مهاجرت

مقایسه کیفیت زندگی استرالیا با سایر کشورها

اگرچه کیفیت زندگی در شهرهای استرالیا هنوز هم در رتبه بالایی قرار دارد و در این میان شهر سیدنی پیشرو است اما رتبه دهم آن به رتبه یازده کاهش پیدا کرده است. داده‌های بدست آمده از سنجش کیفیت زندگی Mercer، نشان می‌دهد که افزایش حجم ترافیک به این کاهش رتبه دامن زده است. شهر وین با رکورد ده ساله خود در صدر با کیفیت‌ترین شهرهای جهان قرار گرفته و شهر زوریخ رتبه بعدی را به خود اختصاص داده است.

رتبه سوم به شهرهای اوکلند، مونیخ و ونکوور تعلق دارد و شهرهای کشورهای اروپایی در صدر ۲۰ شهر جهان قرار دارند که در راس این سنجش واقع شده‌اند. بغداد نیز با رتبه ۲۳۱ به لحاظ امنیت و خدمات بهداشتی در قعر این جدول بررسی کیفیت زندگی قرار گرفته است. یکی از معیارهای مد نظر Mercer در این سنجش، استانداردهای زندگی است که برای مهاجران کشورهای مختلف وجود دارد. بر اساس آمار اخیر بدست آمده شهر ملبورن رتبه ۱۶ خود را با رتبه ۱۷ عوض کرده و این در حالیست که شهرهای پرث، آدلاید و کانبرا به ترتیب در رتبه های ۲۱، ۲۹ و ۳۰ قرار گرفته‌اند و شهر بریزبن نیز جایگاه ۳۷ خود را با ۳۵ عوض کرده است. کیفیت بالای زندگی در استرالیا، بر جذابیت‌های بین‌المللی آن افزوده و دروازه‌هایی را برای پیشرفت به سوی مهاجران این کشور گشوده است.

امید به زندگی در استرالیا چقدر است؟

یکی از شاخص‌های مهم در کیفیت زندگی افراد امید آنها به زندگی است. در فواصل سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ میلادی امید به زندگی برای هر فرزند پسری که در استرالیا بدنیا می‌آمد ۸۰٫۴ سال و برای هر فرزند دختر ۸۴٫۶ سال بود. از سال ۲۰۰۶ میلادی امید به زندگی در کشور استرالیا برای مردان با افزایش ۱٫۷ درصدی و برای زنان با افزایش ۱٫۱ درصد همراه بوده است. استرالیا که یکی از کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه OECD است، از لحاظ امید به زندگی و در میان این کشورها از متوسطی که در نظر گرفته شده، اعداد بالاتری را به خود اختصاص داده است. برخی از زمینه‌های کیفیت زندگی که استرالیا در آن از بسیاری دیگر از کشورهای عضو OECD پیشی گرفته یا بالاتر از میانگین این کشورها قرار گرفته از قرار ذیل هستند:

وضعیت اشتغال

میانگین درآمد خالص خانوار برای هر فرد استرالیایی بیش از میانگین OECD است. بیش از ۷۲ درصد افراد ۱۵ تا ۶۴ سال در استرالیا، دارای شغل هایی با درآمد هستند و این در حالیست که متوسط اشتغال OECD، ۶۷ درصد است. همچنین ۱۳٫۲ درصد از کارمندان استرالیایی معمولا ساعات طولانی را در طول هفته کار می‌کنند که در قیاس با اقتصاد حاکم بر OECD بسیار بالاتر است چرا که این درصد در کانادا، ایتالیا، آلمان و فرانسه به ترتیب ۳٫۷، ۳٫۹، ۴٫۶ و ۷٫۸ درصد است.

درآمد افراد

برای هر استرالیایی که به صورت تمام وقت و برای کارفرمایی کار می کند متوسط درآمد سالانه ۵۲٫۰۶۳ دلار آمریکا است که این عدد از متوسط OECD که ۴۴٫۲۹۰ دلار آمریکاست به مراتب بالاتر است.

تحصیلات

در کشور استرالیا ۸۰ درصد از افراد بین ۲۵ تا ۶۴ سال، از تحصیلات دانشگاهی برخوردار هستند که متوسط OECD، ۷۴ درصد است. از حیث کیفیت سیستم آموزش، نمره خواندن، ریاضیات و علوم، دانش آموزان بین‌الملل در وضعیت مناسبی قرار دارند.

آلودگی هوا

وضعیت میزان آلودگی هوا در استرالیا نیز از حیث سطح اتمسفریک، ۵ میکرو گرم در هر متر مکعب است که کمترین میزان متوسط در OECD، ۱۳٫۹ میکروگرم در هر متر مکعب در نظر گرفته شده است. از نظر تمیزی آب، ۹۲ درصد از ساکنان این کشور از کیفیت آب آن ابراز رضایت می‌کنند که متوسط این عدد در OECD، ۸۱ درصد است.

میزان مشارکت مردم

به علاوه روحیه مشارکت فردی و جمعی در میان مردم استرالیا بالاست. حدود ۹۴ درصد از مردم این کشور برای مواقع ضروری فردی را در کنار خود دارند این در حالیست که متوسط OECD، ۸۹ درصد است. از لحاظ شرکت در همه پرسی‌ها و رای‌گیری‌ها نیز ۹۲ درصد از استرالیایی‌ها در اخیرترین رای گیری‌ها شرکت کرده بودند. بد نیست بدانیم که متوسط مشارکت مردمی در OECD، ۶۹ درصد تعریف شده است.

حوزه سلامت

امید به زندگی در میان مردم استرالیا ۸۲٫۵ سال است که از متوسط OECD دو و نیم سال بیشتر است. زمانیکه صحبت از رضایت کلی مردم این کشور می شود، از عدد ۱۰، رقم متوسط ۷٫۳درصد به استرالیایی ها تعلق می‌گیرد که از متوسط ۶٫۵ درصدی OECD هم بیشتر است.

مقایسه کیفیت زندگی در استرالیا با بریتانیا

کسانیکه در بریتانیا زندگی می‌کنند، ۱٫۶۵ سال عمر کوتاه‌تری خواهند داشت. همچنین احتمال بیکار شدن آنها در مقایسه با کسانیکه که در استرالیا زندگی می‌کنند ۲۶٫۳۲ درصد افزایش پیدا می‌کند. به علاوه ۱۳٫۲۶ درصد نیز پول کمتری در قیاس با ساکنان استرالیا بدست خواهند آورد. از حیث سلامت نیز می‌توان گفت استرالیا از استانداردهای بالایی برخوردار است به طوری که آمار بدست آمده از مطالعات نشان داده است که احتمال ابتلا به ویروس ایدز برای بریتانیایی‌ها تقریبا دو برابر است.

مردم بریتانیا ۴۰٫۵۹ درصد کمتر پول خود را برای مراقبت‌های بهداشتی خرج می‌کنند که خود نشان‌دهنده توجه بیشتر استرالیایی‌ها به وضعیت سلامت‌شان است. میزان مصرف بنزین در میان بریتانیایی‌ها، ۵۸٫۰۲ درصد کمتر از استرالیایی‌هاست. میزان مصرف الکتریسته نیز در میان بریتانیایی ها ۴۶٫۵۴ درصد کمتر از استرالیایی‌هاست. اگر یک بریتانیایی باشید احتمال اینکه در دوران نوزادی جان خود را از دست دهید ۰٫۲۳ درصد بیشتر از احتمال مرگ در نوزادی و در کشور استرالیاست. . تعداد فرزندان بریتانیایی‌ها نیز ۰٫۲۵ درصد بیشتر از استرالیایی‌ها نشان داده شده است. فاصله طبقاتی نیز در بریتانیا ۶٫۶ درصد بیش از استرالیا تخمین زده شده است.

مقایسه کیفیت زندگی در استرالیا با آمریکا

در آمار بدست آمده از با کیفیت‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۱۹ از حیث تمامی شاخص‌ها از جمله کیفیت زندگی، توان خرید، امنیت، سلامت، هزینه‌های زندگی، نرخ درآمد، شاخص ترافیک، آلودگی و آب و هوا از ده شهر نخست جهان، چهار شهر در ایالت متحده آمریکا و سه شهر در استرالیا قرار گرفته‌اند. جالب آن است که نخستین شهر از لحاظ بررسی تمامی شاخص‌های یاد شده، شهر «کانبرا» در استرالیا است و شهرهای «آدلاید» و «بریزبن» در رتبه‌های ۴ و ۷ قرار گرفته‌اند. شاخص مشابهی برای وضعیت کیفیت زندگی در میان کشورهای جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی نیز صورت پذیرفته که کشورهای دانمارک، سوئیس، فنلاند، استرالیا، اتریش، هلند، ایسلند، آلمان، نیوزلند و نروژ در رتبه‌های یک تا ده قرار گرفته اند. ]

مقایسه کیفیت زندگی در استرالیا با آلمان

آلمان با جمعیتی بالاتر از ۸۰ میلیون نفر، فشردگی قابل توجهی در میان جمعیت آن وجود دارد به صورتی که در هر مایل مربع به طور متوسط در حدود ۲۳۲ نفر زندگی می‌‎کنند. این در حالیست که جمعیت استرالیا در حدود ۲۳٫۵ میلیون نفر است و این بدان معناست که در هر مایل مربع تنها ۳ نفر زندگی می‌کنند. در برخی از شهرهای استرالیا همچون «سیدنی» و «کانبرا» فشردگی جمعیت بیشتر است در حالیکه بیشتر این سرزمین را بیابان تشکیل داده است. در مورد امید به زندگی، نزدیکی فراوانی میان این دو کشور وجود دارد چرا که امید به زندگی در میان مردم آلمان تنها اندکی کمتر از استرالیایی ها و ۸۱ سال است. از حیث امنیت نیز دو کشور شباهت‌های فراوانی با هم دارند.

در آلمان نرخ قتل و کشتار برای ۱۰۰٫۰۰۰ نفر ۰٫۸ درصد در این در حالیست که این درصد برای استرالیا ۱٫۱ درصد تخمین زده شده است. از لحاظ وضعیت بهداشت و درمان نیز دو کشور در وضعیت نسبتا مشابه و با کیفیتی قرار گرفته‌اند. درصد مرگ در میان نوزادان هر دو کشور ۰٫۳ درصد است. در آلمان درصد کسانیکه از بیماری ایدز جان می‌سپارند اندکی بیش از استرالیاست. سیستم بهداشتی و خدماتی که در هر دو کشور ارائه داده می‌شود، از بهترین کیفیت و کمیت برخوردارست.

با نیلگام به استرالیا سفر و در آنجا تحصیل کنید

پس از بررسی و مقایسه کیفیت زندگی در استرالیا در قیاس با کشورهای پرطرفدار برای زندگی در جهان، می‌توان گفت که کشور استرالیا از استانداردهای بالایی برای زندگی برخوردار است و یکی از گزینه‌های پرطرفدار برای مهاجرت و سفر برای ایرانیان به شمار می‌آید. اگر قصد سفر به استرالیا را دارید و به دنبال اخذ ویزای توریستی این کشور هستید، فرصت مشاوره رایگان با مشاوران نیلگام را از دست نداده و اکنون با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما در اولین فرصت به سئوالات احتمالی شما پاسخ داده و در سریع‌ترین زمان ممکن شما را به هدف‌تان که همانا دریافت ویزای توریستی استرالیاست خواهند رساند. به علاوه در صورت علاقمندی به تحصیل در این کشور نیز می توانید از مشاوره کارشناسان ما بهره‌مند شده و با اطمینان خاطر و عدم پرداخت هزینه‌های اضافه برای تحصیل در استرالیا اقدام کنید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

شط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *