ویزا

شهر تورنتو کانادا

شهر تورنتو کانادا پرجمعیت‌ترین شهر کانادا و مرکز استان انتاریو در کرانه‌های شمال‌غربیِ دریاچه انتاریو قرار دارد و مرکز اصلی تجارت، فرهنگ و گردش مالی در کانادا محسوب می‌شود. به همین دلیل این شهر گزینه اول برای متقاضیان تحصیل در کانادا برای مهاجرت تحصیلی به‌حساب می‌آید و با وجود فرصت‌های شغلی متعدد می‌تواند فضای مناسبی برای متقاضیان کار در کانادا باشد. در این مقاله قصد داریم از جذابیت‌های این کلان‌شهر زیبا بگوییم و با شرایط زندگی در تورنتو کانادا آشنا شویم.

زندگی در تورنتو کانادا

شهر تورنتو کانادا جمعیت متنوعی با پیشینه‌های قومی و فرهنگی مختلف دارد و این تنوع قومی موجب شکل‌گیری محله‌های جالبی هم شده؛ برخی از محبوب‌ترین محله‌ها در تورنتو عبارت هستند از محله چینی‌ها، ایتالیای کوچک، هند کوچک و شهر یونانی. همان‌طور که از نام یا شهرت این محله‌ها پیداست، می‌توان تنوع اقوام را در این شهر درک کرد.

تورنتو محل استقرار بسیاری از مؤسسات فرهنگی‌ست و به صحنه موسیقی کانادا شهرت دارد؛ از جمله موزه سلطنتی انتاریو، گالری هنری انتاریو و شرکت اپرای کانادا. یکی از معروف‌ترین بناهای دیدنی تورنتو برج CN است که یکی از بلندترین سازه‌های مستقل در جهان برشمرده می‌شود. بازدیدکنندگان می‌توانند با آسانسور به بالای برج بروند و از مناظر خیره‌کننده شهر و دریاچه انتاریو لذت ببرند. همانند تنوع قومی، تورنتو رستوران‌های متنوعی هم دارد که برای ذائقه‌های سراسر جهان خدمات ارائه می‌دهند؛ پیشنهاد می‌کنیم چشیدن غذاهای خیابانی از جمله هات‌داگ، پوتین و بیور تیلز (نوعی شیرینی) را از دست ندهید.

در فهرست زیست‌‎پذیریِ جهانی که  درسال 2021 توسط واحد اطلاعات اکونومیست منتشر شد، شهر تورنتو کانادا از بین 140 شهر در سراسر جهان، پس از اوکلند، اوزاکا و آدلاید در رتبه چهارم قرار گرفت. این رتبه‌بندی بر مطالعه فاکتورهایی مانند ثبات اقتصادی، مراقبت‌های بهداشتی، فرهنگ و محیط زیست، آموزش و زیرساخت شکل گرفت.

تورنتو نوآوری و فناوری جهان را رهبری می‌کند؛ در گزارش اکوسیستم جهانی استارت‌آپ «ژنوم استارت‌آپ» در سال 2021، شهر تورنتو کانادا پس از سیلیکون ولِی، نیویورک و لندن، به‌عنوان چهارمین اکوسیستم برتر استارت‌آپی جهان قرار گرفت. در این گزارش به نقاط قوت تورنتو در زمینه‌های هوش مصنوعی، فناوری پاک و فین‌تک FinTech (تکنولوژی خدمات مالی کارآمدتر) اشاره شده است.

در دنیای اقتصاد نیز این شهر نقش مهمی را در سطح کشور و حتی جهان ایفا می‌کند. این شهر به اقتصاد کانادا هویت بخشیده و محل استقرار بسیاری از بزرگترین کارخانه‌ها و شرکت‌های ملی و جهانی‌ست. در فهرست مراکز مالی جهانی در سال 2021، تورنتو بالاتر از شهرهایی مانند توکیو، زوریخ و فرانکفورت به عنوان هشتمین مرکز مالی مهم در جهان قرار گرفت.

هزینه های زندگی در تورنتو کانادا

تورنتو یکی از گران‌ترین شهرهای کانادا و جهان برای زندگی به‌شمار می‌رود. هزینه زندگی در تورنتو بسته به عواملی مانند سبک زندگی، نوع مسکن، حمل‌ونقل، غذا و سرگرمی می‌تواند بسیار متفاوت باشد. مسکن یکی از بزرگترین هزینه‌ها در بحث مهاجرت و زندگی در کاناداست؛ هزینه اجاره یا خرید خانه در این شهر بسیار بالاست.

به نقل از سایت  Numbeoکه داده‌های هزینه زندگی در شهرهای مختلف جهان را ردیابی می‌کند، میانگین هزینه یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر حدود 2200 دلار کانادا در ماه است، در حالی که اجاره یک آپارتمان سه خوابه می‌تواند حدود 4000 دلار کانادا در ماه هزینه داشته باشد. خرید خانه در تورنتو نیز با میانگین از حدود 800 هزار دلار کانادا تا بیش از 1 میلیون دلار، می‌تواند گران باشد.

هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل در تورنتو نیز با میانگین هزینه وسایل نقلیه عمومی ماهانه حدود 156 دلار کانادا می‌تواند قابل توجه باشد. سایر هزینه‌ها مانند مالکیت خودرو، بیمه، بنزین و پارکینگ نیز می‌توانند هزینه زندگی در تورنتو را افزایش دهد.

بسته به محله‌ای که انتخاب می‌کنید، هزینه صرف یک وعده غذایی در رستوران‌های تورنتو می‌تواند از مقرون به صرفه تا بسیار گران باشد. یک وعده غذایی در رستوران ارزان‌قیمت، حدود 15 تا 20 دلار کانادا برآورد می‌شود، در حالی که در رستوران متوسط حدود 50 تا 75 دلار کانادا برای هر نفر آب می‌خورد.

به طور کلی، هزینه زندگی در تورنتو در مقایسه با بسیاری از شهرهای دیگر کانادا بالاست، البته که تورنتو شهری بزرگ با استاندارد زندگی بالا است. اگر قصد زندگی در تورنتو را دارید، باید بودجه و هزینه‌های خود را با دقت بیشتری مطالعه و برنامه‎‌ریزی کنید.

سیستم حمل‌ونقل در تورنتو

استفاده از حمل‌ونقل عمومی بخش مهمی از زندگی روزمره شهروندان تورنتو است که شامل اتوبوس، تراموا و مترو می‌شود. کمیسیون حمل‌ونقل تورنتو (TTC) سیستم حمل‌ونقل عمومی را در تورنتو اداره می‌کند؛ چهار خط مترو که بیش از 75 کیلومتر مسیر را پوشش می‌دهد و به بیش از 65 ایستگاه متصل می‌شود، و اتوبوس‌ها و ترامواهایی که بیش از 150 خط دارند و بیش از 5000 ایستگاه را در سراسر شهر به هم متصل می‌کنند.

هزینه یک بلیط تک‌سفره TTC برای بزرگسالان 3.25 دلار است، البته برای سالمندان، دانشجویان و کودکان تخفیف‌هایی در هزینه‌ها در نظر گرفته شده است. بلیط‌های ماهانه و کارت‌های پیش‌پرداخت کرایه نیز برای تمام کاربران و مسافران در دسترس است.  به طور کلی، TTC طبق یک برنامه منظم فعالیت دارد؛ بیشتر مسیرهای مترو و تراموا در ساعات اوج مصرف هر 5 تا 10 دقیقه یکبار حرکت می‌کنند و اتوبوس‌ها نیز هر 10-15 دقیقه یکبار.

آب‌وهوای تورنتو

این شهر آب‌وهوای قاره‌ای مرطوبی را تجربه می‌کند و تفاوت میانگین دما در هر چهار فصل بسیار متفاوت است. تابستان با میانگین دمای بالا حدود 27 درجه سانتیگراد، از ژوئن تا آگوست مهمان شهر است و هوای گرم و مرطوبی را به ارمغان می‌آورد. وقوع دمای بیش از 30 درجه سانتی‌گراد ورعد‌وبرق نیز در ماه‌های تابستان رایج است.

پاییز در تورنتو، از سپتامبر تا نوامبر، معمولاً ملایم است و دمای آن بین 10 تا 20 درجه سانتیگراد در نوسان است اما زمستان از دسامبر تا فوریه، با میانگین دمای حدود -1 درجه سانتی‌گراد سرد و برفی است. دما اغلب به کمتر از -10 درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد که با وزش باد سرد هوا سردتر هم می‌شود. بارش برف در طول زمستان رایج است و به طور متوسط حدود 133 سانتی‌متر برف در سال می‌بارد.

بهار در تورنتو، از مارس تا مه، هوایی خنک و بارانی را به شهر هدیه می‌دهد که دمای آن از 5 درجه سانتی‌گراد تا 15 درجه سانتیگراد است. آب‌وهوای بهار غیرقابل پیش‌بینی‌ست، برخی از روزها بیشتر شبیه زمستان و برخی دیگر شبیه تابستان هستند! به همین دلیل بهترین زمان سفر به تورنتو ماه تابستان است.

محله ایرانی‌ها در تورنتو

ریچموند هیل یکی از محله‌های مرفه‌نشین و البته ایرانی‌نشین تورنتو است که در میان ساکنانِ ایرانی‌تبارِ کانادا به تهران کوچک شناخته می‌‎شود. از امکانات این محله می‌توان به بیش از ۱۶۶ پارک، مدرسه، زمین‌های بازی و کلاب‌های ورزشی و تفریحی اشاره کرد. تابلوی سردرِ مغازه‌های ایرانی در خیابان یانگِ معروف قطعا نظر شما را به خود جلب می‌کند که اغلب صرافی، آژانس‌های مسافرتی، کلینیک، دفتر حقوقی، سوپرمارکت، رستوران‌، و کافی‌شاپ‌ هستند.

نورث‌یورک محله‌ای مملو از آسمان‌خراش‌های عظیم و برج‌هاست که بیشتر ساکنان آن ایرانی هستند. بر خلاف ریچ‌موندهیل با آن ویلاهای وسیع و زیبا، در این محله آپارتمان‌ها با متراژهای مختلف هستند و برای هر بودجه‌ای گزینه مناسبی وجود دارد.

محله وان در قسمت شمالی تورنتو، حد فاصل ریچموند هیل و میسی ساگا بیشتر میزبان شرکت‌های خدماتی و صنعتی بزرگ کاناداست که بیشتر ساکنان آن کارمندان و نیروهای کار این بخش هستند. قیمت آپارتمان در این منطقه از دو محله قبلی کمتر است.

نیومارکت که به زمین‌های زراعی و کشاورزی آن در گذشته شناخته می‌شود، یکی دیگر از محله‌های صنعتی مورد توجه ایرانی‌های ساکن در تورنتو است که انجمن‌های آموزشی، صنعت تولید، مهندسی و خدمات درمانی- پزشکی در آن فعال است.

سفر توریستی به تورنتو کانادا

اگر قصد سفر توریستی به تورنتو را دارید، جاذبه‌ها و فعالیت‌های زیادی در این شهر پر جنب‌وجوش و متنوع وجود دارد. مانند:

از برج CN دیدن کنید: سر زدن به این جاذبه نمادین در تورنتو ضروری است. با آسانسور به بالا بروید و از عرشه دیدبانی از مناظر خیره‌کننده شهر لذت ببرید.

جزایر تورنتو را کاوش کنید: جزایر تورنتو تنها با یک قایق‌سواری کوتاه از مرکز شهر تورنتو، دوری از ازدحام و شلوغی شهر تجربه جالبی در پرجمعیت‌ترین شهر کاناداست. دوچرخه یا کایاک کرایه کنید، از پیک‌نیک لذت ببرید و در ساحل استراحت کنید.

آثار هنری را ببینید: تورنتو خانه موزه‌ها و گالری‌های بسیاری از جمله گالری هنر انتاریو، موزه سلطنتی انتاریو و موزه هنرهای معاصر است.

قدم زدن در منطقه Distilleryاین منطقه تاریخی مقر ساختمان‌های زیبای حفاظت‌شده دوران ویکتوریایی‌ست که اکنون گالری‌های هنری، فروشگاه‌ها و رستوران‌ها را در دل خود جای داده‌ است.

تماشای یک بازی: تورنتو محل استقرار چندین تیم ورزشی حرفه‌ای است، از جمله تورنتو رپتورز (بسکتبال)، تورنتو بلو جیز (بیس‌بال)، و تورنتو میپل لیفز (هاکی).

از بازار سنت لارنس خرید کنید: این بازار شلوغ طیف گسترده‌ای از محصولات تازه، گوشت و سایر محصولات محلی را ارائه می‌دهد و یک فرصت عالی برای امتحان برخی از بهترین غذاها و نوشیدنی‌های شهر است.

مهاجرت تحصیلی به تورنتو کانادا

تورنتو فرصت‌های بی‌شماری را در اختیار دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد تا تحصیلات و تجربه کاری ارزشمندی کسب کنند. شاید به همین دلیل است که با وجود بالا بودن هزینه‌های زندگی دانشجویی در تورنتو، باز هم متقاضیان ویزای تحصیلی کانادا این کلان‌شهر را برای زندگی و تحصیل برمی‌گزینند.

دوره‌های کارآموزی و برنامه‌های COOP: این دوره‌ها که در بسیاری از کالج‌ها و دانشگاه‌های این شهر برگزار می‌شود، به دانشجویان اجازه می‌دهد تا تجربه کاری عملی در زمینه تحصیلی خود کسب کنند.

رویدادهای انجمن‌ها: تورنتو خانه بسیاری از انجمن‌های حرفه‌ای و گروه‌های تخصصی‌ست که می‌توان با شرکت در آن‌ها ردپای متخصصان هر حرفه را جست و ارتباط گرفت.

کار دانشجویی همزمان با تحصیل در محل دانشگاه: برخی از موسسات آموزشی تورنتو در طول دوره برنامه‌های تحصیلی امکان اشتغال به کار را برای دانشجویان فراهم کرده‌اند. دانشجویان با بهره‌مندی از این فرصت می‌توانند بدون نیاز به خروج از محوطه دانشگاه کسب درآمد کنند.

فرصت‌های تحقیقاتی: بسیاری از دانشگاه‌های تورنتو برنامه‌های تحقیقاتی طراحی کرده‌اند که علاوه بر بالا بردن گستره دانش خود، این فرصت را به دانشجویان بین‌المللی می‌دهد تا با اعضای هیئت علمی در پروژه‌های تحقیقاتی کار کنند.

فرصت‌های کارآفرینی: تورنتو یک جامعه استارتاپی پررونق است که منابع زیادی در دسترس کارآفرینان قرار داده و دانشجویان بین‌المللی علاقمند به ‌راه‌اندازی کسب‌وکار خود می‌توانند از این منابع استفاده کنند و با یک‌تیر دو نشان را هدف بگیرند.

فرصت‌های داوطلبانه: سازمان‌های غیرانتفاعی و خیریه بسیاری در تورنتو فعال هستند.کسب تجربه و ایجاد رزومه در کانادا و همزمان تأثیر مثبتی بر جامعه کانادایی می‌تواند نقش مهمی را برای موفقیت در دوران پس از تحصیل ایفا کند. تورنتو با اقتصاد پررونق و بازار کار قوی فرصت‌های زیادی را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند تا تجربیات ارزشمندی کسب کنند و شغل خود را ایجاد کنند.

دانشگاه های تورنتو

تورنتو میزبان بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌های خوش‌نام و مشهور کاناداست که برای دانشجویان بین‌المللی هم پذیرش تحصیلی صادر می‌کنند:

دانشگاه تورنتو: یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا و جهان است که به‌عنوان یک موسسه تحقیقاتی فشرده برنامه‌های تحصیلی متنوعی را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید مارگارت اتوود Margaret Atwood نویسنده و شاعر کانادایی و همچنین لستر پیرسون Lester B. Pearson چهاردهمین نخست وزیر کانادا از دانش‌آموختگان این دانشگاه بودند.

دانشگاه رایرسون: به دلیل تمرکز بر آموزش حرفه‌ای، دانشگاه رایرسون به ارائه برنامه‌های تحصیلی متنوعی در زمینه تجارت، مهندسی و روزنامه‎‌نگاری شناخته شده است.

دانشگاه یورک: یک مؤسسه بزرگ و متمرکز بر پژوهش است که در رشته‌های حقوق، تجارت و بهداشت به شهرت رسیده است.

کالج سنتنیال: به دلیل رویکرد علمی و عملی خود به آموزش کالج سنتنیال با برنامه‌هایی در زمینه تجارت، مهندسی و بهداشت شناخته شده است.

کالج جورج براون: به عنوان یک کالج محلی برنامه‌های متنوعی در کالج جورج براون برای مقاطع مختلف تحصیلی ارائه می‌شود؛ از جمله مهمانداری و هتلداری، هنرهای آشپزی و تجارت.

کالج هامبر: با تمرکز بر آموزش حرفه‌ای آموزه‌های اجتماعی، کالج هامبر برنامه‌های تحصیلی متنوعی در زمینه فناوری، تجارت و رسانه ارائه می‌دهد.

کالج سنکا: با ارائه برنامه‌های کاربردی و حرفه‌ای در رشته‌هایی مانند هوانوردی، فناوری و تجارت کالج سنکا میزبان خوبی برای دانشجویان ایرانی بوده است.

موسساتی که در اینجا از آن‌ها نامی به میان آمد، تعدادی انگشت‌شماری از دانشگاه‌ها و کالج‌های متعدد تورنتو هستند. شما می‌توانید بسته به شرایط خود از میان گزینه‌های متعدد این شهر انتخاب کنید و برای دریافت پذیرش تحصیلی از مشاوران موسسه مهاجرتی نیلگام بهره‌مند شوید.

کار در تورنتو کانادا

شهر تورنتو کانادا به‌عنوان مرکز اقتصادی بزرگ با بازار کاری پررونق، فرصت‌های شغلی بسیاری برای علاقمندان به مهاجرت به کانادا از طریق کار ایجاد کرده است. با وجود هزینه‌های زندگی بالا در این شهر بسیاری از متقاضیان کار در کانادا این شهر را به دلیل فرصت‌های ناب شغلی برای زندگی برگزیده‌اند. اگر قصد کار در تورنتو را دارید، باید به خاطر داشته باشید:

مجوزهای کار در کانادا: باید توجه داشته باشید که متقاضیان کار در کانادا که شهروند یا مقیم دائم کانادا نیستند، برای کار در تورنتو باید مجوز کار دریافت کنند. برای اطلاع از قوانین کار در کانادا کلیک کنید.

منابع جستجوی کار: تورنتو منابع کاریابی بسیاری از جمله کار آنلاین، آژانس‌های استخدام و نمایشگاه‌های شغلی دارد. شبکه‌سازی در تورنتو نیز مهم است، بنابراین شرکت در رویدادهای صنعت و ارتباط با متخصصان اهمیت بسیاری برای کارجویان دارد.

فرصت‌های شغلی و بازار کار: تورنتو بازار کار متنوعی دارد و فرصت‌هایی در زمینه‌های مختلف از جمله مالی، فناوری، مراقبت‌های بهداشتی و غیره دارد. تحقیقات خود را انجام دهید تا متوجه شوید کدام صنایع در حال رونق هستند و فرصت‌های شغلی کجا هستند.

رزومه و کاور لتر: هنگام درخواست برای مشاغل در تورنتو، داشتن یک رزومه و توصیه‌نامه که مهارت‌ها و تجربه شما را نمایان کند، مهم است. برای نتیجه‌گیری بهتر با افراد با تجربه یا کارشناسان کاریابی نیلگام مشورت کنید.

آماده شدن برای مصاحبه: با تحقیق در مورد شرکت، تمرین سوالات متداول مصاحبه و آماده‌شدن برای روز مصاحبه به‌صورت حرفه‌‎ای برای جایگاه شغلی آینده خود آماده باشید.

هزینه زندگی: باز هم هزینه‌ها و گرانی‌های تورنتو! این شهر برای زندگی نسبتاً گران است، بنابراین هنگام در نظر گرفتن درآمد فرصت‌های شغلی، حتما هزینه زندگی را در نظر بگیرید. هنگام ارزیابی پیشنهادات شغلی، هزینه مسکن، حمل‌و نقل، غذا، زمانی که برای رسیدن به محل کار صرف می‌کنید و سایر هزینه‌‎ها را در نظر بگیرید.

مشکلات زندگی در تورنتو

مانند هر شهر مهاجرپذیر دیگری، ممکن است متقاضیان زندگی در تورنتو هم با چالش‌های منحصر به فردی مواجه شوند. تورنتو شهری پویا و متنوع است، اما مانند هر شهر دیگری چالش‌هایی دارد. در اینجا برخی از مشکلات رایج زندگی در تورنتو آورده شده است:

موانع زبانی: مهاجران ممکن است هنگام تلاش برای برقراری ارتباط با دیگران با موانع زبانی مواجه شوند. برای بهبود شرایط و زندگی روزمره، تلاش برای یادگیری انگلیسی یا فرانسوی به عنوان زبان‌های رسمی کانادا، اهمیت بسیاری دارد؛ شاید به همین دلیل باشد که برای دریافت انواع ویزاهای اقامتی کانادا به مدرک زبان نیاز است.

تبعیض و نژادپرستی: معمولا شهروندان بومی آغوش گرمی برای مهاجران گشوده‌اند؛ اما برخی از مهاجران ممکن است بر اساس قومیت، ملیت یا مذهب خود با تبعیض یا نژادپرستی مواجه شوند.

شوک فرهنگی: هنجارها و ارزش‌های فرهنگی در تورنتو ممکن است با آنچه مهاجران در کشور خود به آن عادت دارید متفاوت باشد که سازگاری با آن برای برخی از افراد می‌تواند چالش برانگیز باشد. همان‌طور که گفتیم تورنتو شهرِ اقوام مختلفی‌ست که گردهم آمده‌اند.

موانع اشتغال: برخی از مهاجران به دلیل نداشتن تجربه کاری کانادایی، تحصیلات یا موانع زبانی، ممکن است در یافتن شغل با چالش‌‎هایی مواجه شوند. ارتباط با منابع و خدمات کاریابی که می‌تواند به جستجوی شغل و توسعه مهارت کمک کند، می‌تواند راه‌گشای این قبیل مشکلات هم باشد.

چالش‌های مالی و مسکن: به دلیل نداشتن سابقه اعتباری یا تجربه مالی کانادایی، ممکن است مهاجران در یافتن مسکنی مقرون به صرفه یا دسترسی به منابع مالی با چالش‌هایی مواجه شوند. برای جلوگیری از این قبیل مشکلات ارائه تمکن مالی و منابع مالی و پشتیبان یکی از شرایط مهاجرت به کانادا قرار داده شده است.

با وجود این چالش‌ها، تورنتو شهری متنوع و دلپذیر با منابع و پشتیبانی‌های زیادی برای مهاجران است. با برقراری ارتباط با سازمان‌ها و خدمات اجتماعی، جستجوی حمایت، و ارائه روش‌ها و مسیرهای متنوع یادگیری و سازگاری با محیط جدید، مهاجران می توانند با موفقیت در تورنتو مستقر شوند و پیشرفت کنند.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *