تحصیلی

دانشگاه بدون نیاز به آیلتس برای تحصیل در کانادا

برای زندگی، کار و تحصیل در کشورهای دیگر اولین چیزی که به آن نیاز خواهید داشت توانایی برقراری ارتباط است. بنابراین بسیار مهم است که پیش از مهاجرت به یک کشور با هر هدفی ابتدا زبان رسمی آن کشور را در حد قابل قبول آموخته باشید. در کشوری مانند کانادا یادگیری زبان انگلیسی یا فرانسوی نه تنها یک نیاز ضروری است بلکه به عنوان یک الزام نیز در نظر گرفته می‌شود. بنابراین در صورتی که قصد کار یا تحصیل در کانادا را داشته باشید نیاز به اثبات مهارت خود در یکی از دو زبان رسمی این کشور خواهید داشت. با توجه به این که عدم مهارت کافی در زبان انگلیسی باعث نگرانی برخی متقاضیان جهت ادامه تحصیل در کانادا شده تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به معرفی دانشگاه های بدون نیاز به آیلتس در کانادا بپردازیم.

آیا امکان تحصیل در کانادا بدون آیلتس وجود دارد؟

تحصیل در دانشگاه‌های کانادا دارای الزاماتی است که از جمله آن‌ها می‌توان به نمرات آزمون‌های آیلتس، تافل، GRE و GMAT اشاره داشت. اگرچه شرکت در این آزمون‌ها و کسب حدنصابی از نمرات جزو شرایط کلی دانشگاه‌های کانادا برای پذیرش دانشجویان خارجی محسوب می‌شود اما در رابطه با دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی مختلف دارای تفاوت است. ضمن این که شرایط دانشجویان نیز با یکدیگر تفاوت داشته و رزومه تحصیلی آن‌ها در تغییر این شرایط اثرگذار خواهد بود.

اغلب دانشجویان برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا مجبور می‌شوند چندین بار در آزمون‌های زبان انگلیسی مانند آیلتس شرکت کنند. برای سهولت بیشتر دانشجویان خارجی، برخی از دانشگاه‌های کانادا اقدام به چشم‌پوشی از نمرات برخی آزمون‌ها کرده‌اند که یکی از آن‌ها آزمون آیلتس است. اما دلیل اصلی چنین اقدامی از سوی این دانشگاه‌ها چه چیزی بوده است؟

دانشگاه‌های کانادا به این نتیجه رسیده‌اند دانشجویانی که مدارک تحصیلی خود را از دانشگاه‌های شناخته‌شده اخذ کرده‌اند به طور معمول مهارت قابل قبولی را در بخش‌های مختلف زبان انگلیسی شامل خواندن، نوشتن و صحبت‌کردن دارند. به همین دلیل این دانشگاه‌ها امکان کنار گذاشتن شرط آزمون برای اثبات مهارت در زبان انگلیسی را بررسی نموده و تعدادی از آن‌ها این موضوع را عملی کردند. از این رو در شرایط فعلی دانشجویان بین‌المللی بدون احراز حداقل نمره ۶ در آزمون آیلتس نیز می‌توانند در دانشگاه‌های بدون نیاز به آیلتس در کانادا ادامه تحصیل دهند.

تحصیل در دانشگاه‌های بدون نیاز به آیلتس در کانادا مزایای زیادی را برای دانشجویان بین‌المللی به همراه دارد. با شرایط جدید دیگر نیازی به شرکت چندین و چندباره در آزمون‌های آیلتس نخواهید داشت. از مهم‌ترین مزایای این موضوع می‌توان به صرفه‌جویی قابل توجه در زمان و همچنین هزینه اشاره داشت.

روش های تحصیل در کانادا بدون نیاز به آیلتس

برای این که بتوانید بدون نیاز به آیلتس در کانادا تحصیل کنید امکان استفاده از روش‌های مختلفی را دارید که در زیر مهم‌ترین آن‌ها معرفی شده‌اند:

انتخاب دانشگاه های بدون نیاز به آیلتس

جستجو و انتخاب دانشگاه‌های کانادایی که شرط حداقل نمره آیلتس را جزو الزامات خود قرار نداده‌اند آسان‌ترین شیوه برای تحصیل در کانادا بدون نیاز به آیلتس محسوب می‌شود.

ارائه نامه مهارت انگلیسی

نامه مهارت انگلیسی English proficiency letter به نامه‌ای اطلاق می‌شود که از آن برای معافیت از آزمون آیلتس استفاده می‌شود. این نامه را باید از دانشگاه محل تحصیل خود دریافت نمایید.

ارائه گواهی نامه زبان انگلیسی

در صورتی که از یک موسسه زبان انگلیسی معتبر گواهی‌نامه زبان گرفته باشید ممکن است با ارائه آن نیازی به نمره آزمون آیلتس نداشته باشید.

شرکت در دوره‌های آنلاین زبان انگلیسی

گذراندن دوره‌های آنلاین زبان انگلیسی روشی بسیار آسان‌تر نسبت به آزمون آیلتس است. با شرکت در این دوره‌ها و تکمیل دوره می‌توانید از گواهی اخذشده در پایان دوره برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های کانادا استفاده کنید.

ارائه نمره سایر آزمون‌ها

یکی دیگر از روش‌ها شرکت در آزمون‌های معتبر دیگری مانند تافل و ارائه نمره این آزمون به دانشگاه‌های کانادا است.

برنامه‌های آموزش از راه دور کانادا

یکی دیگر از راه‌های تحصیل در دانشگاه‌های کانادا بدون نیاز به آیلتس ثبت‌نام در دانشگاه‌هایی است که سیستم آموزش از راه دور دارند. آموزش آنلاین و از راه دور که توسط برخی دانشگاه‌ها ارائه می‌شود تحصیل در کانادا را ساده‌تر کرده و نیازی به ارائه مدرک آیلتس ندارد.

بهترین دانشگاه های بدون نیاز به آیلتس در کانادا

با توجه به این که آسان‌ترین و در دسترس‌ترین شیوه برای تحصیل در کانادا بدون نیاز به آیلتس گرفتن پذیرش از دانشگاه های بدون نیاز به آیلتس است می‌توانید با شناسایی این دانشگاه‌ها درخواست خود را برای گرفتن پذیرش ارسال نمایید. در ادامه تعدادی از بهترین دانشگاه های بدون نیاز به آیلتس در کانادا معرفی خواهند شد.

دانشگاه ساسکاچوان

دانشگاه ساسکاچوان به دلیل برنامه‌های تحقیقاتی که دارد مورد توجه قرار گرفته است. ورود به این دانشگاه رقابتی بوده و بدیهی است که نحوه سنجش زبان انگلیسی در این دانشگاه بسیار دقیق خواهد بود. با توجه به این که دانشگاه ساسکاچوان راغب به جذب دانشجویان بین‌المللی است در صورتی که شخص متقاضی تحصیل در این دانشگاه واجد شرایط کلی باشد گرفتن پذیرش دانشگاه برای او با سهولت بیشتری انجام خواهد شد. در صورتی که در هیچ‌یک از آزمون‌های آیلتس و تافل شرکت نکرده باشید می‌توانید گواهی‌نامه‌های معتبر دیگری را ارائه کنید. راه دیگری که دارید شرکت در دوره‌های زبان انگلیسی خود دانشگاه است که به صورت فشرده برگزار می‌شود.

دانشگاه Brock

با وجود این که ارائه آیلتس به دانشگاه براک در گرفتن پذیرش تاثیرگذار است اما اجباری برای آن وجود ندارد. این دانشگاه مدارک دیگری از جمله آزمون تافل را نیز می‌پذیرد. ضمن این که اگر در سه سال گذشته در یک موسسه آموزشی به زبان انگلیسی تحصیل کرده باشید می‌توانید از نمرات آن به عنوان جایگزین آیلتس استفاده کنید. علاوه بر این ارائه مدرک IELP که دوره زبان انگلیسی فشرده خود دانشگاه براک است نیز مورد قبول خواهد بود.

دانشگاه Winnipeg

وجود مدرک آیلتس برای گرفتن پذیرش از دانشگاه وینیپگ کانادا الزامی نیست اما اثبات تسلط بر زبان انگلیسی ضرورت دارد. شخص متقاضی تحصیل در این دانشگاه می‌تواند در دوره ELP دانشگاه وینیپگ شرکت کرده و با پایان رساندن این دوره از مدرک آن به عنوان جایگزین آیلتس استفاده کند. در رابطه با این دانشگاه دقت داشته باشید هر گونه مدرک زبان انگلیسی که بیش از دو سال از اخذ آن گذشته باشد مورد قبول قرار نخواهد گرفت. همچنین در صورتی که شخص ۱۰ سال در کانادا زندگی کرده یا ۳ سال در کانادا تحصیل کرده باشد نیازی به آیلتس نخواهد داشت.

دانشگاه Memorial

دانشگاه Memorial یکی از دانشگاه‌های مطرح کشور کانادا است که به ویژه در زمینه‌های مهندسی، تجارت و پزشکی شهرت دارد. دانشجویان بین‌المللی این امکان را دارند تا به جای آیلتس مدارک مربوط به آزمون‌هایی نظیر CanTEST و TOEFL را ارائه نمایند. ضمن این که متقاضیان تحصیل در دانشگاه مموریال این امکان را دارند تا به منظور گذراندن آزمون آیلتس در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی آنلاین این دانشگاه شرکت نمایند.

دانشگاه کارلتون

دانشگاه کارلتون یک موسسه آموزشی پویا و تحقیقاتی است که سطح بالایی از آموزش را ارائه داده و دانشجویان را برای ورود به بازار کار آماده می‌کند. در حال حاضر بیش از ۳۱هزار دانشجو از کانادا و ۱۵۰ کشور دیگر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. امکانات آموزشی باکیفیت در کنار خدماتی که به دانشجویان ارائه می‌شود باعث شده تا کارلتون به یکی از دانشگاه‌های مطرح کشور کانادا تبدیل شود. از طرف دیگر عدم الزام به ارائه مدرک آیلتس برای گرفتن پذیرش از کارلتون باعث شده تا دانشجویان بین‌المللی رغبت بیشتری برای تحصیل در این دانشگاه پیدا کنند.

دانشگاه رجینا

دانشگاه رجینا در سطح ملی و بین‌المللی به واسطه برتری علمی و پژوهشی شناخته شده است. دانشگاه رجینا با برخورداری از ۱۰ دانشکده مختلف برنامه‌های آموزشی خود را در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌کند. در صورتی که قصد داشته باشید در یک دانشگاه کانادایی بدون نیاز به آیلتس تحصیل کنید و در عین حال کیفیت بالای آموزشی را تجربه کنید دانشگاه رجینا یک گزینه بسیار خوب خواهد بود.

دانشگاه کنکوردیا

دانشگاه کنکوردیا با ۴۸هزار دانشجو و برخورداری از چهار دانشکده مختلف یکی از دانشگاه‌های برتر کشور کانادا به حساب می‌آید. در این دانشگاه از اساتید برجسته‌ای استفاده می‌شود و نحوه آموزش همراه با تجربه عملی است. ضمن این که فرصت‌های تحقیقاتی نیز در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. علاوه بر این به منظور سهولت در جذب دانشجویان بین‌المللی ارائه آیلتس برای تحصیل در این دانشگاه ضروری نیست.

کالج Cambrian

کالج Cambrian فقط یک کالج ساده نیست بلکه کالجی با تمرکز گسترده روی تحقیقات و اشتغال بعد از دوران مدرسه است. این کالج سابقه خوبی در پذیرش دانشجویان بین‌المللی دارد و به طور مستمر با سایر موسسات آموزشی کانادا در ارتباط است. کالج Cambrian ارائه مدارک آیلتس یا تافل را اجباری ندانسته و تنها در هنگام ورود یک دانشجوی بین‌المللی به کالج مهارت او را در زبان انگلیسی مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

آیا بدون ارائه آیلتس می‌توان ویزای کانادا گرفت؟

به طور کلی در صورتی که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود در کانادا شده باشید می‌توانید درخواست خود را برای ویزای تحصیلی کانادا ارائه نمایید. اگرچه به منظور اخذ ویزای تحصیلی کانادا معمولا نیازی به ارائه مدارک اثبات‌کننده مهارت در زبان به سفارت کانادا نیست اما  گرفتن ویزای تحصیلی کانادا در کشورمان شرایط متفاوتی دارد. متقاضیان ایرانی تحصیل در کانادا باید مدارک مربوط به مهارت در زبان انگلیسی را همراه با مدارک تحصیلی خود به سفارت کانادا ارائه کنند.

البته ممکن است با ارائه نامه دانشگاه مبنی بر معافیت از ارائه آیلتس به سفارت کانادا موفق به اخذ ویزای تحصیلی این کشور شوید اما بهتر است که مدارک مربوط به آزمون زبان را حتی با نمره کمتر از استاندارد ارائه نمایید تا مشکلی در روند اخذ ویزای شما پیش نیاید.

آیا ارائه آیلتس تاثیری در بورسیه تحصیلی کانادا دارد؟

اگرچه به واسطه وجود دانشگاه ‌‎های بدون نیاز به آیلتس در کانادا این امکان را دارید تا بدون ارائه آیلتس در این کشور ادامه تحصیل دهید اما داشتن مدرک آیلتس مزایایی نیز دارد. یکی از مهم‌ترین مزایایی که در ارتباط با ارائه آیلتس وجود دارد امکان اخذ بورسیه تحصیلی است. در حال حاضر برای گرفتن بورسیه تحصیلی کانادا لازم است که مدارک اثبات‌کننده مهارت در زبان از جمله آیلتس یا تافل را ارائه نمایید. بنابراین می‌توان گفت که بدون داشتن آیلتس و یا هر مدرک دیگری که اثبات‌کننده مهارت شما در زبان باشد تقریبا شانسی برای گرفتن بورسیه تحصیلی کانادا نخواهید داشت.

تحصیل در دانشگاه های بدون نیاز به آیلتس در کانادا یک امکان ویژه برای کسانی است که مدارک سطح بالای زبان را نداشته و قصد دارند بعد از گرفتن پذیرش تحصیلی و ورود به کشور کانادا زبان انگلیسی خود را به سطح مطلوب برسانند. با این وجود تسلط به زبان انگلیسی و اخذ حداقل نمره آزمون آیلتس کمک خواهد کرد تا فرصت تحصیل در دانشگاه‌های بیشتر و سطح بالاتری را به دست بیاورید. بنابراین توصیه می‌کنیم در صورتی که تصمیم خود را برای ادامه تحصیل در کانادا گرفته‌اید از همین حالا برای تقویت زبان انگلیسی خود اقدام نمایید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *