ویزا

اخذ ویزای آلمان

ارایه تصویر گذرنامه در هنگام رزرو وقت مصاحبه

توجه! همه درخواست کنندگان باید دارای گذرنامه باشند.

همان طور که برای ویزای شنگن  مرسوم است برای درخواست ویزای ملی آلمان نیز ارایه تصویر گذرنامه الزامی است. این در مورد کلیه وقت های درخواست شده در سفارت آلمان در تهران صدق می کند. پس از رزرو وقت مصاحبه برای درخواست ویزا، لطفا در همان روز، تصویر اسکن شده گذرنامه  را همراه با ذکر نام و تاریخ و ساعت وقت ملاقات به آدرس  terminbuchung@tehe.diplo.de  ارسال نمایید. اگر وقت مصاحبه ای رزرو شود ولی تصویر گذرنامه مربوط به آن فرستاده نشود، آن وقت مصاحبه بدون هیچ گونه اطلاع رسانی لغو خواهد شد.

نقصی مدارک

مدارکی که در موارد استثنایی پس از ارایه درخواست روادید از سوی بخش روادید مطالبه می گردند (نقصی مدارک)، می توانند فقط در روزهای کاری سفارت از ساعت ۱۰:۰۰ الی ۱۱:۳۰ تحویل بخش روادید گردند.

اثر انگشت جهت ویزای شنگن و ویزای اقامت

روز سه شنبه دوم اکتبر ۲۰۱۲ برابر با  یازدهم مهر ماه ۱۳۹۱ کلیه سفارت خانه های کشورهای عضو پیمان شنگن در ایران اقدام به جمع آوری داده های بیومتریک ، یعنی گرفتن اثر انگشت از متقاضیان روادید خواهند نمود.بدین ترتیب از تاریخ  دوم اکتبر ۲۰۱۲ برابر با  یازدهم مهر ماه ۱۳۹۱ هر کدام از متقاضیان روادید ( روادید شنگن، ترانزیت یا اقامت بلند مدت) به طور اصولی ملزم به دادن اثر انگشت خود به هنگام ارایه درخواست صدور روادید خواهند بود.

هزینه ویزا

سفارت هزینۀ درخواست ویزا را تنها نقداً به یورو دریافت خواهد نمود. از آن جایی که سفارت به طور محدود اسکناس ریز در اختیار دارد، لذا خواهشمند است مبلغ را در صورت امکان دقیقاً برابر میزان هزینه ویزا شمرده و پرداخت نمایید. سفارت از پذیرفتن یورو به صورت پول خرد (سکه) معذور است و تنها اسکناس های پنج، ده، بیست، پنجاه، و صد یورویی قبول خواهد نمود. پرداخت با کارت امکان پذیر نمی باشد.

جدول کارمزد ویزا

کارمزد صدور ویزا از تاریخ ۲ اردیبشهت ۱۳۸۹

توجه: سفارت به دستگاه کارت خوان مجهز نمی باشد. خواهشمند است پول نقد همراه داشته باشید.

ضرورت اعلام ارز همراه مسافر برای مبالغ ۱۰،۰۰۰ یورو و بیشتر، هنگام ورود یا خروج از مرز کشورهای اتحادیه اروپا

از تاریخ پانزدهم ژوئن ۲۰۰۷ ، تمامی افرادی که هنگام ورود یا خروج از مرز کشورهای عضو اتحادیه اروپا مبلغ ۱۰،۰۰۰ یورو یا بیشتر پول نقد با خود حمل می کنند، میبایستی شخصا به مأمورین گمرک فرودگاه (Zoll) مراجعه نموده و این مبلغ را اعلام نمایند. این اقدام جهت مبارزه با پولشویی، تروریسم و جرایم صورت گرفته، به ارتقاء سطح امنیت و پیشگیری از وقوع جرم در حوزه کشورهای عضو اتحادیه اروپا کمک خواهد نمود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و دسترسی به فرم و برگه راهنما می توانید به وبسایت اداره گمرک آلمان مراجعه نمایید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *