ویزا

لاتاری چیست | چگونه در لاتاری آمریکا شرکت کنیم؟

برای ثبت‌نام لاتاری 2025 آمریکا کلیک کنید

لاتاری چیست؟ در این پُست راهنمای لاتاری گرین کارت آمریکا را مطالعه مینمایید. طی چند دهه گذشته شهروندان ایرانی زیادی شانس خود را امتحان کرده و برای رسیدن به رویای آمریکایی، مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری را تجربه کرده اند؛ از این رو هر ساله افراد مختلف عکس مخصوص لاتاری گرفته، هزینه ثبت نام لاتاری را پرداخت کرده و به امید دریافت خدمات دولت آمریکا به برندگان لاتاری، در این برنامه مهاجرتی جذاب ثبت نام می کنند.

با توجه به اینکه دوره جدید لاتاری آمریکا شروع شده، ممکن است هرکسی امکان دریافت ویزای آمریکا را از این طریق پیدا کند و با شرکت در لاتاری آمریکا، تغییر بزرگی در زندگی خود و اطرافیانش ایجاد کند. اما شاید شما با مفهوم اینکه لاتاری چیست آشنا نباشید، از این رو قصد داریم تا در ادامه این مطلب به توضیح اطلاعات و جزئیات مهم لاتاری آمریکا از جمله اینکه لاتاری چیست و راهنمای ثبت نام لاتاری شامل چه مواردی می شود، بپردازیم.

لاتاری چیست؟

در جواب اینکه لاتاری چیست باید بگوییم که لاتاری آمریکا یک نام مشهور برنامه ویزای مهاجرتی این کشور است و یکی از خاص ترین برنامه های لاتاری در دنیا محسوب می شود.

از این روهرساله، مقامات عالی رتبه آمریکایی، 55 هزار گرین کارت این کشور را از طریق قرعه کشی به متقاضیان منتخب ارائه داده و به رویای زندگی و کار آنها در کشور 72 ملت آمریکا تحقق می بخشند.

لاتاری آمریکا یک برنامه سالانه است که به طور رسمی به نام برنامه (Diversity Immigrant Visa DV) شناخته می شود. مخفف DV معمولاٌ با دو شماره که نشان دهنده سال برگزاری برنامه است نشان داده می شود که برای مثال DV-19 برای گرین کارت لاتاری 2017 است. ایده پیدایش برنامه لاتاری نگه داشتن تنوع ملیتی در آمریکا است، از این رو برندگان گرین کارت در این طرح جزو دسته ویزای Diversity قرار می گیرند.

نخستین لاتاری در سال 1994 برگزار شد. البته در آن زمان هم روند درخواست این برنامه دارای سختی های خاص خود بود. در حالت کلی برندگان برنامه لاتاری به صورت رندوم و تصادفی انتخاب می شوند.

اینکه لاتاری چیست یک موضوع شفاف و مشخص است، اما نام  DV-22 یا 23 لاتاری ممکن است کمی برای شما گیج کننده باشد، چون شما باید مثلاً در سال 2018 و یا 2019  برای DV-21 درخواست دهید. سال 2021 برنامه DV-21 به معنی سال مالیاتی آمریکا است که در 1 اکتبر 2020 شروع شده و در سپتامبر 2021 پایان می یابد. شایان ذکر است که برندگان گرین کارت لاتاری نیز Green Card ارزشمند خود را در همین بازه زمانی دریافت می کنند.

اگر شما هم درگیر سوالات متداول وبرای لاتاری آمریکا نظیر اینکه لاتاری چیست شده اید، باید به شما بگوییم که این برنامه تنها به اخذ ویزای DV آمریکا ختم نشده و شامل دریافت کارت اقامت دائم یا همان گرین کارت نیز می شود.

 لاتاری گرین کارت آمریکا

همان طور که در بخش لاتاری چیست گفتیم، درخواست گرین کارت آمریکا سالی یکبار از طریق مجراهای قانونی ایالات متحده آمریکا اتفاق می افتد و از سال 2003 تاکنون، اپلای لاتاری آمریکا فقط به صورت آنلاین انجام می گیرد.

در تکمیل موضوع لاتاری چیست، باید بگوییم که این برنامه به شما این امکان را می دهد تا در موعد مشخصی از سال برای لاتاری ثبت نام کرده، اطلاعات شخصی خود را برای درخواست به روز رسانی کرده و داده هایی از جمله عکس آپلود شده را قبل از ارسال درخواست چک نمایید.

لاتاری آمریکا یک برنامه قرعه کشی و بخت آزمایی است و هربار که در برنامه لاتاری آمریکا شرکت می کنید، شانس برنده شدن برای شما وجود دارد. شاید بعد از چند سال و چندبار شرکت این شانس به شما رو کند، از این رو شرکت کردن هرساله در لاتاری از اهمیت زیادی برخوردار است.

بنابر این، باید حواستان به زمان شروع و ددلاین هرساله پایان زمان ارسال درخواست های لاتاری آمریکا باشد.چون مراحل اخذ گرین کارت آمریکا شامل جزئیات زیادی بوده و نیازمند دقت فراوان است.

راهنمای ثبت نام لاتاری 2023

بعد از درک کامل مبحث لاتاری چیست ، مهم ترین موضوع این روند مهاجرتی شامل نحوه و زمان ثبت نام در این برنامه قرعه کشی لاتاری آمریکا می شود.

راهنمای ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا شامل مراحل سخت و پیچیده ای نبوده و تنها باید به بازه زمانی ثبت‌نام ددلاین لاتاری دقت شود. این بازه زمانی هر ساله و برای هر یک از برنامه های dv lottery تغییر می کند و نمی توان تایم ثابتی برای تمامی سالها ارائه کرد.

اما براساس راهنمای ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا، بازه زمانی تقریبی ثبت نام ، تکمیل فرم درخواست، اطلاعات شخصی و آپلود عکس از اوایل ماه اکتبر تا اوایل ماه نوامبر است.

فرم ورود و ثبت نام تنها در این بازه زمانی در دسترس عموم قرار می گیرد و ارسال فرم درخواست و ثبت نام از طریق سیستم پستی آمریکا قابل قبول نخواهد بود. در صورتی که اطلاعات فرم درخواست کامل نباشد و یا بیش از یکبار در سال توسط فرد ارسال شود، متقاضی واجد شرایط شرکت در لاتاری محسوب نمی شود.

متقاضیانی که در این برنامه انتخاب شده اند (به نام Selectees) باید دارای شرایط لازم برای ویزای diversity آمریکا باشند. وزارت امور خارجه افراد منتخب را از طریق قرعه کشی تصادفی و رندوم کامپیوتر شناسایی کرده و این نوع از ویزای آمریکا را بین 6 منطقه جغرافیایی تقسیم می کند.به بیانی دیگر، هیچ کشوری بیش از 7 درصد از ویزاهای در دسترس DV لاتاری را در هر سال دریافت نخواهد کرد.

اشخاصی که در کشورهای زیر به دنیا آمده باشند قادر به شرکت در برنامه لاتاری آمریکا نیستند، این بدین خاطر است که بیش از 50 هزار مهاجر از هر یک از این کشورها در 5 سال گذشته به آمریکا مهاجرت کرده اند.

این کشورها شامل فهرست زیر می شوند:

بنگلادش، برزیل، کانادا، چین (شامل هنگ کنگ SAR هم می شود)، کلمبیا، جمهوری دومینیک، ال سالوادور، گواتمالا، هائیتی، هندوراس، هند، جامائیکا، مکزیک، نیجریه، پاکستان، فیلیپین، کره جنوبی، بریتانیای کبیر (به استثنای ایرلند شمالی) و قلمروهای وابسته و ویتنام.

لازم به ذکر است که متولدین ماکائو SAR و تایوان واجد شرایط محسوب می شوند. فهرست کشورهای واجد شرایط برای شرکت در برنامه لاتاری امسال در این لینک است.بنابر قوانین لاتاری گرین کارت کشورهای خارج از لیست بالا شامل شرایط لازم برای اخذ ویزا و کارت اقامت کشور آمریکا از طریق شرکت در لاتاری می شوند و خوشبختانه شهروندان ایرانی هنوز امکان شرکت در این برنامه را دارند.

بنابر آخرین اطلاعات راهنمای ثبت نام لاتاری، اگر تابعیت و کشور زادگاه شما در فهرست کشورهای واجد شرایط لینک بالا نباشد، دو روش دیگر برای شرکت در لاتاری آمریکا وجود دارد:

  • اگر همسر شما متولد کشوری باشد که دارای نرخ مهاجرتی کمی به آمریکا بوده و شامل فهرست بالا باشد، شما می توانید از کشور تولد همسر خود برای درخواست لاتاری آمریکا استفاده کنید، به شرطی که نام شما و همسرتان در افراد منتخب و واجد شرایط باشد و ویزای diversity و ورود به آمریکا به صورت هم زمان صورت بگیرد
  • اگر تابعیت شما شامل کشورهای واجد شرایط نمی شود، اما والدین تان در هنگام تولد شما دارای اقامت قانونی نبوده و یا متولد کشور دیگری هستند، شما می توانید از تابعیت و محل تولد والدین خود برای درخواست Lottery آمریکا استفاده کنید.

هر یک از متقاضیان برنامه DV لاتاری باید دارای شرایط کاری و تحصیلی مورد نیاز این برنامه باشند که شامل موارد زیر می شود:

  • حداقل دارای تحصیلات دبیرستان و یا معادل آن باشد، که در واقع به معنای تکمیل موفقیت آمیز دوره 12 ساله ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان می شود
  • دو سال تجربه کاری در 5 سال گذشته در مشاغلی که نیازمند حداقل دو سال آموزش و یا تجربه کاری باشد. وزارت امور خارجه از داده های آنلاین وزارت کار این کشور برای تعیین و شناسایی تجربه کاری مورد قبول استفاده می کند.

تنها در صورت داشتن شرایط قید شده در بالا، امکان شرکت در برنامه لاتاری آمریکا را داشته و می توانید برای اخذ ویزای DV و کارت اقامت این کشور از طریق قرعه کشی اقدام کنید.

بهتر است تا هفته آخر برنامه برای ثبت نام لاتاری آمریکا صبر نکنید، این بدین خاطر است که حجم بالای درخواست ها موجب ایجاد تاخیر و سنگینی روند ثبت درخواست در وب سایت می شود.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که ثبت نام های دارای تاخیر و خارج از زمان مقرر و درخواست های کاغذی و فیزیکی قابل پذیرش نیست. بنابر قانون، هر فرد تنها مجاز به یکبار شرکت در هر برنامه لاتاری آمریکا است. این سیستم قرعه کشی از فناوری پیچیده ای برای شناسایی درخواست های تکراری و ثبت نام های چندباره یک متقاضی استفاده می کند. از این رو ارسال بیش از یک درخواست ثبت نام در برنامه قرعه کشی لاتاری آمریکا شما را فاقد شرایط لازم برای برنامه DV می نماید.

در مبحث راهنمای ثبت نام لاتاری، شما باید فرم الکترونیکی E-DV Entry form و یا DS-5501 را به صورت آنلاین به آدرس dvprogram.state.gov ارسال کنید.

فرم های درخواست ناقص و فاقد اطلاعات کامل پذیرفته نیست. ارسال فرم درخواست شرکت در برنامه لاتاری آمریکا رایگان است. باید به این موضوع توجه داشته باشید که در روند ارسال درخواست فرم DV از جستجوگر نسخه جدید استفاده کنید، چون جستجوگرهای قدیمی نظیر Internet Explorer 8 با سیستم آنلاین DV مشکل دارند.

اگر قصد دارید تا تکمیل پروسه درخواست Lottery آمریکا را از طریق یک موسسه مهاجرتی نظیر نیلگام انجام دهید، حتما باید در هنگام تکمیل فرم در محل موسسه حضور داشته و یا به صورت اینترنتی اطلاعات درخواستی را ارائه دهید تا در نهایت صفحه تائید ثبت نام و شماره تائیدیه منحصر به فرد خود را دریافت کنید.

بدون داشتن صفحه و شماره تائیدیه، امکان چک کردن آنلاین وضعیت متقاضی و جواب ویزای لاتاری آمریکا وجود نخواهد داشت؛ از این رو در نگه داری از این شماره اختصاصی و آدرس ایمیل خود دقت کنید.با تکمیل اطلاعات مورد نیاز در فرم درخواست لاتاری گرین کارت، شما با یک صفحه تائیدیه حاوی نام و شماره تائیدیه اختصاصی خودتان روبرو می شوید. شما می توانید برای اطمینان بیشتر از این صفحه پرینت بگیرید.

بنابر اطلاعات راهنمای ثبت نام لاتاری ، شما باید در زمان مقرر و اعلام شده در وب سایت رسمی لاتاری، به وبسایت dvprogram.state.gov مراجعه کرده و وضعیت درخواست خود را چک کنید. بنابراین کافیست تا بر روی گزینه Entrant Status Check  کلیک کرده و شماره تائیدیه اختصاصی و اطلاعات شخصی خود را وارد نمایید.

در زمان نوشتن این مطلب لاتاری، شما می توانید تا 30 سپتامبر سال 2022، نتایج لاتاری آمریکا DV-2022 را چک کنید. این در حالی است که چک وضعیت و نتایج لاتاری برای متقاضیان DV-21 تا روز 30 سپتامبر 2021 باز بوده و در دسترس است.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که دولت آمریکا مستقیما انتخاب و یا رد شما در قرعه کشی لاتاری را اطلاع نمی دهد. اگر انتخاب شده و درخواست ویزا و مدارک مورد نیاز را ارسال کرده باشید، باید از طریق گزینه Entrant Status Check وضعیت قرار ملاقات مصاحبه خود را چک کنید.

لازم به ذکر است که با زدن دکمه Begin Entry اطلاعات اولیه قرعه کشی لاتاری آمریکا از جمله شماره کنترل OMB، نوع فرم DS5501، تاریخ انقضا و زمان تقریبی 30 دقیقه ای برای نمایش داده می شود. در همین زمینه خواندن مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری گرین کارت آمریکا را به شما پیشنهاد می کنیم.

مدارک مورد نیاز لاتاری

بنابر اطلاعات وبسایت رسمی لاتاری آمریکا، شما باید تمام اطلاعات زیر را در فرم درخواست خود ارائه دهید. در صورت ناقص بودن اطلاعات درخواستی، پرونده شما فاقد صلاحیت لازم تشخیص داده می شود.

  1. نام – نام خانوادگی، نام میانی، دقیقاً همانطور که در پاسپورت قید شده است. اگر تنها دارای یک نام خانوادگی هستید، آنرا در بخش last/family name وارد کنید.
  2. جنسیت – مذکر یا مونث
  3. تاریخ تولد – روز، ماه، سال
  4. شهری که در آن متولد شده اید
  5. کشوری که در آن به دنیا آمده اید
  6. کشور واجد شرایط برنامه DV جایی است که به طور معمول با کشور زادگاه شما یکی است. در واقع بخش country of eligibility اگر با زادگاه شما فرق دارد، جایی نیست که شما در آن زندگی کرده و یا ملیت تان به آن تعلق دارد.
  7. شماره پاسپورت، کشور صادر کننده و تاریخ انقضای پاسپورت بین المللی شما، این مورد مربوط به افراد وابسته (فرزندان) نمی شود.
  8. عکس های شرکت کننده – عکس های جدید متقاضی (برای 6 ماه اخیر)، همسر و تمامی فرزندان.
  9. آدرس پستی به ترتیب خط 1 آدرس، خط 2 آدرس، شهر، منطقه، کشور، استان و کد پستی
  10. کشوری که در حال حاضر در آن زندگی می کنید
  11. شماره تلفن
  12. آدرس ایمیل-  ایمیلی که به آن تا ماه May سال بعد دسترسی مستقیم داشته باشید. اگر در قرعه کشی انتخاب شده و به اعلانات برنامه از طریق گزینه Entrant Status Check پاسخ داده باشید، یک ایمیل از وزارت خارجه دریافت می کنید که در آن به شما اعلام می شود که جزئیات مصاحبه ویزا در بخش Entrant Status Check ارائه شده است. هیچ وقت وزارت امور خارجه آمریکا ایمیلی را مبنی بر انتخاب شدن شما در قرعه کشی لاتاری ارسال نمی کند.
  13. بالاترین مدرک تحصیلی دریافتی که می تواند سطح راهنمایی، مقطع دبیرستان بدون دیپلم، دیپلم دبیرستان، دوره های فنی و حرفه ای، دوره دانشگاهی، مدرک دانشگاهی، کارشناسی ارشد و یا دکترا باشد.
  14. وضعیت فعلی تاهل:مجرد یا متاهل – شما باید نام، تاریخ تولد، جنسیت، شهر و کشور تولد همسر و عکس ایشان را در پرونده درخواستی بیاورید. در صورتی که قادر به ارائه اطلاعات همسر نبوده و اطلاعات فرد دیگری را جای همسر واقعی خود وارد کنید، شما،همسر و فرزندانتان فاقد شرایط لازم برای شرکت درلاتاری آمریکا محسوب می شوید. اگر هنوز به طور قانونی از همسر خود جدا نشده و تنها جدا از هم زندگی می کنید، باز هم باید اطلاعات وی را در فرم درخواست خود بیاورید.
  15. اگر همسر شما شهروند و یا دارای اقامت دائم آمریکا است، لزومی به ارائه اطلاعات وی نیست.
  16. تعداد فرزندان که شامل نام، تاریخ تولد، جنسیت، شهر و کشور تولد می شود، در این میان فرزندان غیر متاهل زیر 21 سال شما نیز شامل این موضوع شده و باید در فرم درخواست آورده شوند. شما باید عکس تمامی فرزندان خود را پیوست کنید. در واقع باید تمام فرزندان، فرزندخوانده ها، فرزندان ناتنی غیر متاهل و زیر 21 سال در فرم شما لحاظ شوند.
  17. فرزندان متاهل و بیشتر از 21 سال واجد شرایط قرارگیری در لیست شما در برنامه DV لاتاری نیستند. اگر در زمان ارسال فرم درخواست DV فرزند شما زیر 21 سال باشد و به هنگام صدور ویزای آمریکا به سن 21 سالگی رسیده باشد، روند ویزای وی همانند متقاضیان زیر 21 سال طی خواهد شد.

فرآیند انتخاب متقاضیان لاتاری

در تکمیل مبحث لاتاری چیست و در این مطلب که درباره راهنمای ثبت نام لاتاری آمریکا است باید بگوییم که متقاضیان لاتاری آمریکا باید بر روی گزینه Entrant Status Check رفته و با استفاده از کد تائیدیه انحصاری خود که به صورت آنلاین دریافت کرده اند از وضعیت انتخابی خود در قرعه کشی باخبر شوند. متقاضیان می توانند از تاریخ 8 می 2021 تا حداقل 30 سپتامبر 2022 وضعیت لاتاری آمریکا خود را از این طریق چک کنند.

این تاریخ هر ساله تغییر می کند و ددلاین ثبت‌نام و بازه زمانی چک کردن نتایج لاتاری آمریکا در هر برنامه متفاوت خواهد بود.

اگر انتخاب شده باشید، به صفحه ای دیگر که حاوی اطلاعات و دستورالعمل های مرتبط با هزینه های مهاجرت به آمریکا است فرستاده می شوید. برای اطلاع از انتخاب و یا رد خود در این برنامه مهاجرتی آمریکا، تنها از گزینه Entrant Status Check در زمان مقرر استفاده کنید.

برای اینکه افراد منتخب قادر به مهاجرت به آمریکا باشند، باید از نگاه دولت این کشور متقاضیانی قابل قبول و واجد شرایط باشند.

به طور معمول فرم DS-260، برای ویزای مهاجرت آنلاین و درخواست ثبت‌نام اتباع خارجی به صورت الکترونیکی است و در دفتر کنسولگری به صورت حضوری از شما درباره خصوصیات و شرایط لازم برای مهاجرت قانونی به آمریکا سوال می پرسند. این سوالات شامل موضوعات جنایی و امنیتی می شود.

بنابر قوانین دولتی، باید تا تاریخ 30 سپتامبر 2022 برای تمامی افراد منتخب این برنامه و اعضای خانواده آنها ویزا صادر شده باشد و بعد از این تاریخ، وزارت امور خارجه و سازمان USCIS هیچ فعالیت مهاجرتی را قبول نکرده و اعضای خانواده بعد از این تاریخ امکان اقدام برای پیوستن به متقاضی در آمریکا را ندارند.

اگر باز هم راجع به این که لاتاری چیست و شامل چه جزئیاتی می شود سوال داشته و یا نیاز به کمک برای شرکت در برنامه لاتاری آمریکا دارید، می توانید از خدمات تخصصی موسسه مهاجرتی نیلگام برای این منظور استفاده کنید.

شرایط عکس لاتاری گرین کارت

شما این امکان را دارید تا با رعایت استانداردهای زیر یک عکس دیجیتالی جدید انداخته و یا یک عکس جدید تا حداکثر 6 ماه گذشته را اسکن کنید. کیفیت عکس های استفاده شده در قرعه کشی لاتاری DV باید با کیفیت و استاندارد عکس های ویزای آمریکا یکی باشد.

اگر عکس شما قدیمی تر از 6 ماه گذشته است و دارای تمامی استانداردهای اشاره شده در پایین نیست، از آن استفاده نکرده و آن را ارسال نکنید.

استفاده از عکس مشابه به کار رفته در قرعه کشی قبلی لاتاری، یک عکس دست کاری شده و یا یک عکس فاقد استانداردهای لازم، موجب رد درخواست شما می شود. به طور کلی شرایط عکس لاتاری گرین کارت باید شامل موارد زیر باشد:

  • رنگی
  • در حالت فوکوس
  • مجموع ارتفاع عکس از پایین تا چانه تا بالای سر را تشکیل دهد و مقدار آن بین 50 تا و 69 درصد باشد
  • در حداکثر 6 ماه گذشته گرفته شده و با ظاهر فعلی شما یکی باشد
  • با پس زمینه سفید گرفته شده باشد
  • نمای کامل صورت مستقیماً در جهت دوربین باشد
  • بدون هیچ حالت خاص و اداگونه صورت، زمانی که هر دو چشم کاملاً باز باشند
  • عکس گرفته شده با پوشش و لباس های نرمال و هر روزه شما باشد
  • پوشش یونیفرم در عکس لاتاری قابل قبول نیست، مگر اینکه یک پوشش مذهبی هر روزه متقاضی باشد
  • شما نباید از کلاه و یا چیزی که سر، موها و خطوط مو را پوشش می دهد در عکس خود استفاده کنید، مگر اینکه به دلایل مذهبی باشد. تمام صورت شما باید قابل مشاهده بوده و در صورت الزام برای داشتن پوشش سر، نباید سایه ای بر روی صورت ایجاد کند
  • همراه داشتن وسایلی نظیر هدفون، هندزفری و موارد مشابه در عکس قابل قبول نیست
  • نباید عینک به چشم داشته باشید
  • اگر به طور معمول از دستگاه سمعک استفاده می کنید، می توانید در عکس نیز آنرا به همراه داشته باشید.

شما می توانید با مراجعه به این لینک از نمونه های قابل قبول و رد شده عکس مطلع بشوید. کپی عکس و یا اسکن دیجیتال عکس گواهینامه و موارد مشابه قابل قبول نیست. در عین حال عکسهای فوری، عکس مجله، کیفیت پایین، عکس موبایلی و عکس با طول و عرض غیر استاندارد مورد قبول نیست.

شما باید با شرایط زیر عکس مورد نظر را در فرم درخواست لاتاری آپلود نمایید:

  • فرمت JPEG (.jpg)
  • معادل و یا کمتر از 240 کیلوبایت
  • با نسبت ابعاد مربع (ارتفاع و عرض عکس یکی باشد)
  • ابعاد 600 در 600 پیکسل

اگر قصد اسکن عکسی را برای این کار دارید، شرایط عکس شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • سایز 51 در 51 میلی متر
  • با سطح کیفیت و رزولوشن 12 پیکسل در هر میلی متر اسکن شده باشد

شرایط عکس کودک و یا نوزاد شامل این موارد می شود:

زمان عکاسی از کودک و یا نوزاد، هیچ شخص دیگری نباید در عکس باشد و فرزند شما باید با چشمان باز به دوربین نگاه کند. از این رو شما باید فرزند خود را به پشت بر روی یک پس زمینه و پارچه سفید بخوابانید و یا اینکه به یک دیوار با پس زمینه سفید تکیه دهید. مطمئن شوید در هر زاویه ای که قصد عکاسی از فرزند خود را دارید (خصوصاً از بالا)، عکس بدون سایه بیافتد. شما می توانید فرزند خود را در صندلی ماشین پوشیده شده با پارچه و پس زمینه سفید بنشانید و عکس خود را در این حالت بگیرید.

در واقع، فهمیدن این که لاتاری چیست و تکمیل فرم درخواست به تنهایی کفایت نکرده و باید برای بالا بردن درصد موفقیت خود، به تمامی جزئیات ذکر شده توجه داشته باشید.

افزایش شانس در لاتاری

در صورتی که متاهل هستید، حتما به طور هم زمان و مجزا برای لاتاری آمریکا اقدام کنید، چون اگر همسر شما برنده گرین کارت آمریکا شود، شما هم به طور خودکار برنده محسوب می شوید.اگر به هنگام ارسال درخواست متاهل نباشید و یا بعد از ارسال درخواست لاتاری ازدواج کرده باشید، تا زمانی که موعد ازدواج شما قبل از قرار ملاقات سفارت آمریکا باشد و یا مستقیماً پس از دریافت اعلان برنده، باز هم همسرتان امکان همراهی شما در آمریکا را خواهد داشت.

حداقل تحصیلات و تجربه کاری مورد نیاز برای لاتاری آمریکا چقدر است؟

بنابر قوانین دولت آمریکا، متقاضی لاتاری DV باید دارای حداقل تحصیلات دبیرستان و یا معادل آن و یا دو سال تجربه کاری معتبر در 5 سال گذشته در کاری باشد که نیازمند حداقل دو سال کارآموزی و یا تجربه کاری است. حداقل تحصیلات مورد نظر معادل تکمیل دوره 12 ساله دبیرستان است.

چه مشاغلی واجد شرایط برنامه DV لاتاری محسوب می شوند؟

وزارت امور خارجه آمریکا از دیتابیس آنلاین وزارت کار برای شناسایی تجارب کاری واجد شرایط استفاده می کند. این پایگاه داده تجربه کاری شامل 5 حوزه کسب و کار می شود. وبسایت DOL مشاغل زیادی را فهرست کرده که همگی آنها برای لاتاری آمریکا واجد شرایط شناخته نمی شوند.

برای اینکه به جای تحصیلات با استفاده از تجربه کار در برنامه DV لاتاری شرکت کنید، باید دارای دو سال تجربه کاری در 5 سال گذشته در مشاغل طبقه بندی شده خاص SVP با دامنه امتیاز 7 یا بالاتر باشید. شما می توانید برای مشاهده لیست این مشاغل به این لینک مراجعه کنید.

آیا حداقل سن برای برنامه E-DV لاتاری گرین کارت در نظر گرفته شده است؟

خیر، اما با در نظر گرفتن پیش نیاز شرایط تحصیلی و تجربه کاری متقاضی، به طور خودکار متقاضیان زیر 18 سال فاقد شرایط لازم محسوب می شوند.

چه زمانی امکان ارسال درخواست لاتاری را دارم؟

در تکمیل مبحث لاتاری چیست باید بگوییم که معمولاً اپلای برنامه لاتاری آمریکا بین بازه زمانی اوایل اکتبر تا اوایل ماه نوامبر و کمتر از یک ماه است، اما تاریخ آن هر ساله تغییر کرده و باید چک شود. از این رو بهتر است پر کردن اطلاعات فرم درخواست و ثبت نام لاتاری آمریکا خود را به هفته آخر موکول نکنید، چون با توجه به حجم درخواست های متقاضیان، ممکن است با مشکل و تاخیرهای پی در پی در روند ثبت‌نام و ارسال اطلاعات روبرو شوید.

آیا من و همسرم می توانیم درخواست لاتاری مجزا بفرستیم؟

بله، هر یک از زوجین در صورتی که واجد شرایط اولیه باشند امکان ارسال درخواست لاتاری را به صورت مجزا دارند. در صورتی که هر یک از زوجین مورد انتخاب قرار گیرند، فرد دیگر می تواند به عنوان وابسته فرعی برای ویزای آمریکا درخواست دهد.

چطور می توانم بفهمم که در لاتاری گرین کارت آمریکا انتخاب شده ام؟

شما می توانید با استفاده از شماره تائیدیه اختصاصی از روز تعیین شده (معمولاً در ماه می) به وب سایت dvprogram.state.gov مراجعه کرده و با استفاده از گزینه Entrant Status Check تا تاریخ مشخص شده (در ماه سپتامبر)، وضعیت خود را چک کنید. این تاریخ به زمان شمسی بین اردیبهشت تا مهر ماه سال بعد است.

تنها از این طریق می توانید از وضعیت انتخاب، دستورالعمل های بعدی درخواست ویزا و تاریخ و ساعت مصاحبه ویزا در سفارت خبردار شوید.

اگر در مرحله انتخاب اولیه لاتاری گرین کارت موفق شوم، چقدر زمان برای درخواست ویزای Diversity آمریکا دارم؟

اگر برای مثال، در برنامه DV لاتاری 2023 انتخاب شوید، تنها می توانید در همان سال مالیاتی 2023 که از 1 اکتبر 2022 تا 30 سپتامبر 2023 است برای ویزای آمریکا اقدام کنید. پیشنهاد می کنیم تا در سریعترین زمان برای وقت سفارت آمریکا و ویزای این کشور اقدام نمایید.

آیا با دریافت ویزای آمریکا از طریق برنامه گرین کارت آمریکا، دولت این کشور هزینه هواپیما را پرداخت کرده و در امور پیدا کردن خانه و کار، ثبت نام بیمه و موارد دیگر به من کمک می کند؟

خیر. دولت آمریکا هیچ یک از این نوع خدمات را به متقاضیان منتخب لاتاری نمی دهد. اگر برای اپلای ویزای DV آمریکا از طریق لاتاری انتخاب شوید، تا زمانی که ویزا برای شما صادر نشود، دارای هیچ امتیازی نیستید. اما با دریافت ویزا و ورود به آمریکا امکان استفاده از خدمات عمومی و سازمان های خدماتی را برای راهنمایی و کمک برای انجام امور اولیه خواهید داشت.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *