتتاح حساب در ترکیه و زراعت بانک شامل مزایایی می‌شود که در ادامه مهم‌ترین آن‌ها ذکر خواهند شد.

  • امکان دریافت وجه از سایر کشورها به طور مستقیم
  • امکان مدیریت حساب‌ها از طریق سیستم بانکداری اینترنتی
  • امکان انتقال ارز از ترکیه به سایر کشورها و بالعکس از طریق سوئیفت
  • امکان دریافت مستر کارت یا ویزا کارت
  • امکان افتتاح حساب سپرده به منظور دریافت سود
  • امکان انتقال پول سریع از ترکیه به سایر کشورها و بالعکس
  • امکان خرید اینترنتی در داخل یا خارج ترکیه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *