مهاجرت

ایجاد سابقه اعتباری در ایالات متحده آمریکا

بسیارخوب شما به تازگی به ایالات متحده آمریکا رسیده اید و ممکن است پی برده باشید که “امتیازات اعتباری” در ایالات متحده آمریکا خیلی مهم است.

تقریبا هر شخص بالغ مقیم ایالات متحده آمریکا یک شماره امنیت اجتماعی (SSN) یا ID مالیات دارد. SSN یکبار برای شما صادر شده و هرگز تغییر نمی کند. کارفرمایان درآمد و مالیاتهای شما را براساس این شماره گزارش می دهند که یک استفاده قانونی از این شماره می باشد و همچنین شرکتهای سابقه اعتبار سابقه شما را بر اساس این شماره ردیابی می کنند. به هرحال در همه موقعیتها این شماره به عنوان تعیین کننده هویت شخصی از شما خواسته می شود که در حقیقت استفاده قانونی از این شماره نمی باشد، اما به نظر می رسد مردم امریکا به راحتی این شماره را ارائه می دهند. همچنین برای باز کردن حساب بانکی (معمولا)، برای گواهینامه رانندگی (در اکثر موارد) و غیره باید این شماره را تهیه کنید.

دریافت شماره SSN در آمریکا

SSN بسیار مهم می باشد. اگر برنده لاتاری DV هستید احتمالا بخش مربوط به اینکه UYSCIS از جانب شما برای یک شماره درخواست دهد را چک کرده اید. متاسفانه این امر همیشه به خوبی جواب نمی دهد. بنابراین پیشنهاد می کنم در دفتر SSA ملاقاتی داشته باشید. کارمندان SSA گاهی اوقات خواهند گفت بعد از ورود شما به ایالات متحده آمریکا چند روز طول می کشد که در سیستم آنها قابل جستجو باشید. آنها باید برای تایید وضعیت مهاجرت، شما را جستجو کنند. به هرحال قطعا می خواهید تا اندازه ای این کار را زود انجام دهید زیرا به زودی تشخیص خواهید داد نداشتن SSN دردسری بزرگ است.

بسیارخوب – SSN گرفتید – مرحله بعد چیست؟

بسیارخوب اکنون SSN خود را دارید. هنوز مشخصات شما در فایلهای آژانس ظاهر نشده است پس باید تا حد امکان هرچه زودتر چند کار برای داشتن یک فایل اعتباری انجام دهید. “سابقه اعتبار” بوسیله عدد کوچکی از طرف شرکتهای  (Equifax, Experian, Transunion)نگهداری می شود که اطلاعات مالی شما را جمع آوری کرده و میفروشند. شرکتهای مختلف که پول قرض می دهند اطلاعاتی درمورد چگونگی پرداخت صورتحسابها از طرف شما به این سه آژانس گزارش می دهند. سپس اگر هر شرکت یا فرد قرض دهنده دیگر در حال تصمیم گیری است که آیا به شما اعتبار بدهد میتواند فایل اعتبار شما را بیرون کشیده و ببیند آیا صورتحسابهای خود را به موقع پرداخت کرده اید و غیره. این فقط بر اعتبار تاثیر نمی گذارد، می تواند بر توانایی یا هزینه های شما برای اجاره خانه، بیمه ماشین، قرارداد مبایل و غیره تاثیر بگذارد. در حقیقت بخشی از زندگی روزانه شما می باشد، پس ارزش دارد آن را جدی بگیرید.

در آغاز یک پرونده کوچک خواهید داشت به این معنی که آنها شما (SSN شما) را می شناسند اما اطلاعات مالی کمی داشته یا ندارید. راهکار، انجام کارهایی است که شروع به بهبود پرونده شما کرده و اطمینان یابید تا حد ممکن هرچه زودتر نمره اعتباری خوبی خواهید داشت.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *