ویزا

ویزای مولتی شینگن یا ویزای بلند مدت اروپا چیست؟

ویزای مولتی شینگن یا ویزای بلندمدت اروپا: کلید سفرهای آسوده


ویزای شینگن در یک تقسیم‌بندی سه دسته اصلی را شامل می‌شود. ویزای سینگل، دو بار ورود و ویزای مولتی شینگن. ملاک این تقسیم‌بندی دفعات مجاز ورود به اروپا است. ویزای مولتی یا مولتیپل شینگن ( البته با نام‌هایی همچون ویزای بلند مدت اروپا یا ویزای مولتی اروپا نیز شناخته می‌شود) که بنا به درخواست متقاضی و از طرف یکی از سفارت‌های اروپایی عضو این پیمان صادر می‌شود، به دارنده آن این امکان را خواهد داد تا در دوره اعتبار ویزای خود به دفعات و بدون محدودیت وارد کشورهای اروپایی شده و تا زمان معینی در آن‌ها اقامت داشته باشد.

میزان مجاز برای اقامت در کشورهای اروپایی با ویزای بلند مدت اروپا ۹۰ روز در هر دوره ۶ ماهه است. اعتبار ویزای مولتی شینگن نیز می‌تواند از ۳ ماه تا ۵ سال باشد. بیشتر ویزاهای مولتی شینگن اعتباری ۳ ماهه، ۶ ماهه و یا ۱ ساله دارند.

انواع ویزای مولتی شینگن

ویزای مولتی شینگن خود نوعی از ویزای نوع ۳ یا تایپ c شینگن است. ویزای تایپ c شینگن که در واقع نوعی ویزای کوتاه‌مدت برای سفر به حوزه شینگن است، به ۳ دسته ویزای سینگل یا یک‌بار ورود، ویزای دو بار ورود و ویزای مولتیپل یا چند بار ورود تقسیم‌بندی می‌شود.

  1. ویزای توریستی
  2. ویزای بیزنسی
  3. ویزای تحصیلی

هر یک از ۳ ویزای شینگن نام‌ برده شده در بالا می‌تواند به‌صورت مولتیپل صادر شوند. برای مثال، دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در اروپا نیاز به ویزای تایپ D شینگن از نوعی مولتی دارند. ویزای تایپ D درواقع همان ویزای تحصیلی شینگن است که در اینجا به شکل مولتی یا چند بار ورود صادرشده و به دانشجو و یا محصل این امکان را می‌دهد تا برای مدتی مشخص (عموماً تا پایان دوران تحصیل) بدون نیاز به اخذ مجدد و یا تمدید ویزای شینگن در تمامی کشورهای این منطقه تردد کنند.

ویزای مولتی توریستی شینگن نیز همان‌طور که از نامش برمی‌آید برای مقاصد گردشگری صادرشده و به دارنده آن این اجازه را می‌دهد تا زمان اعتبار ویزا حداکثر تا ۹۰ روز در یک بازه ۶ ماهه در این منطقه اقامت داشته باشد. نکته مهم درباره ویزای توریستی شینگن از نوع مولتی این است که مهلت ۹۰ روزه این ویزا می‌تواند در یک نوبت سفر طی شده و یا طی چند بار سفر پایان یابد.

ویزای بلند مدت اروپا

ویزای بلند مدت اروپا

بیشتر بخوانید:

وقت سفارت شینگن

شرایط لازم برای دریافت ویزای بلندمدت اروپا

بسیاری از متقاضیان سفر به اروپا می‌پرسند شرایط لازم برای اخذ ویزای بلند مدت اروپا یا مولتی شینگن چیست؟ در پاسخ باید گفت شرایط کلی همان شرایط اخذ ویزای شینگن است ولی با برخی تفاوت‌ها. برای مثال: ویزای بلند مدت اروپا عموماً به افرادی تعلق می‌گیرد که پیش از این یک یا چند ویزای سینگل اروپا در پاسپورت خود داشته و به کشور مدنظر سفرکرده‌ باشند. در برخی موارد دعوت‌نامه‌ از یک شرکت معتبر با تشریح دلایل سفر متقاضی به کشور مقصد نیز می‌تواند شرایط لازم برای اخذ ویزای مولتی را تسهیل کند.

پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه اروپایی نیز یکی دیگر از مواردی است که به صدور ویزای بلند مدت شینگن از طرف سفارت مدنظر منجر می‌شود. اما به‌طور کل داشتن سابقه سفر مناسب، تمکن مالی کافی، دلایل موجه برای سفر و برنامه سفری مشخص و شفاف همگی از شرایط اصلی اخذ ویزای شینگن محسوب می‌شوند.

مطلب مرتبط:

دلایل اصلی ریجکت ویزای شینگن چیست؟

مزایای ویزای مولتی اروپا چیست؟

ویزای شینگن یکی از ویزاهای ارزشمند و معتبر محسوب می‌شود که می‌تواند فاکتور سابقه سفر دارنده آن را تا حدود بسیاری ارتقا بخشد. فاکتوری که در اخذ دیگر ویزاها همچون ویزای کانادا بسیار تأثیرگذار خواهد بود. بنابراین ویزای مولتی اروپا یا شینگن با اعتباری بیشتر و اجازه ورود متعدد به خاک اروپا طبعاً از ارزش بسیاری برخوردار است.

نخستین مزیت ویزای مولتی شینگن این است که دارنده آن پس از بار نخست که می‌بایست از همان کشوری که ویزا را از آن گرفته وارد اروپا شود، می‌تواند در دفعات بعدی از هر کشور دیگری وارد حوزه شینگن شود. برای مثال اگر فردی ویزای ۲ ساله مولتی شینگن از کشور هلند دریافت کرده باشد، در اولین سفر می‌بایست از طریق مرزهای هلند وارد اروپا شود؛ اما از سفر بعد بدون نیاز به ویزا می‌تواند از هر کشور دیگری وارد اروپا شود و هیچ‌گونه محدودیتی نخواهد داشت.

مزایای ویزای مولتی اروپا

 

مطلب مرتبط:

راحت‌ترین کشورها برای اخذ ویزای شینگن کدامند؟

از طرف دیگر ویزای مولتی اروپا وزنی خاص به پاسپورت می‌دهد و در هر بار اقدام مجدد می‌تواند اعتبار آن افزایش یابد. برای مثال اگر بار اول ویزای ۳ ماهه شینگن دریافت کردید برای دفعات می‌توانید ویزای ۶ ماهه یا یک‌ساله درخواست کنید. ویزای بلند مدت اروپا همچنین برای اخذ ویزای دیگر کشورها نیز مدرکی مهم تلقی خواهد شد.

درنهایت ویزای مولتی اروپا این امکان را به فرد می‌دهد تا به دفعات و بدون محدودیت در زمان اعتبار پاسپورت به حوزه شنگن سفر کرده و به گشت‌وگذار، دیدار اقوام، پیگیری پروژه‌ای کاری و یا درمانی بپردازد. درواقع ویزای مولتی یا بلند مدت شینگن یک اعتبار محسوب می‌شود.

هزینه ویزای بلند مدت شینگن چقدر است؟

هزینه اخذ ویزای بلند مدت اروپا بسته به کشور و سفارتی که از آن اقدام می‌کنید متفاوت خواهد بود. خدمات مجموعه شرکت‌های نیلگام برای اخذ ویزای مولتی شینگن شامل موارد زیر می‌شود:

  • تکمیل فرم آنلاین ویزای شینگن
  • بررسی مدارک
  • وقت سفارت
  • رزرو بلیط
  • رزرو هتل
  • بیمه مسافرتی
  • تهیه دعوت‌نامه در صورت نیاز

برای اطلاع از قیمت‌ها لطفا با کارشناسان نیلگام تماس بگیرید.

شرایط تمدید ویزای مولتی یا بلند مدت شینگن چیست؟

اساساً چیزی به اسم تمدید ویزای مولتیپل شینگن وجود ندارد. پس از پایان اعتبار ویزا می‌بایست مجدداً با ارائه مدارک موردنیاز مراحل اشاره‌شده را طی کرده و برای ویزای مولتی شینگن درخواست دهد.‌ نکته مهم در خصوص درخواست مجدد و یا تمدید ویزای مولتیپل شینگن این است که در درخواست‌‌های مجدد می‌توان مدت اعتبار ویزا را افرایش داد.


سوالات متداول | FAQs


1. ویزای مولتی شینگن چیست؟

ویزای مولتی شینگن یا ویزای بلندمدت اروپا، نوعی از ویزای شینگن است که به دارنده آن اجازه می‌دهد تا در دوره اعتبار ویزا، به دفعات و بدون محدودیت وارد کشورهای عضو شینگن شود.

2. مزایای ویزای مولتی شینگن چیست؟

  • امکان سفر به کشورهای عضو شینگن به دفعات و بدون محدودیت در طول مدت اعتبار ویزا
  • امکان اقامت تا ۹۰ روز در هر دوره ۶ ماهه در کشورهای عضو شینگن
  • افزایش اعتبار پاسپورت
  • تسهیل در اخذ ویزای سایر کشورها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *