مهاجرت

مهاجرت به آمریکا | راهنمای مهاجرت به آمریکا 2022

در این مطلب می خواهیم انواع روش مهاجرت به آمریکا از جمله مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل، مهاجرت کاری و یا مهاجرت خانوادگی به آمریکا را به شما توضیح داده، به بررسی جزئیات دریافت وقت سفارت و انواع متداول ویزای آمریکا بپردازیم.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که تمایل به مهاجرت به کشور پیشرفته آمریکا داشته و دوست دارد تا از مزایای ویژه رفاه، آزادی اجتماعی و زندگی در کشور مدرن و 72 ملت معروف دنیا برخوردار شود، مهاجرت به کشور آمریکا راه حل خوبی برای شما خواهد بود؛ اما بهتر است تا پیش از اقدام برای وقت سفارت و ویزای آمریکا و صرف وقت زیاد، به سراغ شانس قرعه کشی مشهور آمریکا یعنی لاتاری گرین کارت بروید.

برنامه ای که تحت آن هرساله تعداد زیادی از متقاضیان واجد شرایط به کشور آمریکا سفر کرده و از مزایای گرین کارت و اقامت دائم این کشور بهره مند می شوند.

در ادامه با شما به بررسی روند مهاجرت به آمریکا و انواع متداول آن می پردازیم.

مهاجرت به آمریکا

همان طور که می دانید، برای مهاجرت کوتاه مدت و یا بلند مدت به آمریکا، نیاز به یکی از انواع ویزای آمریکا خواهید داشت. اما متاسفانه سفارت آمریکا در ایران غیرفعال بوده و بخشی از امور ویزا به صورت اینترنتی و بخشی دیگر به صورت حضوری در کشورهای همسایه نظیر امارات و یا ترکیه انجام می شود.

فرقی نمی کند که هدف از مهاجرت شما تحصیلی، تجاری، خانوادگی و یا موارد دیگر باشد، چون در هر صورتی نیاز به اخذ وقت سفارت آمریکا در ابتدای کار خواهید داشت. از این رو باید به وب سایت کنسولگری آمریکا مراجعه کرده، برای رزرو اینترنتی وقت سفارت آمریکا اقدام کنید.

به طور معمول، انجام تمامی امور دانلود و تکمیل فرم درخواست ویزای آمریکا، آپلود مدارک مهاجرت و پرداخت هزینه های ویزا به صورت آنلاین و از طریق کردیت کارت انجام می شود، اما برای مرحله انگشت نگاری، مصاحبه ویزا و عکس بیومتریک، حضور شما در محل سفارت آمریکا در خارج از کشور الزامی خواهد بود.

اصولاً با توجه به وجود تنش ها و تحریم های آمریکا در مقابل کشور ایران، نباید توقع این را داشته باشید که به راحتی و در مدت زمان کمی موفق به اخذ ویزای آمریکا، سفر و یا مهاجرت به آمریکا شوید، بلکه در حقیقت، روند اخذ ویزا و مهاجرت به کشور آمریکا سخت و زمان بر بوده و نیازمند مدارک دقیق و دقت نظر زیاد متقاضی است.

مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل

در حال حاضر، مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل به عنوان بهترین و البته کم دردسرترین روش مهاجرتی به این کشور محسوب می شود. شما باید نسبت به رشته و مقطع تحصیلی مورد نظر خود، نخست برای دعوتنامه و یا همان نامه پذیرش تحصیلی یک دانشگاه آمریکایی درخواست دهید و پس از موفقیت در اخذ این نامه، برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا اقدام نمایید.

از این رو شما باید به وب سایت دانشگاه آمریکایی مورد نظر خود مراجعه کرده و جهت درخواست پذیرش تحصیلی، مدارک زیر را برای دپارتمان پذیرش دانشگاه بفرستید:

  • فرم درخواست پذیرش تکمیل و امضا شده
  • ترجمه رسمی ریزنمرات تحصیلی و دانشگاهی
  • ارائه مدرک زبان معتبر آیلتس و یا تافل
  • نامه تمکن مالی بانکی 3 تا 4 ماه اخیر
  • اسکن پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • دو قطعه عکس رنگی
  • ترجمه آخرین مدارک تحصیلی
  • رزومه و برنامه تحصیلی دانشجو
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • توصیه نامه 2 تا 3 استاد دانشگاه (برای مقاطع تکمیلی)
  • مدارک شغلی مرتبط با زمینه تحصیلی (در صورت وجود)
  • پرداخت هزینه ادمیشن فی

شما باید با توجه به تاریخ و زمان اپلای دانشگاه، فهرست ترجمه شده مدارک بالا را آماده کرده و برای دانشگاه آمریکایی مورد نظر خود بفرستید، البته باید به این نکته اشاره کنیم که هزینه درخواست پذیرش تحصیلی برای هر دانشجو، چیزی در حدود 100 تا 200 دلار است، از این رو بهتر است با دقت زیادی مدارک خود را آماده کرده و برای اخذ نامه پذیرش اقدام نمایید.

باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل،نیازمند بودجه و تمکن مالی نسبتاً زیادی بوده و نمی توان توقع تحصیل رایگان در این کشور را داشت. البته برخی از دانشجویان ممتاز امکان دریافت بورسیه فول فاند را از دانشگاه های آمریکا داشته و می توانند تحصیل کم هزینه را در این کشور تجربه کنند.

اما در حالت معمولی، کشور آمریکا در کنار کشورهایی نظیر انگلیس و استرالیا، جزو بهترین و البته گران ترین مقاصد تحصیلی دنیا محسوب می شوند. از این رو اگر دارای نمرات و رزومه تحصیلی درخشان نیستید و از توانایی پرداخت میانگین شهریه 20 تا 30 هزاری در هر ترم تحصیلی دانشگاه برخوردار نیستید، بهتر است بر روی فاکتوری نظیر کار دانشجویی حساب ویژه ای باز نکنید و به فکر استفاده از گزینه های دیگر مهاجرت به کشور آمریکا باشید.

مهاجرت به آمریکا از طریق کار

اگر تمایل به تجربه مهاجرت به آمریکا از طریق کار موقتی و یا دائمی را دارید، باید به این موضوع توجه داشته باشید که اولویت جذب نیروی کار در آمریکا با شهروندان بومی و افراد دارای کارت اقامت آمریکا است و به جز موارد استثنا نظیر کمبود نیروی کار تخصصی، از نیروی کار خارجی برای بازار کار خود استفاده نمی کند.

اگر به عنوان یک ایرانی قصد مهاجرت به کشور آمریکا از طریق کار و تجارت را داشته باشید، باید از یک دعوت نامه کاری از کارفرما و یا شرکتی معتبر در آمریکا برخوردار بوده و یا به عنوان نیروی کار یک شرکت بین المللی، مشغول کار در آمریکا شوید.

از این رو، باید رزومه کاری خود را برای شرکت های مرتبط با تخصص کاری خود ارسال کنید، کارفرما و شرکت خارجی، در صورتی که با کمبود نیروی کار بومی در حوزه کاری مورد نظر خود روبرو شده باشد، اجازه دریافت مجوز صدور دعوتنامه کاری را از سازمان کار آمریکا داشته و می تواند جاب آفر را برای شما ارسال کند.

سپس شما باید برای اخذ وقت سفارت آمریکا و ویزای بلند مدت کار در این کشور اقدام کرده و خود را برای مقدمات مهاجرت به آمریکا از طریق کار آماده کنید. باید به این موضوع توجه داشته باشید که انواع زیادی از ویزای کار آمریکا نظیر ویزای H1B، ویزای H-2A، H-2B، H-3، L1، P1 ، E1 و غیره وجود دارد که باید به تناسب تخصص و مهارت کاری شما انتخاب شود.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که رزومه و مهارت شغلی شما باید قابل ارزیابی و شناسایی در کشور آمریکا باشد، از بازار کار قبولی برخوردار بوده و فرد از مهارت زبان انگلیسی کافی برای ارتباط با همکاران جدید برخوردار باشد.

به طور معمول اعتبار ویزای کار در آمریکا برای حداقل یک سال بوده و با تمدید قرارداد کاری معتبر در این کشور، امکان تمدید کارت اقامت و حتی درخواست حق شهروندی پس از گذشت چند سال وجود دارد.

اما گزینه مهاجرت به کشور آمریکا از طریق کار، بسیار سخت، پیچیده و زمان بر بوده و در صورت نداشتن تجربه متقاضی و استفاده نکردن از مشاوره تخصصی، آنچنان توصیه نمی شود.

لازم به ذکر است که مهاجرت از طریق ویزای کارآفرینی و بیزینس پلن نیز یکی دیگر از روش های مهاجرت به آمریکا است که نیاز به مهارت زبان، تحصیلات دانشگاهی و سرمایه نسبتاٌ هنگفت اولیه در کنار یک ایده تجاری قابل اجرا و موجه دارد.

مهاجرت خانوادگی به آمریکا

این نوع از مهاجرت به آمریکا که به عنوان ویزای اسپانسرشیپ نیز شناخته می شود بستگی زیادی به اقوام نزدیک و درجه یک شما در کشور آمریکا دارد. بنابر قوانین فدرال این کشور، در صورتی که دارای یک فرد نزدیک نظیر همسر و یا فرزند در آمریکا باشید که دارای اقامت دائم و یا شهروندی آمریکا باشد، می توانید از طریق دعوتنامه اسپانسرشیپ وی، برای اخذ ویزای بلند مدت آمریکا و کارت اقامت این کشور اقدام کنید.

فرد اسپانسر در آمریکا باید حداقل تعهد 3 سال تا 10 سال را به دولت آمریکا بدهد که نیازهای اولیه از جمله مسکن و خورد و خوراک شما را برآورده می کند تا بتوانید با فرهنگ و سبک زندگی در آمریکا هماهنگ شده و بدون نیاز به پشتیبانی، به زندگی و کار در این کشور بپردازید.

به طور معمول، تنها داشتن کارت اقامت دائم و یا گرین کارت آمریکا کفایت نکرده و فرد میزبان در آمریکا باید از تمکن مالی کافی و شغلی مناسب برای پوشش هزینه های زندگی و فرد دعوت شده به این کشور برخوردار باشد.

مهاجرت به آمریکا از طریق پناهندگی

همواره یکی از روش های مهاجرت به آمریکا، روش Humanitarian  یا پناهندگی بوده که بیشتر مناسب متقاضیان جنگ زده و یا سیاسی است و به افراد عادی توصیه نمی شود. این بدین خاطر است که در این حالت، شما باید برای مدت زمان زیادی در کمپ خارج از فضای شهری و کار در آمریکا به سر ببرید و در صورت نداشتن دلایل قابل توجیه و منطقی، حتی بعد از گذشت چند سال از حضور خود در کمپ پناهندگی، به کشور مبدا باز گردانده خواهید شد.

معمولاً اگر بارها برای اخذ ویزای آمریکا تلاش کرده و به دلایل مختلف با رد درخواست ویزای آمریکا روبرو شده باشید و یا اینکه دارای شرایط اضطراری و قابل توجیه باشید، می توانید به سراغ گزینه مهاجرت به کشور آمریکا از طریق پناهندگی بروید، اما ما به هیچ عنوان این گزینه را به شما پیشنهاد نمی کنیم، چون هم زمان زیادی را از شما تلف می کند، رفتاری شایسته با شما نمی شود و هم اینکه در اغلب موارد از درصد موفقیت بسیار پایینی برخوردار است.

از این رو توصیه می کنیم تا جهت اقدام برای رزرو وقت سفارت آمریکا و اخذ یکی از انواع ویزای آمریکا به خوبی در رابطه با روش های مهاجرت به این کشور 72 ملت تحقیق کنید و از مشاوره تخصصی در این زمینه بهره ببرید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *