تحصیلی

زمان شروع دانشگاه های آمریکا چگونه است؟

زمان شروع دانشگاه های آمریکا چگونه است؟ | جهان آکادمیک آمریکا در انتظار شماست!


در رابطه با زمان شروع دانشگاه های آمریکا و دوره های مقدماتی که قبل از ورود به دانشگاه نیاز داریم که آن دوره ها را گذرانده باشیم صحبت می کنیم.ما با ارائه این مقالعه اطلاعات شما را در خصوص زمان شروع دانشگاه های آمریکا افزایش خواهیم داد.

زمان شروع دانشگاه های آمریکا

زمان شروع دانشگاه های آمریکا : آغاز سال تحصیلی در هر دانشگاهی امکان دارد که با هم متفاوت باشد سال تحصیلی یک دانشگاه ممکن است کمی با دانشگاه دیگر متفاوت باشد، اما معمولا شروع سال تحصیلی از اواخر ماه اوت یا اوایل سپتامبر شروع می شود و تا اواخر آوریل و یا تا انتهای ماه مه ادامه دارد. هر یک سال تحصیلی به دو ترم ۱۸ هفته ای تقسیم می شود که به آن نیمسال تحصیلی گفته می شود. اما در بعضی دانشگاه ها با توجه به سیستم آموزشی آنها ممکن است چهار ترم یا سه ترم در هر سال داشته باشند که هر کدام ۱۲ هفته به طول می کشد.

به طور عمده در آمریکا دو تعطیلی در طی سال تحصیلی وجود دارد: تعطیلات زمستانی که دو تا چهار هفته است و از نیمه دسامبر آغاز می شود و تعطیلات یک هفته ای بهاره که طی ماه مارس یا آوریل خواهد بود.

اغلب دانشگاه ها چگونه انجام میشود؟

علاوه بر این اغلب دانشگاه ها معمولا یک ترم تابستانی هم دارند که شش تا هشت هفته است نیز ارائه می دهند. ترم تابستان به صورت اختیاری بوده و بطور قابل ملاحظه ای از دوره هایی که در طول سال تحصیلی ارائه می شود، کاملا متفاوت است. عموماً در دوره های تابستان تعداد دانشجوی کمتری شرکت می کنند، ساعت کلاسی کمتر و الزامات آموزشی کمتری ارائه می دهند. شرکت در کلاس های ترم تابستان برای تمام دانشجویان فرصت مناسبی  است تا از هزینه های دوره ی تحصیلی خود بکاسته و دروس ضروری خود را در زمان کمتری بگذرانند و یا دروسی که معمولا در طی سال تحصیلی با موفقیت نگذرانده اند، را دوباره تکرار کنند.

در آمریکا بیش از ۴۰۰۰ موسسه معتبر وجود دارد که می توانید از میان آنها یکی را انتخاب کنید. اگر تحصیلات خود را در دانشکده و یا دانشگاهی معتبر و شناخته شده ی ایران به پایان رسانده اید می توانید برای ادامه ی تحصیل در آمریکا درخواست دهید.

زمان شروع دانشگاه های آمریکا

مطالب مرتبط:

بهترین شهرهای ترکیه برای تحصیل

مهاجرت به آمریکا | راهنمای مهاجرت به آمریکا 2022

تنوع دانشگاه ها در آمریکا

به علت داشتن الزامات خاصی است که برای هر دانشگاه وجود دارد. این الزامات شامل پذیرش و شهریه, هزینه ی زندگی نسبت به دوره و مقطع تحصیلی و محل دانشگاه (ایالت یا شهر) بستگی دارد. تمام موسسات آمریکا برای ارزشیابی و پذیرش شما در آن موسسه به میانگین نمرات شما نگاه می کنند تا ببینند که آیا از حداقل نمره میانگین برای پذیرش, شما برخوردار هستید یا خیر. بعضی از دانشگاه ها نسبت به بعضی دیگر ممکن است در گزینش سخت گیرتر باشند, با این وجود باید به الزامات مربوط به معدل را با معدل خود کاملا مقایسه کنید تا متوجه شوید.

که آیا شما برای تحصیل در آن موسسه مناسب  هستند یا خیر.  در قدم دوم اطمینان از سطح زبان انگلیسی شما است. زیرا برای ورود به دانشگاه در هر مقطع تحصیلی آمریکا شرکت در آزمون تافل(TOFEL)یا آیلتس (IELTS)و داشتن مدرک آن الزامی است. برای دانشجویانی که قصد ورود به مقطع تحصیلات تکمیلی را دارند  ممکن است ملزم باشد که در آزمون GMATکه ویژه مدیریت بازرگانی است و یا  GRE  که عمومی و یا آزمون موضوعی است با توجه به دوره تحصیلی شان شرکت کنند.

توصیه نیلگام سفر:

پیشنهاد می کنیم برای اینکه مهلت ثبت نام را از دست ندهید، حداقل ۶ ماه قبل از شروع روند درخواستتان، خود را برای تافل یا آیلتس آماده کرده و در این آزمون ها شرکت کنید. بهترین راه برای به موقع رسیدن نتایج آزمون به موسسه انتخابی شما این است که اطمینان کامل نسبت به ارائه ی آن کسب کنید. برای ورودی پاییز سال بعد مهلت پذیرش عموماً در دسامبر تا اواسط ژانویه خواهد بود. در کشور آمریکا هیچ آزمون ملی و سراسری به معنای کنکور وجود ندارد؛ با این وجود، کمیته های پذیرش در دانشگاه های آمریکا برای پذیرش دانشجو بر اساس مهارت زبان انگلیسی، نمرات آزمون و پیشینه تحصیلی بعلاوه معدل شما تصمیم گیری می کنند.

ما بهترین مسیر را برای گرفتن وقت سفارت آمریکا ، اخذ ویزای آمریکا و در نهایت اقامت در آمریکا با تور آمریکا پیش روی شما خواهیم گذاشت.


سوالات متداول | FAQs


1. زمان شروع سال تحصیلی در دانشگاه‌های آمریکا چه زمانی است؟

در بیشتر دانشگاه‌های آمریکا، سال تحصیلی از اواخر ماه اوت یا اوایل سپتامبر شروع می‌شود و تا اواخر آوریل یا اوایل ماه مه ادامه دارد.

2. آیا همه دانشگاه‌های آمریکا در یک زمان شروع سال تحصیلی دارند؟

خیر، زمان شروع سال تحصیلی در دانشگاه‌های آمریکا ممکن است متفاوت باشد. برخی دانشگاه‌ها ممکن است در اوایل سپتامبر شروع کنند و برخی دیگر ممکن است در اواخر اوت یا حتی اوایل اکتبر شروع کنند.

3. آیا دانشگاه‌های آمریکا ترم تابستانی هم دارند؟

بله، بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا ترم تابستانی هم دارند. ترم تابستانی معمولاً کوتاه‌تر از ترم‌های تحصیلی عادی است و معمولاً شش تا هشت هفته طول می‌کشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *