تحصیلی

۱۰ مرحله آسان برای تحصیل در کانادا

دانشجویان زیادی آرزوی تحصیلات عالی در کانادا را دارند. دلایل آنها برای تحصیل در کانادا ممکن است تحت تاثیر عوامل زیر باشد:

مدرک کسب شده در کانادا در سرتاسر دنیا معتبر است. شما تحصیلات عالی به دست خواهید آورد که درها را به رویتان گشوده و در شغلتان شگفتی می آفریند. هزینه زندگی و شهریه برای دانشجویان بین المللی کمتر از کشورهای دیگر مانند ایالات متحده آمریکا می باشد.

کانادا جامعه ای چند فرهنگی می باشد. یافتن غذای مورد علاقه و سرگرمی مرتبط با جامعه خود در کانادا سخت نخواهد بود. ایالات متحده، کانادا را یکی از بهترین مکانهای جهان برای زندگی می داند. به این معنی که در کانادا احترام به جامعه انسانی، برابری و جامعه ای باثبات و صلح آمیز را خواهید یافت.

به عنوان دانشجو زندگی مهیجی را در پردیس تجربه خواهید کرد. شما با خصوصیات مدرن و تکنولوژی با کلاس جهانی سر و کار خواهید داشت. امکانات فراوانی برای یادگیری و فراغت وجود دارد، از امکانات ورزشی با استانداردهای المپیک و گالری های هنری گرفته تا کنسرتهای موسیقی و غیره. شما فرصتهای استثنایی برای ملاقات افراد هم فکر و یادگیری از آنها، استفاده از ایستگاههای رادیویی که بوسیله دانشجویان اداره می شود، مطالعه روزنامه ها و غیره خواهید داشت.

آخرین مورد اما نه کم اهمیت ترین مورد اینکه می توانید برای اقامت دائم بعد از تحصیلات اقدام کنید. به این منظور باید از وبسایت مهاجرت و شهروندی کانادا دیدن کنید.

اگر بعد از خواندن مطالب بالا می خواهید در کانادا تحصیل کنید مراحل اصلی که باید در مسیر تحصیلات عالی در کانادا انجام دهید چه هستند؟

آنچه باید انجام دهید در قسمت پایین آمده است:

  • اقدام به پذیرش را حدود شش ماه قبل از آخرین مهلت، معمولا حدود اوایل آگوست آغاز کنید. ابتدا لیستی از دانشگاههای مورد نظرتان تهیه کنید (حدود ۱۰ دانشگاه). هریک از دانشگاههای کانادا در رابطه با شرایط پذیرش سیاست مخصوص به خود را دارند. برای کسب اطلاعات درباره شرایط پذیرش برنامه مورد علاقه خود مستقیما با دانشگاه تماس بگیرید. وبسایت هر دانشگاه را با دقت بررسی کرده و بروشور/شرایط پذیرش را دانلود کنید. با دو استاد/معلم از هر دانشگاه در تماس بوده و سعی کنید روابط خوبی با آنها داشته باشید. یادداشت زمان آخرین مهلت پذیرش دانشگاههای مورد نظرتان مهم می باشد.
  • درباره چگونگی تامین مالی تحصیلات خود تصمیم گیری کنید- پول شخصی، وام بانک یا بورسیه دانشجویی.
  • برای آزمونهای استاندارد مانند تافل/GRE/GMAT/آیلتس و غیره بسته به شرایط دانشگاه موردنظرتات آمادگی داشته باشید. از قبل برای این آزمونها ثبت نام کنید. سپس در آزمونهای لازم شرکت کنید. درهنگام اقدام به درخواست این آزمونها باید برای زمان اضافی در صورت نیاز به شرکت مجدد در آزمون برنامه ریزی کنید. این آزمونها باید قبل از سپتامبر برگزار شوند.
  • اقدام به درخواست برای هر دانشگاهی گران می باشد. بنابراین لیست خود را با دقت انتخاب کنید. نامه های ارجاع را از پروفسورهای خود در ایران گرفته و بر روی مقاله و بیان هدف (SOP) کار کنید. درخواست را قبل از آخرین مهلت به خوبی آماده کرده و بفرستید.
  • وقتی نامه های پذیرش را از دانشگاههای درخواست داده شده دریافت کردید یکی از دانشگاه ها را برای تحصیل انتخاب کنید. دانشگاههایی را که برایتان نامه پذیرش فرستاده اند از تصمیم خود مطلع سازید. مبلغی غیرقابل بازگشت به دانشگاه منتخب خود به منظور تایید پذیرش پرداخت کنید.
  • گزینه های اقامتی را بررسی کنید. با دوستان، آشنایان و اقوامی که در شهر مقصد شما زندگی می کنند صحبت کنید. برای اقامتگاه درخواست داده و آن را تایید کنید. تماس با دانشجویان ایرانی در دانشگاه منتخب شما ایده خوبی خواهد بود. آنها درباره گزینه های اقامتی به شما کمک خواهند کرد. جزئیات برنامه سفر خود را برایشان بفرستید تا در هنگام ورود به فرودگاه کسی را به استقبال شما بفرستند.
  • امور مالی خود را تنظیم کنید. اطمینان یابید که پول کافی برای کل اقامت خود، تحصیل در کانادا، اقامتگاه، سفر محلی، غذا، لباس و سایر مخارج متفرقه دارید.
  • درخواست ویزای دانشجویی کنید. قبل از رفتن به کنسولگری تمام مدارک خود را تنظیم کنید. صحبت با دانشجویانی که ویزا گرفته اند برای استفاده از تجارب و توصیه های ارزشمند ایده خوبی خواهد بود.
  • قبل از عزیمت برنامه ریزیهای سفر و بیمه سلامت را انجام دهید.
  • زمان عزیمت را تعیین کرده و بلیط هواپیما رزرو کنید. از تمام مدارک مهم خود فتوکپی بگیرید. ممکن است بخواهید بیش از یک مجموعه از مدارک خود همراه داشته باشید. همچنین نگه داشتن دو مجموعه از مدارک در منزل در صورت نیاز ایده خوبی خواهد بود.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *