تحصیلی

دانشگاهیان دانشگاه کلگری

پروفایل دانشگاه کلگری

در دانشگاه کلگری ۱۵۰ برنامه در آموزش پس از متوسطه جهت اعطا مدرک‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌کنند. در این دانشگاه برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد تا حد زیادی توسعه‌یافته‌اند. دانشگاه کلگری برنامه‌های چند رشته‌ای را تشویق می‌کند، به این معنی که دانشجویان می‌توانند زمینه‌های موردعلاقه‌شان را باهم ترکیب کرده و آموزشی را که برایشان مناسب‌تر است ایجاد کنند. مساحت این پردیس دانشگاهی ۲۰۰ هکتار (۴۹۰ آکر) است و در آن ۱۴ دانشکده، ۵۵ دپارتمان و ۸۸ مؤسسه و مرکز پژوهشی وجود دارند (به سازمان‌های پژوهشی علمی دانشگاه کانادا مراجعه کنید). کادر آموزشی آن ۲۵۹۶ نفر است. در این دانشگاه ۲۷۷۷ کادر مدیریت، پشتیبانی و تخصصی کار می‌کنند که روی‌هم‌رفته تعداد کارکنان آن به ۵۳۶۳ نفر می‌رسد و آن را به یکی از بزرگ‌ترین کارفرمایان کلگری تبدیل می‌کند.

با داشتن این رونق اقتصادی، دولت قول داده است که ۴٫۵ میلیارد دلار بودجه برای مؤسسه‌های آموزش بعد از متوسطه پرداخت می‌کند.

دانشکده‌ها و کالج های دانشگاه کلگری

دانشکده‌های دانشگاه کلگری عبارت‌اند از آموزشکده مهندسی شولیچ، آموزشکده کسب‌وکار هاسکاین، آموزشکده کامینگ پزشکی، آموزشکده قانون (دکتری قانون) و آموزشکده دامپزشکی دوم غرب کانادا. در دانشکده طراحی محیط‌زیست برنامه‌ای در معماری ارائه می‌شود که هیئت تأیید مجوز معماری کانادا مجوز آن را در هر دو سطح کارشناسی (کارشناسی معماری) و کارشناسی ارشد (کارشناسی ارشد معماری) تأیید کرده است.

این دانشگاه ۱۴ دانشکده و یک کالج وابسته دارد:

  1. دانشکده هنر که در آن برنامه‌های هنری فراوانی ارائه می‌شوند
  2. در تاریخ ۱ آوریل ۲۰۱۰ با دانشکده‌های ارتباطات و فرهنگ، علوم اجتماعی، علوم انسانی و هنرهای زیبا ادغام‌شده است.
  3. آموزشکده کسب‌وکار هاسکاین که در آن مدرک‌های MBA، BCom، PhD و ExecEd ارائه می‌شوند
  4. دانشکده آموزش پیوسته
  5. آموزشکده مهندسی شولیچ
  6. دانشکده طراحی محیط‌زیست
  7. دانشکده تحصیلات تکمیلی
  8. دانشکده کانون حرکت‌شناسی در مطالعه‌های حرکت انسانی از طریق علوم ورزشی، حرکت‌شناسی، تربیت‌بدنی، فعالیت بدنی و مطالعه‌های بهداشت و گردشگری
  9. دانشکده قانون
  10. آموزشکده کامینگ پزشکی
  11. دانشکده پرستاری
  12. دانشکده علوم تجربی که از شش گروه (علوم زیست‌شناسی، شیمی، علوم زمین، علوم ریاضی و آمار، علوم کامپیوتری و فیزیک و ستاره‌شناسی) تشکیل‌شده است. در این دانشگاه بیش از ۶۰ برنامه کارشناسی علوم تجربی (BSc) در ۳۵ حوزه موضوعی ارائه می‌شوند. دانشجویانی که در برنامه علوم نانو تحصیل می‌کنند اجازه دارند در پژوهش‌ها و مطالعه‌های خود از آزمایشگاه نانو استفاده کنند.
  13. دانشکده کار اجتماعی که فقط مدرک‌های کار اجتماعی موجود در آلبرتا در آن ارائه می‌شوند.
  14. دانشکده دامپزشکی تازه‌ترین دانشکده دانشگاه و پنجمین برنامه دامپزشکی کاناداست.
  15. آموزشکده تعلیم و تربیت ورکلوند که در آن مدرک‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد در دوره ابتدایی، متوسطه یا ترکیبی از این دو ارائه می‌شود.
  16. مرکز بانف – مرکز بانف که درگذشته به نام مرکز آموزش پیوسته بانف معروف بود، مؤسسه‌ای هنری، فرهنگی و آموزشی و سالن کنفرانس است که در بانف آلبرتا قرار دارد. این مرکز قسمتی از سیستم آموزشی پس از متوسطه است که برنامه‌هایی در زمینه هنرهای نمایشی و هنرهای زیبا و آموزش رهبری ارائه می‌دهد. این مرکز عضو وابسته دانشگاه کلگری است.

منابع کتابخانه‌ای و فرهنگی دانشگاه کلگری

منابع کتابخانه‌ای و فرهنگی (LCR) شامل هشت کتابخانه، دو گالری هنری، مجموعه‌های بایگانی و ویژه، اداره کپی‌رایت دانشگاه کلگری، مرکز داده‌های پژوهشی و مطبوعات دانشگاه کلگری می‌شوند.

کتابخانه مک کیمی اولین کتابخانه‌ای بود که در سال ۱۹۶۶ افتتاح شد. از آن به بعد، پنج شعبه مختلف کتابخانه افتتاح شدند تا انتخاب‌های بیشتری را در زمینه موضوعات مختلف در این کتابخانه برای دانشجویان فراهم کنند. علاوه براین، این کتابخانه اولین مورد در آمریکای شمالی دارای کتابخانه بازی‌های ویدئویی است. در این کتابخانه بیش از ۳٫۷ میلیون نسخه کتاب چاپی به همراه دسترس به بیش از ۳۰۰،۰۰۰ مجله الکترونیکی با متن کامل و بیش از ۸۰۰ پایگاه داده‌های الکترونیک وجود دارند. از سال ۲۰۱۲، این کتابخانه ازنظر تعداد کتاب‌ها هشتمین کتابخانه بزرگ کاناداست. در دوره ۲۰۱۲- ۲۰۱۱، انجمن کتابخانه‌های پژوهشی این کتابخانه را ازنظر هزینه‌های کتابخانه‌ای در رتبه ۴۳ آمریکای شمالی قرارداد.

شعبه‌های کتابخانه دانشگاه کلگری

سیستم کتابخانه‌ای دانشگاه کلگری هفت شعبه دارد:

  • کتابخانه دیجیتال خانواده تیلور – بزرگ‌ترین سهم کتاب‌های چاپی و نیز آیتم‌های نادر مانند یک مجموعه بازی در این کتابخانه وجود دارند. در سال ۲۰۱۱ کتابخانه دیجیتال خانواده تیلور به‌عنوان ساختمان اصلی دانشگاه جایگزین کتابخانه مک کیمی شد که دیگر کتابخانه نیست.
  • کتابخانه داده‌ها
  • بایگانی‌های معماری کانادا
  • منابع هنرهای زیبا و بصری
  • کتابخانه با تراکم بالا – در پردیس دانشگاهی اسپای هیل دانشگاه واقع‌شده است.
  • کتابخانه کسب‌وکار شامل کتابخانه کسب‌وکار مجازی می‌شود
  • کتابخانه آموزش دوکت
  • کتابخانه قانون بنت جانز، شامل کتابخانه قانون مجازی می‌شود
  • کتابخانه علوم بهداشتی
  • کتابخانه زمین‌شناسی و ژئوفیزیک گالاگر
  • کتابخانه و بایگانی‌های موزه‌های نظامی

کتابخانه دیجیتال خانواده تیلور دانشگاه کلگری

کتابخانه دیجیتال خانواده تیلور (TFDL) یک همگرایی کتابخانه‌ها، بایگانی‌های تاریخی، موزه‌های هنری، انتشارات علمی و خدمات پشتیبانی آکادمیک دانشجویی است. TFDL در تاریخ ۲۰ اکتبر ۲۰۱۱ کار خود را به‌طور رسمی آغاز کرد. این کتابخانه امکان مهندسی دوباره سیستم کتابخانه دانشگاه، ایجاد فضای آموزشی و منابع یادگیری بیشتر و بهتر را فراهم می‌کند و درعین‌حال اکثریت مجموعه در حال رشد کتابخانه کلگری را به خارج از پردیس دانشگاهی و به یک کتابخانه با تراکم بالا منتقل می‌کند. علاوه براین، منابع کتابی و آنلاین، یک فضای آموزش مشترک دارای کافه، اتاق‌های کار، سالن‌های صوتی و تصویری، سوئیت‌های ضبط و ویرایش، آزمایشگاه‌های چندرسانه‌ای، سالن‌های مطالعه آرام و سالن‌های سمینار و مشاوره برای رشد آموزشی در TFDL وجود دارند.

دان و روت تیلور حامیان مالی قدیمی دانشگاه کلگری، در دسامبر ۲۰۰۶ مبلغ ۲۵ میلیون دلار برای کمک به ساخت کتابخانه دیجیتال تازه به این دانشگاه اهدا کردند. هیئت‌رئیسه این دانشگاه برای قدردانی از این کار نام کتابخانه را کتابخانه دیجیتال خانواده تیلور (TFDL) گذاشتند.

علاوه براین، از این هدیه برای ایجاد ساختمان چهارگوش تیلور یعنی یک فضای سبز در مرکز پردیس دانشگاهی و در مجاورت TFDL استفاده خواهد شد.

در کتابخانه دیجیتال خانواده تیلور گالری‌های نیکل که درگذشته به نام موزه هنری نیکل معروف بود، قرار دارد که در آن آثاری از هنرهای معاصر و نیز اجناسی از قبیل فرش، منسوجات و آثار مربوط به سکه‌شناسی از مجموعه‌های آن نمایش داده خواهند شد.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *