تور, مهاجرت

وسایل مورد نیاز سفر به آمریکا | راهنمای سفر به آمریکا

وسایل مورد نیاز برای سفر به آمریکا شامل چه مواردی می‌شود؟ در سفر به آمریکا چه وسایلی را نباید همراه داشته باشیم؟ بهتر است لیستی از لوازم مورد نیاز برای سفر را آماده کنید تا در هنگام بستن چمدان خود لوازم ضروری را فراموش نکنید. با توجه به محدودیت‌های زیادی که آمریکا برای مسافران ایرانی و پاسپورت ایرانی دارد، بهتر است تمامی وسایل سفر را آگاهانه انتخاب کنید تا دچار کمترین دردسر شوید.

وسایل مورد نیاز برای سفر به آمریکا

در هنگام بستن ساک و چمدان سفر باید تا حد ممکن از برداشتن لوازم غیرضروری که چندان کاربردی نداشته و یا در کشور مقصد قادر به تهیه آن هستید خودداری نمایید. اما لوازم ضروری شامل چه مواردی می‌شود؟ در ادامه مهم ترین وسایل مورد نیاز برای سفر به آمریکا ذکر خواهند شد.

اسناد و مدارک

اولین چیزی که باید در رابطه با برنامه سفر به آمریکا به آن فکر کنید آماده‌سازی مدارک و اسناد مورد نیاز برای سفر است. شاید بدیهی به نظر برسد اما حتما چک کنید که پاسپورت شما اعتبار کافی که حداقل ۶ ماه است را داشته باشد. اقدامات مربوط به اخذ ویزای آمریکا را به صورت برنامه‌ریزی شده و طبق برنامه زمانی مشخص انجام دهید تا بتوانید ویزای خود را به موقع دریافت کنید. علاوه بر پاسپورت بهتر است مدارک دیگری نظیر مدارک مربوط به واکسیناسیون، ترجمه گواهینامه رانندگی و ترجمه شناسنامه را همراه خودتان داشته باشید.

اگر برای تحصیل به آمریکا می‌روید مدارکی از جمله ترجمه مدارک تحصیلی، ترجمه ریزنمرات، نامه‌های دانشگاه و… را همراه خود داشته باشید.

دقت کنید که بلیط هواپیما را نیز از قبل در کیف مدارک خود بگذارید تا آن را فراموش نکنید. توصیه می‌کنیم از مدارک هویتی خود یک نسخه کپی را داشته باشید تا در صورت بروز مشکلاتی نظیر گم شدن مدارک بتوانید از آن‌ها جهت احراز هویت خود استفاده کنید.

لوازم الکترونیکی

لوازم الکترونیکی مختلف از جمله لپ تاپ، گوشی موبایل، شارژر، هندزفری، پاور بانک، تبلت، آی‌پد، دوربین عکاسی و… جزو اقلامی هستند که در هر جای دنیا مورد نیاز شما خواهند بود. البته به این نکته نیز توجه کنید که هر چه لوازم الکترونیکی که همراه دارید بیشتر باشد احتمال دزدی از شما بالاتر خواهد رفت. پس اگر برای مدت محدود قصد سفر به آمریکا را دارید تا حد ممکن لوازم الکترونیکی کمتری را همراه خود ببرید. هم‌چنین با توجه به اینکه سیم کارت شما در کشور آمریکا به دردتان نخواهد خورد بهتر است آن را از گوشی خود خارج کنید. شما می‌توانید انواع سیم کارت را در کشور آمریکا با شرایط و قیمت‌های مختلف خریداری نمایید.

لباس و اکسسوری

لباس جزو لوازم ضروری برای سفر به هر نقطه‌ای از دنیا محسوب می‌شود. با توجه به پهناور بودن کشور آمریکا و تفاوت‌های آب و هوایی محسوس بین نقاط مختلف این کشور بهتر است قبل از سفر اطلاعات کاملی را در مورد شرایط آب و هوایی ایالت و شهری که قصد سفر به آن را دارید به دست آورده باشید. به عنوان مثال در صورت سفر به New Orleans باید به این نکته توجه کنید که این شهر جزو پربارش‌ترین شهرهای کشور آمریکا بوده و در صورت سفر به این شهر بهتر است لباس بارانی و چتر همراه خود داشته باشید. البته علاوه بر شرایط آب و هوایی باید به فصل سفر خود نیز توجه داشته باشید. به طور کلی لباس‌هایی نظیر شلوار، تی شرت، کفش، جوراب، ژاکت و لباس‌های راحتی را همراه خود داشته باشید.

بهتر است از هر کدام از لباس‌های ضروری چند دست همراه خود ببرید. مثلا در مورد کفش بهتر است چند نوع کفش مختلف مانند کفش راحتی، کفش رسمی و صندل را در لیست وسایل خود بگنجانید. همچنین بر اساس هدف شما از سفر و همچنین مکانی که قصد سفر به آنجا را دارید می‌توانید لباس‌های دیگری را نیز همراه داشته باشید. به عنوان مثال اگر برای تفریح به سواحل آمریکا سفر کرده‌اید همراه داشتن مایو و لباس شنا ضروری است. همچنین اگر برای یک موقعیت کاری به آمریکا می‌روید بهتر است یک دست کت و شلوار همراه خود داشته باشید.

اگر قصد سفر تحصیلی به آمریکا را دارید دقت داشته باشید که لباس‌هایی متناسب با محیط دانشگاه را انتخاب کنید. مثلا پوشیدن دامن‌های کوتاه یا شلوارهای پاره در دانشگاه مناسب نیست و به لباس‌های رسمی‌تری نیاز خواهید داشت.

توصیه می‌کنیم قبل از سفر به شهر مورد نظر در مورد فرهنگ و نوع پوشش مردم در آن شهر تحقیق کنید. زیرا ممکن است لباس‌های مد نظر شما با آداب و رسوم آن شهر متناسب نباشد و مجبور شوید هزینه زیادی برای خریدن لباس کنید. علاوه بر لباس می‌توانید تعدادی اکسسوری را نیز در چمدان خود داشته باشید. از جمله این موارد باید به عینک آفتابی، کلاه، کمربند، کیف پول و… اشاره داشت. دقت داشته باشید که با توجه به بالا بودن قیمت انواع اکسسوری در آمریکا بهتر است که این موارد را با خود همراه داشته باشید.

پول

یکی از مواردی که به هیچ عنوان نباید آن را فراموش کنید همراه داشتن مقداری پول نقد است. بر اساس هدف خود از سفر، مدت اقامت و هزینه‌های سفر به آمریکا می‌توانید پول نقد مورد نیاز خود را همراه خود ببرید. البته در رابطه با خارج کردن ارز از کشور محدودیت‌هایی نیز وجود دارد که بهتر است قبل از سفر آن را بررسی کنید. در حال حاضر حداکثر میزان مجاز ارز خروجی از کشورمان ۵هزار یورو بوده و حداکثر پول نقدی که می‌توانید آن را بدون اعلام کردن وارد کشور آمریکا کنید ۱۰هزار دلار تعیین شده است.

دارو

در رابطه با وارد کردن دارو به کشور آمریکا محدودیت‌هایی وجود دارد اما به طور معمول مشکلی برای همراه داشتن دارو برای مصرف شخصی نخواهید داشت. البته دقت کنید که باید نسخه پزشک را برای داروی مصرفی همراه خود داشته باشید و داروی شما در باکس اصلی خود باشد. نکته مهم این است که داروی شما بیش از مصرف شخصی نباشد و بر اساس یک قاعده کلی توصیه می‌کنیم که میزان دارو حداکثر برای ۹۰ روز باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ورود دارو به آمریکا به سایت غذا و داروی آمریکا مراجعه نمایید.

سایر لوازم

برخی لوازم بهداشتی مانند مسواک، خمیردندان، عطر، شامپو، کرم و… را نیز می‌توانید همراه خود داشته باشید. همچنین همراه داشتن شانه، ساعت و عینک طبی نیز نباید فراموشتان شود. اگر زبان انگلیسی شما خوب نیست خرید و همراه داشتن یک دیکشنری دو زبانه می‌تواند برایتان مفید باشد.

در هنگام بستن چمدان خود برای سفر به آمریکا باید دقت داشته باشید که حجم بار مجاز پرواز شما به چه میزان است. در صورت همراه داشتن بار بیش از حد مجاز در فرودگاه دچار مشکل خواهید شد. بنابراین سعی کنید تا حد ممکن سبک‌تر سفر کرده و تنها لوازم ضروری را همراه خود ببرید.

وسایلی که نباید آن‌ها را به آمریکا ببریم

تا اینجا لیستی از وسایل مورد نیاز برای سفر به آمریکا ارائه کردیم. اما یک سری اقلام نیز وجود دارند که در هنگام ورود به آمریکا نباید آن‌ها را همراه داشته باشید زیرا همراه داشتن این لوازم بر اساس قانون آمریکا ممنوع است. در ادامه برخی از مهم‌ترین اقلام ممنوعه را در سفر به آمریکا بررسی خواهیم کرد.

محصولات کشاورزی و دامی

ورود بسیاری از محصولات کشاورزی به کشور آمریکا ممنوع است زیرا این نوع محصولات ممکن است حاوی آفات گیاهی و بیماری‌های مربوط به حیوانات باشند. موارد ممنوع شامل گیاهان، دانه گیاه، میوه و سبزیجات، گوشت، خاک و محصولات فرآوری شده از مواد گیاهی و حیوانی می‌شود. دقت داشته باشید که در صورت همراه داشتن چنین مواردی و عدم اعلام آن در صورتی که ماموران بتوانند آن‌ها را کشف کنند دچار دردسر خواهید شد و ممکن است با جرایم سنگین مواجه شوید.

الکل و مواد مخدر

ورود الکل به آمریکا بر اساس شرایط مختلف از جمله شرایط سنی افراد با محدودیت‌هایی همراه است. ورود مواد مخدر به آمریکا نیز ممنوع بوده و در صورت انجام چنین کاری، شخص با مجازات‌های مدنی گوناگون از جمله زندان مواجه خواهد شد.

اسلحه

وارد کردن سلاح و مهمات به خاک آمریکا ممنوع بوده و در صورت کشف چنین مواردی مجازات‌های مختلفی شامل حال شخص خواهد شد.

سایر موارد ممنوع

از سایر موارد ممنوع برای ورود به آمریکا می‌توان به حیوانات خانگی، پوست و خز حیوانات، طلا و جواهرات، آثار هنری و… اشاره داشت. برای اطلاع از جزئیات بیشتر می‌توانید به سایت اداره گمرک و نیروی مرزی آمریکا مراجعه نمایید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *