ویزا

مهمترین عوامل رد درخواست ویزای آمریکا

ایالات متحده امریکا، همواره رویکردی سختگیرانه نسبت به مهاجرین و متقاضیان درخواست انواع ویزای آمریکا داشته است و این موضوع برای شهروندان آسیایی و خصوصا ایرانی‌ها سخت‌تر و پیچیده‌تر نیز به نظر می‌رسد. از طرفی عدم امکان دسترسی مستقیم به کنسولگری و سفارت این کشور در خاک ایران باعث شده پروسه دریافت وقت سفارت آمریکا و درخواست ویزای این کشور در کشورهای همسایه نظیر ترکیه، امارات و ارمنستان انجام شود که به همین دلیل خدماتی نظیر پیکاپ ویزا برای تسهیل امور اهمیت پیدا می‌کند.

هرساله صدها هزار نفر از سراسر دنیا برای انواع ویزای آمریکا، از جمله ویزای محبوب و کوتاه مدت توریستی آمریکا اقدام می‌کنند که از این میان، پس از ارائه مدارک و مصاحبه حضوری در سفارت، درخواست تعداد قابل توجهی از آنها با عدم موافقت آفیسر پرونده روبرو شده و به اصطلاح درخواست‌ ویزای آمریکا آنها ریجکت می‌شود. سازمان قوانین مهاجرت و ملیت کشور آمریکا (INA) تعیین کننده نوع ویزای آمریکا برای سفر متقاضی به این کشور بوده و اینکه چه شرایطی را میبایست پیش از دریافت هر یک از انواع ویزا دارا باشد. بنابر قوانین دولت آمریکا، در برخی موارد، متقاضی واجد شرایط برای دریافت ویزای آمریکا نبوده و به زعم سازمان INA، در لیست افراد غیرقابل قبول ویزا یا  visa ineligibilities قرار می‌گیرد.

در اینگونه مواقع که درخواست ویزای متقاضی بنابر دلایلی مورد موافقت سفارت آمریکا قرار نگرفته و رد می‌شود، به فرد متقاضی درخواست ویزای آمریکا به صورت شفاهی اطلاع داده می‌شود و در نوشتاری بنابر بخش قابل اعمال قانون آمریکا، دلایل ریجکتی اعلام می‌گردد. البته در این بین، متقاضی می‌تواند پس از آگاهی از دلایل رد درخواست ویزای آمریکا با استفاده از مشاوره تخصصی و پس از اصلاح موارد ذکر شده، نسبت به تجدیدنظر و درخواست مجدد ویزای آمریکا اقدام کند. در ادامه قصد داریم تا با استفاده از آخرین آمار و اطلاعات وبسایت رسمی سفارت آمریکا به توضیح موارد و جزئیات متداول و مشکل‌ساز رد درخواست ویزای آمریکا و یا به اصطلاح (Reject) بپردازیم، پس با ما همراه باشید:

رد درخواست ویزای آمریکا برحسب قصد غیرمجاز

همانطور که پیش‌تر به این موضوع اشاره کردیم هرساله افراد زیادی از سراسر دنیا برای تفریح، گشت و گذار و یا حتی آشنایی اولیه و عمومی با محیط آمریکا، برای متداول‌ترین نوع ویزای آمریکا که همان ویزای کوتاه مدت توریستی آمریکا (B2 tourist visa) است، به سفارت آمریکا درخواست می‌دهند. با اینکه پروسه درخواست ویزای توریستی آمریکا برای بسیاری از متقاضیان در اقصی نقاط دنیا، بسیار سرراست و نسبتا ساده است، آخرین چیزی که دولت آمریکا می‌خواهد اینست که افرادی که به قصد گردشگری پا به خاک آمریکا می‌گذارند، به قصد کار کردن، زندگی و یا اقامت طولانی مدت به این کشور نیامده باشند. ( که براساس قوانین و مقررات دولت آمریکا و نوع ویزای درخواستی، عملی کاملا غیرقانونی بوده و تبعات فراوانی دارد).

بدین خاطر، کشور آمریکا سعی دارد تا به هر طریق ممکن و از لحاظ قانونی از وقوع چنین مواردی جلوگیری نماید. از این رو، متقاضیان درخواست ویزای آمریکا میبایست توانایی اثبات این موضوع را داشته باشند که برحسب نوع ویزا درخواستی، تنها تا مدت زمان اعتبار ویزا در خاک کشور آمریکا باقی مانده و قصدی به غیر از موارد قانونی و قابل قبول نظیر (گشت و گذار و اقامت کوتاه مدت به عنوان توریست)،( تحصیل برای مدت زمان مشخص در صورت دریافت ویزای تحصیلی) و موارد این چنینی ندارند و به اصطلاح وضعیت nonimmigrant intent خود را به آفیسر پرونده درخواست ویزای آمریکا نشان دهند. برای رسیدن به این منظور، وزارت امور خارجه کشور آمریکا از متقاضی خواستار ارائه شواهد و مدارکی با شرایط زیر است:

  • دلیل سفر شما تنها برای تفریح ( و یا خدمات درمانی) و موارد مرتبط با نوع ویزا باشد
  • شما قصد دارید تا در آمریکا برای مدت مشخص و البته محدودی بمانید
  • شما برای بازدید از آمریکا و پوشش هزینه‌های سفر خود دارای بودجه کافی هستید. ( این موضوع بسیار مهم است، بخاطر اینکه چنانچه در خلال سفر پول شما رو به اتمام باشد، از نظر مسئولین سفارت، شما پتانسیل نقض قوانین ویزای آمریکا را داشته و برای جبران مشکل پیش آمده، اقدام به کار در خاک آمریکا می‌کنید.)
  • اینکه دارای روابط محکم اجتماعی و اقتصادی در کشور مبدا نظیر شغل معتبر، ادامه تحصیل و داشتن ارتباط تنگاتنگ خانوادگی هستید
  • اینکه از خانه، آپارتمان و یا دیگر گزینه‌های اقامتی در خارج از کشور آمریکا به عنوان پیوندهای اتصال برخوردار هستید که نشان دهنده این موضوع است که شما پس از اتمام اعتبار ویزای آمریکا خود به کشور مبدا باز خواهید گشت.

مطالب پیشنهادی: هزینه زندگی در آمریکا در سال ۲۰۱۹

بنابر موارد ذکر شده در بالا، شما نیازمند این هستید تا در کنار درخواست ویزای آمریکا، مدارک و شواهدی را دال بر اثبات داشتن این موارد ارائه دهید. برای مثال، شما میبایست در روز وقت سفارت و مصاحبه حضوری با آفیسر پرونده، کپی برنامه سفر ( که شامل رزرو هتل در آمریکا می‌شود)، بلیط هواپیما ( که شامل بلیط رفت و برگشت از آمریکا می‌شود)، اجاره‌نامه خانه و یا آپارتمان در صورت وجود، ریزحساب بانکی و هرگونه مدارک و شواهد اثبات کننده وضعیت مناسب و متعادل شما برای سفر به آمریکا است را به آفیسر پرونده ارائه دهید.

واضح است که عدم موفقیت در ارائه مدارک مکفی، معتبر و قابل استناد در این زمینه، منجر به رد درخواست ویزای آمریکا خواهد شد. ناگفته نماند که پاسخ‌های شما به سوالات آفیسر پرونده در هنگام مصاحبه حضوری در سفارت نیز بسیار حائز اهمیت است. برای مثال چنانچه بگویید” قصد ملاقات دیزنی لند را دارید و در صورت امکان تمایل به پیدا کردن کار پاره وقت در آنجا دارید” و یا اینکه ” برای رفتن به آمریکا و ازدواج با نامزد خود عجله دارید، در صورتی که نوع درخواست ویزای آمریکای شما توریستی است، بدون شک آفیسر به شما خواهد گفت که شما برای نوع ویزای نادرستی درخواست داده‌اید و درخواست شما رد خواهد شد.

رد درخواست ویزای آمریکا برحسب کلاهبرداری

به هنگام پروسه درخواست ویزای آمریکا، برخی از متقاضیان بنابر شرایط موجود، ترغیب می‌شوند تا برای بعضی موارد دروغ گفته و یا برخی حقایق را از نگاه آفیسر پرونده ویزای آمریکا بپوشانند. برای مثال، ممکن است دارای سابقه محکومیت در گذشته باشند و یا دارای عضو خانواده‌ای در آمریکا باشند. لازم به ذکر است که هرگونه عکس‌العملی برای پوشش حقایق و یا فریب آفیسر پرونده، تقلب محسوب شده و موجب رد درخواست ویزا می‌شود.

همچنین تقلب در ویزا یا به اصطلاح visa fraud ممکن است در آینده نیز در صورتی که دروغی در پرونده شما در خصوص درخواست ویزای آمریکا نمایان شود، مشکل‌ساز گردد. کارشناسان مجرب گروه شرکت‌های نیلگام با سالها تجربه در امر ارائه مشاوره، خدمات پیکاپ ویزا و وقت سفارت آمریکا و همچنین اطلاع از آخرین تغییرات قوانین دولتی و فدرالی کشور آمریکا، آماده پاسخگویی به سوالات متقاضیان درخواست ویزای آمریکا و ارائه خدمات تخصصی به ایشان می‌باشد. مشاوره رایگان و تعیین وقت سفارت آمریکا۰۲۱-۷۵۲۳۷

رد درخواست ویزای آمریکا برحسب سوابق کیفری

چنانچه متقاضی درخواست ویزای آمریکا دارای سابقه کیفری، خبرچینی، جاسوسی و یا هرگونه ارتباط با عوامل سیاسی و تروریستی باشد، بدون شک درخواست ویزای وی رد خواهد شد. البته بنابر قوانین مهاجرت آمریکا همه جرایم زمینه‌ساز رد درخواست ویزا نخواهد بود، اما متاسفانه در اغلب موارد وجود موارد جزئی در پرونده متقاضی نیز مشکل‌ساز بوده و موجب به هم ریختن برنامه سفر فرد به آمریکا و رد درخواست ویزا می‌گردد. از این رو پیشنهاد می‌شود در صورتی که هرگونه ابهامی در مورد سوابق خود در پرونده دارید و یا اینکه احساس می‌کنید که وجود مورد و یا موضعی ممکن است در هنگام مصاحبه با آفیسر پرونده مشکل‌ساز و شک برانگیز شود، پیش از هر اقدامی، حتما از مشاوره کارشناسان مجرب و معتبر مهاجرتی برای رفع آن بهره‌مند شوید.

مطالب پیشنهادی: چطور کلاهبرداران خدمات ویزا و مهاجرت را تشخیص دهیم؟

رد درخواست ویزای آمریکا برحسب تخلفات مهاجرتی در گذشته

یکی دیگر از موارد شایع رد درخواست ویزای آمریکا، سوابق ویزای قبلی شماست. این بدین معنی است که چنانچه در ویزای قبلی خود، بیش از حد مجاز در خاک آمریکا و یا کشورهای دیگر اقامت داشته‌اید و یا بدون داشتن مجوز مناسب زمانی را در آمریکا به سر برده‌اید، ممکن است به احتمال زیاد این دفعه برای متقاعد کردن آفیسر پرونده، مبنی بر تکرار نکردن این اشتباه و نقض قوانین ویزا، دچار مشکلات جدی شده و با رد درخواست ویزا مواجه شوید. در حقیقت بنابر قوانین مهاجرتی آمریکا، چنانچه فردی دارای سابقه اقامت غیرقانونی در خاک کشور آمریکا  برای ۱۸۰ روز و یا بیشتر باشد، به طور خودکار شامل منع ورود سه ساله می‌گردد. البته چنانچه زمان اقامت غیرقانونی فرد در خاک آمریکا برای بیش از یکسال یا بیشتر باشد، منع ورود فرد به آمریکا به ده سال نیز خواهد رسید.

رد درخواست ویزای آمریکا برحسب دیگر دلایل عدم پذیرش

قوانین مهاجرتی آمریکا از لیست بلند بالایی برای دلایل عدم پذیرش درخواست ویزا و واجد شرایط نبودن برای دریافت ویزای آمریکا برخوردار است، موارد بی‌شماری نظیر داشتن بیماری که برای بهداشت عمومی خطر آفرین است (نظیر سل) و یا فردی که قبلا از خاک آمریکا دیپورت شده است، مصرف‌کننده مواد و یا معتاد است، دارای جرایم فساد اخلاقی و یا محکومیت جنایی است و بسیاری از موارد این چنینی که موجبات رد درخواست ویزای آمریکا را فراهم می‌کند. واقعیت اینست که توضیح و پرداختن به تمامی دلایل عدم پذیرش درخواست ویزا در یک نوشتار، کاری است محال و در برخی اوقات نیز قانونی نانوشته کار دست متقاضی درخواست ویزا می‌دهد؛

مواردی که نیازمند تجربه و اطلاعات مکفی متقاضی درخواست کننده ویزای آمریکا است. برای مثال می‌توان به موضوع تاریخچه سفر و یا به اصطلاح Travel history متقاضی اشاره کرد که در نظر آفیسر پرونده، چنانچه فردی دارای پاسپورت سفید و استفاده نشده‌ای باشد و سابقه سفر به کشورهای اروپایی و معتبر و ویزای شینگن  را در پرونده خود نداشته باشد، ریسک اقامت غیرقانونی و طولانی مدت را در خاک آمریکا را به همراه داشته و به احتمال زیاد با درخواست ویزای وی موافقت نخواهد شد.

با توجه به اطلاعات و موارد ذکر شده در بالا، باید خاطر نشان کنیم که در حال حاضر موفقیت درخواست ویزای آمریکا خصوصا برای متقاضیان ایرانی با سختی‌های زیادی روبرو بوده و در گرو ارائه انواع مدارک مالی، هویتی، تحصیلی و غیره کامل و مکفی، آمادگی متقاضی برای ارائه اطلاعات شفاف وکوتاه و رعایت جزئیات ریز درشت دیگری است که نیازمند تلاش و قبول زحمت فراوان است. از این رو پیشنهاد کارشناسان مجرب هلدینگ نیلگام به عزیزان اینست که از طریق درگاه معتبر و مطمئنی، خود را برای گذراندن پروسه نسبتا زمان‌بر تعیین وقت سفارت آمریکا، آماده‌سازی مدارک و درخواست ویزای آمریکا به طور کامل آماده کرده و پیش از هر اقدامی در جهت موفقیت هر چه بیشتر خود، از خدمات مشاوره رایگان گروه شرکت‌های نیلگام بهره‌مندگردند.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *