مهاجرت

کدام شهر ترکیه برای خرید ملک و سرمایه گذاری مناسب تر است؟

در حال حاضر صنعت ساخت و ساز ترکیه پس از کشور چین، عنوان دومین کشور بزرگ دنیا را در این زمینه به خود اختصاص داده است. طی چند سال گذشته این بخش از صنعت به واسطه افزایش بی‌اندازه تقاضای خرید ملک در ترکیه و هجوم سرمایه‌‎گذاران خارجی به این کشور، رونق فراوانی یافته است. حجم بالای تقاضا تاثیر چشمگیری در بخش فروش املاک و مستغلات در سال ۲۰۱۸ داشته و موجب شده تا این صنعت با مجموع فروش ۱٫۳۷۵٫۰۰۰ ملک روبرو شود.

فروش املاک به اتباع خارجی در بهترین شهرهای ترکیه از جمله استانبول و آنتالیا چیزی در حدود ۷۸ درصد در سال ۲۰۱۸ افزایش داشته که رقم بسیار چشمگیری به شمار می‌رود.

روند رو به رشد خرید ملک و مستغلات در ترکیه همچنان ادامه داشته و همواره مورد توجه متقاضیان خارجی از سراسر دنیا، خصوصا شهروندان ایرانی قرار دارد. بدون شک، آب و هوای دلپذیر، جذابیت‌های گردشگری، طبیعت بکر، تاریخچه غنی، محصولات با کیفیت بومی، مزایای برتر تحصیلی، شباهت فرهنگی و مذهبی، مهمان‌نوازی، هزینه‌های مناسب زندگی و تحصیل، نزدیکی مسافت، قدرت پاسپورت ترکیه، امکان دریافت اقامت دائم و مزایای متعدد دیگر، این کشور را به مقصد ایده‌آل سرمایه‌گذاری و خرید ملک در بین شهروندان خارجی بدل کرده است.

اگرچه، پیاده‌سازی و اجرای ساختمان‌های مسکونی با کیفیت و معماری‌های متنوع و استفاده از جدیدترین فناوری‌ها در کنار هزینه‌های مناسب خرید، از دیگر عوامل تاثیرگذار در انتخاب ترکیه به عنوان خانه دوم دائمی یا توریستی بسیاری از خریداران خارجی بوده است. با توجه به مزایای ذکر‌شده در مورد خرید ملک در ترکیه، موضوعی که می‌تواند به هنگام تصمیم‌گیری برای انتخاب ملک در این کشور بسیار تاثیرگذار و در عین حال چالش‌برانگیز باشد این است که کدام شهر ترکیه برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری مناسب‌تر خواهد بود.

این بدین خاطر است که عموما شهروندان خارجی با امکانات، کاربری و پتانسیل مناطق و شهرهای این کشور آشنایی نداشته و به دلیل تعدد املاک قابل انتخاب ممکن است دچار سردرگمی فراوانی در این بخش شوند و در نهایت ملک نامناسبی را برای خود خریداری کنند. از این رو قصد داریم تا در ادامه به بررسی مناسب‌ترین شهرهای ترکیه برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری بپردازیم.

آلانیا

منظره غروب آفتاب و سواحل ماسه‌ای معروف جهانی، آب و هوای معتدل و غذاهای فوق‌العاده توجه بسیاری از مشتاقان خرید ملک و سرمایه‌گذاری در ترکیه را به سوی خود جلب کرده است. مناظر طبیعی زیبا و ظاهر مدرن شهر که توسط دیوارهای قلعه Alanya احاطه شده، فضا و محیط خاصی را در این مکان خلق کرده است. شما می‌توانید در مجاورت با دریای فیروزه‌ای و نیلگام این محدوده به گشت و گذار در محیطی آرامش‌بخش پرداخته، به انواع و اقسام رستوران‌های بومی و کلاب‌هایی با موسیقی زنده سر بزنید و از فعالیت‌های متنوع ورزشی آبی منطقه لذت ببرید.

در حال حاضر بیش از ۲۰٫۰۰۰ شهروند خارجی دارای خانه و ملک در شهر آلانیا هستند و به لطف اجتماع بزرگ شهروندان خارجی حاضر در این شهر، زندگی در ترکیه برای بسیاری از افراد جذاب‌تر و راحت‌تر از هر زمان دیگری شده است. همچنین نزدیکی فرودگاه آلانیا- قاضی پاشا جذابیت خرید ملک و سکونت در این منطقه را دوچندان کرده است. شما می‌توانید از بین تعداد زیادی از موردهای مختلف ملکی نظیر ویلا با منظره ابدی دریا، آپارتمان‌های مدرن و آپارتمان‌های کنار دریا در مناطق مرکزی آلانیا، ملک مورد علاقه و مناسب خود را انتخاب کنید.

آنتالیا

از نگاه اکثر خریداران خارجی از سراسر دنیا شهر آنتالیا همیشه جزو بهترین مقاصد خرید ملک و زندگی در ترکیه محسوب شده است. آب و هوایی آفتابی و مطبوع، دریای آبی و زلال و سواحل پاک و با قابلیت شنا Blue Flag در کنار جذابیت‌های توریستی دیگر، توجه بسیاری از شهروندان خارجی را به سمت سرمایه‌گذاری و خرید ملک در این متطقه جلب می‌کند. آنتالیا شهری با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت است که انواع خدمات فرهنگی و اجتماعی و امکاناتی نظیر سالن‌های کنسرت، تئاتر و سینما، زمین‌های لوکس گلف در بلک Belek، مسیرهای متعدد پیاده‌روی و ورزش‌های متنوع آبی را در هر قسمت آن می‌توان پیدا کرد.

شما می‌توانید در این منطقه نیز همانند آلانیا به تناسب بودجه خود یکی از انواع ویلاهای کنار دریا، آپارتمان‌های مدرن و نوساز مرکز شهر و یا خانه‌های میان‌رده را برای اهداف سرمایه‌گذاری انتخاب کنید. قیمت املاک در آنتالیا هم‌چون خیلی از شهرهای دنیا متناسب با هر منطقه متفاوت است. بر همین اساس، مناطق لارا Lara و کونیالتی Konyaaltı دارای گران‌ترین خانه‌ها بوده و در عین حال مناطق کپز Kepez و دوش‌ملتی Döşemealtı از املاک قیمت مناسب و کوچکی برای گذراندن تعطیلات برخوردار هستند.

استانبول

شهر محبوب استانبول که در شمال غربی ترکیه و منطقه مرمره Marmara واقع شده و در دو قاره آسیایی و اروپایی گسترده شده یکی دیگر از شهرهای مناسب خرید ملک و سرمایه‌گذاری در ترکیه است. استانبول با جمعیتی بالغ بر ۱۶ میلیون نفر، بزرگترین شهر اروپایی و هشتمین شهر بزرگ جهان است و در حال حاضر با برخورداری از پروژه‌های زیربنایی که به منظور بهبود روش‌های حمل و نقل عمومی و کیفیت زندگی شهروندان به اجرا درآمده‌اند، یکی از برترین و معتبرترین شهرها برای زندگی در دنیا به شمار می‌رود.

مسیرهای زیر زمینی و وسایل نقلیه متنوعی نظیر مترو، اتوبوس، مونوریل، تراموا، کشتی، پل‌های متعدد و تونل راه‌آهن زیر تنگه بسفر Bosphorus، به طور هدفمند تسهیل‌کننده زندگی روزمره شهروندان استانبولی هستند.

لیست بی‌انتهایی از فرصت‌های اجتماعی و فرهنگی، اماکن تاریخی و مناظر جذاب دریای مرمره و دریای سیاه و بسیاری از امکانات شهری و مراکز تفریحی و خرید موجب می‌شوند تا شهروندان استانبولی و صاحبان جدید املاک، به این شهر و حضور در آن افتخار کنند. این بدین خاطر است که شما می‌توانید هر آنچه که اراده کنید از لباس‌های فشن و برندهای مشهور جهانی گرفته تا مراکز خرید، رستوران‌های بین‌المللی و دریایی، کلاب‌های شبانه و موارد بسیار دیگری را به سادگی در این شهر بیابید.

شما می‌توانید بنابر بودجه و هدف خود از سرمایه‌گذاری در املاک استانبول (اقامت و زندگی، اهداف گردشگری و یا کسب درآمد ارزی) از میان انواع آپارتمان‌های مدرن و مجهز به سیستم هوشمند خانگی، خانه‌های ویلایی با منظره دریا و املاک واقع در مرکز شهر و دسترسی راحت به انواع امکانات شهری، ملک موردنظر خود را خریداری نمایید.

در حال حاضر بسیاری از شهروندان خارجی مشتاق به خرید آپارتمان‌های لوکس و نوسازی در این شهر هستند که توسط معماران و مهندسان معروف جهانی ساخته شده و برخی از آنها با برخورداری از گواهی‌های معتبری نظیر LEED راه‌حل‌های سازگار با محیط زیست را در عین زیبایی و راحتی ارائه می‌دهند. بدون شک استانبول یکی از بهترین شهرها برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، اما استفاده از مشاوره تخصصی و مقایسه امکانات املاک و پتانسیل هر یک از مناطق این شهر می‌تواند به خوبی بازده سرمایه شما را در کوتاه‌مدت و طولانی‌مدت نمایان سازد.

سیده

Side یک شهر یونانی و باستانی است که در آن اماکن تاریخی زیادی نظیر آپولو، معابد آتنا و سالن تئاتر اسپندوس قرار گرفته است. این شهر که تنها در فاصله ۶۰ کیلومتری از فرودگاه آنتالیا قرار گرفته از جذابیت‌هایی نظیر سواحل خاص  Blue Flag،آبهای آبی و زلال دریا، آب و هوایی معتدل، طبیعتی سرسبز و متفاوت برخوردار است. همچنین این منطقه دارای زیرساخت خوبی بوده، دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی آن بسیار راحت است و از لحاظ نزدیکی و دسترسی به سایر شهرهای این کشور از شرایط بسیار خوبی بهره می‌برد. در خلال روزهای گرم تابستان، شهر سیده با داشتن رستوران‌ها، بارها، موسیقی زنده و کلاب‌های مختلف، شور و حال تازه‌ای پیدا می‌کند و در عین حال طبیعت بی‌نظیری که این شهر را از هر طرف احاطه کرده، فضای فوق‌العاده و آرامش‌بخشی را برای استراحت، پیاده‌روی و فعالیت‌هایی نظیر دوچرخه‌سواری رقم می‌زند.

بلک Belek

شهر بلک با فرودگاه انتالیا تنها ۲۸ کیلومتر فاصله داشته و هرساله میزبان هزاران گردشگر بومی و خارجی از سراسر دنیاست. بلک به بهشت گلف‌‌ ترکیه معروف بوده و به خاطر شرایط مناسبی که دارد، هرساله ورزشکاران زیادی خصوصا گلف‌بازان را از اقصی نقاط دنیا به سمت خود جذب می‌نماید. خط ساحلی و جنگل‌های کاج درآمیخته با کوهستان بلک یکی از زیباترین و بدیع‌ترین مناظر طبیعی سواحل مدیترانه را برای شما به تصویر می‌کشد.

این محدوده بخاطر هتل‌های باکیفیت ۵ستاره، امکانات متفاوت و هیجان‌انگیز ورزشی و حضور مراکز فرهنگی و اجتماعی نظیرLand of Legends  از شهرت فراوانی برخوردار است. شما در بلک ترکیه با انتخاب‌های متعدد خرید ملک که در فاصله چند دقیقه‌ای با فضای لوکس و توریستی ورزش گلف هستند روبرو خواهید شد و می‌توانید متناسب با بودجه خود، ملکی مناسب را در این منطقه برای خود و خانواده خریداری کنید.

کمر Kemer

شهر کمر که در بخش ساحل غربی آنتالیا واقع شده تنها ۵۵ کیلومتر با فرودگاه آنتالیا فاصله دارد. این شهر به سرعت در حال توسعه بخش ساحلی بوده و به واسطه سواحل زیبا، طبیعت بکر، اماکن تاریخی، دهکده‌های توریستی و تفرجگاه ساحلی مدرن خود از شهرت بالایی برخوردار است و به لطف مناظر و مزایای مختلف، املاک شهر کمر همواره جزو برترین نقاط برای خرید و سرمایه‌گذاری در بین شهروندان خارجی بوده است.

بودروم

بودروم در استان موغلهMuğla  در جوار سواحل اژه واقع شده است. زیبایی کم‌نظیر این منطقه بودروم را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری بدل کرده است. این محدوده پر جنب و جوش با کافه‌ها، بارها، کلاب‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های متعدد، فرصت‌های اجتماعی و سرگرمی متنوعی را برای شهروندان و ساکنین خود مهیا می‌کند. از نگاه اغلب شهروندان خارجی، بودروم از فضایی فراموش‌ناشدنی و غیرقابل مقایسه با سایر نقاط دنیا برخوردار است.

در واقع این شهر به عنوان بهشت اماکن فرهنگی و تاریخی و مکانی برای انجام انواع فعالیت‌های ورزشی (ورزش‌های آبی، پاراگلایدر) به شمار می‌رود و در کنار سایر رویدادهای اجتماعی، در تمام طول سال شما را مشغول و سرگرم خواهد کرد. بسیاری از املاک قابل خرید و خوش‌منظره بودروم بر روی دامنه کوه قرار گرفته‌اند، از این رو ویلاهای دارای ویوی دریا از محبوبیت بالایی در بین متقاضیان خرید ملک در این منطقه برخوردار هستند.

فتحیه Fethiye

شهر فتحیه به عنوان بخشی از استان موغله در کنار سواحل دریای اژه واقع شده است. نقاط دیدنی و برجسته این شهر نظیر ساحل Blue Lagoon، ساحل Çalış، پارک Öludeniz، مناظر خیره‌کننده و آرامشی کم‌نظیر را در میان طبیعت به ساکنین ارائه می‌دهد. در عین حال، امکان انجام انواع فعالیت‌های ورزشی نظیر پاراگلایدر، ورزش‌های آبی، سفرهای دریایی، پیاده‌روی و بسیاری از فعالیت‌های سرگرم‌کننده در این شهر وجود دارد.

عموما اجاره املاک در فتحیه از پتانسیل بالایی برخوردار بوده و از همین رو خرید ملک در فتحیه علاوه مزایای ذکر‌شده، موجب کسب درآمد ارزی خوبی برای خریداران خارجی خواهد شد.

عموما یک ویلای ۳خوابه در فتحیه قیمتی در حدود ۱۳۰ هزار یورو دارد، اما ویلایی با امکانات مشابه در مرکز بودروم با قیمتی بیشتر یعنی چیزی در حدود ۲۰۰ هزار یورو به فروش می‌رسد و در شهری نظیر استانبول این مبلغ حتی به ۳۰۰ هزار یورو نیز خواهد رسید. دسترسی راحت به فرودگاه، مراکز خرید، مکان‌های تفریحی، شبکه حمل و نقل گسترده و کاربردی، منظره دریا و فاصله ملک با ساحل جزو فاکتورهایی هستند که در قیمت خانه خریداری‌شده در هر یک از شهرهای ترکیه تاثیرگذار خواهند بود.

خرید چه ملکی در ترکیه موجب دریافت حق شهروندی و پاسپورت می‌شود

براساس گزارشی از خبرگزاری euronews رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان، قانون جدیدی را تصویب کرد که طی آن مبلغ خرید ملک و سرمایه‌گذاری برای شهروندان خارجی از یک میلیون دلار به ۲۵۰ هزار دلار کاهش یافت.

شهروندان خارجی می‌توانند با خرید یک یا چند ملک در ترکیه با مجموع ارزش ۲۵۰ هزار دلار آمریکا علاوه بر دریافت کارت اقامت دائم از مزایای حق شهروندی و پاسپورت معتبر این کشور برای خود و خانواده برخوردار شوند.

البته در صورتی که ملکی با ارزش کمتر در ترکیه خریداری کنید نیز امکان دریافت کارت اقامت یکساله قابل تمدید را خواهید داشت، اما به عنوان شهروند این کشور محسوب نشده و نمی‌توانید از امکانات و مزایایی نظیر حق رای، استفاده از حق بازنشستگی، بیمه درمانی و تحصیل رایگان، مجوز کار قانونی و دائم در بازار کار ترکیه و پاسپورت و تابعیت این کشور استفاده کنید. در عین حال، با خرید ملکی در ترکیه با ارزش کمتر از ۲۵۰ هزار دلار، کارت اقامت به صورت یکساله برای شما صادر شده و تنها می‌توانید پس از گذشت ۵ سال حضور و زندگی در ترکیه آنرا به کارت اقامت دائم تبدیل نمایید. به طور کلی خرید ملک و سرمایه‌گذاری در ترکیه مزایای زیر را برای شما به همراه خواهد داشت:

  • امکان اجاره ملک و کسب درآمد ارزی
  • امکان دریافت کارت اقامت دائم
  • امکان دریافت حق شهروندی و پاسپورت ترکیه برای خود و خانواده ( در صورت خرید ملکی با حداقل ارزش ۲۵۰ هزار دلار)
  • عدم نیاز به حضور تمام‌وقت و اقامت در کشور ترکیه
  • امکان انجام کار قانونی و تمام‌وقت در بازارکار بین‌المللی و فعال ترکیه
  • مزایای حق بازنشستگی، حق رای (در صورت دریافت حق شهروندی و پاسپورت ترکیه)
  • امکان استفاده از خدمات کامل بیمه درمانی، بازپرداخت دانشگاهی و تحصیل رایگان در ترکیه
  • امکان استفاده از قابلیت دوتابعیتی توسط Turkuaz Card
  • امکان دریافت کارت اقامت و پاسپورت ترکیه در کوتاه‌ترین زمان ممکن
  • شانس بیشتر در دریافت انواع ویزای معتبر شنگن، مولتی کانادا و غیره (در صورت دریافت پاسپورت ترک)
  • نبود نگرانی و دغدغه رزرو هتل و پرداخت هزینه‌های گزاف در فصل شلوغی و تعطیلات ترکیه
  • دسترسی مستقیم به تمامی سفارت‌های معتبر دنیا نظیر کانادا و آمریکا
  • امکان سفر به بیش از ۷۴ کشور دنیا بدون نیاز اولیه به دریافت ویزا

مقایسه خرید ملک در ایران با ترکیه

همانطور که پیش‌تر در مطلب “مقایسه و انتخاب بهترین گزینه خرید ملک در ترکیه یا ایران” به این موضوع پرداختیم، به طور نسبی قیمت هر مترمربع در شهر استانبول چیزی در حدود ۳۹۶۱ لیر است که با ارزش فعلی لیر در حدود متری ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت. قیمت ملک به نسبت محدوده و منطقه و هر یک از شهرهای ترکیه کاملا متغیر است، برای مثال قیمت هر مترمربع در منطقه‌ اصیلی نظیر باکیرکوی در حدود ۱۳ میلیون تومان و در بخش آسیایی کادیکوی استانبول چیزی در حدود متری ۱۴ میلیون تومان است.

با اینکه قیمت خانه در مناطقی نظیر شیشلی و بشیکتاش استانبول از متری ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان شروع می‌شود، در شهرهای دیگری نظیر آنکارا می‌توان با متری ۵ تا ۶ میلیون تومان نیز یک خانه خریداری کرد!

بر همین اساس بهتر است به هنگام تصمیم‌گیری برای خرید خانه و سرمایه‌گذاری در بخش املاک ترکیه، تنها به یک شهر بسنده نکرده و بنابر سلیقه و نیاز خود به دنبال ملکی مناسب و خوش‌قیمت در سایر شهرهای معروف و محبوب این کشور نظیر آنکار، آنتالیا، ازمیر، بودروم و غیره باشید. همچنین با توجه به وسعت شهرها، تنوع موارد خرید ملک در این کشور، نبود آگاهی و اطلاع کافی در مورد قوانین ملکی و حقوقی و خطر رویارویی با کلاهبرداری‌های ملکی (نبود پایان کار، وجود مشکلات مالیاتی، ارزیابی و قیمت غیر حقیقی ملک)، پیچیدگی پروسه ثبت زمین و املاک و انتقال سند در ترکیه پیشنهاد می‌شود تا در صورت تمایل از مشاوره رایگان و خدمات تخصصی خرید ملک ترکیه گروه شرکت‌های نیلگام بهره‌مند شوید.

شما می‌توانید با اطمینان خاطر اجرا و انجام تمامی امور خرید ملک و سرمایه‌گذاری در این کشور را به ما سپرده و از تخفیف ۱۰ الی ۲۰ درصدی نیلگام به هنگام خرید برخوردار شوید. در صورت عقد قرارداد، انجام مراحل مختلف و قانونی خرید ملک، ثبت سند، ارزیابی مدارک، انتقال وجه بانکی، دریافت مجوز اقامت، حق شهروندی و پاسپورت این کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط نیلگام انجام شده و به محض صدور مدارک توسط دولت ترکیه آنها را به شما در تهران تحویل خواهیم داد.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *