تور, ویزا

راحت ترین کشورها برای دریافت ویزای شینگن

راحت‌ترین کشورها برای دریافت ویزای شینگن سوالی است که خیلی از افراد میپرسند و در این پُست نیلگام سفر به آن پاسخ داده ایم. بر اساس جدیدترین آمار منتشرشده از وب سایت رسمی ویزای شینگن در پایان سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۱۶ میلیون فرم درخواست ویزای شینگن به سفارت‌های اروپایی در سرتاسر جهان ارسال‌شده که این میزان کمی کمتر از سال ۲۰۱۴ (بالاترین میزان درخواست ویزای شینگن) بوده است. این حجم درخواست باعث ایجاد سخت‌گیری‌های بیشتر شده ولی همه کشورها عضو شینگن به طور یکسان سخت گیری ندارند. سوال جالبی که حتما مطرح می‌شود این است که راحت‌ترین کشورها برای دریافت ویزای شینگن کدامند؟ سخت‌گیرترین کشورهای اروپایی برای صدور ویزا کدامند؟ و بهترین روش برای اخذ این ویزا چیست؟ برای یافتن پاسخ این پرسش‌ها و توضیحات تکمیلی با ما در ادامه این نوشتار همراه باشید.

کشورهای عضو پیمان شینگن

کشورهای اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس و لیختن‌اشتاین از سال ۱۹۸۵ و پس از امضای پیمانی با همین نام ۲۶ کشور عضو پیمان شینگن را تشکیل دادند.

از کشورهایی کوچک همچون مالت تا کشورهایی بزرگ‌تر همچون آلمان و فرانسه همگی با پذیرش پیمان شینگن به اتباع خود این امکان را دادند تا بدون نیاز به ویزا وارد خاک کشورهای همسایه شوند. مزیت این ویزا برای اتباع دیگر کشورها این است که با اخذ ویزا از یکی از کشورهای عضو این پیمان، بدون نیاز به ویزا اجازه ورود به دیگر کشورهای حوزه شینگن نیز وجود خواهد داشت. برای مثال اگر فردی از کشور سوئد ویزای شینگن توریستی دریافت کند، با ورود به خاک سوئد و پیش از پایان اعتبار ویزای خود می‌تواند به ۲۵ کشور دیگر این منطقه بدون نیاز به ویزا سفر کند.

اما اگرچه قوانین و مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای شینگن تقریباً در تمامی کشورهای این منطقه یکسان است اما بر اساس آمار موجود نرخ ریجکتی در برخی از آن‌ها در مقایسه با دیگر کشورها پایین‌تر است. در ادامه ۵ مورد از راحت‌ترین کشورها برای دریافت ویزای شینگن را با هم بررسی می‌کنیم.

راحت ترین کشورها برای ویزای شینگن

کشور کوچک و دوست‌داشتنی ایسلند همچون ۳ سال گذشته بهترین کشور اروپایی برای اخذ ویزای شینگن است. نرخ رد درخواست ویزا از این کشور در سال ۲۰۱۷ تنها ۰٫۹۶% بوده است. به‌بیان‌دیگر از ۷۶۱۰ فرم ارسال‌شده به سفارت‌های ایسلند تنها ۷۳ مورد رد شده و باقی درخواست‌ها ویزا شده‌اند.

در چهار سال گذشته این کشور منطقه اسکاندیناوی هیچگاه بیش از ۱ درصد درخواست‌های ویزا را ریجکت نکرده است. در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ تنها ۱۲ مورد ریجکتی در سفارت‌های این کشور ثبت‌شده؛ بنابراین می‌توان از ایسلند به‌عنوان راحت‌ترین کشور اروپایی برای دریافت ویزای شینگن نام برد. کشور فنلاند یکی دیگر از کشورهای بسیار زیبای اسکاندیناوی که شفق‌های قطبی‌اش سالانه مسافران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. بعد از ایسلند بهترین کشور برای دریافت ویزای شینگن است. نرخ ریجکتی ویزا در سال ۲۰۱۷ برای این کشور تنها ۱٫۱۳% بوده که به‌بیان‌دیگر از ۸۲۷,۵۲۰ درخواست ثبت‌شده تنها ۹,۳۳۷ مورد رد شده‌اند.

کشور لیتوانی با ۱٫۱۹% و استونی با  ۱٫۲۱% جایگاه سوم و چهارم فهرست راحت‌ترین کشورها برای دریافت ویزای شینگن را به خود اختصاص داده‌اند. پنجمین کشور این فهرست با تنها ۱٫۵۵% نرخ ریجکتی ویزا کشور لتونی است که از سال ۲۰۱۴ کمی در قبال صدور ویزا سخت‌گیرتر شده است. در سال ۲۰۱۴ که بیشترین میزان درخواست ویزای شینگن یعنی ۱۶,۷۲۵,۹۰۸ را ثبت کرده است، لتونی و لیتوانی در صدر فهرست راحت‌ترین کشورها برای دریافت ویزای شینگن قرار داشتند. کشورهای استونی، اسلواکی، لهستان، یونان و لوکزامبورگ پنج کشور دیگری هستند که بالاترین نرخ صدور ویزای شینگن در سال ۲۰۱۷ را به خود اختصاص داده‌اند.

برای دریافت راحت و مطمئن ویزای شینگن همچنین می‌توانید از طریق لینک زیر با کارشناسان ما در تماس باشید تا با توجه به شرایط شما بهترین پیشنهاد را اخذ ویزای شینگن به شما ارائه دهند. مشاوره رایگان و تعیین وقت سفارت شنگن۰۲۱-۷۵۲۳۷

فکر می‌کنید کدام کشور سخت‌گیرترین سفارت برای دریافت ویزای شینگن است؟

شاید بسیاری از شما با خواندن این بخش از نوشتار به یاد تجربه تلخ ریجکت ویزای شینگن بیافتید. با توجه نرخ بالای ریجکتی ویزا شینگن برای ایرانیان که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، به‌احتمال فراوان تجربه تلخ رد درخواست شما نیز به یکی از کشورهایی بازمی‌گردد که در فهرست سخت‌گیرترین کشورهای در صدور ویزای شینگن از آن‌ها نام خواهیم برد. شاید برایتان جالب باشد که کشور کوچک مالت برای سومین سال متوالی بیشترین تعداد رد درخواست ویزا را در حوزه شینگن به خود اختصاصی داده است.

تقریباً از هر ۴ فرمی که سال گذشته در سفارت‌های مالت برای صدور ویزا ثبت می‌شود یک مورد رد شده است! یعنی نرخ ۲۵٫۲۳% ریجکتی ویزا. دقیق‌تر بگوییم از مجموع ۳۷,۸۸۱ فرم درخواست ویزا ۹,۵۵۷ فرم در سفارت‌های مالت ریجکت شده‌اند که آمار بسیار بالایی است. این در حالی است که این عدد در سال پیش از آن ۲۱٫۱۳% بوده و نشانگر تشدید سیاست‌های سخت‌گیرانه مالت برای صدور ویزا است. تا پیش از سال ۲۰۱۷ کشور بلژیک سخت‌گیرترین کشور اروپایی برای صدور ویزا محسوب می‌شد. این کشور در حال حاضر با نرخ ریجکتی ۱۶٫۰۱% جایگاه دوم این فهرست را به خود اختصاص داده است.

سفارت‌های بلژیک همواره برای صدور ویزا سخت‌گیر بوده‌اند به‌طوری‌که در سال ۲۰۱۵ نیز ۱۵٫۳۲% فرم‌های ثبت‌شده در آن‌ها رد شدند. کشور پرتغال سومین کشور سخت‌گیر اروپایی در سال ۲۰۱۷ برای صدور ویزا نام گرفت. ۱۴٫۹۳%درخواست‌های ویزای شینگن از طریق سفارت‌خانه‌های پرتغال ریجکت شدند که در نوع خود عدد بالایی است.

کشورهای فرانسه با ۱۳٫۶۴%و هلند با ۱۰٫۱۰%به ترتیب رده‌های چهارم و پنجم فهرست کشورها با بالاترین نرخ ریجکت ویزا را به خود اختصاص داده‌اند. البته باید توجه داشت که فرانسه در سال گذشته میلادی با ۳,۶۸۴,۴۰۴ درخواست ثبت‌شده برای صدور ویزا از منظر تعداد درخواست در صدر فهرست کشورهای اروپایی قرار گرفت و کشورهای آلمان، ایتالیا، اسپانیا و یونان به ترتیب رده‌های دوم تا پنج را به خود اختصاص دادند. فرانسه در سال ۲۰۱۷ به‌تنهایی بیش از ۵۰۰ هزار درخواست اخذ ویزا را رد کرد درحالی‌که مجموع درخواست‌های رد شده در سفارت‌های آلمان، ایتالیا، اسپانیا و یونان از ۵۰۰ هزار مورد کمتر بود.

ویزای شینگن کدام کشور ارزان‌تر است؟

هزینه اخذ ویزای شینگن به دو بخش تقسیم می‌شود: هزینه تعیین وقت سفارت شینگن و هزینه اخذ ویزای شینگن اگر خود برای تعیین وقت سفارت شینگن اقدام کرده‌اید، علاوه بر هزینه ترجمه مدارک باید در روز ارائه مدارک و انگشت‌نگاری بسته به سفارت بین ۶۰ تا ۸۵ یورو به همراه داشته باشید. اما همچنین می توانید برای تعیین وقت سفارت و تکمیل فرم آنلاین درخواست ویزای شینگن (به زبان انگلیسی) و باقی مدارک هزینه‌ای را به آژانس و یا کارگزار خود پرداخت نمایید.

البته همان‌گونه که می‌دانید تعیین وقت سفارت‌های اروپایی در شرایط فعلی یکی از معضلات موجود برای متقاضیان ایرانی است. اطلاع از اولین وقت سفارت موجود مستلزم ارتباطات نزدیک با سفارت و چک کردن مداوم سایت خواهد بود. از سوی دیگر تکمیل مدارک به‌ویژه فرم آنلاین درخواست ویزای شینگن یکی از تعیین‌کننده‌ترین عوامل در سرنوشت ویزا شما خواهند بود. بنابراین باید در تکمیل فرم و مدارک لازم برای دریافت ویزای شینگن نهایت دقت را داشته باشید.

راهنمای تصویری تکمیل فرم آنلاین ویزای شینگن را از طریق این لینک مشاهده کنید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *