ویزا

مدیکال تست استرالیا

تست مدیکال استرالیا یکی از مراحل مهم اخذ انواع ویزای استرالیا به‌حساب می‌آید که زیر نظر سفارت توسط وزارت امور داخلی این کشور انجام می‌شود. مهاجرت به استرالیا برای ایرانی‌ها نیاز به دریافت ویزا دارد و یکی از مدارک مهم آن ارائه مدیکال تست استرالیا‌ست. برای اطلاع از مراکز تست مدیکال استرالیا و مدت زمان صدور ویزا بعد از مدیکال استرالیا با ما در سایت موسسه مهاجرتی نیلگام همراه شوید.

نگاه اجمالی به مراحل مدیکال تست استرالیا

  1.  ایجاد پروفایل در سایت وزارت امور داخلی به آدرس homeaffairs.gov.au
    2.    تکمیل و ارسال فرم My Health Declarations به‌صورت آنلاین
    3.    اعلام نیاز به انجام معاینات پزشکی از طرف سایت و وزارت. (ممکن است نیازی به آزمایش نباشد)
    4.    مرحله eMedical Client در صورت لزوم انجام تست مدیکال و ارائه سابقه سلامتی
    5.    دریافت ایمیل eMedical Referral از سامانه
    6.    معاینه توسط پزشک متخصص تأییدشده و ارائه HAP ID
    7.    ثبت نتایج معاینه پزشکی توسط کارکنان کلینیک در سامانه eMedical
    8.    پردازش پرونده و تایید در سامانه
    9.    ثبت درخواست ویزای استرالیا با ارائه HAP ID
    10.    شروع مراحل پردازش درخواست ویزا

تست مدیکال چیست

دولت استرالیا برای حفظ امنیت و سلامت شهروندان «بررسی نیازهای بهداشتی» با به عبارت مصطلح‌ آن تست مدیکال را برای متقاضیان ویزای استرالیا ضروری اعلام کرده است. دولت برای کسب اطمینان از اینکه متقاضیان ویزا شرایط بهداشتی لازم را برآورده می‌کنند، مدیکال تست استرالیا را برای محافظت از شهروندان از خطرات بهداشت عمومی و ایمنی، به ویژه سلِ فعال الزامی می‌داند.

با انجام این بررسی‌ها متقاضیان سفر یا مهاجرت به استرالیا هم با خاطری آسوده برای این رویداد جذاب آماده می‌شوند. ازطرف دیگر، دولت نیز با تکیه بر نتایج این بررسی‌ها هزینه‌های خدماتی مانند مزایای تامین اجتماعی، کمک‌هزینه و مستمری را بهتر کنترل می‌کند.

کشور استرالیا نسبت به دیگر کشورهای جهان از بهترین استانداردهای بهداشتی برخوردار است و برای حفظ این استانداردها، ارزیابی سلامت متقاضیان سفر به استرالیا را در همان ابتدای راه، یعنی زمان درخواست ویزای استرالیا به عنوان بخشی از فرآیند درخواست ارزیابی می‌کند.

گاهی ممکن است اعضای خانواده متقاضی ویزا هم مجبور به انجام مدیکال تست استرالیا باشند، حتی اگر قصد سفر یا مهاجرت به استرالیا نداشته باشند! البته نه همه متقاضیان، به نوع ویزا و شرایط درخواست‌کننده آن بستگی دارد.

بررسی نتایج آزمایش‌ها و معاینات پزشکی به عهده وزارت امور داخلیِ این کشور است؛ در واقع، وزارت امور داخلی یکی از وزارتخانه‌های این کشور است که مسئولیت‌هایی در زمینه امنیت ملی، اجرای قانون، مدیریت اضطراری، کنترل مرزها، مهاجرت، پناهندگان، شهروندی، امنیت حمل و نقل و امور چندفرهنگی دارد.

نتایج آزمایش‌ها و معاینه پزشکی متقاضیان مهاجرت به استرالیا توسط افسر پزشکیِ کشورهای مشترک‌المنافع (MOC) ارزیابی خواهد شد. اگر نتیجه مدیکال تست استرالیا سلامت عمومی را تهدید کند یا برای دولت هزینه گزافی ایجاد کند، یا در بخش‌هایی که دولت با کمبود مواجه است تقاضایی ایجاد شود، امکان رد درخواست متقاضی وجود دارد.

در این مرحله MOC یا همان افسر پزشکی کشورهای مشترک‌المنافع (Medical Officer of the Commonwealth) شدت و نوع نیاز متقاضی به خدمات را بررسی می‌کند و به وزارت امور داخلی توصیه خود را ارائه می‌دهد؛ به عبارت دیگر، MOC تنها شرایط سلامت متقاضی را بررسی می‌کند و تصمیم‌گیرنده نهایی وزارت امور داخلی است. در وزارت امور داخلی توصیه‌های MOC را در کنار دیگر شرایط متقاضی قرار می‌دهد تا بتواند تصمیم درست را بگیرد.

چه کسانی نیاز به تست مدیکال استرالیا دارند؟

به‌طور کلی متقاضیان انواع ویزای استرالیا (چه اقامت موقت و چه اقامت دائم) باید در سایت وزارت امور داخلی حساب کاربری ImmiAccount ایجاد کنند و از این طریق مدارک به‌صورت آنلاین در این پروفایل بارگزاری شوند. پس از بررسی پرونده متقاضی توسط آفیسر مشخص می‌شود که متقاضی به چه معایناتی در مدیکال تست استرالیا نیاز دارد.
اگر کشوری که متقاضی در آن ساکن است، نگرانی‌های بهداشت عمومی مانند فلج اطفال یا بیماری ویروس ابولا (EVD) وجود داشته باشد و سلامت عمومی جامعه را تهدید کند، انجام معاینات و آزمایش‌های مورد نیاز ضروری است.
همان‌طور که گفتیم، پس از ایجاد حساب کاربری، آپلود مدارک و ثبت درخواست، سوالات پرونده بررسی می‌شود. در پروسه تکمیل پرونده درخواست ویزا از متقاضی سوالاتی مبنی بر سلامت و سابقه بیماری‌های او پرسیده می‌شود.

پس از بررسی پرونده باید صفحه «نمایش ارزیابی سلامت» مراجعه کرد؛ پس از بررسی آفیسر در این صفحه لینک مشاهده ارزیابی سلامت ایجاد می‌شود. اگر مدیکال تست استرالیا برای متقاضی اجباری باشد، لینکی تحت عنوان «سازماندهی معاینات بهداشتی» ایجاد می‌شود تا متقاضی را به صفحه مورد نظر راهنمایی کند. اگر نیازی به انجام تست مدیکال استرالیا نباشد، در این صفحه لینکی وجود نخواهد داشت.

در صورت وجود لینک روی آن کلیک کنید تا سابقه پزشکی خود را تکمیل کنید. پس از این مرحله یک نامه ارجاع حاوی یک شناسه با عنوان شناسه HAP نمایش داده می‌شود. برای مراحل بعدی به شناسه HAP نیاز دارید. در واقع HAP همان معرفی‌نامه به مراکز بهداشتی برای انجام معاینات پزشکی است.

اگر متقاضی به صورت حضوری و کاغذی درخواست ویزا داده باشد، از طریق تماس وزارت امور داخلی ضرورت ارائه نتایج معاینات و آزمایش‌های پزشکی و شناسه HAP به اطلاع او خواهد رسید. موارد زیر تعیین‌کننده نوع مدیکال تست استرالیا و تصویربرداری از قفسه سینه هستند:

  •  نوع ویزایی که درخواست می‌شود
    •    مدت‌زمان حضور و اقامت
    •    دلیل سفر و نوع فعالیت‌ها در این بازه
    •    کشور مبدا متقاضی ویزای استرالیا
    •    هر شرایط خاصی که ممکن است اعمال شود
    •    سابقه بیماری و پرونده پزشکی متقاضی یا متقاضیان ویزا

متقاضیان ویزای استرالیا با اقامت موقت ملزم به انجام معاینات پزشکی و تصویربرداری از قفسه سینه خواهند بود، اگر:

  •  برای درمان پزشکی درخواست ویزا داده‌اند،
    •    نیاز به درمان پزشکی دارند،
    •    قصد دارند به عنوان پزشک، دندانپزشک، پرستار یا پیراپزشک مشغول به کار شوند یا تحصیل در استرالیارا تجربه کنند،
    •    وارد بیمارستان، مراکز مراقبت از کودکان، مراکز مراقبت از سالمندان یا معلولین شوند،
    •    باردار هستند و قصد دارند در این کشور فارغ شوند،
    •    افراد بالای 75 سال (در صورت درخواست برای ویزای توریستی استرالیا
    •    پیش‌تر با بیمار مبتلا به سل برخورد داشته‌اند،
    •    برای اطمینان از شرایط متقاضی و تکمیل پرونده از طرف وزارتخانه درخواست شده باشد،

طبق اعلام وزارت امور داخلی، اطلاعات حساب کاربری ImmiAccount  به‌زودی به‌روزرسانی می‌شود تا سیاست جدید این کشور را در ارتباط با مدیکال تست استرالیا منعکس کند. تا به روز شدن اطلاعات، بوپا (Bupa) ارائه‌دهنده خدمات وزارتخانه، از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌کند.

نکته: توصیه این وزارتخانه به افرادی که قبلاً با بوپا وقت معاینه بهداشتی گرفته‌اند و هنوز موفق به شرکت در آن نشده‌اند، این است که امکان لغو و بازپرداخت آن وجود دارد که از طریق بوپا اطلاع‌رسانی می‌شود. اگر پیامکی از بوپا مبنی بر لغو وقت مدیکال تست استرالیا ارسال نشده، باید طبق روال قبلی در زمان معین اقدام کرد.

نکته: اگر طول 12 ماه گذشته مدیکال تست استرالیا را انجام داده‌اید، نیازی به انجام مجدد همه معاینات سلامتی نیست. در نامه معرفی به متقاضی اعلام می‌شود که چه معایناتی باید انجام شود.

چه زمانی باید مدیکال تست استرالیا را انجام داد؟

قبل از درخواست ویزای استرالیا باید برای انجام تست مدیکال استرالیا اقدام کرد. در این مرحله باید به صفحه My Health Declarations مراجعه کرد. خدمات اعلامیه‌های سلامت من یا My Health Declarations در سایت وزارت امور داخلی این کشور که به اختصار (MHD) گفته می‌شود، به متقاضیان مهاجرت یا سفر به استرالیا این امکان را فراهم می‌کند تا قبل از ارسال درخواست ویزا، مدیکال تست استرالیا را تکمیل کنند. لازم به ذکر است که این سرویس در اختیار متقاضیانی‌ست که هنوز درخواست ویزای استرالیا را ارسال نکرده‌اند.

برای استفاده از سرویس MHD باید فرم را تکمیل و ارسال کنید. اگر در مرحله با مشکلات فنی مواجه شدید، می‌توانید فرم پشتیبانی فنی ImmiAccount  را از سایت این وزارتخانه دریافت و پس از تکمیل در قسمت «تماس با ما» ارسال کنید. اگر شرایط متقاضی پس از ارسال فرم MHD و قبل از تکمیل معاینات مدیکال تست استرالیا تغییر کرد، هنگام حضور در جلسه معاینه پزشکی باید به متخصصان کلینیک پانل وزارتخانه اطلاع دهد.

اگر از طرف وزارت امور داخلی اعلام شود که متقاضی ویزای استرالیا باید برای انجام معاینات پزشکی اقدام کند، آزمایش‌هایی که نیاز به گزارش دارند در شناسه‌ای که HAP ID نامیده می‌شود، اعلام خواهد شد. متقاضی برای تعیین وقت معاینات پزشکی به شناسه HAP نیاز دارد. در این نامه بازه زمانی معاینه سلامت به متقاضی اعلام می‌شود؛ اگر در هر صورت نمی‌توانید در زمان مشخص شده تحت معاینه بهداشتی قرار بگیرید، باید با پیوست کردن جزئیات از طریق ImmiAccount خود، به بخش اطلاع دهید.

آزمایش‌های مورد نیاز مدیکال تست استرالیا

طبق قوانین مهاجرتی این کشور برخی از متقاضیان ویزای استرالیا ملزم به ارائه نتیجه مدیکال تست استرالیا هستند. این آزمایش‌ها بر اساس سن و شرایط جسمانی متقاضی متفاوت است. در ادامه نوع تست بر اساس سن بررسی شده است:

  •  متقاضیان زیر 2 سال: آزمایش پزشکی
    •   2 تا 11 سال: آزمایش پزشکی و آزمایش غربالگری سل – اگر از کشوری در معرض خطر ابتلا به سل هستید یا برای ویزای پناهندگی یا نوع بشردوستانه درخواست می‌کنید، آزمایش پوستی توبرکولین (TST) یا آزمایش اینترفرون گاما (IGRA)
    •    11 تا 15 سال: آزمایش پزشکی و اشعه ایکس قفسه سینه
    •    15 سال یا بیشتر: آزمایش پزشکی، اشعه ایکس قفسه سینه، تست HIV

باید توجه داشت که این اقدام دولت موقتی است و برای همه درخواست‌های درحال بررسی و جدید اعمال می‌شود. دولت این قوانین را در اوایل سال 2023 بررسی و اعلام خواهد کرد.

همان‌طور که پیش‌تر هم به آن اشاره کردیم، هدف از سفر نیز در نوع مدیکال تست استرالیا تاثیرگذار است. در ادامه به بررسی کلیِ شرایط متدوال متقاضیان ویزای استرالیا پرداخته‌ایم که ممکن است پاسخ‌گوی سوالات شما مخاطب محترم باشد:

  •  شما 15 سال یا بیشتر دارید و قصد دارید به عنوان پزشک، دندانپزشک، پرستار یا پیراپزشک کار کنید، تحصیل کنید یا آموزش ببینید:آزمایش هپاتیت B و C
    •    شما 15 سال یا بیشتر دارید و قصد دارید به عنوان کارمند مراقبت‌های بهداشتی کار کنید، تحصیل کنید یا آموزش ببینید، یا در یک مرکز مراقبت‌های بهداشتی، مراقبت از سالمندان یا مراقبت از معلولیت کار کنید، و از یک کشور پرخطر هستید: تست غربالگری عفونت سل نهفته
    •    شما 15 سال یا بیشتر دارید و برای ویزای حفاظت موقت درخواست می‌دهید: آزمایش‌های هپاتیت B و C و تست سیفلیس.
    •    شما 15 سال یا بیشتر دارید و برای ویزای پناهندگی اقدام می‌کنید: تست سیفلیس و آزمایش‌هایی که خطرات سلامتی خاص شما را بررسی می‌کند.
    •    شما باردار هستید و قصد دارید فرزند خود را در این کشور به دنیا بیاورید: آزمایش هپاتیت B
    •    شما یک کودک فرزندخوانده هستید: آزمایش هپاتیت B و تست HIV

در صورت شناسایی وضعیت سلامتی خاص در هنگام انجام تست مدیکال استرالیا یا در طول فرآیند درخواست ویزای استرالیا، ممکن است به آزمایش‌ها و بررسی‌های تخصصیِ بیشتری نیاز داشته باشید.

در سایت وزارت امور داخلی کشور استرالیا فهرست کشورهایی که به‌عنوان کشورهای کم‌خطر برای ابتلا به بیماری سل بر اساس داده های سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام شده و در سند قانونی توسط وزیر امور داخلی ارائه شده است. نام کشورهایی که در این لیست دیده نمی‌شوند، در پروسه ویزا و خدمات مهاجرتی به عنوان کشورهای پرخطر در نظر گرفته می شود. لازم به ذکر است که ایران در شمار کشورهای کم‌خطر اعلام شده است.

در روز تست مدیکال استرالیا چه مدارکی نیاز است؟

برای بررسی‌های بهتر و دقیق‌تر تیم پزشکی پنل در روز معاینه به مدارک پزشکی و هویتی متقاضی ویزای استرالیا نیاز دارند. ارائه مدارک مبنی بر سوابق پزشکی متقاضی پروسه معاینه و دریافت نتایج را تسریع می‌بخشد و از هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌کند. در روز معاینه مدارک زیر را همراه داشته باشید:

  •  گذرنامه معتبر در قالب اصلی (کپی دیجیتال یا فتوکپی قابل قبول نیست)
    •    یک قطعه عکس رنگی ۳در۴
    •    شناسه HAP شامل نامه ارجاع به «فهرست معاینه سلامت»
    •    عینک یا لنزهای تماسی تجویزی (در صورت وجود)
    •    گزارش‌‌های پزشکی پیشین (در صورت وجود)
    •    نتیجه آزمایش‌های قبلی (در صورت وجود)
    •    تصاویر عکس‌برداری‌های پیشین و عکس‌های رادیولوژی قبلی از قفسه سینه (در صورت وجود)

اگر متقاضی ویزای استرالیا درخواست خود را به‌صورت آنلاین ارسال کرده باشد، شناسه HAP را باید از پروفایل کاربری  ImmiAccount دانلود کند و اگر درخواست ویزا به صورت کاغذی باشد یا امکان ایجاد نامه ارجاع وجود نداشته باشد، شناسه HAP در نامه فهرست معاینه سلامت (یا ایمیل‌های معادلی که از پیش ارسال شده) موجود است. در هر صورت کلینیک پنل بدون شناسه HAP امکان بارگزاری پرونده متقاضی را در سیستم پردازش سلامت ندارد.

eMedical استرالیا چیست

مدیکال تست استرالیا از طریق سیستم پردازش سلامت الکترونیکی با عنوان eMedical پردازش می‌شود. در واقع اطلاعات مربوط به متقاضیان ویزای استرالیا که موظف به انجام معاینه بهداشتی هستند، از طریق سیستم eMedical ذخیره می‌شود.

پزشکان پانل و کارکنان کلینیک‌های مورد تایید وزارت امور داخلی می‌توانند سابقه پزشکی، عکس‌های دیجیتال و عکس‌های اشعه ایکس و نتایج معاینه را در eMedical ذخیره کنند. در این صورت نیازی به ارسال گزارش‌های معاینه کاغذی وجود ندارد. اطلاعات بهداشتی ارسال شده از طریق eMedical فوراً به وزارت می‌رسد و از تاخیر ارسال گزارش‌های کاغذی جلوگیری می‌کند.

تمام متقاضیان سفر یا مهاجرت به استرالیا که شناسه HAP دریافت کرده‌اند، می‌تواند از eMedical استفاده کند تا زمان اعلام نتایج معاینه و مدیکال تست استرالیا را کنترل کنند. نتایج معاینه سلامت عموماً 12 ماه معتبر است.

اگر قبل از درخواست ویزای استرالیا معاینات پزشکی انجام شده باشد و در رسیدگی به درخواست شما تاخیر وجود دارد، ممکن است لازم باشد معاینات سلامتی خود را دوباره تکمیل کنید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم قبل از تصمیم‌گیری در مورد استفاده از MHD به صفحه زمان پردازش ویزا مراجعه کنید.

تا زمانی متقاضی سفر یا مهاجرت به استرالیا درخواست ویزا را به ثبت نرساند، امکان مشاهده نتایج معاینات پزشکی وجود ندارد. اگر به صورت آنلاین درخواست ویزای استرالیا را ثبت کرده باشید، با کلیک روی لینک «مشاهده ارزیابی سلامت» در بخش «مشاهده وضعیت درخواست»، می‌توانید اطلاعات مربوط به پردازش ارزیابی سلامت خود را در ImmiAccount مشاهده کنید.

تعهد بهداشتی در پروسه تست مدیکال استرالیا

طبق قوانین وضع شده برای متقاضیان مهاجرت به استرالیا، تعهد بهداشتی توافقی است که با دولت برای برآورده کردن شرایط بهداشتی انجام می‌دهید. متقاضیانی که سابقه بیماری سل، اچ‌آی‌وی، هپاتیت B یا C یا بیماری هانسن داشته باشند باید برای رسیدن به مجوز ورود به این کشور تعهد بهداشتی بدهند. این تعهدنامه به زبان فارسی در سایت وزارتخانه موجود و قابل دریافت است.

تعهد بهداشتی مسافران به مقصد این کشور، به دولت این اطمینان را می‌دهد که سلامت شهروندان حفظ خواهد شد. طبق این تعهد بهداشتی، متقاضی موظف است ظرف 28 روز پس از ورود به استرالیا با ارائه‌دهنده خدمات پزشکی مهاجرت که همان «خدمات ویزای پزشکی بوپا (BUPA)» است، تماس بگیرد، یا با شماره 1300 794 919 (دوشنبه تا جمعه 9 صبح تا 5 بعد از ظهر AEST) تماس برقرار کند.

با امضای این تعهد بهداشتی موافقت می‌کنید که به یک کلینیک بهداشتی ایالتی یا منطقه‌ای در این کشور مراجعه کنید (در صورت لزوم – Bupa این اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهد)، و هرگونه بررسی یا دوره درمانی مورد نیاز را تکمیل کنید.

مراکز تست مدیکال استرالیا

با اینکه سفارت استرالیا در ایران فعالیتی برای امور مهاجرتی و ویزا ندارد، اما برخی کلینیک‌ها مورد تایید آن قرار گرفته‌اند؛ در واقع برای انجام تست مدیکال استرالیا می‌توان به این کلینیک‌ها در تهران و دیگر کلان‌شهرها مراجعه کرد:

تست مدیکال استرالیا بیمارستان آتیه

آدرس: تهران، شهرک قدس (غرب)، بلوار فرحزادی، تقاطع شهید دادمان
ساعت مراجعه: روزهای شنبه تا چهارشنبه، 9 صبح تا 7 بعد‌ازظهر
تلفن:   9-88086081 و 82721  فاکس: 88086095

تست مدیکال استرالیا بیمارستان ایرانمهر

آدرس: تهران، خیابان شریعتی، نرسیده به دوراهی قلهک
ساعت مراجعه: روزهای شنبه تا سه‌شنبه، 8 صبح تا 12 ظهر
تلفن: 22009071

تست مدیکال استرالیا در شیراز

آدرس: شیراز، سی‌متری سینما سعدی (شوریده شیرازی)، چهارراه صاحب دیوان، کلینیک دژبد
تلفن: 07132304671

تست مدیکال استرالیا در اصفهان

آدرس: اصفهان، خیابان وحيد مياني، مجتمع جزيره 3، طبقه دوم، واحد303، کلینیک پزشکی دکتر پویا دانشور و دکتر نازیلا کرمی
ساعت مراجعه: شنبه تا پنجشنبه 8.30 صبح تا 12 بعدازظهر و شنبه تا دوشنبه و چهارشنبه 5 تا 8 بعدازظهر
تلفن: 03136260067

تست مدیکال استرالیا در مشهد

آدرس: مشهد، خیابان چمران، خیابان چمران 7، پلاک 123، کلینیک دکتر ایرج ناظم
تلفن: 05132250910
ایمیل:nazem.e@gmail.com

هزینه مدیکال استرالیا

متقاضی ویزای استرالیا موظف به پرداخت هزینه معاینات بهداشتی است، از جمله: هزینه ویزیت پزشک معاینه‌کننده یا رادیولوژیست‌ها، هزینه تمام آزمایش‌های پروسه بررسی یا درمان خاص مورد نیاز، ویزیت متخصص یا متخصصانی که نیاز باشد. این هزینه‌ها بسته به مرکز درمانی و شرایط متقاضی متفاوت است. برای اطلاع از جزئیات بیشتر، قبل از قرار ملاقات با کلینیک تماس بگیرید تا در مورد هزینه‌ها پرس‌وجو کنید.

طبق قوانین مهاجرتی این کشور، متقاضی پناهندگی یا برنامه‌های ویژه بشردوستانه (زیر کلاس 200، 201، 202، 203 یا 204) نیازی به پرداخت هزینه معاینات بهداشتی ندارند. اگر درخواست مدیکال تست استرالیا از طرف سازمان خاصی ارائه شده باشد، سازمان پیشنهاددهنده مسئول پرداخت هرگونه هزینه مرتبط با معاینه سلامت متقاضی است.

مدت زمان صدور ویزا بعد از مدیکال استرالیا

انواع ویزای استرالیا در ساب‌کلاس‌های سه رقمی شناخته می‌شوند که صدور آن بسته به شرایط پرونده و نوع آن 3 ماه تا حتی 40 ماه زمان نیاز دارد. برای تکمیل پرونده درخواست هم باید حدود 2 تا سه ماه در نظر گرفت. برای مثال برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا باید حدود 3 ماه بعد تکمیل پرونده صبر کرد و برای ساب‌کلاس ۴۷۶ که یکی از انواع ویزای کاری استرالیا به شمار می‌رود، بسته به شرایط ۶ ماه تا ۴۰ ماه زمان نیاز است!

مدت زمان صدور ویزای استرالیا بعد از انگشت نگاری

ایرانی‌ها برای درخواست انواع ویزای استرالیا باید در جلسه بایومتریک یا همان‌انگشت‌نگاری شرکت کنند. برخلاف ویزای کانادا، برای انجام بایومتریکِ استرالیا نیازی به سفر به خارج از کشور و پرداخت هزینه‌های سفر اجباری دیگر نیست.

بعد از دریافت نامه انگشت‌نگاری، متقاضی دو هفته زمان دارد تا برای انجام بایومتریک اقدام کند. برای شرکت در این جلسه باید به مرکز جمع‌آوری بایومتریک استرالیا در دفتر وی‌اف‌‌اس گلوبال مراجعه کرد. پس از انجام این مرحله باید منتظر نتیجه ویزا بود. بازه انتظار به نوع ویزا و پرونده متقاضی بستگی دارد و زمان دقیق آن‌را نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *