مهاجرت

کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت کجاست؟!

اطلاع از کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت در مجله نیلگام، این امکان را برای شما فراهم میکند تا با هزینه کم به کشورهای مختلف جهان مهاجرت کنید و بتوانید در این راه، کم هزینه ترین کشور را انتخاب نمایید.

پیش از این با شما درباره بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان صحبت کردیم، اما اگر بخواهیم تا از جنبه هزینه به موضوع مهاجرت نگاه کنیم، باید بگوییم که معمولاً مهاجرت و زندگی در کشورهای همسایه با ایران نظیر ترکیه و یا عمان هزینه کمتری به نسبت کشورهای اروپایی و یا قاره آمریکا و اقیانوسیه دارد.

اما از آنجایی که هر یک از انواع مهاجرت به کشورهای خارجی شامل مراحل و هزینه های مجزا و مختص به خود است، قصد داریم تا در ادامه، اول به بررسی شرایط و هزینه های مهاجرت کاری پرداخته و بعد چندین کشور را از جنبه تحصیلی مورد ارزیابی قرار دهیم.

کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت کاری

اگر قصد مهاجرت کاری به خارج از کشور را داشته باشید، گزینه های بسیار متنوعی در اختیار شما قرار دارد، از مهاجرت کاری به کشورهای حوزه شینگن نظیر جمهوری چک و لهستان گرفته تا کشورهایی نظیر استرالیا، کانادا، ترکیه و یا عمان همگی دارای شرایط متفاوتی برای مهاجرت کاری هستند.

اگر بخواهید از جنبه هزینه های زندگی به موضوع مهاجرت کاری نگاه کنید، کشورهای اروپایی و یا کشورهای همسایه نظیر ترکیه و یا عمان هزینه های بسیار کمتری در مقایسه با کانادا و یا استرالیا دارند.

بنابر برنامه اعزام نیروی کار به اروپا، میانگین حقوق در نظر گرفته شده برای انواع مشاغل عمومی نظیر خدمات نظافت، بسته بندی، کارهای ساختمانی و یا خیاطی صنعتی چیزی در حدود 900 تا 1300 یورو در نظر گرفته شده که با در نظر گرفتن رایگان بودن شرایط اسکان نیروی کار خارجی در این کشورها، شرایط ایده آلی را برای فرد فراهم می کند.

در واقع به طور میانگین هزینه های ماهانه زندگی در کشوری نظیر جمهوری چک و یا لهستان چیزی در حدود 400 تا 600 یورو است که با احتساب حداقل حقوق در نظر گرفته شده برای نیروی کار خارجی در اروپا، پس انداز خوبی را برای فرد باقی خواهد گذاشت.

البته اگر بخواهیم از زاویه دیگری به موضوع هزینه و مهاجرت کاری به خارج از کشور نگاه کنیم باید بگوییم که مهاجرت کاری به اروپا نیازمند تعامل با شرکت و کارفرمای اروپایی، ارسال مدارک و اخذ جاب آفر است. این در حالی است که دریافت جاب آفر و ویزای شینگن بلند مدت اروپا زمان بر و هزینه بردار بوده و با احتساب مواردی نظیر مجوز کار، کارت اقامت شنگن و بیمه کار، چندین هزار یورو برای شما هزینه در بر خواهد داشت.

اگر به طور شخصی توان انجام مراحل مهاجرت کاری به اروپا را نداشته باشید باید از طریق یک شرکت اعزام نیروی کار اقدام کنید که مستلزم پرداخت هزینه 2 تا 3 هزار یورویی به صورت مجزا خواهد شد.

اگر به عنوان متقاضی مهاجرت کاری به خارج از کشور، به دنبال انتخاب برنامه های مهاجرتی کانادا و یا استرالیا باشید، باید به این موضوع توجه کنید که تحت هیچ شرایطی، کشورهای استرالیا و یا کانادا کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت کاری محسوب نمی شوند.

این بدین خاطر است که هزینه های زندگی در این کشورها به نسبت اروپا بیشتر است، روند دریافت ویزای کار و کارت اقامت در آنها پیچیده و زمان بر بوده و اولویت جذب نیرو با متقاضیان دارای تخصص، مهارت زبان، تمکن مالی و امتیاز کافی از برنامه های انتخاب افراد واجد شرایط است.

در واقع برای شرکت در برنامه های مهاجرتی نظیر اسکیل ورکر فدرال کانادا و یا ویزای 189 استرالیا، باید از مهارت و تخصص مورد نیاز کشور مورد نظر برخوردار باشید، از فاکتورهای تعیین شده امتیاز لازم را کسب کرده و علاوه بر پرداخت هزینه های مجزا برای ارسال درخواست ویزا، جاب آفر و کارت اقامت، برای حداقل 6 ماه منتظر ارزیابی پرونده خود توسط دولت کشور مورد نظر باشید.

از این رو می توان به طور حتم این طور گفت که دو کشور کانادا و یا استرالیا جزو فهرست کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت محسوب نمی شوند.

در نهایت نوبت به مهاجرت کاری به کشورهایی نظیر عمان و یا ترکیه می رسد که در نزدیکی ایران قرار دارند. صرف نظر از بحث نزدیکی مسافت و پایین بودن هزینه های زندگی، در حال حاضر، فرصت های شغلی قابل ارائه در کشور عمان محدود به مشاغل تخصصی نظیر پرستاری و داروسازی می شود.

این در حالی است که می توان به غیر از مشاغل تخصصی، به سراغ مشاغل عمومی نیز در ترکیه رفته و با هزینه کمی مهاجرت کاری به ترکیه را تجربه کرد. اگر به عنوان یک نیروی کار خارجی، مشکلی با اخذ ویزای کار و جاب آفر از کارفرمای ترک در کشور ترکیه نداشته باشید، کشور ترکیه کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت کاری محسوب می شود.

این بدین خاطر است که شرایط تمدید کارت اقامت و مجوز کار در این کشور چندان سخت نبوده و هزینه های زندگی بسیار معقولی در مقایسه با سایر مقاصد مهاجرتی دنیا دارد.

فقط باید به این موضوع توجه داشته باشید که داشتن مهارت زبان ترکی استانبولی تاثیر زیادی در روند مهاجرت کاری و موفقیت شما در این کشور خواهد داشت.

کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت تحصیلی

اما اگر بخواهیم از جنبه تحصیلی به سراغ کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت برویم. گزینه های تحصیل رایگان و کم هزینه فرانسه و آلمان و یا کشور ترکیه در پیش روی ما قرار دارد.

در حال حاضر، دانشگاه های دولتی آلمان و فرانسه، کماکان از دانشجویان بین المللی پذیرش تحصیلی به عمل می آورند و به جز برخی از هزینه های اولیه و اندک اجرایی، هزینه مجزایی بابت شهریه از دانشجویان خود دریافت نمی کنند.

از این رو می توان این طور گفت که دو کشور آلمان و فرانسه کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت دانشجویان بین المللی محسوب می شوند. البته این موضوع تا زمانی صدق می کند که بخواهید با زبان بومی آلمانی و یا فرانسوی به تحصیل در این کشورها بپردازید، چون ثبت نام در کلاس های انگلیسی زبان دانشگاه هزینه بیشتری داشته و همانند کلاسهای پیش فرض دانشگاهی نخواهد بود.

این درست که هزینه تحصیل در هر ترم دانشگاهی در آلمان و فرانسه کمتر از 300 تا 500 یورو خواهد بود، اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که میانگین هزینه سالانه زندگی دانشجویی و اسکان در این کشورهای اروپایی بین 10 تا 15 هزار یورو خواهد بود که به سادگی این کشورها را از لیست کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت خط خواهد زد.

در نهایت باز هم باید به سراغ یکی از مناسب ترین گزینه های مهاجرت تحصیلی در دنیا یعنی دانشگاه های ترکیه برویم. در حال حاضر، شما می توانید با هزینه ای بسیار اندک در دانشگاه های دولتی ترکیه ثبت نام کرده و با پرداخت میانگین مبلغ 200 تا 600 دلار در هر ترم، به تحصیل دانشگاهی بپردازید.

البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که هزینه های پایین تحصیل در ترکیه مختص دانشجویانی است که در آزمون ورودی یوس قبول شده و امکان تحصیل به زبان بومی ترکی استانبولی را داشته باشند.

به بیانی دیگر، اگر تمایل به تحصیل انگلیسی در ترکیه داشته باشید، هزینه های تحصیلی شما بیشتر شده و تا 1500 دلار افزایش خواهد داشت.

اما با در نظر گرفتن نزدیکی مسافت، کم بودن هزینه های زندگی و نبود نیاز به اخذ ویزای تحصیلی، باز هم می توان این طور گفت که ترکیه کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان محسوب می شود.

اگر قصد دارید تا از طریق روش های دیگری نظیر خرید ملک، سرمایه گذاری، کارآفرینی و یا تمکن مالی به سایر کشورهای مطرح دنیا مهاجرت کنید، می توانید از گزینه های متنوع گروه شرکت های نیلگام استفاده کنید و با استفاده از مشاوره تخصصی مهاجرت این مجموعه، بهترین انتخاب را برای آینده خود و اعضای خانواده انجام دهید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *