مهاجرت

اقامت اروپا 2022 | اقامت اروپا از طریق خرید ملک

عموماً دریافت اقامت دائم کشورهای اروپایی فرآیندی سخت و پیچیده بوده و از سختی های بیشتری به ویژه برای متقاضیان کشورهای مسلمان برخوردار است؛ بر همین اساس، شهروندان این کشورها کمتر موفق به اخذ کارت اقامت اروپا 2022 می‌شوند.  بنابر آمار، بعد از وقوع بحران اقتصادی در اروپا شرایط اقامت در کشورهای این حوزه تغییر پیدا کرد. در واقع، نیاز به جذب سرمایه خارجی موجب شد تا تعدادی از کشورهای اروپایی شرایط اخذ اقامت اروپا را برای متقاضیان خارجی ساده‌تر از گذشته کنند.

اگر می خواهید بدانید که چطور در کوتاه ترین زمان اقامت اروپا 2022 را دریافت کنید و با روش های جدید اقامت اروپا مثل اقامت از طریق خرید ملک در فرانسه آشنا شوید، در ادامه این مطلب نیلگام همراه ما باشید.

اقامت اروپا 2022

طی چند سال اخیربرخی کشورهای اروپایی اقدام به ارائه یک برنامه جدید در زمینه اعطای اقامت به شهروندان کشورهای خارجی کرده‌اند که عموما تحت عنوان ویزای طلایی اروپا European Golden Visa شناخته می‌شود.

در این برنامه شما این امکان را خواهید داشت تا با سرمایه‌گذاری در کشورهای اروپایی، اقامت اروپا را گرفته و از مزایای متعدد آن بهره‌مند شوید. البته شرایط ویزای طلایی اخذ اقامت اروپا 2022 در هر کشور متفاوت بوده و می تواند شامل اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری، اقامت اروپا از طریق خرید ملک و یا روش هایی مثل ثبت شرکت تجاری باشد.

اگر مایل هستید تا با یک تیر دو نشان زده و در کنار اقامت دائم اروپایی، از مزایای متعدد زندگی در یک کشور حوزه شنگن در کنار خانواده برخوردار شوید، پیشنهاد ما به شما استفاده از گزینه اقامت اروپا از طریق خرید ملک است.

درست است که خرید ملک در اروپا نیازمند بودجه اولیه نسبتاً زیادی در مقایسه با طرح های دیگری مثل تمکن مالی و یا ثبت شرکت تجاری است، اما با نیم نگاهی به مزایای زیر، متوجه این موضوع می شوید که خرید یک ملک واجد شرایط در یکی از کشورهای حوزه شنگن، بهترین گزینه حال حاضر مهاجرت به اروپا محسوب می شود:

  • امکان تبدیل کارت اقامت موقت به دائم اروپا
  • امکان سفر آزادانه و بدون ویزا به 26 کشور حوزه شینگن
  • برخورداری از مزیت تحصیل رایگان فرزندان در موسسات آموزشی با کیفیت اروپا
  • امکان کسب درآمد ارزی از اجاره ملک خریداری شده
  • تبدیل کارت اقامت دائمی به حق شهروندی و پاسپورت اروپا
  • برخورداری از مزایای متعدد شهروندی
  • امکان همراهی همسر و فرزندان زیر 18 سال
  • سرمایه گذاری مطمئن و رو به رشد
  • نبود الزام به حضور دائمی در کشور مقصد

برای درک بهتر جدیدترین شرایط اقامت اروپا 2022 ، در ادامه برترین طرح های خرید ملک، تمکن مالی و خرید ملک کشورهای اروپایی را به شما معرفی می کنیم.

اقامت اروپا از طریق خرید ملک

در حال حاضر کشورهای متعددی برنامه های سرمایه گذاری از طریق خرید ملک را به شهروندان خارجی ارائه می دهند. ولی به دلیل ارزش بیشتر اقامت اروپا در کشورهای حوزه شنگن، به جزئیات طرح های خرید ملک کشورهای اروپایی قبرس و یا بلغارستان نپرداخته و تنها به ذکر جزئیات برنامه های کشورهایی نظیر اسپانیا، پرتغال، یونان و فرانسه بسنده می کنیم.

اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک

بنابر آمار، از سال ۲۰۱۳ میلادی اعطای ویزای طلایی در کشور اسپانیا آغاز شده است. بر این اساس، شهروندان کشورهای خارجی باید حداقل ۵۰۰ هزار یورو در بخش املاک کشور اسپانیا سرمایه‌گذاری کنند تا بتوانند اقامت این کشور را بدست آورند.

این مبلغ بیشترین میزان در بین تمامی کشورهای حوزه شینگن به حساب می‌آید. ضمن این که در ابتدا کارت اقامت اروپا به صورت موقت بوده و بعد از گذشت ۵ سال امکان اخذ اقامت دائم وجود دارد.

این در حالی است که بعد از گذشت 10 سال امکان درخواست برای حق شهروندی اسپانیا وجود دارد. البته که برای گرفتن حق شهروندی و پاسپورت ارزشمند اسپانیا دارای شرایط یکسان تمدید کارت اقامت اروپا نیست و شما ملزم به حضور دائمی و زندگی در این کشور برای حداقل 3 تا 5 سال متوالی هستید.

با خرید ملک واجد شرایط در کشور اسپانیا، شما به عنوان متقاضی اصلی، همسر و فرزندان زیر 18 سال تان امکان دریافت کارت اقامت اروپا 2022 را داشته و می توانند از مزایای جذاب حضور در کشوری پیشرفته و عضو حوزه شنگن بهره مند شوند.

اقامت اروپا از طریق خرید ملک در یونان

کشور باستانی یونان از دیگر کشورهای حوزه شینگن است که شرایط اخذ اقامت اروپا از طریق خرید املاک و مستغلات را برای شهروندان خارجی فراهم کرده است.

برنامه ویزای طلایی یونان از جولای سال ۲۰۱۳ میلادی آغاز شده و اقامت ۵ ساله را در ازای خرید ملک در این کشور ارائه می‌کند. برای اخذ اقامت دائم کشور یونان باید حداقل مبلغ ۲۵۰ هزار یورو در بخش املاک و مستغلات این کشور سرمایه‌گذاری نمایید. این مبلغ جزو پایین‌ترین مبالغ ویزای طلایی در کشورهای اروپایی محسوب می‌شود. مهم‌ترین مزایای گرفتن ویزای طلایی یونان شامل موارد زیر می‌شود:

  • نیازی به زندگی در یونان برای گرفتن اقامت این کشور ندارید
  • امکان همراهی همسر و فرزندان شما در صورتی که کمتر از ۱۸ سال سن داشته باشند وجود دارد
  • بعد از گذشت ۷ سال می توانید برای شهروندی یونان درخواست دهید
  • اجازه سفر و رفت و آمد در تمامی کشورهای حوزه شینگن را دارید
  • امکان اجاره دادن ملک و کسب درآمد ارزی در کشور یونان را دارید

برنامه ویزای طلایی یونان مختص افرادی است که اغلب قصد سکونت فوری در این کشور را ندارند.  در واقع متقاضیان می‌توانند بدون حضور دائمی در یونان، بعد از گذشت ۷ سال نسبت به گرفتن شهروندی این کشور اقدام کنند. فاکتوری بسیار جذاب و کارآمد برای کل اعضای خانواده که موجب هر چه بیشتر شما و فرزندانتان خواهد شد.

یکی دیگر از نکات مثبت در ارتباط با سیستم ویزای طلایی یونان، سریع و هوشمند بودن آن است. به طور معمول روند صدور کارت اقامت شخص متقاضی بیشتر از ۴۰ روز طول نمی‌کشد. با توجه به مزایای متعدد و مقایسه با طرح اقامت اروپا از طریق خرید ملک در اسپانیا ، می‌توان به این نتیجه رسید که خرید ملک در یونان یکی از آسان ترین راههای گرفتن اقامت اروپا 2022 است.

اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی

اما یونان تنها به اقامت اروپا از طریق روش خرید ملک محدود نبوده و شامل روش های تمکن مالی و ثبت شرکت نیز می شود.

اگر مایل به استفاده از روش تمکن مالی هستید باید یک حساب بانکی با موجودی حداقل ۲۰ هزار یورو در بانک‌های کشور یونان باز کنید. وجود این مقدار پول در حساب بانکی شما بیان گر این موضوع است که از حداقل توان مالی لازم برای دو سال زندگی در کشور یونان را دارید. ضمن این که بعد از سپری شدن سه سال این امکان را دارید که برای شهروندی کشور یونان و گرفتن پاسپورت این کشور نیز اقدام نمایید. البته به این نکته دقت کنید که مبلغ ۲۰ هزار یورو برای یک نفر در نظر گرفته شده است و در صورتی که یک خانواده دو یا سه نفره باشید باید حداقل موجودی شما در بانک‌های یونان ۲۵ هزار یورو باشد.

در صورتی که میزان موجودی شما در بانک بیشتر از مبالغ مذکور باشد شرایط بهتری برای اخذ اقامت یونان پیدا خواهید کرد. گرفتن اقامت اروپا به روش تمکن مالی دارای روال مشخصی است و شامل موارد زیر می شود:

  • در ابتدا باید یک سفر چند روزه به کشور یونان داشته باشید تا برخی امور اداری را انجام دهید.
  • برای این سفر لازم است که ویزای توریستی شینگن را دریافت کنید.
  •  بعد از ورود به یونان باید اقدام به افتتاح حساب در بانک‌های این کشور نمایید.
  • حداقل مبلغ موجودی بانکی شما باید ۲۰ هزار یورو باشد تا بتوانید برای اقامت اروپا 2022 در کشور یونان اقدام کنید.
  • بعد از انجام این امور باید به ایران بازگشته و ادامه کار را دنبال نمایید.
  •  از زمان درخواست شما برای اخذ اقامت یونان حدوداً دو ماه زمان لازم خواهد بود تا کارت اقامت شما یعنی اقامت اروپا و حوزه شنگن صادر گردد.

اخذ اقامت یونان از طریق ثبت شرکت

به غیر از اقامت اروپا از طریق خرید ملک و یا تمکن مالی، امکان اخذ اقامت یونان از طریق ثبت شرکت تجاری نیز وجود دارد.در صورتی که قصد ایجاد کسب و کار در یک کشور اروپایی حوزه شینگن را داشته باشید ثبت شرکت در یونان می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد.

بر همین اساس، شما باید حداقل ۲۵۰ هزار یورو سرمایه داشته باشید. قبل از اقدام به ثبت شرکت، حتما در رابطه با بازار کار یونان و هزینه‌های راه‌اندازی کسب‌وکار در این کشورتحقیق کرده و از مشاوره تخصصی استفاده کنید. با توجه به مسائل مختلف از جمله هزینه‌های ثبت شرکت، مسائل قانونی، مالیات، حقوق و دستمزد نیروی کار و… این روش نسبت به دو روش قبلی کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

اگرچه کشور ترکیه جزو کشورهای حوزه شینگن محسوب نمی‌شود اما اخذ اقامت آن به عنوان یک کشور اروپایی دارای مزایای زیادی برای شما خواهد بود.

سرمایه گذاری در ترکیه با خرید ملک امکان اقامت دائم و گرفتن حق شهروندی این کشور را به شما می دهد. از این رو، برای گرفتن حق شهروندی ترکیه، باید ملکی را در این کشور با حداقل ارزش  ۲۵۰ هزار دلار آمریکا خریداری کنید. با اخذ پاسپورت ترکیه می‌توانید به 97 کشور دنیا بدون ویزا و یا با ویزای فرودگاهی سفر کنید و دراحتمال موفقیت شما در اخذ ویزای کشورهایی مانند کانادا و کشورهای حوزه شینگن بیشتر می شود.

همچنین، با توجه به همسایه بودن دو کشور و شباهت‌های فرهنگی، می‌توان خرید ملک در ترکیه را گزینه‌ای بسیار مناسب برای ایرانیان دانست. بنابراین می توان این طور گفت که سرمایه‌گذاری در ترکیه جزو گزینه‌های آسان اخذ اقامت اروپا محسوب می شود.

روال کار بدین صورت است که ابتدا باید یک ملک مناسب را در کشور ترکیه انتخاب کنید که دارای حداقل ارزش ۲۵۰ هزار دلار باشد. در انتخاب ملک مناسب باید موارد مختلفی را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، اگر ملک شما در شهرهای توریستی مانند آنتالیا باشد، امکان اجاره دادن آن به توریست‌ها بالا خواهد بود.همچنین اگر ملک شما در شهرهایی باشد که دانشجویان خارجی زیادی دارد می‌توانید درآمد خوبی با اجاره دادن ملک خود به دانشجویان به دست آورید.

بنابراین قبل از خرید ملک در رابطه با تمامی موارد این چنینی تحقیق کنید. بعد از خرید ملک وارد مراحل اداری کار خواهید شد. شما باید به اداره املاک ترکیه مراجعه کرده  و درخواست خود مبنی بر گرفتن حقوق شهروندی ترکیه را ارائه دهید.

بعد از انجام بررسی‌های لازم، یک تاییدیه به شما داده خواهد شد که از طریق آن می‌توانید سایر امور را پیگیری نمایید. به طور معمول فرآیند اخذ اقامت شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک طی ۳۰ روز کاری انجام می‌شود. لازم به ذکر است که با اخذ اقامت ترکیه، همسر و فرزندان کمتر از ۱۸ سال شما نیز از حقوق شهروندی ترکیه برخوردار خواهند شد. همچنین دقت داشته باشید که تا سه سال بعد از اخذ اقامت ترکیه، اجازه فروش ملک خریداری شده را ندارید.

اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک

برنامه ویزای طلایی پرتغال یکی دیگر از روش های اقامت اروپا است.در ابتدا متقاضیان طرح ویزای طلایی پرتغال باید حداقل ۵۰۰ هزار یورو در بخش املاک این کشور سرمایه‌گذاری می‌کردند.

اما اخیرا گزینه جدیدی نیز به این برنامه اضافه شده که شرایط را بسیار بهتر از قبل کرده است. بر این اساس، شخص متقاضی می‌تواند با سرمایه‌گذاری ۳۵۰ هزار یورویی جهت نوسازی املاکی با بیش از ۳۰ سال قدمت، اقامت کشور پرتغال را بگیرد.در صورتی که همین میزان سرمایه را در مناطق شهری که نیازمند نوسازی هستند صرف کنید نیز اقامت کشور پرتغال به شما داده خواهد شد.

علت انتخاب ویزای طلایی کشور پرتغال انعطاف‌پذیری این سیستم است. این در حالی است که زندگی در پرتغال دارای مزایایی است که از جمله آن‌ها باید به هزینه‌های پایین‌تر زندگی نسبت به بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی اشاره داشت. مهم‌ترین مزایای گرفتن اقامت پرتغال با خرید ملک شامل موارد زیر می‌شود:

  • در طول سال فقط لازم است که ۷ روز را در پرتغال باشید
  • بعد از ۶ سال امکان درخواست شهروندی و پاسپورت پرتغال را خواهید داشت
  • طی ۵ سال اقامت خود می‌توانید به طور آزادانه در کشورهای حوزه شینگن رفت‌وآمد داشته باشید

با توجه به مزایای ذکر شده در بالا می‌توان پرتغال را یکی از گزینه‌های ایده آل گرفتن اقامت اروپا از طریق ملک یا سرمایه گذاری دانست.

بی‌جهت نیست که از سال ۲۰۱۲ میلادی تا کنون بالغ بر ۴٫۷ میلیارد یورو در این برنامه سرمایه‌گذاری شده و بیش از ۲۰ هزار مجوز اقامت برای افرادی از سراسر جهان صادر شده است. تنها در هفت ماهه اول سال ۲۰۱۹ میلادی مبلغی در حدود ۴۷۰ میلیون یورو در برنامه ویزای طلایی پرتغال سرمایه‌گذاری شده و ماه جولای ۲۰۱۹ با مبلغ حدودی ۹۸ میلیون یورو رکورد بیشترین میزان سرمایه‌گذاری در این برنامه را شکست.

کشورهای برزیل، چین، آفریقای جنوبی، روسیه و ترکیه بیشترین تعداد سرمایه‌گذار را در این برنامه داشته‌اند. متاسفانه به دلیل تعطیل شدن سفارت پرتغال در ایران در حال حاضر روند اخذ اقامت این کشور برای ایرانی‌ها با مشکل مواجه شده است.

اخذ اقامت اروپا از طریق خرید ملک در لتونی

شاید حضور لتونی در این لیست کمی عجیب باشد اما کشور لتونی جزو کشورهای حوزه شینگن بوده و در نتیجه اخذ اقامت این کشور کوچک مزایای زیادی را برای فرد به همراه خواهد داشت.

نکته مهم در مورد لتونی مبلغ پایین مورد نیاز برای خرید ملک در آن است. در حال حاضر شما می توانید تنها با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ هزار یورویی در بخش املاک این کشور، اقامت اروپا از طریق خرید ملک را بدست بیاورید.

ضمن این که تنها یک بار در طول سال لازم است که وارد خاک این کشور شوید و نیازی به حضور دائمی در آن نخواهید داشت. همچنین با گذشت ۵ سال از زمان اخذ اقامت لتونی، می توانید برای گرفتن تابعیت لتونی و پاسپورت ارزشمند آن اقدام نمایید.

در صورتی که موفق به اخذ تابعیت لتونی شوید، تمامی حقوق شهروندی این کشور شامل حال شما می شود و می‌توانید آزادانه به کار و زندگی در آن بپردازید.

بر همین اساس، می توان این طور گفت که اخذ اقامت اروپا از طریق ملک در کشور لتونی نیز یکی دیگر از روش های مناسب برای مهاجرت به قاره اروپا و حوزه شنگن محسوب می شود و در نهایت امکان رفت و آمد آزادانه به سایر کشورهای اروپایی را برای شما فراهم کرده و تضمین کننده آینده ای روشن برای خانواده شما خواهد بود.

اقامت فرانسه با خرید ملک

اما در میان تمامی گزینه های اخذ اقامت اروپا از طریق خرید ملک، کشور فرانسه جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است.

این بدین خاطر است که شما می توانید با بودجه یک سوم اغلب کشورهای ارائه دهنده برنامه ویزای طلایی یعنی حداقل 70 هزار یورو، یک ملک را در کشور فرانسه خریداری کرده و از مزایای سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات این کشور زیبای اروپایی برخوردار شوید.

خوشبختانه، شما می توانید با حداقل بودجه، بدون نیاز به حضور در فرانسه، بدون نیاز به اخذ ویزای توریستی شنگن و حتی سابقه سفر برای این طرح استثنایی اقدام کرده و از کارت اقامت اروپا برای خود و خانواده برخوردار شوید.

بنابر قوانین دولتی فرانسه، به ازای هر نفر متراژی برای خرید ملک در نظر گرفته شده که برای متقاضی اصلی حداقل 14 متر و برای همسر و فرزندان زیر 18 سال هر نفر 9 متر در نظر گرفته شده است.

یعنی اگر به عنوان یک خانواده 3 نفره دارای (یک همسر و یک فرزند) باشید، نیاز به خرید خانه ای با حداقل متراژ 32 متری و برای خانواده 4 نفری، نیازمند خرید خانه ای با حداقل متراژ 41 متری در فرانسه خواهید بود.

همچنین بنابر قوانین دولتی فرانسه، شما باید از حداقل درآمد ماهانه و ثابت 1300 یورویی از منابع خارجی نظیر حقوق بازنشستگی و اجاره خانه برخوردار باشید.

با نیم نگاهی به مزایای زیر متوجه این موضوع می شوید که طرح اقامت اروپا از طریق خرید ملک در فرانسه، بهترین گزینه موجود برای مهاجرت به اروپا محسوب می شود:

  • نبود الزام به حضور در فرانسه برای خرید ملک
  • نبود نیاز به سابقه سفر قبلی
  • اهمیت نداشتن سابقه ریجکتی
  • نبود الزام به اخذ ویزای توریستی شنگن
  • امکان اجاره ملک و کسب درآمد ارزی
  • سفر آزادانه و بدون ویزا به 26 کشور حوزه شنگن
  • امکان تحصیل رایگان فرزندان در دانشگاه های دولتی و با کیفیت فرانسه
  • توانایی ثبت شرکت و انجام فعالیت تجاری و اقتصادی
  • امکان دریافت وام بانکی (در صورت ثبت شرکت)
  • امکان اقدام برای پاسپورت فرانسه (در صورت ثبت شرکت و گذشت 3 سال از خرید خانه)
  • خدمات درمانی رایگان فرانسه
  • امکان افتتاح حساب بانکی بین المللی
  • اخذ کارت اقامت اروپا برای همسر و فرزندان زیر 18 سال

اگر مایل هستید تا در کوتاه ترین زمان اقامت اروپا را کسب کنید، می توانید از خدمات و مشاوره تخصصی کارشناسان موسسه مهاجرتی نیلگام در این زمینه استفاده کنید و با انتخاب بهترین گزینه مهاجرتی، با موفقیت بیشتری در این مسیر گام بردارید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *