تور, ویزا

معرفی دیدنی‌ های طبیعی سوئیس برای سفر

سوئیس از دیدنی‌های طبیعی و منحصر به فرد زیادی نظیر دریاچه و کوه‌های مختلف در سراسر کشور برخوردار است و با آب و هوایی پاک، دشت‌ها و جنگل‌های سرسبز، تنوع زیستی، مسیرهای متعدد پیاده‌روی و کوه‌نوردی، انواع غذاهای خوشمزه و مردمانی خونگرم، بهشتی تکرارنشدنی و متفاوتی برای گردشگران و طبیعت‌گردان از اقصی نقاط دنیا پدید آورده است. پیش از این، در مطالب ۱۰ جاذبه گردشگری سوئیس و راهنمای جامع سفر به سوئیس به زوایای مختلف گردشگری در این کشور خوش آب و هوا پرداختیم، اما این‌بار قصد داریم تا از نگاه طبیعت‌گردی دیدنی‌های سوئیس، دریاچه‌ها و کوهستان‌های مختلف این کشور را معرفی کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

دریاچه اوشینسی Oeschinensee

این دریاچه آرام و متمایز، در داخل دره Oeschinen در چند کیلومتری کندرستگ Kandersteg واقع شده و با برخورداری از مسیرهای متعدد پیاده‌روی از طریق کوهستان‌های اطراف، این امکان را به هر گردشگری می‌دهد تا به سادگی از مناظر پیرامون لذت برده و در گرمای آفتاب آن به استراحت بپردازد.

به طور تقریبی نیمی از سال دریاچه اوشینسی یخ‌زده است، اما با این حال، به دلیل وجود حجم زیاد ماهی قزل‌آلا در فصل سرما، ماهیگیری در میان یخبندان دریاچه در این بازه زمانی، از محبوبیت بالایی در میان مردم و گردشگران برخوردار است.

دریاچه سیبرگسی Seebergsee

در بخشی از محدوده شهر برن، دریاچه سیبرگسی در مقایسه با عظمت سایر دریاچه‌های کشور سوئیس به مانند یک حوضچه و یا تالاب است، اما از لحاظ زیبایی هیچ کم و کسری نسبت به آن‌ها ندارد. در اطراف این مامن آرامش تعداد زیادی مسیر دوچرخه‌سواری و کوه‌نوردی وجود دارد که  با ورود به آن در مقابل وزش بادی ملایم از سمت کوهپایه سرسبز کوههای آلپ و منظره رویایی و طبیعی ۳۶۰ درجه دریاچه قرار خواهید گرفت.

دریاچه ژنو Geneva

دریاچه ژنو به عنوان یکی از بزرگترین دریاچه‌های قاره اروپا گستره‌ای عظیم از آب است که شهر ژنو را در برگرفته است؛ جت دئو Jet d’Eau این دریاچه یکی از بزرگترین فواره‌‌های عظیم دنیا با ارتفاع ۱۴۰ متر را شکل داده است که به عنوان یکی از سمبل‌های اصلی شهر نیز محسوب می‌شود. این دریاچه در تمامی فصول سال خاص و دیدنی است، اما در تابستان به دلیل امکان انجام ورزش‌های آبی متنوعی نظیر قایق‌رانی، شنا، غواصی و کشتیرانی توسط گردشگران و علاقه‌مندان، محبوبیتی دوچندان پیدا می‌کند.

دریاچه لوسرن Lucerne

چهارمین دریاچه بزرگ سوئیس جایی نیست جزء دریاچه زیبای لوسرن که از شهر هم‌نام و خوش‌منظره لوسرن تا رشته‌ کوه‌های آلپ کشیده شده است. ۱۲٫۰۰۰ سال پیش این دریاچه دیدنی به واسطه کوچک شدن یخچال طبیعی  River Reuss شکل گرفت و شواهد این واقعه کماکان در محدوده جذاب باغ یخچال Jardin des Glaciers de Lucerne قابل مشاهده است. اما برای پی بردن به طبیعت بکر و تجربه مناظر متفاوت این دریاچه بهتر است تا از خدمات اجاره کشتی و یا تور کشتی‌های تفریحی این دریاچه استفاده کرده و ساعت‌های خوشی را برای خودتان رقم بزنید.

دریاچه کنستانس Constance

این دریاچه در محدوده آب‌های راین و بخشی از آلمان و اتریش واقع شده و سومین دریاچه بزرگ اروپای مرکزی به شمار می‌رود. دریاچه کنستانس از چندین جزیره خوش‌منظره نظیر لیندا باوریا Bavarian Lindau برخوردار است. از آن‌جایی که این دریاچه دارای مرز مشترک با دو کشور دیگر به غیر از سوئیس است، همواره از لحاظ سیاسی محل بحث و مناظره بوده و حتی بر سر این که کدام کشور حق ماهیگیری در برخی نقاط خاص این دریاچه را دارند، نزاع و درگیری‌های پی در پی وجود دارد.

دریاچه لوگانو Lugano

دریاخچه یخبندان لوگانو گستره عظیمی از آب است که با کشور ایتالیا هم‌مرز بوده و بخاطر شهر جذاب و ایتالیایی‌زبان Lugano در سوئیس این نام را بر روی آن گذاشته‌اند. چنان چه به این دریاچه زیبا در سوئیس رفتید، می‌توانید با استفاده از کشتی و تورهای دریایی از مناطق دیدنی هم‌چون دهکده تاریخی گاندریا Gandria بازدید کنید. این منطقه هم‌چنین به دلیل وجود تنوع زیاد انواع ماهی و آبزیان نظیر خرچنگ لابستر، ماهی کپور و گربه‌ماهی و وجود فسیل‌های باقیمانده از دوران تریاسیک مورد توجه عموم گردشگران قرار گرفته است.

دریاچه تونرسی Thunersee

دریاچه تونرسی کوه‌های آلپ در قلب و مرکز منطقه برنیز اوبرلند Bernese Oberland واقع شده است. تونرسی به واسطه وجود مناظر کوهستانی چشمگیر و دهکده‌های قدیمی و عجیب و غریب اطراف آن از زیبایی مثال‌زدنی برخوردار است. در این میان، شهر تون Thun که نام دریاچه از آن گرفته شده، جایی است که می‌توانید با بازدید از آن از نزدیک حضور در قلعه بزرگ و شهر قدیمی و تاریخی قرون وسطی و هم‌چنین ۱۲ کلیسای زیبای مستقر در خط ساحلی دریاچه را تجربه کنید.

اما از خیر بازدید از دیدنی‌های طبیعی دریاچه‌های سوئیس که بگذریم، نوبت به طبیعت‌گردی در رشته کوه‌های متمایز و منحصر به فرد این کشور یعنی آلپ (محل صحنه‌های اکشن فیلم گلد فینگر جیمزباند) و مناطق پربازدید لوسرن، اینترلاکن، گریندل‌والد و زرمات می‌رسد.

ماترهورن Matterhorn

ماترهورن نمادین‌ترین کوه سوئیس که یکی از جذاب‌ترین نقاط این کشور یعنی زرمات در آن قرار گرفته است. هم‌چنین جالب است بدانید که طرح شکلات مشهور توبلرون نیز از کوهستان ماترهورن نشات گرفته است. اگر یک کوهنورد حرفه‌ای نباشید نباید شانسی را برای بالا رفتن از این کوه برای خود قائل شوید، اما در عین حال، دسترسی به دامنه آن بسیار سهل و آسان است.

از این رو، شما می‌توانید برای تجربه آماتوری و اولیه پیاده‌روی و کوه‌نوردی و لذت بردن از مناظر طبیعی کوهستان، تا کلبه و استراحت‌گاه شبانه کوه‌نوردان  Hörnli hut پیاده‌روی کنید. البته این امکان را هم دارید تا از طریق قطار و یا تله‌کابین به محدوده گورنگرات Gornergrat و شهر زرمات رفته و یا از دریاچه‌های Schwarzsee و یا Stellisee ، زیبایی‌های ماترهورن را از فاصله دور مشاهده کنید.

مونتا روزا Monta Rosa

هیچ یک از کوههای ماترهورن و ایگر بلندترین کوه‌های سوئیس محسوب نمی‌شوند، بلکه کوهستان مونتا روزا این لقب را یدک می‌کشد. چنان‌چه مایل به صعود به این کوه عظیم هستید، باید یک کوه‌نورد حرفه‌ای و کارکشته باشید تا بتوانید از طریق مناطق ساس‌فی Saas Fee و یا زرمات به این ارتفاعات بروید.

گزینه آسان‌تر برای اغلب گردشگران مشتاق به کوه‌نوردی، رفتن به اقامتگاه کوهستانی Monta Rosa hut و اقامت شبانه در آن‌جاست. تجربه اقامت در این کلبه به دلیل قرارگیری در دامنه کوهستان و سازه فضایی و مدرن آن مطمئنا برای شما جذاب و خاطره‌انگیز خواهد بود.

برای رسیدن به این اقامتگاه باید از یک یخچال طبیعی کوچک بگذرید، بدین خاطر فراموش نکنید که داشتن تجهیزات مخصوصی نظیر قلاب و چنگک و همراهی فردی باتجربه موردنیاز خواهد بود. بهتر است به جای اینکه بدون تجربه قبلی به این محل بروید و بین زمین و هوا گیر کنید و یا با هزینه گزاف ۴۰۰۰ دلاری مجبور به درخواست هلیکوپتر برای نجات از مهلکه شوید، یک راهنما گرفته و از منطقه زرمات به این کوه زیبا عزیمت کنید.

پیلاتوس Pilatus

بسیاری از گردشگرانی که به شهر لوسرن سوئیس سفر می‌کنند تمایل دارند تا به ارتفاعات مشهور و تند و تیز پیلاتوس کوه‌های آلپ رفته و از مشاهده مناظر هیجان‌انگیز لوسرن و محیط پیرامون آن لذت ببرند. شما می‌توانید برای دستیابی به ارتفاعات پیلاتوس از ۳راه زیر استفاده کنید:

  • خط راه‌آهن از آلپناچستاد Alpnachstadt (پرشیب‌ترین مسیر دنیا)
  • تله‌کابین و قطار کابلی از کرینز Kriens
  • کوه‌نوردی و پیاده‌روی از مسیر آلپناچستاد (البته کار بسیار سختی است و چنانچه دارای آمادگی کامل باشید بین ۴ تا ۶ ساعت زمان می‌برد)

با این‌که در قله این کوه بدان اندازه مسیر قدم زدن و پیاده‌روی وجود ندارد، اما با این حال چندین مسیر برای دسترسی به مناظر متعدد کوه قرار داده شده است.

ریگی Rigi

چنان چه هنوز در محدوده لوسرن سوئیس حضور دارید، ریگی یکی دیگر از مناطق دیدنی کوهستانی برای شما خواهد بود. شما می‌توانید به طور ترکیبی از مناظر طبیعی کوهستان به همراه یک تور تفریحی کشتی در نقاطی نظیر Weggis  و یا Vitznau استفاده کنید و از آن‌جایی که کشتی‌های این منطقه از نوع کشتی‌های بخار قدیمی است، اوقات خوشی را در کنار مناطق آبی و کوهستانی به سر ببرید. شما هم‌چنین می‌توانید از هر یک از روش‌های زیر برای رفتن به ریگی استفاده کنید:

  • خط راه آهن ویتزنا Vitznau
  • خط راه آهن آرت-گلدا Art-Goldau
  • قایق گندولا از Weggis

ایگر Eiger، جانگفرا Jungfrau  و مونچ Monch

با سفر به برنیز Bernese، اینترلاکن و یا گریندوالد سوئیس فرصت طبعت‌گردی بسیار خوبی خواهید داشت. هر سه این کوهستان‌ها در کنار یگدیگر قرار دارند، از این رو چنان‌چه به سراغ اولی بروید و برای مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه به پیاده‌روی بپردازید، از مناظر هر سه کوهستان لذت خواهید برد. گزینه دیگر، رفتن به سمت دیگر دره و قدم‌زنی به سمت پایین کوه ایگر (مسیر Eiger Trail) و یا استفاده از قطار به سمت جانگ‌فرا و لذت بردن از مناظر تکرارنشدنی در مسیر حرکتی است.

با هر یک از این روش‌ها می‌توانید به این ۳ کوه نزدیک شده و نه تنها بر روی برف بایستید و یک غار یخی را از نزدیک مشاهده کنید، بلکه از مشاهده طولانی‌ترین یخچال طبیعی اروپا یعنی یخچال آلتش Aletsch Glacier لذت ببرید. البته چنانچه سفری اقتصادی را در پیش دارید و نمی‌خواهید برای صعود به ارتفاعات زیاد هزینه کنید، بهتر است در منطقه  Kleine Scheidegg توقف کرده، با کمی فاصله از مناظر آلپ لذت ببرید و در صورت تمایل نوشیدنی سنتی سوئیس یعنی Schümli Pflümli را برای مبارزه با سرما میل کنید. گروه شرکت‌های نیلگام با سالها تجربه در امر اخذ ویزای توریستی سوئیس آماده ارائه مشاوره رایگان و خدمات تخصصی به عزیزان علاقه‎‌مند سفر به برترین کشورهای حوزه شینگن و اروپاست.

مشاوره رایگان اخذ ویزای شینگن۰۲۱-۷۵۲۳۷

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *