مهاجرت, ویزا

اقامت اروپا 2022 | اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری

اگر شما هم جزو دسته افرادی هستید که به دنبال اخذ اقامت اروپا 2022 هستید و می خواهید تا روش اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری را تجربه کنید، خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم.

تا به حال با خود فکر کرده اید که چرا تمایل به اخذ اقامت قاره اروپا و سفر به سراسر اروپا بدون ویزا داریم، جایی که از سواحل غرق در آفتاب تا قله های کوهستانی پوشیده از برف و شهرهایی پر جنب و جوش، تجربه زندگی واقعی، دوست داشتنی و همه جانبه را به شما ارائه می‌دهد.

به دنبال هر چیزی در زندگی باشید و به هر زبانی که بخواهید صحبت کنید، بدون شک آنرا در اروپا پیدا خواهید کرد. مجوز اقامت اروپا EU به شما این امکان را می‌دهد تا در یکی از ۲۶ کشور عضو اتحادیه اروپا به زندگی، تحصیل و یا کار بپردازید.

اقامت اروپا

در بسیاری از مواقع، اخذ اقامت اروپا به حق شهروندی کامل و دریافت پاسپورت آن کشور نیز منتهی می‌شود. به طور قطع قاره اروپا برای قرن‌های متمادی مقصد جذابی برای مهاجران بوده است و وجود فرصت، ثبات اقتصادی و موفقیت‌های فراوان در اتحادیه اروپا نوید این را می‌دهد که این روند ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر، گزینه‌های متعددی برای دریافت اقامت حوزه اروپا و نقل مکان به یکی از کشورهای این اتحادیه وجود دارد.از راحت‌ترین روش یعنی داشتن ارتباط خانوادگی در اروپا گرفته تا اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری، روش های متعددی برای اخذ اقامت اروپا و پاسپورت یک کشور اروپایی وجود دارد.

برای مثال، در صورتی که دارای همسر شهروند و یا مقیم دائم اروپا باشید، واجد شرایط برای دریافت اقامت دائم آن کشور هستید. این در حالی است که فرزندان، فرزندخوانده و افراد معلولی که وابسته به یک فرد مقیم اتحادیه اروپا (به عنوان قیم قانونی) هستند نیز دارای شرایط لازم برای اخذ اقامت قاره اروپا محسوب می‌شوند.

سایر اقوام نظیر والدین نیز می‌توانند از طریق داشتن ارتباط خانوادگی نزدیک با شهروند یا فرد مقیم اروپا به اقامت دائم دسترسی پیدا کنند. اما در صورتی که می خواهید اقامت اروپا 2022 را دریافت کنید اما فاقد شرایط ذکر شده در بالا هستید، می‌توانید به سراغ اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری و تمکن مالی بروید. موضوعی که می خواهیم در ادامه جزئیات مختلف آن از جمله ارزان ترین کشور برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و بهترین کشور برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری را در اختیار شما قرار دهیم.

اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری

آیا کسب و کارتان به شما این اجازه را می‌دهد که از هر جایی مشغول به کار شوید؟ آیا از کسب و کار و سرمایه‌گذاری قبلی خود دارای درآمد ثابتی هستید؟ در این صورت واجد شرایط اقامت در اروپا خواهید بود.در ادامه به چندین کشور ارائه دهنده اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری و تمکن مالی اشاره کرده و در نهایت بهترین و ارزان ترین کشور برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری را به شما معرفی می کنیم.

ویزای Non Lucrative  اسپانیا

برای اینکه واجد شرایط دریافت این نوع از ویزای اسپانیا شوید، باید قادر به اثبات این موضوع باشید که دارای حداقل درآمد لازم برای زندگی در این کشور بدون نیاز به کار هستید. این درآمد می‌تواند از یک منبع درآمد منفعل نظیر سرمایه‌گذاری، اجاره خانه و یا حقوق بازنشستگی تامین شود.

در عین حال درآمد شما می‌تواند از یک کار در کشوری دیگر تامین گردد. از این رو شما باید این موضوع را اثبات کنید که درآمد شما ۴برابر شاخص عمومی درآمد IPREM است. در سال ۲۰۲۰، این مبلغ چیزی معادل ۳۰ هزار یورو برای هر متقاضی و مبلغ تقریبی ۶ هزار یورو برای هر فرد وابسته به وی بوده است. این نوع از ویزا و اقامت اروپا در بین فریلنسرها و دیجیتال نومدهایی که امکان کسب درآمد از خارج از اروپا را دارند بسیار محبوب است.

ویزای درآمد منفعل پرتغال

اگر قصد زندگی در کشور زیبای پرتغال را داشته و از درآمد کافی برای پوشش هزینه های خود برخوردار هستید، این ویزای اقامت در اروپا مناسب حال شماست. در این برنامه اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری، درآمد شما باید از منابع منفعلی نظیر اجاره بها، سود سهام، درآمد سرمایه گذاری و حقوق بازنشستگی باشد. بنابر آخرین اطلاعات بدست آمده، درآمد سالانه ۲۰ هزار یورویی برای اثبات اینکه توانایی پوشش هزینه‌های زندگی خود در این کشور را دارید، کفایت می‌کند.

ویزای قبرس مبتنی بر درآمد

چنانچه قادر به اثبات برخورداری از درآمد کافی برای زندگی بدون نیاز به کار در کشور قبرس باشید، امکان دریافت اقامت اروپا 2022 را از این کشور دارید. این مبلغ به طور تقریبی برای هر نفر معادل ۹۵۶۸ یورو و برای هر فرد وابسته ۴۶۱۳ یورو است.

ویزای اتریش مبتنی بر درآمد

برای اینکه واجدشرایط ویزای اتریش و اقامت اروپا با روش سرمایه گذاری محسوب شوید، باید توانایی اثبات این موضوع را اثبات کنید که بدون نیاز به انجام کار در اتریش امکان پوشش هزینه‌های زندگی در این کشور را دارید. این درآمد باید به صورت پیوسته و ماهانه و حداقل دو برابر میزان استاندارد قانون عمومی بیمه تامین اجتماعی ASVG باشد. در سال ۲۰۲۰، این مقدار ۱۹۹۳ یورو برای هر فرد، ۲۹۹۴ یورو برای یک زوج و مبلغ ۲۹۸ یورو برای هر فرزند محاسبه شده است.

ویزای Person of Independent Means ایرلند

درآمد سالانه ۵۰ هزار یورویی به همراه دسترسی به مقدار زیادی از پول برای مواقع اضطراری (به اندازه خرید یک خانه در ایرلند) می‌تواند اقامت اروپا 2022 و امکان زندگی در ایرلند را از طریق ویزای Stamp 0 برای شما فراهم کند.

برنامه اقامت لتونی از طریق سرمایه‌ گذاری

در این طرح اقامت اروپا 2022 به حداقل ۵۰ هزار یورو سرمایه‌گذاری نیاز دارد. بر همین اساس، کافیست تا در یک شرکت کوچک با چیزی در حدود ۵۰ نیروی کار و گردش مالی کمتر از ۱۰ میلیون یورو سرمایه گذاری کنید تا از ویزا و مجوز اقامت لتونی برخوردار شوید. همچنین لتونی از برنامه سرمایه‌گذاری املاک و اوراق بهادار دولتی برخوردار است که می‌توانید با پرداخت حداقل ۲۵۰ هزار یورو از اقامت این کشور برخوردار گردید.

شما می‌توانید یک سرمایه گذار، صاحب ملک، خویش فرما و دارای کسب و کار شخصی و یا دانشجوی در حال تحصیل در دانشگاه باشید و با ارائه فاکتورهایی نظیر بیمه سلامت معتبر، گواهی پزشکی نداشتن بیماری های خطرناکی مثل سل و توانایی صحبت به زبان لتونی در سطح A2 برای اقامت اروپا 2022 اقدام کنید.

در کنار موارد اشاره شده در بالا، شما نیازمند ارائه اثرانگشت و عکس بیومتریک برای چک سوابق و پرداخت هزینه درخواست ویزا و اقامت هستید. این هزینه برای یک نفر معادل ۳۰۰ یورو بوده و با گذشت ۵سال از حضور قانونی در این کشور، امکان اخذ اقامت دائم اروپا و سفر آزادانه به سایر کشورهای این حوزه وجود دارد.

اقامت مالت از طریق سرمایه گذاری

برای استفاده از برنامه اقامت اروپا 2022 (ویزای مالت MRVP ) شما نیازمند سرمایه‌گذاری ۲۵۰ هزار یورویی در مشارکت‌های دولتی هستید که پس از ۵ سال به شما بازگردانده خواهد شد.

این در حالی است که باید مبلغ ۳۰ هزار یورو را به دولت اهدا کرده و ملکی را با حداقل ارزش ۳۲۰ هزار یورویی در مالت خریداری کنید، لازم به ذکر است که ۵۵۰۰ یورو از مبلغ اهدایی به دولت صرف هزینه درخواست می‌شود و در مجموع با حداقل پرداخت ۵۸۰ هزار یورو از اقامت در اروپا برخوردار خواهید شد.

بازه زمانی برنامه اقامت اروپا MRVP ممکن است بین چند هفته تا چند ماه برای متقاضی طول بکشد. همچنین شما می توانید از طریق برنامه جهانی اقامت و اثبات داشتن سرمایه کافی، بیمه سلامت اتحادیه اروپا و اجاره و یا خرید یک ملک، اقامت اروپا را کسب کنید. حداکثر سرمایه‌گذاری موردنیاز برای این برنامه ۲۷۵ هزار یورو برای خرید خانه و یا ۹۶۰۰ یورو به صورت ماهانه برای اجاره یک خانه در این کشور است.

برنامه اقامت یونان از طریق خرید ملک

از میان برنامه های اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری، اقامت یونان یکی از ایده آل ترین طرح های اقامتی محسوب می شود.

کافیست یک ملک با حداقل ارزش ۲۵۰ هزار یورو برای خود و خانواده خریداری کرده و از این طریق اقامت اروپا 2022 را دریافت کنید.با خرید ملک واجد شرایط در این کشور اروپایی، نیازی به حضور دائم در یونان برای دریافت کارت اقامت نخواهید داشت.

شما همچنین می‌توانید به سادگی هر ۵سال یکبار کارت اقامت خود در یونان را تمدید کرده و پس از گذشت ۷سال از اقامت خود در این کشور، از شرایط حق شهروندی و پاسپورت یونان برخوردار گردید. در عین حال برخورداری از اقامت اروپا 2022 به معنی آزادی فوق‌العاده سفر به سایر کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه شینگن بدون نیاز به دریافت ویزای شنگن است.

شما می‌توانید در صورت تمایل از خدمات مشاوره تخصصی و دریافت اقامت یونان موسسه مهاجرتی نیلگام استفاده کنید.

برنامه اقامت اروپا – اتریش

در مبحث اقامت قاره اروپا و سرمایه گذاری در کشور اتریش، دو نوع برنامه متمایز برای درخواست متقاضیان وجود دارد که یکی از آنها طرح person of independent means ( فردی با درآمد مستقل) و دیگری مدیر کلیدی است.

برای شرکت در برنامه اولی شما نیازمند ارائه سرمایه کافی، یک آدرس دائمی در اتریش، اثبات داشتن مهارت زبان آلمانی در سطح A1 و پوشش کامل بیمه خدمات درمانی هستید. شاید در نگاه اول این فهرست کمی ساده به نظر برسد اما در واقع این طور نیست و پروسه نسبتاً پیچیده ای دارد.

مدارک مالی شما باید نشان‌دهنده حداقل دارایی‌های نقدی در اختیار ۴۰ هزار یورویی برای هر فرد بزرگسال و ۱۰ هزار یورویی برای هر فرد زیر ۱۸ سال باشد. این مبلغ باید از طریق یک حساب بانکی معتبر در اتریش و یا یک حساب بین‌المللی مسترکارت و یا ویزاکارت در دسترس باشد.

اما برای درخواست اقامت اروپا 2022 به عنوان یک مدیر کلیدی، شما باید به عنوان یک مدیر در شرکتی اتریشی منصوب شده و از حداقل درآمد ماهانه ۲۵۰۰ یورویی برخوردار شوید. به طور معمول، بررسی و ارزیابی این نوع از درخواست اقامت اتریش در حدود ۳ماه زمان می‌برد.

عموماً پروسه تمدید اقامت در اروپا راحت بوده و پس از گذشت ۵سال از اقامت موقت شما در اتریش، امکان دریافت اقامت دائم اروپا برای شما میسر خواهد شد.

همچنین شما می توانید پس از گذشت ۱۰ سال از اقامت اروپا برای حق شهروندی اتریش درخواست دهید. لازم به ذکر است که دریافت اقامت اتریش به معنای امکان سفر آزادانه به ۲۶ کشور عضو حوزه شنگن است. هزینه درخواست مجوز اقامت برای متقاضی بزرگسال ۱۰۰ یورو و برای فرد زیر ۱۸ سال ۵۰ یورو به همراه اثبات تمکن مالی و حقوق ماهانه و مکفی است. همچنین پروسه درخواست و ارزیابی اقامت اتریش در حدود ۳ماه زمان می‌برد.

برنامه اقامت قبرس از طریق تمکن مالی

یکی دیگر از روش های اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری، خرید یک ملک با ارزش حداقل ۳۰۰ هزار یورو و دریافت اقامت قبرس است.

شما باید از طریق یک حساب بانکی در قبرس داشتن حداقل موجودی ۳۰ هزار یورویی را به اثبات برسانید. همچنین باید درآمد سالانه خود را به دولت این کشور نشان دهید.

تمامی فرآیندهای دریافت اقامت تنها با یک بار حضور در این کشور میسر می‌شود و به طور معمول پس از گذشت ۲ ماه با درخواست اقامت متقاضی واجد شرایط موافقت می‌گردد. اما اگر قصد سرمایه گذاری در بخش های دیگری را داشته باشید، باید حداقل ۲ میلیون یورو در کسب و کار شخصی، تجارتی در قبرس و یا بازار سهام سرمایه گذاری نمایید. به طور کلی ارزیابی و پیگیری این طرح نیز قریب به دو ماه کاری زمان می‌برد.

اقامت اروپا – بلغارستان

در مبحث اقامت اروپا 2022 می توانید به سراغ دریافت اقامت بلغارستان بروید، اقامتی که به استثنای حق رای تمامی حقوق شهروندی را برای شما فراهم می کند.

با دریافت اقامت بلغارستان، امکان ورود و خروج به این کشور را بدون نیاز به ویزا خواهید داشت. در حال حاضر، بهترین روش اقامت دائم بلغارستان، دریافت مجوز اقامت بلند مدت است که برای یکسال اعتبار داشته و قابل تمدید باشد. اگر مایل به استفاده از برنامه سرمایه گذاری باشید، باید مبلغ ۵۰۰ هزار یورو را برای یک بازه ۵ساله در اوراق قرضه دولتی این کشور سرمایه‌گذاری کنید.

در پایان این بازه زمانی، پول شما بدون تعلق گرفتن سودی به شما بازگردانده خواهد شد و با گذشت ۶ تا ۹ ماه با اقامت شما موافقت شده و در عین حال امکان پیگیری سریع حق شهروندی پس از گذشت ۲سال وجود دارد.

برنامه ویزای طلایی اسپانیا

اگر به دنبال اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری هستید، می توانید به سراغ برنامه ویزای طلایی کشور اسپانیا بروید.بر همین اساس، چنانچه دارای مبلغ ۵۰۰ هزار یورو باشید، می‌توانید در بخش املاک و مستغلات این کشور سرمایه‌گذاری کرده و از اقامت خانوادگی برخوردار شوید.

با گذشت دو سال از مدت زمان اقامت، امکان تمدید اقامت اروپا برای شما وجود داشته و پس از ۵سال قادر به دریافت اقامت دائم اسپانیا خواهید بود. همچنین پس از گذشت ۱۰ سال از حضور قانونی و تمدید کارت اقامت اروپا، امکان دریافت حق شهروندی و پاسپورت اسپانیا نیز برای شما وجود دارد.

برای حفظ وضعیت اقامت و یا تمدید ویزا نیازی به حضور و زندگی دائمی شما در این کشور نیست، از این رو پیشنهاد می‌کنیم که در هر بار بیش از ۶ ماه در اسپانیا اقامت نداشته باشید، چون ملزم به پرداخت مالیات خواهید شد.

برنامه اقامت پرتغال

اگر مایل به اخذ اقامت اروپا و سرمایه گذاری در کشور پرتغال هستید، دو گزینه اقامت طلایی و یا کارت آبی اتحادیه اروپا در پیش روی شما قرار دارد.

برنامه اقامت طلایی شامل خرید ملکی با حداقل ارزش ۵۰۰ هزار یورو، سرمایه‌گذاری حداقل ۱ میلیون یورویی در یک حساب بانکی پرتغال و یا سایر گزینه‌های سرمایه گذاری و ایجاد حداقل ۱۰ شغل در پرتغال می شود.

برای امکان تمدید مجوز اقامت طلایی اروپا، حداقل مدت زمان اقامت تعیین شده در سال اول اقامت در پرتغال، هفت روز برای نخستین تمدید است و در مجموع ۱۴ روز برای 2 دوره دو ساله بعدی است. EU Blue Cardنیز یک گزینه جایگزین برای دریافت اقامت اروپا محسوب می شود و برای استفاده از آن به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

  • یک قرارداد و یا جاب آفر با حداقل دستمزد ۱٫۵ برابری متوسط حقوق ناخالص سالانه
  • اثبات برخورداری از بیمه سلامت
  • ثبت نام در تامین اجتماعی

از این رو شما می‌توانید طی ۹۰ روز از هر دو طریق برای اقامت پرتغال اقدام کنید. پس از گذشت ۵ سال شما به یک مقیم دائم تبدیل شده و می‌توانید پس از یکسال از اقامت دائم برای حق شهروندی خود در در پرتغال خواست دهید.

برنامه اقامت بلژیک

در حالی که بازه زمانی دریافت حق شهروندی طی چند ساله گذشته در این کشور افزایش یافته، هزینه دریافت اقامت دائم بلژیک کاهش یافته است. در حال حاضر این کشور به سرمایه‌گذاری کمتری نیاز داشته و قوانین مربوط به حداقل حقوق برای افرادی که به دنبال اقامت هستند را تغییر داده است. از این رو شما می‌توانید با شروع یک کسب و کار کوچک با حداقل سرمایه ۱۲۴۰۰ یورو و توانایی استخدام حداقل یک نیروی پاره‌وقت برای دریافت اقامت بلژیک که همان اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری محسوب می‌شود، اقدام کنید.

گزینه دیگر برای شما اینست که توانایی پشتیبانی هزینه‌های خود را داشته و یا از موجودی بانکی ۱ میلیون یورویی برخوردار باشید.

به عنوان یک شهروند غیر اروپایی، بهتر است نخست برای ویزای بلند مدت این کشور درخواست داده و سپس برای اقامت بلژیک اقدام کنید. به طور معمول، دریافت اقامت اروپا پس از زندگی از طریق ویزا در یک بازه طولانی مدت برای شما راحت‌تر خواهد بود.

از آنجایی که کشور بلژیک جزو اتحادیه اروپا و حوزه شنگن است، شما می‌توانید با دریافت اقامت این کشور، بدون نیاز به دریافت ویزای شینگن در کشورهای این حوزه آزادانه سفر کنید.

بلژیک یکی از بهترین کشورها برای دریافت اقامت و زندگی در اروپا محسوب می‌شود و پس از گذشت ۵سال از اقامت قانونی در این کشور، امکان درخواست پاسپورت بلژیک برای شما وجود خواهد داشت. اگر تمایل به اقدام از طریق تجارت و یا ویزای بلند مدت کشور بلژیک ندارید، باید از این موضوع مطلع باشید که دریافت اقامت بلژیک یکی از پر هزینه‌ترین برنامه ها در کشورهای اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. این بدین خاطر است که درخواست اقامت این کشور برای شما ۴۰۰ هزار یورو هزینه داشته و بین ۳ تا ۴ ماه زمان می‌برد.

از این رو بهتر است از گزینه‌های دیگر اقامت اروپا از جمله سرمایه‌گذاری، کارآفرینی و یا خویش فرمایی برای دریافت اقامت بلژیک استفاده نمایید.

ارزان ترین کشور برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

در میان انبوه گزینه های اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری ، بدون شک دو برنامه خرید ملک و یا تمکن مالی در فرانسه به عنوان یکی از ایده آل ترین و ارزان ترین گزینه های اروپایی برای مهاجرت محسوب می شود.

اگر مایل به شرکت در برنامه تمکن مالی فرانسه باشید، باید برای دریافت ویزای بلند مدت و اقامت اروپا 2022 دارای شرایط کلی زیر باشید:

  • نبود هرگونه سوابق ریجکتی در حوزه شنگن
  • داشتن یک سند شش دانگ مسکونی و یا تجاری
  • اثبات تمکن مالی کافی و مورد تائید دولت فرانسه از طریق سپرده حساب بانکی، اسناد ملکی، سهام شرکت، موسسه و کارخانه، حقوق بازنشستگی، رمز ارز و سایر موارد
  • ارائه اجاره نامه معتبر
  • ارائه پاسپورت معتبر با حداقل یک سال اعتبار
  • برخورداری از حداقل درآمد ثابت ماهانه 3 هزار یورویی از منابع خارج از فرانسه
  • اضافه شدن مبلغ 1400 یورویی به درآمد ثابت ماهانه (در صورت متاهل بودن متقاضی)
  • اضافه شدن مبلغ 750 یورویی به درآمد ثابت ماهانه (به ازای هر فرزند زیر 18 سال)

در این برنامه نیازی به انتقال سرمایه و یا سرمایه گذاری سنگین در کشور فرانسه نبوده و می توان از مزایای کارت اقامت قابل تمدید اروپا در کنار خانواده بهره مند شد.

شما همچنین می توانید از گزینه دیگر کشور فرانسه یعنی خرید ملک با حداقل ارزش 70 هزار یورو استفاده کرده و از اقامت اروپا 2022 برخوردار شوید. البته در این روش نیز نیاز به اثبات داشتن حداقل درآمد ثابت ماهانه 1300 یورویی از منابع خارجی نظیر اجاره خانه و یا حقوق بازنشستگی دارید.

همچنین لازم به ذکر است که حداقل متراژ مورد نیاز برای یک خانواده 4 نفره در کشور فرانسه 41 متر بوده و تنها حداقل ارزش 70 هزار یورویی ملک خریداری شده در این کشور حوزه شنگن ملاک نیست.

بهترین کشور برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

برخی از کشورهای اروپایی اشاره شده در بالا، جزو حوزه شنگن نیستند و کارت اقامت و پاسپورت آنها به اندازه کشورهای عضو حوزه شنگن مثل فرانسه، یونان و اسپانیا ارزشمند نیست. از این رو، با در نظر گرفتن حداقل بودجه 500 هزار یورویی اسپانیا و یا 250 هزار یورویی کشور یونان، می توان با اطمینان کشور فرانسه را به عنوان بهترین گزینه اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک به شمار آورد.

اگر کماکان نیاز به جزئیات بیشتری در مورد اقامت اروپا 2022 دارید و می خواهید به ارزیابی دقیق تر گزینه های پیش روی خود برای مهاجرت خانوادگی به قاره اروپا فکر کنید، می توانید از خدمات و مشاوره تخصصی موسسه مهاجرتی نیلگام در این زمینه استفاده نمایید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *