تحصیلی

درخواست پذیرش در دانشگاه: توصیه کارشناسانه

درخواست پذیرش در دانشگاه

اکنون که به خوبی تحقیق کرده اید، در مورد آن با عزیزترین و نزدیک ترین فرد به خود صحبت کرده اید، به طور کامل مطمئن شده اید که می خواهید نمره های مورد نیاز را به دست آورید و در پایان به این نتیجه رسیده اید که تحصیل در خارج از کشور برایتان کار مناسبی است.

به شما تبریک می گوییم! شما یکی از بزرگترین – و به طور امیدبخشی با ارزش ترین – تصمیم زندگی تان را گرفته اید. در اینجا فقط یک مانع کوچک در راهتان وجود دارد: رسیدن به دانشگاهی که انتخاب می کنید…

البته صفت «کوچک» برای این مشکل مناسب نیست – این کار می تواند تجربه بسیار دلهره آوری باشد. اما نترسید: اگر حواس تان را جمع کنید، نیازی نخواهد بود که این مورد چیزی بیش از یک مشکل مدیریتی باشد – هرچند بدون شک مشکلی طولانی و خسته کننده است، اما زمانی که روند ارسال تقاضانامه را شروع کنید، از پس آن برخواهید آمد.

انتخاب دانشگاه برای ارسال درخواست پذیرش

ممکن است این کاری بدیهی به نظر آید، اما با توجه به مدت زمانی که ممکن است ارسال تقاضانامه طول بکشد، تامل دقیق درباره دانشگاهی که می خواهید تقاضانامه به آن ارسال کنید اهمیت زیادی دارد.

به دانشجویان توصیه می کنیم که در اولین فرصت ممکن خود را برای این کار آماده کنند. علاوه بر جستجو دراینترنت و بررسی صفحه های وب مؤسسه های خصوصی، مشورت با اهالی خانواده، دوستان و معلمانی که در خارج از کشور تحصیل کرده اند، همواه موقعیت خوب و مناسبی برای شروع کار است، و به شما کمک می کند گزینه های خود را محدودتر کنید.

دانشجویان علاوه بر انتخاب رشته، باید عوامل بسیار دیگری را در نظر بگیرند، از جمله نوع محیطی که دوست دارند در آن زندگی کنند، محل سکونت، خطوط حمل و نقل، دردسترس بودن محل اقامت، هزینه های زندگی، گزینه هایی برای تأمین مالی تحصیل از طریق بورسیه های بین المللی و البته نوع مؤسسه ای که ترجیح می دهند».

اهمیت بررسی ساختارهای مدارک مختلف ارائه شده در دانشگاه ها را دست کم نگیرید. مهم ترین نکته ای که متقاضی باید با آن آشنا شود محیط آموزشی است که به بهترین شکل با نحوه یادگیری دلخواه او سازگار است.

دانشگاه ها در کشورهای مختلف – یا حتی در یک کشور – در سبک و روش آموزش تفاوت های زیادی با هم دارند؛ برخی از آن ها تا حد زیادی بر یک رشته تحصیلی خاص تمرکز می کنند، در حالی که سایرین در رشته های خود تمرکز گسترده تری می کنند».

فرهنگ نیز اهمیت زیادی دارد. دانشجویان می خواهند محیطی را بیابند که با نحوه یادگیری مطلوب شان بیشترین همخوانی را داشته باشد.

به عقیده پیک هوکسترا از دانشگاه فناوری دلفت در هلند، بهترین کار آن است که بر روی مؤسسه ها تمرکز شود تا روی کشورها. به هرحال، میراندا چنگ مدیر مرکز تجربه بین الملل در دانشگاه تورنتو کانادا می گوید که بررسی سیاست مهاجرتی کشور میزبان نیز باید در تصمیم گیری در نظرگرفته شود، به ویژه اگر قصد داشته باشید در طول دوره تحصیلی یا پس از آن در آن کشور کار کنید.

به هر حال داشتن یک شناخت واقع گرایانه از هزینه ها و این که چگونه آن را پرداخت خواهید کرد، مهم است. با این وجود، اگر در ابتدای کار دریافتید که توانایی مالی برای این کار را ندارید، انجام مراحل درخواست پذیرش کاری بیهوده خواهد بود.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *