تور, مهاجرت

مناطق مختلف استرالیا را بهتر بشناسیم

استرالیا کوچک‌ترین قاره کره خاکی و در عین حال یکی از بزرگ‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌آید که در نیمکره جنوبی و در میان اقیانوس‌های آرام و هند جای گرفته است. پایتخت رسمی آن کانبرا است که در جنوب شرقی این کشور واقع شده و مابین دو مرکز اقتصادی و فرهنگی مهم یعنی ملبورن و سیدنی قرار گرفته است. استرالیا که قدیمی‌ترین قاره نامیده می‌شود، القابی چون انتهای جهان the last of lands و آخرین مرز the last frontier را نیز به خود اختصاص داده است.

دولت این کشور فدرال است. نیوساوث ولز، ویکتوریا، کوئینزلند، جنوب استرالیا، استرالیای غربی و تاسمانی ایالت های مجزا در دولت ملی این کشور به شمار می‌آیند. هر کدام از ایالت‌های کشور استرالیا، قانون اساسی خاص خودش را دارد. همچنین دو منطقه داخلی دیگر به نام‌های مرز شمالی Northern Territory در سال ۱۹۷۸ میلادی و Australian Capital Territory که شامل کانبراست در سال ۱۹۸۸ میلادی به صورت دولت‌های خودمختار در آمدند.

مطلب پیشنهادی: راهنمای اخذ ویزای توریستی استرالیا شامل انواع، مدارک، شرایط و هزینه ۲۰۱۹

مقامات فدرال بر مرزهای خارجی جزایر نورفالک Norfolk، جزایر کوکوس Cocos یا کیلینگ Keeling، جزیره کریسمس Christmas، جزایر کارتیر و اشمور   Ashmore and Cartierحکومت می‌کنند و جزایر دریای مرجانی Coral Sea، جزیره هرالد و جزایر مک‌دونالد  مدعی مرز Australian Antarctic هستند. یکی دیگر از مرزهایی که درسال ۱۹۷۵ میلادی استقلال خود را بدست آورد Papau New Guinea بود که اخیرا از مرزهای خارجی استرالیا به شمار می‌آید.

 معرفی مناطق مختلف استرالیا

در سال‌های اخیر تعامل بیشتری میان دولت فدرال و ایالتی استرالیا در ارتباط با مهاجرت و برای برنامه‌های ویزاهای skilled یا ویزای افرادی با مهارت‌های ویژه به وجود آمده است. در ادامه به بررسی مناطق مختلف استرالیا می‌پردازیم و برای این کار از پایتخت ملی آن یعنی کانبرا شروع می‌کنیم.

راز استرالیا در Australian Capital Territory

کوچک‌ترین ایالت و مرکز ACT کانبراست. بسیاری از مردم بر این باروند که کانبرا “راز استرالیا” به شمار می‌آید. اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید، کانبرا بهترین نقطه برای شروع است. فرصت‌های فوق‌العاده شغلی، خدمات بهداشتی و آموزشی برجسته، کیفیت بالای زندگی و زندگی در محیطی دوستانه از خصوصیات این شهر و مردم آن به شمار می‌آید. در کانبرا ترافیک دیده نمی‌شود. تنوع مردم فراوان است و شهر امنی نیز است که مردمان خوش برخورد و خوش استقبالی نیز دارد.

دولت ACT خدمات اقامتی خوبی را برای مهاجران تازه‌وارد به کانبرا فراهم می‌آورد. این خدمات شامل استقبال در هنگام رسیدن به شهر و تور دو ساعته در کانبرا و کمک برای یافتن بهترین اقامت و حمایت‌های شغلی است.

نیوساوث ولز New South Wales یا NSW

نیوساوث ولز در ساحل شرقی استرالیا و بین کوئینزلند و ویکتوریا واقع شده است. سیدنی دروازه ابتدایی ورود به استرالیاست. سیدنی مرکز ایالت و بزرگ ترین شهر استرالیا به شمار نیز به شمار می‌آید. از آسیا، اروپا، شمال آفریقا و اقیانوسیه نیز با پرواز به راحتی قابل دسترسی است.

سیدنی – شهر بندری

سیدنی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شهرهای استرالیا به شمار می‌آید و یکی از دیدنی‌ترین شهرهای جهان است. بندر زیبا، سواحل خیره‌کننده و آفتابی آن و هوای میدیترانه‌ای اش در کنار موزه‌ها و گالری‌های فراوان، روح شب، سبک زندگی آرام و میراث معماری غنی آن، این شهر را برجسته ساخته است.

مرز شمالی Northern Territory- Darwin یا NT

مرز شمالی استرالیا به آب‌های استوایی دریای Arafura در شمال جزیره سیمپسون Simpson در مرکزاسترالیای کشیده شده و حجمی در حدود یک ششم از کل کشور را اشغال کرده است. مرز شمالی استرالیا دارای محیطی پاک و اقیانوس‌های آرام و مردمی خونگرم است. ترکیبی از سبک زندگی آرامبخش با اقتصاد و هوای خوب سبب توسعه سرمایه‌گذاری و پیشروی و توسعه تجارت در این منطقه شده است.

مرز شمالی را دروازه آسیایی استرالیا Australian Asian Gate نام نهاده‌اند. این منطقه حکومتی توسعه‌محور دارد و فرصت‌های تجارت و سرمایه‌گذاری خوبی را پیشنهاد می‌دهد. پایتخت آن داروین Darwin است که شهری مدرن و پویاست و جمعیت آن را ملیت‌های گوناگونی تشکیل داده‌ و بازرگانی آن نیز به آسیا پیوند خورده است.

کوئینزلند Queensland

کوئینزلند یکی از مناطق پرجمعیت در شمال شرقی استرالیا است. مرجان‌ها و جنگل‌های بارانی آن از شهرت فراوانی برخوردار هستند و موج‌نوردی در سواحل آن رواج دارد. کوئینزلند به ایالت آفتابی Sunshine State شناخته می‌شود چرا که آب و هوای گرم آن، این منطقه را به یکی از مشهورترین مقاصد برای مهاجران کشور استرالیا تبدیل کرده است.

جنوب استرالیا South Australia

این منطقه با ایالت‌های اصلی استرالیا و همچنین با قلمرو شمالی، مرزهای مشترکی دارد. دولت جنوب استرالیا خدماتی را برای مهاجران تازه ورود پیدا کرده به این منطقه فراهم می‌آورد که از آن جمله می‌توان به استقبال از آن‌ها در هنگام ورود و اقامت برای سه ماه نخست در این منطقه اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی: خطرناک‌ ترین حیوانات استرالیا

تاسمانی Tasmani

تاسمانی با تنگه بس Bass Strait از سرزمین اصلی جدا می‌شود. زیبایی بکر کوه Cradle Mountain، سواحل شرق و حیات وحش کل جنوب را دارد. هوبارت Hobart محل اسکان اروپایی در استرالیاست و مکان‌های تاریخی بسیاری از آن به جای مانده است. یکی از خالص و تمیزترین آب‌های جهان در کنار هوای پاک در این منطقه یافت می‌شود. دریاها و سواحل تمیز و غنی تاسمانی و خاک حاصلخیز آن سبب گردیده که تاسمانی مکانی برای تولید بهترین مواد غذایی باشد. پایتخت آن هوبارت است که سبک زندگی و رستوران‌های فوق‌العاده‌ای را به ساکنان آن پیشنهاد می‌دهد. غذاهای دریایی تازه، از موارد منحصر به فردی است که در تاسمانی یافت می‌شود.

ویکتوریا Victoria

ویکتوریا سواحل موجی زیبایی در امتداد ساحل جنوب‌غربی و مرکز، زمین‌های کشاورزی سرسبز زیاد و پارک‌های ملی خوش‌منظره دارد. بیش از ۷۰ درصد از اهالی این ایالت در ملبورن که مرکز ویکتوریا محسوب می‌شود، زندگی می‌کنند.  ویکتوریا پایتخت ورزش، خرید، مد و غذا در استرالیا است.

استرالیای غربی Western Australia

جنوب غربی استرالیا شامل مرکز ایالتی و شهر بزرگ پرث Perth است که در احاطه گل‌های وحشی، مقاصد دیدنی رودخانه مارگارت Margaret River و آلبانی است. شهر پرث با در برداشتن ۳۰ درصد از جمعیت کشور استرالیا، چهارمین شهر بزرگ این کشور به شمار می‌آید. در شمال، مناطق استوایی و مقاصد بروم Broome قرار دارند. شهرهای کوچک، مسافرخانه‌ها، جوامع معدنچیان و پارک‌های ملی در این میان پراکنده هستند.

با نیلگام به استرالیا سفر کنید

مجموعه نیلگام مفتخر است با بیش از ده سال سابقه در اخذ ویزا، پیکاپ ویزا، اخذ ویزای شینگن، کانادا، انگلیس و استرالیا در خدمت هموطنان باشد. اکنون در که در مورد مناطق مختلف استرالیا اطلاعاتی را بدست آوردید، در صورت تمایل به دریافت ویزای توریستی استرالیا با مشاوران خبره نیلگام در ارتباط باشید و سئوالات احتمالی خود را از آن‌ها بپرسید. سفر به این سرزمین زیبا با تنوع گیاهی فراوان و حیات وحش متفاوت را این بار با نیلگام تجربه کنید. مشاوره رایگان اخذ ویزای استرالیا۰۲۱-۷۵۲۳۷

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *