تحصیلی

رنک و شهرت دانشگاه کلگری

 

این دانشگاه بر اساس تنوع معیارها همواره در میان ۱۰ دانشگاه برتر کانادا بوده است و بر اساس رتبه‌بندی QS و آموزش عالی تایمز در سال ۲۰۱۶ در رتبه اول آمریکای شمالی بوده است.

در رتبه‌بندی ۵۰ دانشگاه برتر QS در پنجاه سال اخیر که دانشگاه‌ها را در طول ۵۰ سال رتبه‌بندی می‌کند، دانشگاه کلگری در فهرستی از میان سه دانشگاه کانادا به‌عنوان دومین دانشگاه در آمریکای شمالی و در رتبه ۹ برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفت.

در سال ۲۰۱۶ رتبه‌بندی QS این دانشگاه در کانادا و آمریکای شمالی ۱ بود.

رتبه‌بندی‌های دانشگاه
رتبه‌بندی‌های جهانی
ARWU جهانی۳۰۰-۲۰۱
پزشکی بالینی ARWU۱۵۰-۱۰۱
علوم اجتماعی ARWU۲۰۰- ۱۵۱
جهانی QS۲۰۴
جهانی تایمز۲۵۰-۲۰۱
دانشگاه‌های جهان، شرکت رسانه‌ای اخبار آمریکا و گزارش جهانی۱۹۴
رتبه‌بندی در کانادا
کشوری ARWU۱۶-۷
پزشکی / دکتری مک لین۹
کشوری QS۹
کشوری تایمز۱۳-۸

در سال ۲۰۱۵ این دانشگاه ازنظر رتبه‌بندی موضوعی جهانی QS در میان ۲۰۰ دانشگاه برتر و از میان ۲۹ موضوع در رتبه ۲۴ قرار گرفت که باعث شد در میان بهترین دانشگاه‌های کانادا در رتبه ۵ قرار گیرد. این دانشگاه برای رشته پزشکی در میان ۱۵۰ دانشگاه برتر و برای رشته‌های مهندسی عمران، زبان انگلیسی و قانون در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفت.

رتبه‌بندی وب‌سنجی دانشگاه‌های جهان که دانشگاه‌ها را ازنظر حضور در اینترنت رتبه‌بندی می‌کند، این دانشگاه را در رتبه ۷۳ دسته‌بندی ایالات‌متحده و کانادا و ۹۸ دنیا قرارداد. رتبه این دانشگاه در کانادا ۶ است.

Research Infosource هرساله ۵۰ دانشگاه پژوهشی را در کانادا رتبه‌بندی می‌کند و دانشگاه کلگری در سال ۲۰۰۹ در رتبه ۶ آن قرار گرفت.

نظام رتبه‌بندی آکادمیک دانشگاه‌های جهان این دانشگاه را ازنظر دسته‌بندی کشوری در رتبه ۸- ۷ قرارداد.

آموزشکده کسب‌وکار هاسکاین دانشگاه کلگری به مدت چند سال در رقابت کسب‌وکار بین کالجی (I.C.B.C) که هرساله در دانشگاه کویین برگزار می‌شود، در صدر قرار گرفت. در طول بیشتر رقابت‌ها، گروه‌های نماینده هاسکاین هرساله با رسیدن به مقام اول در اکثریت دسته‌بندی‌های مطالعه‌های پژوهشی رقابت ازجمله حسابداری، سیاست کسب‌وکار، مناظره، اخلاق، مالی، منابع انسانی، بازاریابی و MIS به شهرت رسیده‌اند. در سال ۲۰۱۰، مجله اکونومیست برنامه MBA هاسکاین را در میان ۳ برنامه برتر کانادا، ۴۳ در آمریکای شمالی و ۸۲ جهانی قرارداد.

دانشگاه کلگری در رتبه‌بندی‌های سالانه دسته‌بندی پزشکی – دکتری مک میلان در رتبه ۸ قرار گرفت. به‌هرحال، این رتبه‌بندی با انتقادهایی نیز روبرو بوده است. دانشگاه کلگری و سایر دانشگاه‌ها اعتراض کرده‌اند که مجله مک میلان داده‌ها را از میان متن استخراج می‌کند و این ارزیابی عملکرد دقیقی نیست. در سال ۲۰۰۶، ۲۱ دانشگاه کانادایی به همراه دانشگاه کلگری که به‌طور احتمال قسمتی از گروه پیشتاز دانشگاه‌های پژوهشی معروف به نام U15 بودند، از این رتبه‌بندی کناره‌گیری کردند. سایر دانشگاه‌های کناره‌گیری کرده آلبرتا، UBC، کارلتون، دالهویز، لت بریج، مانیتوبا، مک مستر، مونترال، اوتاوا، دانشگاه سیمون فریزر، دانشگاه تورنتو و کویینز بودند.

دانشگاه کلگری در رتبه‌بندی سال ۲۰۱۳ QS InfoSource دانشگاه‌های جهان که در سال ۱۹۶۲ تأسیس شد، در رتبه ۱۶ قرار گرفت.

در دسته‌بندی سال ۲۰۱۳ که ۱۰۰ دانشگاه برتر را ازنظر عمر خدمت‌رسانی کمتر از ۵۰ سال دسته‌بندی می‌کند، دانشگاه کلگری بر اساس اعلام نظام رتبه‌بندی آموزش عالی تایمز در رتبه ۲۳ جهان قرار گرفت.

شهرت دانشگاه کلگری

دانشگاه کلگری به‌عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا و ۱۴۹ جهان رتبه‌بندی شده است. این دانشگاه در برنامه‌های علوم تجربی و مهندسی رتبه‌های بالایی دارد. ازنظر تاریخی ۱۱ پژوهشگر رودز در این دانشگاه آموزش‌دیده‌اند. در اکتبر سال ۲۰۰۸، شرکت مدیاکورپ کانادا این دانشگاه را یکی از «۱۰۰ کارفرمای برتر کانادا» معرفی کرد که مطلب آن در مجله خبری مک لین هم چاپ شد. سپس در همین ماه یکی از برترین کارفرمایان آلبرتا نیز نامیده شد. روزنامه The Globe and Mail در کارت گزارش دانشگاهی خود نظرهای ۲۵،۰۰۰ فارغ‌التحصیل را که به ۱۰۰ پرسش درباره دانشگاه مربوطه خودپاسخ دادند، منتشر کرد. دانشگاه کلگری در دسته‌بندی‌های زیر امتیازهای A و رتبه‌های اول را کسب کرده است:

  • اعتبار کلی آکادمیک دانشگاه، اعتبار دانشگاه در میان کارفرمایان، اعتبار انجام پژوهش‌های پیشگامانه، اعتبار تحصیلات در دوره کارشناسی، اعتبار تحصیلات کارشناسی ارشد
  • کیفیت کلی آموزش، آگاهی اعضای هیئت‌علمی از مطالب
  • جو کلی دانشگاه، احساس ایمنی/امنیت فردی، تحمل عقاید/ایده‌های مختلف، در دسترس بودن فضای مطالعه آرام، کتابخانه کلی، خدمات کتابخانه، منابع کتابخانه آنلاین، در دسترس بودن مجلات / مقالات / نشریات، موجودی کلی کتابخانه‌ها، دسترس‌پذیری کامپیوتر در پردیس دانشگاهی، دسترس‌پذیری تجهیزات کامپیوتری به‌روز، شبکه اینترنت و ایمیل در پردیس دانشگاهی، کیفیت / دسترس‌پذیری فناوری در پردیس دانشگاهی، دسترس داشتن به مطالب درسی / آموزشی آنلاین.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *