تور, ویزا

مدارک مورد نیاز برای سفر توریستی به کانادا

علی‌رغم تصور اولیه خیلی از ما، سفر توریستی به کانادا یکی از ممکن‌ترین سفرهای خارجی برای ایرانیان است و به راحتی می‌توان برای آن برنامه‌ریزی کرد. کانادا جزو محبوب‌ترین کشورهای جهان برای کار، زندگی و تفریح است. در طول سال افراد زیادی از سرتاسر دنیا برای تفریح به این کشور زیبا سفر می‌کنند. در صورتی که علاقه دارید تا یک سفر توریستی به کانادا داشته باشید قبل از هر چیزی باید در مورد مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کانادا تحقیق کنید.

اخذ ویزای توریستی کانادا

سفر به کانادا ممکن است با اهداف مختلف از جمله کار، تحصیل و گردشگری انجام شود. اما در این مطلب قصد داریم تا به طور خاص در مورد سفر توریستی به کانادا و مدارک مورد نیاز برای این سفر صحبت کنیم. مهم‌ترین مدارکی که باید برای سفر به کانادا آماده کنید پاسپورت و ویزای کانادا است.

  • پاسپورت

قبل از اخذ ویزا ابتدا باید یک پاسپورت معتبر را داشته باشید. در صورتی که تا به حال پاسپورت نداشته‌اید باید برای گرفتن آن اقدام نموده و در صورتی که پاسپورت دارید باید تاریخ اعتبار آن را چک کنید. پاسپورت شما باید حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد. بعد از آماده کردن پاسپورت فرآیند اخذ ویزای توریستی کانادا آغاز خواهد شد.

  • ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا گزینه‌ای برای سفر کوتاه‌مدت به کشور کانادا محسوب می‌شود که به گردشگران این امکان را می‌دهد تا با هدف تفریح و گردشگری به کانادا سفر کنند. ویزای توریستی کانادا تحت عنوان ویزای اقامت موقت کانادا TVR نیز شناخته می‌شود.

ویزای سفر توریستی به کانادا در دو نوع رایج ویزای سینگل کانادا و ویزای مولتیپل کانادا ارائه شده و حداکثر مدت آن شش ماه است. هر دو نوع این ویزا برای مدت زمانی ثابت دارای اعتبار بوده و بعد از پایان اعتبار قابل استفاده نخواهند بود.

با گرفتن ویزای سینگل تنها یک بار اجازه دارید وارد کشور کانادا شوید و در صورت خروج از این کشور اعتبار ویزای شما از بین خواهد رفت. اما اخذ ویزای مولتیپل کانادا این مزیت را دارد که می‌توانید چندین بار وارد خاک کانادا شده و از آن خارج شوید.

معیارهای اخذ ویزای توریستی کانادا

برای این که بتوانید ویزای توریستی کانادا را بگیرید در ابتدا لازم است که در معیارهای تعیین شده توسط اداره مهاجرت کانادا واجد شرایط باشید. در صورتی که واجد شرایط تعیین شده باشید می‌توانید مراحل بعدی اخذ ویزای سفر توریستی به کانادا را دنبال کنید. مهم‌ترین این معیارها شامل موارد زیر می‌شود:

  • داشتن پاسپورت معتبر
  • سلامت جسمانی
  • وضعیت مالی مناسب جهت پرداخت هزینه‌ها در زمان حضور در کانادا
  • عدم سابقه کیفری
  • داشتن قصد بازگشت بعد از اتمام مدت ویزا
  • عدم جستجو برای پیدا کردن کار در مدت حضور در کانادا

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی کانادا

اولین کاری که در فرآیند اخذ ویزای سفر توریستی به کانادا باید انجام دهید گردآوری مدارک مورد نیاز است که شامل موارد زیر می‌شود:

  • شناسنامه و کارت ملی
  • پاسپورت معتبر با شش ماه اعتبار و همچنین پاسپورت‌های قبلی در صورت وجود
  • فرم درخواست ویزا
  • تکمیل فرم مربوط به اطلاعات هر یک از اعضای خانواده
  • گواهی مبنی بر تمکن مالی
  • سند ازدواج و طلاق
  • سند ملکی
  • پرینت گردش حساب بانکی
  • مدارک شغلی
  • سوابق بیمه
  • دعوت‌نامه رسمی در صورت وجود
  • ارائه برنامه سفر توریستی به کانادا به انضمام مدارک رزرو هتل و بلیط رفت و برگشت (در صورت فقدان دعوت‌نامه)
  • دو قطعه عکس استاندارد

موارد مذکور مهم‌ترین مدارک مورد نیاز ویزای توریستی کانادا هستند اما بسته به شرایط شخص ممکن است برخی مدارک دیگر نظیر پروانه نظام مهندسی، فیش حقوقی و… نیز مورد نیاز باشد. ضمنا دقت کنید که بسیاری از مدارک یاد شده نیاز به ترجمه خواهند داشت. از جمله مدارکی که باید نسبت به ترجمه آن‌ها اقدام کنید می‌توان به شناسنامه، سند ازدواج، سند ملکی و اسناد مالی اشاره داشت.

تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی کانادا

فرم مربوط به ویزای سفر توریستی به کانادا را بر اساس دستورالعمل‌های اداره مهاجرت کانادا پر کنید. بعد از پر کردن فرم می‌توانید اقدام به ارسال آن همراه با سایر مدارک نمایید. دقت داشته باشید که باید تمامی اطلاعات خواسته شده در فرم را تکمیل کرده و فرم ارسالی شما ایرادی را نداشته باشد زیرا در غیر این صورت ممکن است درخواست شما رد شود.

روش‌های درخواست ویزای توریستی کانادا

برای ارسال درخواست جهت اخذ ویزای سفر توریستی به کانادا می‌توانید به دو روش مختلف اقدام نمایید. در روش اول این امکان را دارید تا درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید. در روش ثبت نام آنلاین ویزای کانادا سوالاتی در ارتباط با ملیت، سن، مهارت در زبان انگلیسی، اعضای خانواده، تحصیلات، سابقه کاری و درآمد از شما پرسیده خواهد شد. بعد از انجام ثبت نام بر اساس شرایط و صلاحیت شما دستورالعمل‌های بعدی در اختیارتان قرار خواهد گرفت. در روش دوم باید درخواست ویزای خود را به صورت دستی و روی کاغذ ارسال کنید. به طور کلی توصیه می‌شود که از روش اول برای درخواست ویزای توریستی کانادا استفاده کنید.

پیگیری درخواست ویزای توریستی کانادا

بعد از انجام تمامی اقدامات لازم و ارسال درخواست اخذ ویزای کانادا یک شماره پیگیری منحصر‌به‌فرد به شما داده خواهد شد که این شماره برای پیگیری درخواست در مراحل بعدی ضروری است. با استفاده از این شماره پیگیری قادر خواهید بود تا وضعیت درخواست خود را به صورت آنلاین بررسی کنید.

هزینه اخذ ویزای توریستی کانادا

یکی از موارد مهمی که در فرآیند اخذ ویزای سفر توریستی به کانادا باید آن را انجام دهید پرداخت هزینه مربوط به رسیدگی به درخواست ویزا است. هزینه ویزای توریستی کانادا برای هر نفر ۱۰۰ دلار کانادا و برای خانواده‌های ۵ نفره یا بیشتر ۵۰۰ دلار کانادا محاسبه می‌شود. همچنین با توجه به این که نیاز به انجام انگشت‌نگاری نیز خواهید داشت باید هزینه جداگانه‌ای را برای آن پرداخت نمایید. هزینه بیومتریک یا انگشت نگاری برای هر نفر ۸۵ دلار کانادا و برای خانواده‌های دو نفره یا بیشتر ۱۷۰ دلار کانادا در نظر گرفته شده است. البته در نظر داشته باشید که قیمت‌ها در طول زمان تغییر می‌کنند.

مدت زمان اخذ ویزای توریستی کانادا

به طور معمول فرآیند رسیدگی به درخواست ویزای کانادا بین ۵ الی ۵۰ روز طول می‌کشد. اما این یک زمان قطعی نیست و ممکن است فرآیند اخذ ویزا طولانی‌تر هم بشود. کشوری که درخواست خود را از آنجا ارسال می‌کنید در تعیین مدت زمان رسیدگی تاثیرگذار خواهد بود. با توجه به این که اخذ ویزای توریستی کانادا فرآیندی زمان‌بر بوده و دارای هزینه است در صورتی که آشنایی چندانی با امور مربوط به اخذ ویزا ندارید می‌توانید از خدمات مهاجرتی موسسات معتبر و باسابقه در این زمینه استفاده کنید. کارشناسان ما در مجموعه نیلگام در تمامی مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا شما را همراهی می‌کنند.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *