ویزا

صدور ویزای الکترونیک استرالیا

استرالیا با طبیعت بی نظیر و فرهنگ منحصربه‌فردی که دارد به یکی از قطب‌های توریستی جهان تبدیل شده است. سالانه میلیون‌ها گردشگر برای بازدید از جاذبه‌های شهری، طبیعی و تاریخی این کشور و تفریح و خوشگذرانی به این کشور سفر می‌کنند. از طرف دیگر استرالیا یکی از مهم‌ترین کشورهای مهاجرپذیر دنیا شناخته می‌شود. همین موارد باعث شده تا مسئولان این کشور سیستم سازمان یافته‌ای را برای صدور ویزا ایجاد کنند. یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت استرالیا در این زمینه مربوط به صدور ویزای الکترونیک استرالیا بوده است.

ویزای الکترونیک چیست؟

اگر قبلا برای سفر به یک کشور خارجی ویزای آن کشور را گرفته باشید می‌دانید که فرآیند اخذ ویزا چه پیچیدگی‌هایی دارد. آماده‌سازی انواع مدارک و انجام امور اداری مربوط به اخذ ویزا زمان‌بر بوده و شامل هزینه‌ای مختلفی می‌شود. دردسرهای این پروسه به ویژه در زمان مراجعه حضوری به سفارت یا کنسولگری کشور مربوطه برای پیگیری امور بیشتر به چشم خواهد آمد. برای حل این مشکلات و ساده‌تر شدن فرآیند اخذ ویزا، کشورهای مختلف اقدام به صدور ویزای الکترونیک کرده‌اند که استرالیا نیز یکی از همین کشورها بوده است.

در این سیستم تمامی کارهای مربوط به درخواست ویزا به صورت آنلاین انجام شده و پرداخت هزینه نیز به صورت آنلاین خواهد بود. بعد از بررسی مدارک شخص متقاضی طی یک نامه نتیجه درخواست به وی اعلام خواهد شد. در صورت تایید شدن درخواست، ویزای شخص متقاضی به صورت الکترونیک صادر خواهد شد. در ادامه انواع شیوه‌های صدور ویزای الکترونیک استرالیا بررسی خواهد شد.

شرایط ویزای الکترونیک استرالیا ETA

ویزای ETA به عنوان یک مجوز الکترونیکی سفر Electronic Travel Authorization شناخته می‌شود و در سالیان اخیر توسط اداره مهاجرت استرالیا ارائه شده است. دولت استرالیا به شهروندان برخی کشورها این اجازه را داده تا به صورت آنلاین برای درخواست ویزای الکترونیک استرالیا ETA اقدام نمایند. اما شرایط این ویزا چیست و چه مزایایی را دارد؟ درخواست آنلاین ویزای ETA بسیار سریع و آسان بوده و در مدت کوتاهی صادر می‌شود. ETA به صورت الکترونیکی به پاسپورت شما لینک خواهد شد و در واقع جایگزینی برای برچسب ویزا محسوب می‌شود.

مدت اعتبار ویزای الکترونیک استرالیا یک سال بوده و در طول این یک سال می‌توانید چندین بار به این کشور سفر کنید. در هر بار سفر به استرالیا در طول این یک سال حداکثر مدت اقامت ۳ ماه خواهد بود. بنابراین ویزای الکترونیک استرالیا بیشتر مناسب اهداف توریستی و تجاری کوتاه مدت است. دقت داشته باشید در صورتی که مدت اعتبار پاسپورت شما از مدت اعتبار ETA کمتر باشد باید نسبت به گرفتن پاسپورت جدید اقدام کنید در غیر این صورت با اتمام اعتبار پاسپورت نمی‌توانید در استرالیا بمانید. دقت داشته باشید که با این ویزا حق کار کردن در استرالیا را نخواهید داشت. با داشتن ETA می‌توانید تحت عناوین زیر به استرالیا سفر کنید:

  • برای گردش و تفریح
  • برای دیدار با اقوام و آشنایان
  • برای انجام امور تجاری

هزینه درخواست برای ویزای الکترونیک استرالیا تنها ۲۰ دلار استرالیا است. الزامات مورد نیاز برای درخواست ETA داشتن پاسپورت معتبر و کارت اعتباری است. البته دقت داشته باشید که برای این که واجد شرایط اخذ ویزای الکترونیک استرالیا باشید باید حتما پاسپورت یکی از کشورهای تعیین شده را داشته باشید. در حال حاضر شهروندان کشورهایی مانند کانادا، آلمان، آمریکا، انگلیس، پرتغال، فرانسه، ژاپن و برخی کشورهای دیگر امکان گرفتن ETA را دارند.

برای دیدن لیست کامل کشورهای واجد شرایط اخذ ETA می‌توانید به سایت اداره مهاجرت استرالیا مراجعه کنید. متاسفانه در حال حاضر کشور ایران جزو کشورهای مجاز برای گرفتن ویزای الکترونیک استرالیا قرار ندارد. بنابراین برای گرفتن ویزای استرالیا باید برای انواع دیگر ویزا درخواست نمایید. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در صورت داشتن پاسپورت کشورهای واجد شرایط ETA این امکان را خواهید داشت تا ویزای الکترونیک استرالیا را نیز بگیرید. به عنوان مثال در صورتی که اقامت یونان را از طریق خرید ملک در این کشور گرفته باشید امکان دسترسی به ETA استرالیا را نیز خواهید داشت.

مراحل اخذ ویزای الکترونیک استرالیا ETA

۱- قبل از این که درخواست خود را برای ویزای الکترونیک استرالیا ارائه کنید باید پاسپورت خود را چک کنید. پاسپورت باید متعلق به یکی از کشورهای تعیین شده توسط دولت استرالیا بوده و دارای اعتبار باشد.

۲- در گام بعدی باید مدارک مورد نیاز را آماده کرده و درخواست خود را به صورت آنلاین ارسال نمایید. در فرم درخواست باید اطلاعات شخصی و اطلاعات پاسپورت هر یک از مسافران وارد گردد. دقت کنید که فرم درخواست را با دقت تکمیل کنید زیرا هر گونه اشتباه باعث طولانی شدن فرآیند رسیدگی به درخواست شما خواهد شد.

۳- بعد از ارسال درخواست باید منتظر بررسی و اعلام نتیجه بمانید. در صورتی که درخواست شما مورد تایید قرار بگیرد نامه‌ای را دریافت خواهید کرد که در آن اطلاعاتی نظیر شماره ویزا، تاریخ شروع ویزا و شرایط ویزا ذکر شده است. اما در صورتی که درخواست شما رد شود علت رد شدن آن در نامه توضیح داده خواهد شد.

۴- ویزای ETA با سرعت بالایی پردازش شده و بعد از تایید به صورت الکترونیکی به پاسپورت متقاضی لینک خواهد شد. این ویزا در هنگام ورود شخص به کشور استرالیا و در هنگام بررسی افسر مهاجرت به صورت خودکار تایید خواهد شد.

شرایط ویزای الکترونیک eVisitor

ویزای زیرکلاس ۶۵۱ استرالیا که تحت عنوان eVisitor شناخته می‌شود از دیگر انواع ویزای توریستی استرالیا است. مدت اعتبار این ویزا نیز مانند ویزای ETA یک ساله بوده و امکان چندین سفر به استرالیا در طول این یک سال وجود دارد. اما حداکثر مدت اقامت در استرالیا در هر بار سفر ۳ ماه خواهد بود.

در مورد این ویزا نیز هیچ برچسبی روی پاسپورت زده نخواهد شد و ویزای توریستی شما به صورت الکترونیکی به پاسپورت لینک خواهد شد. لازم به ذکر است که برای اخذ این ویزا نیز باید حتما پاسپورت کشورهای اتحادیه اروپا را داشته باشید. از جمله این کشورها می‌توان به آلمان، یونان، فرانسه، لهستان، پرتغال، سوئیس، سوئد، هلند، دانمارک و اتریش اشاره کرد. برای ارائه درخواست این نوع ویزا نیز باید درخواست خود را به صورت آنلاین ارسال کرده و منتظر بررسی درخواست خود باشید. همچنین در صورتی که نیاز به انجام انگشت‌نگاری باشد باید آن را انجام دهید. با این تفاسیر تنها در صورتی امکان گرفتن این نوع ویزا را خواهید داشت که پاسپورت یک کشور عضو اتحادیه اروپا مانند یونان را داشته باشید.

شرایط ویزای توریستی زیرکلاس ۶۰۰

بهترین گزینه‌ای که در حال حاضر برای شهروندان ایرانی جهت سفر به استرالیا وجود دارد ویزای توریستی استرالیا در زیرکلاس ۶۰۰ است. با گرفتن این ویزا می‌توانید برای گردش و تفریح و دیدار اقوام و آشنایان به کشور استرالیا سفر کنید. البته دقت داشته باشید که برای اهداف کاری و پزشکی نمی‌توانید از این ویزا استفاده کنید. حداکثر مدت اقامت با این ویزا یک سال بوده و فرآیند اخذ آن به طور معمول سه الی چهار هفته طول خواهد کشید. هزینه اخذ ویزای توریستی کشور استرالیا ۱۴۵ دلار استرالیا تعیین شده است.

البته در صورتی که درخواست ویزا را از داخل کشور استرالیا ارائه کرده باشید این هزینه بیشتر خواهد شد. خوشبختانه ارائه درخواست برای این نوع ویزا نیز به صورت آنلاین امکان‌پذیر بوده و باید بعد از تکمیل مدارک مورد نیاز اقدام به پر کردن فرم و ارسال درخواست نمایید. دقت داشته باشید که برای ارسال درخواست ویزای توریستی استرالیا در زیرکلاس ۶۰۰ باید حتما یک ImmiAccount را در سایت اداره مهاجرت استرالیا ایجاد کرده باشید. بعد از پرداخت هزینه درخواست و ارسال آن باید منتظر بررسی درخواست خود بمانید.

در این مدت اگر نیاز به معاینات پزشکی و انگشت‌نگاری باشد این موضوع به شما اطلاع داده خواهد شد تا نسبت به انجام آن‌ها اقدام کنید. نتیجه بررسی درخواست طی یک نامه به شما ایمیل خواهد شد. با توجه به تنوع ویزاهای توریستی استرالیا بهتر است قبل از اقدام برای دریافت ویزا از شرایط انواع زیرکلاس‌های ویزا اطلاع پیدا کنید. ضمن این که با توجه به برخی تفاوت‌ها در فرآیند درخواست و اخذ انواع ویزای این کشور از جمله ویزای الکترونیک استرالیا توصیه می‌شود از مشاوره موسسات معتبر در این حوزه نیز استفاده کنید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *