تحصیلی

دانشگاه آلبرتا – کانادا

دانشگاه آلبرتا که به نام (U of A یا U Alberta نیز معروف است) دانشگاهی پژوهشی است که در ادمونتون، آلبرتا، کانادا واقع‌شده است. این دانشگاه را الکساندر کامرون روترفورد اولین استاندار آلبرتا و هنری مارشال توری اولین رئیس آن در سال ۱۹۰۸ بنا نهادند. قانون توانمندسازی آن قانون آموزش پس از متوسطه است.

این دانشگاه از چهار پردیس دانشگاهی در ادمونتون، پردیس دانشگاهی آگوستانا در کامروز و مرکز کارکنان در مرکز شهر کلگری تشکیل می‌شود. پردیس دانشگاهی شمالی مرکزی آن از ۱۵۰ ساختمان تشکیل می‌شود که ۵۰ بلوک شهری را در لبه شمالی دره رودخانه ساسکاچوان می‌پوشاند. ۳۹،۰۰۰ دانشجو از کانادا و کشورهای دیگر در ۴۰۰ برنامه و دانشکده آن شرکت می‌کنند.

دانشکده آلبرتا یکی از گردانندگان اصلی اقتصاد آلبرتاست. تأثیر این دانشگاه بر اقتصاد آلبرتا سالانه ۱۲٫۳ میلیارد دلار یا ۵ درصد تولید ناخالص داخلی استان برآورد شده است. این دانشگاه با داشتن ۱۵،۰۰۰ کارفرما چهارمین کارفرمای بزرگ آلبرتاست.

در رتبه‌بندی آکادمیک دانشگاه‌های جهان، رتبه‌بندی‌های QS دانشگاه‌های جهان و رتبه‌بندی دانشگاه‌های آموزش عالی جهان تایمز، این دانشگاه در رتبه یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا و یکی از ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفت.

بر اساس رتبه‌بندی‌های QS دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۱۴، برترین منطقه دانشکده‌ای دانشگاه آلبرتا، هنر و علوم انسانی (با رتبه ۸۹ در جهان) وبرترین رشته آن زبان و ادبیات انگلیسی (با رتبه ۲۲ در جهان) است.

علاوه براین، دانشگاه آلبرتا یکی از مؤسسه‌های پیشتاز برای مطالعه اوکراین است و مؤسسه کانادایی مطالعه‌های اوکراینی در آن قرار دارد.

بیش از ۲۶۰،۰۰۰ دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند، ازجمله رونالد میچنر استاندار؛ جو کلارک نخست‌وزیر؛ بورلی مک لاچلین رئیس دادگستری کانادا؛ هنرپیشه‌های برجسته آلبرتا پیتر لیوفید، دیو هنکاک، پرنتیس و راشل ناتلی؛ شهردار ادمونتون دان ایوسون و برنده جایزه نوبل ریچارد ای. تیلور.

این دانشگاه یکی از اعضای شبکه توسعه روستایی آلبرتا، انجمنی برای توسعه پایدار آموزش عالی و سیستم پیگیری، ارزیابی و امتیازدهی توسعه پایدار است.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *