تحصیلی

دانشگاه مک گیل کانادا

رنک اعتبار جهانی: ۳۹

رنک دانشگاهی جهانی: ۴۲

آدرس: W.Montreal, QC H3A 0G4

مک گیل قدیمی ترین دانشگاه مونترال و یکی از فقط سه دانشگاه انگلیسی زبان در کبک می باشد. مک گیل یک موسسه پژوهشی دولتی می باشد که نام خود را از تاجر Glaswegian، جیمز مک گیل که میراثش در سال ۱۸۱۳ باعث ایجاد کالج مک گیل شد، به ارث برده است. این مکان در سال ۱۸۲۹ به عنوان اولین دانشکده پزشکی تاسیس شد.

این دانشگاه از ۱۱ دانشکده و ۱۱ مدرسه که همگی در ۳۰۰ ساختمان قرار گرفته اند، تشکیل شده است. دانشگاه برای تقریبا ۴۰۰۰۰ دانشجو که ۲۴% آنها از بیش از ۱۵۰ کشور می آیند امکانات ارائه می دهد. این موضوع، دانشگاه را به طور بین المللی به متنوعترین دانشگاه دکترای پزشکی در کانادا تبدیل کرده است. این دانشگاه در بیش از ۳۰۰ رشته مدرک و دیپلم ارائه می دهد.

مک گیل دارای شبکه فارغ التحصیلان با تعداد تقریبی ۲۵۰۰۰۰ نفر در ۱۸۰ کشور جهان می باشد. این شبکه شامل خواننده و ترانه سرا لئونارد کوهن، بازیگر ویلیام شاتنر و فضانورد دیو ویلیامز می باشد. این دانشگاه همچنین به داشتن ۱۲ برنده جایزه نوبل و ۱۴۰ پژوهشگر Rhodes که بیشتر از هر دانشگاه دیگری در این منطقه می باشد، به خود می بالد.

دستاوردهای مک گیل شامل موارد زیر می باشد: کشف این حقیقت که اتم ها قابل شکافت هستند، اولین طرح از قشر حرکتی مغز و اختراع پلکسی گلاس.

همچنین مک گیل ادعای اختراع فوتبال مدرن آمریکایی، هاکی و بسکتبال را دارد.

پردیس اصلی دانشگاه در قسمت پایین شهر مونترال در پایه کوه رویال قرار دارد. در کنار پردیس اصلی Milton Parc قرار دارد که منطقه ای شهری و محل زندگی تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه می باشد. پردیس دوم در ۱۸ مایلی غرب دانشگاه در محیطی بیشتر روستایی قرار دارد.

از سال ۱۹۲۶مک گیل عضو انجمن دانشگاههای آمریکا می باشد، این انجمن، سازمانی متشکل از دانشگاههای پژوهشی برتر آمریکای شمالی است. مک گیل همچنین عضو موسس Universitas 21 می باشد که شبکه ای بین المللی از موسسات تحقیقاتی فشرده پیشتاز است که برای افزایش دسترسی جهانی و تشویق ابعاد بین المللی با یکدیگر همکاری می کنند.

کتابخانه این دانشگاه از ۱۳ شعبه کوچکتر تشکیل شده و به طور کلی بیش از شش میلیون کتاب را نگهداری می کند.

آمارهای مهم دانشگاه مک گیل

تعداد دانشجویان: ۳۱۳۲۶

نسبت دانشجو به کارمند: ۷٫ ۱۳

دانشجویان بین المللی: ۲۳%

نسبت زن به مرد: ۴۴ : ۵۶

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *