ویزا

مدارک لازم برای ویزای شینگن که حتما باید بدانید

مدارک و فرمی که متقاضی در روز تعیین وقت سفارت شینگن با خود به سفارت می‌برد در کنار توضیحاتی که به افسر ویزا در خصوص هدف و برنامه سفر خود ارائه می‌دهد درواقع نهایت کاری است که از دست وی برای اخذ ویزای شنگن برمی‌آید. اینکه این مدارک باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند تا شانس اخذ ویزا به حداکثر برسد موضوع این نوشتار است؛ با ما همراه باشید تا با مدارک لازم برای ویزای شینگن (شغلی، مالی، ملکی و اطلاعات فردی) بیشتر آشنا شوید.

همان‌طور که می‌دانید مدارک لازم برای ویزای شنگن شامل دو دسته مدارک می‌شوند. دسته اول مدارکی هستند که هر متقاضی در خصوص شرایط شغلی، مالی، املاک و مستغلات و سابقه سفر خود ارائه می‌دهد و دسته دوم مدارک لازم برای ویزای شینگن، فرم آنلاین درخواست ویزا است. در این فرم، متقاضی اطلاعات کامل و دقیقی از خود (مطابق با اطلاعات مندرج در پاسپورت)، نوع ویزای شنگن درخواستی، برنامه سفر، منابع مالی تأمین سفر، تاریخ ورود و خروج به منطقه شینگن، مشخصات همراه و مشخصات میزبان در کشور مقصد ارائه می‌دهد و یکی از مدارک اصلی و مورد استناد برای افسر ویزا خواهد بود. همان‌طور که اشاره شد علاوه بر این فرم هر متقاضی می‌بایست مجموعه‌ای دیگر از مدارک مورد نیاز برای ویزای شینگن را به سفارت ارائه دهد که در ادامه به هر یک از آن‌ها اشاره خواهد شد.

پیش از آن باید بر این نکته تأکید کنیم که هراندازه این مدارک قوی‌تر و مطابق با استانداردهای لازم باشد، شانس ویزا شدن درخواست بیشتر خواهد بود و طبعاً نقص در هر یک از آن‌ها ریسک ریجکت شدن ویزای شنگن را بالاتر خواهد برد.

مطلب مرتبط: اصلی‌ترین دلایل ریجکت ویزای شینگن در سال ۲۰۱۸ و نحوه اعتراض به آن

مدارک مالی برای ویزای شینگن

پرینت گردش حساب و موجودی یا مانده‌حساب بانکی، اصلی‌ترین مدارک مالی لازم برای اخذ ویزای شنگن محسوب می‌شوند. پرینت گردش مالی ۳ماهه حساب کوتاه‌ مدت به افسر ویزا این امکان را می‌دهد تا Turn Over حساب شما را به‌درستی و دقت بررسی نماید. اینکه چه مبالغی وارد حساب‌شده‌اند و چه مدت در حساب شما مانده‌اند.

به‌بیان‌دیگر حساب شما چقدر کار کرده است. آیا حساب فعالی است و یا یک حساب مرده. باید توجه داشت هر اندازه مبالغ ورودی به حساب کوتاه‌مدت شما منظم‌تر و یکسان‌تر باشند و از طرف دیگر مدت‌زمان بیشتری در حسابتان باقی‌ بماند، شماره حساب ارائه‌شده ارزش بیشتری خواهد داشت. مانده‌حساب و یا موجودی نکته کلیدی دیگر در مدارک لازم برای ویزای شینگن است. اگر می‌خواهید برای ویزای شینگن اقدام کنید مانده‌حساب شما نباید کمتر از ۱۰۰میلیون تومان باشد. این مبلغ به افسر ویزا این اطمینان را می‌دهد که شما توانایی تأمین هزینه‌های سفر خود به اروپا را خواهید داشت.

بنابراین سعی کنید در زمان مراجعه به سفارت حتماً این مبلغ در حسابتان موجود باشد. یا نامه اسپانسرشیپ (دریافت حمایت مالی در حین سفر) از طرف فردی مقیم حوزه شنگن، برای اینکه این  نامه از اعتبار کافی برخوردار باشد و مورد تائید سفارت قرار گیرد، باید نامه تمکن مالی ۳ ماهه اخیر اسپانسر شما در حوزه شنگن به آن پیوست شده باشد. در عین حال رسید پرداخت هزینه  ویزای شنگن که در حال حاضر برای بزرگسالان ۸۰ یورو و برای کودکان ۶ تا ۱۲ ساله ۴۰ یورو است جزو مدارک مالی محسوب می‌شود. به چند نکته در خصوص مدارک مالی لازم برای ویزای شینگن دقت کنید:

  • به‌هیچ‌وجه حساب‌سازی (واریز مبالغ سنگین به حساب مرده‌ای که فعال نبوده است) نکنید.
  • تا زمان مشخص شدن نتیجه درخواست ویزا و در زمان بررسی به موجودی حساب خود دست نزنید و اگر مجبور هستید مبلغی برداشت کنید این مبلغ بیش از ۳۰ درصد موجودی نباشد. برای مثال اگر در زمان مراجعه به سفارت ۱۰۰ میلیون در حسابتان دارید تا زمان مشخص شدن نتیجه درخواست ویزا بیشتر از ۳۰ میلیون از آن حساب برداشت نکنید
  • به‌هیچ‌وجه و تحت هیچ شرایطی سعی در جعل و یا دست‌کاری اطلاعات مندرج در نامه تمکن مالی بانک نداشته باشید. این موضوع می‌تواند شما را در لیست سیاه سفارت قرار داده و علاوه بر ریجکت درخواست ویزا، تا مدت‌ها امکان سفر به اروپا را از شما بگیرد.

مدارک شغلی لازم برای ویزای شنگن

شغل مناسب یکی از مهم‌ترین معیارهای مدنظر سفارت برای صدور ویزای شینگن خواهد بود. اگرچه در این زمینه قانونی وجود ندارد که برای مثال مشاغلی خاص شانس بیشتری برای اخذ ویزا در سفارت‌های اروپایی خواهند داشت اما تجربه ما در مجموعه شرکت‌های نیلگام مؤید این واقعیت است که هر اندازه شغل متقاضی معتبر‌تر و مدارک شغلی وی (همچون پروانه طبابت، جواز کسب، روزنامه رسمی و پروانه بهره‌برداری از واحد تولیدی) قوی‌تر باشند، شانس موافقت با درخواست ویزای وی نیز بیشتر خواهد بود.

البته این به‌هیچ‌وجه بدان معنی نیست که برای مثال کارمند یکی از ادارات و یا شرکت‌های معتبر از شانس کمی برای ویزای شینگن برخوردار است. افرادی این‌ چنینی می‌توانند با ارائه نامه اشتغال به کار در سربرگ رسمی، تأکید بر سابقه سفر مناسب و تمکن مالی کافی و البته یک برنامه سفر دقیق همچون تور ۴ شب هلند شانس خود برای اخذ ویزای شینگن را افزایش دهند. سابقه بیمه یکی دیگر از مدارک لازم برای ویزای شنگن است. نامه ۳ ماهه آخر بیمه تأمین اجتماعی و یا بیمه‌های دیگر (همچون بیمه بانک‌ها و یا سازمان‌های خاص) تکمیل‌کننده مدارک شغلی خواهند بود و به افسر ویزا این اطمینان را می‌دهند که شما از شغل و سابقه شغلی مناسبی در کشورتان برخوردار هستید. به چند نکته در خصوص مدارک شغلی لازم برای ویزای شینگن دقت کنید:

  • اگر کارمند هستید و قصد ارائه نامه اشتغال به کار دارید، حتماً این نامه باید در سربرگ رسمی شرکت و یا سازمان محل کار همراه با امضای مدیرعامل و ذکر سمت شغلی، حقوق ماهانه، مدت‌زمان اشتغال به کار و به زبان انگلیسی ارائه شود.
  • اگر دانشجو هستید حتماً باید از دانشگاه محل تحصیل نامه اشتغال به تحصیل داشته باشید.
  • اگر صاحب مشاغل تولیدی هستید، ارائه پروانه بهره‌برداری بسیار مهم است.
  • برای متقاضیان با شغل آزاد، پروانه کسب و سوابق آخرین پرداخت‌های مالیاتی ممهور به مهر اداره مالیات اجباری است. مگر مشاغلی همچون کشاورزی که معاف از مالیات هستند.
  • شماره نظام پزشکی، نظام‌مهندسی و یا کانون وکلا یکی دیگر از مدارک مهم شغلی محسوب می‌شود.
  • برای خانم‌های خانه‌دار، ارائه گواهی اشتغال به کار و یا سایر مدارک شغلی همسر الزامی است.
  • باز هم تأکید می‌کنیم از ارائه مدارک شغلی جعلی به‌شدت خودداری کنید.

مدارک ملکی برای ویزای شینگن

اسناد ملکی یکی دیگر از مدارک لازم برای ویزای شینگن است که می‌تواند شانس ویزا شدن درخواست را افزایش دهد. درواقع اسناد ملکی شامل تمامی املاک و مستغلاتی هستند که به نام متقاضی بوده و اسناد مالکیت آن‌ها موجود است. این مدارک می‌توانند سند انواع ملک (مسکونی، تجاری و …) و یا سند واحد‌های تجاری، صنعتی و تولیدی همچون مرغداری، کارخانه و یا کارگاه تولیدی باشند و بیانگر شرایط مناسب شغلی و زندگی متقاضی ویزای شنگن خواهند بود.

بیشتر بدانید: ویزای مولتی شینگن چیست؟

در مورد مدارک ملکی برای ویزای شنگن به موارد ذیل توجه کنید:

  • سندهای مشاعی به هراندازه قدرالسهم نیز می‌توانند جزء مدارک ملکی باشند
  • اصل سند ملکی برای ترجمه ضروری است و پس از ترجمه و تأیید دادگستری به فرد بازگردانده می‌شود.
  • مبایعه‌نامه‌های دارای کد ره‌گیری نیز حکم سند ملکی را خواهند داشت.
  • اسناد جعلی ارائه‌شده در مرحله تأیید در دادگستری با پیگرد قانونی مواجه خواهند شد.

سند ملکی جزء مدارک لازم و ضروری برای ویزای شینگن محسوب نمی‌شود اما در ویزا شدن یک پرونده می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.

پاسپورت‌ جدید و پاسپورت‌های قدیمی

پاسپورت یکی از اصلی‌ترین مدارک لازم برای ویزای شنگن محسوب می‌شود. پاسپورتی که آسیب‌دیده و مخدوش نباشد و دست‌کم ۶ ماه از اعتبار آن باقی‌مانده باشد. نکته مهم دیگر در خصوص پاسپورت این است که برچسب‌های ویزای موجود در آن می‌تواند اثبات‌کننده سابقه سفر شما باشد. سابقه سفر پیامی روشن را به آفیسر پرونده مخابره می‌کند و آن اینکه شما اهل سفر هستید! هر اندازه تعداد ویزاها و طبعاً تعداد سفرهای توریستی شما بیشتر باشد سفارت از انگیزه سفر شما اطمینان بیشتری پیدا خواهد کرد و طبعاً شانس شما برای اخذ ویزای شینگن بیشتر خواهد شد.

تمام پاسپورت‌های قدیمی خود که در آن‌ها برچسب ویزا به‌ویژه ویزاهای ارزشمند (ویزای شنگن، ویزای انگلیس، ویزای استرالیا، ویزای کانادا و ویزای ژاپن) را نگه‌دارید تا بتوانید اطلاعات ویزاهای موجود در آن را در فرم آنلاین درخواست ویزای شینگن وارد کنید. راهنمای تصویری تکمیل فرم آنلاین ویزای شینگن را از طریق این لینک مشاهده کنید.

رزرو بلیط، واچر هتل و بیمه مسافرتی

یکی دیگر از مدارک لازم برای ویزای شنگن ارائه رزرو بلیط رفت‌ و برگشت، واچر هتل محل اقامت (برای تمام شب‌های اقامت در اروپا) و بیمه مسافرتی با پوشش دست‌کم ۳۰ هزار یورو برای هر مسافر است (برای برخی کشورها تا ۵۰ هزار یورو). برای مراجعه به سفارت نیاز نیست بلیط رفت‌ و برگشت بخرید و تنها رزرو بلیط مطابق با برنامه سفر کفایت می‌کند. واچر هتل نکته مهمی دیگری است که توجه نکردن درست به آن می‌تواند مشکلات بسیاری را به وجود بیاورد و حتی به رد درخواست ویزای شما بیانجامد.

برای افسر ویزا بسیار مهم است که بداند محل اقامت مسافر در طول سفر کجاست و به همین دلیل ارائه واچر هتل می‌تواند این اطمینان را بدهد که مسافر قصد سفری توریستی به اروپا را داشته و به همین دلیل هتل رزرو کرده است. بیمه مسافرتی اما یکی از اصلی‌ترین مدارک لازم برای ویزای شینگن است. هر مسافر موظف است پیش از مراجعه به سفارت بیمه‌ای معتبر تهیه کند. بیمه‌ای که دست‌کم ۳۰ هزار یورو برای هر مسافر را پوشش دهد. پرونده‌های بدون بیمه مسافرتی بدون کوچک‌ترین ملاحظه‌ای رد خواهند شد. به نکات زیر در خصوص بلیط، هتل و بیمه مسافرتی توجه کنید:

  • اگر با دعوت‌نامه برای ویزای شینگن اقدام می‌کنید نیاز به رزرو هتل نیست
  • محل اسکان شما باید در دعوت‌نامه به‌طور مشخص ذکرشده باشد و این مکان می‌بایست اتاقی مجزا برای میزبانی شما در طول مدت سفر داشته باشد.
  • رزرو بلیط باید کاملاً منطبق با برنامه سفر شما باشد و درصورت وچود تناقض و ابهام درخواست شما رد خواهد شد.
  • از بیمه‌گذار معتبر برای صدور بیمه مسافرتی خدمات بگیرید و حداقل سقف پوشش را رعایت کنید.
  • هرگز رزرو بلیط و یا واچر هتل جعلی به سفارت ارائه ندهید، چون حتماً به ریجکت ویزای شما منجر خواهد شد.

مدارک مورد نیاز ویزای شنگن براساس موقعیت شغلی در سال ۲۰۲۰

برای کارمندان

  • ترجمه قرارداد رسمی کاری
  • ریزگردش حساب بانکی برای ۶ ماهه اخیر
  • نامه مرخصی رسمی از جانب کارفرما
  • فرم و اظهارنامه مالیات بر درآمد

برای افراد خویش‌فرما

  • کپی جواز و پروانه کار
  • نامه تمکن مالی و ریز
  • ریز گردش حساب ۶ ماهه اخیر
  • فرم مالیات بر درآمد ITR

برای دانشجویان

برای بازنشستگان

  • سوابق بازنشستگی ۶ماهه اخیر

مدارک مورد نیاز ویزای شنگن برای متقاضیان خردسال- Minor

والدین و یا قیم قانونی متقاضی خردسال باید مدارک زیر را ضمیمه پرونده درخواست ویزای شنگن کند:

  • گواهی تولد متقاضی
  • فرم درخواست ویزا که توسط والدین و یا سرپرست متقاضی امضا شده باشد
  • حکم دادگاه خانواده- در صورتی که حق و حقوق متقاضی به طور کامل در کنترل یکی از والدین باشد
  • کپی ترجمه شده و رسمی مدارک هویتی و پاسپورت والدین
  • مجوز رسمی و محضری به همراه امضا و تائیدیه والدین و یا قیم قانونی متقاضی، در صورتی که فرد خردسال بخواهد به تنهایی به حوزه شنگن سفر کند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای شنگن ترانزیت

  • ارائه ویزای معتبر کشور نهایی و مقصد ( در صورت نیاز)
  • بلیط پرواز کشور نهایی که قصد سفر به آن را دارید

مدارک لازم برای ویزای ملاقات اقوام و دوستان در حوزه شنگن

  • گواهی پشتیبانی مالی : چنانچه فرد دارای تمکن و توان مالی کافی برای پوشش هزینه‌های خود نباشد، فرد دعوت‌کننده ساکن حوزه شنگن می‌تواند نامه اسپانسرشیپ مالی مهمان را تکمیل و امضا نماید.از این رو متقاضی باید به هنگام درخواست ویزا اصل این نامه را به همراه داشته باشد.
  • برنامه سفر: توضیح جزئیات سفر، قصد از سفر به همراه بازه زمانی برنامه‌ریزی شده سفر
  • ریزگردش حساب و نامه تمکن مالی بانک: در صورتی که متقاضی توان مالی کافی برای پوشش هزینه‌های سفر داشته باشد.
  • دعوت‌نامه: که توسط اقوام و یا دوستان مقیم حوزه شنگن ارسال شده باشد. چنانچه متقاضی مسئولیت هزینه‌های سفر را بر عهده داشته باشد، وجود آدرس، نام و نام خانوادگی و کپی پاسپورت میزبان کفایت می‌کند.

مدارک مورد نیاز ویزای کارآموزی Training شنگن

  • گواهی ثبت‌نام در موسسه‌ای معتبر و آموزشی  در حوزه شینگن
  • نامه NOC صادر شده توسط موسسه آموزشی حوزه شنگن

مدارک ویزای درمانی و خدمات پزشکی شنگن

  • نامه دکتر و بیمارستان کشور مبدا مبنی بر نیاز متقاضی به سفر و درمان در حوزه شنگن
  • نامه تائید ارائه خدمات پزشکی و درمانی توسط بیمارستان و یا موسسه درمانی کشور مقصد
  • اثبات توانایی مالی برای هزینه‌های درمان و سایر هزینه‌های جانبی از طریق نامه تمکن بانکی، نامه پشتیبانی مالی (اسپانسرشیپ) در حوزه شنگن، مدارک نشان‌دهنده پرداخت پیش از موعد هزینه‌های درمان و یا نامه پوشش دولتی هزینه‌های درمانی بیمار توسط کشور مبدا

مدارک مورد نیاز ویزای اشتغال و کار

  • دو فرم درخواست ویزا
  • قرارداد رسمی کار بین متقاضی و کارفرمای آینده فرد در حوزه شنگن

مدارک موردنیاز برای اهداف فرهنگی، ورزشی و یا مذهبی در اروپا

  • اطلاعات و جزئیات رویداد نظیر دعوت‌نامه، بلیط حضور و نامه ثبت‌نام در رویداد
  • اثبات عملکرد و اجراهای قبلی: گواهی حضور، برنده شدن و دریافت رتبه جهانی در رویدادها و فستیوال‌های قبلی (فرهنگی، مذهبی و ورزشی)

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی شنگن

  • دو فرم درخواست
  • نامه پذیرش دانشگاه/ کالج و یا مدرسه
  • مدارک مالی برای پوشش هزینه‌های زندگی و تحصیل در حوزه شنگن
  • مدارک تحصیلی
  • مدرک زبان

مدارک پیوستن به همسر مقیم اروپا و حوزه شنگن

  • دو فرم درخواست ویزا
  • کپی رسمی گواهی ازدواج
  • کپی پاسپورت همسر در صورتی که شهروند اتحادیه اروپا است. اما در صورتی که شهروند نیست و تنها در حوزه شنگن زندگی می‌کند، کپی جواز اقامت وی کفایت می‌کند

سایر مدارک لازم

در روز مصاحبه علاوه بر مدارکی که به آن‌ها اشاره شد باید دو قطعه عکس جدید به سفارت و یا دفتر vfs تحویل دهید. این دو قطعه عکس باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند که اخیراً مورد تأکید سفارت‌های اروپایی قرارگرفته است. بسیاری از متقاضیان فکر می‌کنند این عکس‌ها همان عکس پاسپورتی هستند و در زمان مراجعه به سفارت متوجه می‌شوند که این عکس‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و اصطلاحاً عکس بیومتریک برای ویزای شینگن نامیده می‌شوند.

در این شرایط یا مسافر به دلیل در اختیار نداشتن عکس بیومتریک وقت سفارت خود را از دست می‌دهد و یا مجبور می‌شود در دفتر انگشت‌نگاری با پرداخت هزینه‌ای نسبتاً زیاد عکس جدید بگیرد. مدارک دیگری همچون ترجمه شناسنامه و رضایت‌نامه محضری والدین برای افراد زیر ۱۸ سال و حتی توصیه‌نامه از اساتید دانشگاه برای دانشجویان همگی از مواردی هستند که باید به‌عنوان مدارک لازم برای ویزای شینگن مدنظر قرار گیرند.

نکته‌ای که جا دارد در پایان بحث مربوط به مدارک مورد نیاز برای ویزای شنگن به آن اشاره‌کنیم این است که همه این مدارک باید به شکل زنجیر وار و مکمل هم عمل کنند. بدان معنی که باید بتوانند افسر ویزا را متقاعد کنند متقاضی اولاً برنامه‌ و هدفی مشخص از سفر دارد، ثانیاً تمکن مالی لازم برای پوشش هزینه‌های سفر خود و همراهان را داشته و درنهایت پس از پایان سفر و پیش از پایان اعتبار ویزا، اروپا را ترک و به کشور مبدأ بازخواهد گشت. اگرچه برخی کشورهای اروپایی برای صدور ویزا سهل‌گیر تر هستند، اما هرگونه ابهام در خصوص موارد اشاره‌شده به‌سادگی می‌تواند به ریجکت ویزای شینگن بیانجامد.

مطلب مرتبط: راحت‌ترین کشورها برای اخذ ویزای شینگن کدامند؟

می‌توان گفت مدارک لازم برای ویزای شینگن فارغ از اینکه از چه کشوری برای ویزا درخواست می‌دهید جز در موارد استثنایی تفاوت چندانی باهم ندارند. مدارک مورد نیاز برای ویزای شینگن آلمان همان‌ مدارک لازم برای ویزای شینگن فرانسه است و این قاعده برای مدارک ویزای شینگن ایتالیا نیز صادق است. همواره می‌توانید برای ویزا و وقت سفارت شنگن با کارشناسان باتجربه ما در گروه شرکت‌های نیلگام مشاوره کنید و از خدمات و تخفیف ثبت‌نام آنلاین ویزای شینگن برخوردار شوید. مشاوره رایگان اخذ ویزای شینگن۰۲۱-۷۵۲۳۷

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *