مهاجرت, ویزا

ملبورن – برنده پنج دوره در استرالیا

یک بار دیگر ملبورن به عنوان قابل سکونت ترین شهر دنیا انتخاب شده است. این خبر قدیمی است و از آن باخبریم زیرا کل پنج سال گذشته آن را شنیده ایم.شاید سال آینده اوضاع این طور نباشد اما این طور که معلوم است، ملبورن هنوز هم در جایگاه اول است و بابت آن جشن ملی نگرفته اند (اشتباه برداشت نکنید، ما از این بابت کلی خوشحال شدیم). اما پرافتخارترین جایزه که باعث خوشحالی استرالیایی ها (و به ویژه اهالی ملبورن) شده، باعث افزایش فرصت گفتگو در این باره شده است که نه تنها چرا ملبورن قابل زندگی ترین شهر دنیاست بلکه چرا استرالیا قابل زندگی ترین کشور دنیا است.

از کجا شروع کنیم؟

اقتصاد چه طور است؟ اقتصاد استرالیا شاهد رشد مداوم و مشخصه آن، نرخ بیکاری کم، تورم مهار شده، بدهی عمومی بسیار کم، و سیستم مالی قوی و پایدار است. استرالیا در سال ۲۰۱۲ بیستمین سال رشد مداوم اقتصادی با میانگین ۳٫۵% در سال را تجربه کرد. تقاضا برای منابع و انرژی از آسیا و به ویژه چین به شدت افزایش داشته استو باعث ایجاد مجرایی برای سرمایه گذاری منابع و رشد صادرات شده است. به طور خلاصه، استرالیا دارای یکی از پایدارترین اقتصادهای جهان است. استرالیا در مقایسه با کشورهای دیگر، هنوز تقریبا جوان است پس توان رقابت با کشورهایی که چند صد سال قدیمی تر هستند، مسئله تاثیرگذاری است؛ صرف نظر از این که آیا اقتصاد جهان برایتان جالب است یا نه.

استرالیا یکی از پایین ترین نرخ های بیکاری دنیا را دارد و به همین دلیل کارگران ماهر بسیاری از هر گوشه جهان، نه فقط به خاطر فرهنگ و سبک زندگی، بلکه فرصت یافتن شغل در زمینه مرتبط خود به اینجا سرازیر می شوند. این به معنی رشد تدریجی تولید ناخالص داخلی اعلامی بانک جهانی است و منجر به افزایش اقتصاد کلی شده است (ببخشید بازهم برگشتیم به اقتصاد).

جدا از اقتصاد و تولید ناخالص داخلی خیره کننده، استرالیا را به چشم مقصد ادامه تحصیل بسیاری از دانشجویان بین المللی می بینند. هجوم دانشجویان بین المللی که به استرالیا سرازیر می شوند و یا به دلیل سبک زندگی و فرهنگ ملت استرالیا (و نه فقط ملبورن) ترجیح می دهند در این کشور بمانند نتیجه برنامه های گسترده و بورسیه های بسیار و وجود بهترین دانشگاه ها و موسسات فنی است.

پس بله، ملبورن بهترین شهر جهان است. رتبه بندی های استرالیا در زمینه های پایداری، مراقبت درمانی، استانداردهای آموزشی، فرهنگ و هشداری زیست محیطی باعث شده استرالیا در اوج قرار بگیرد، بالاتر از شهرهایی همچون وین، تورنتو، هلسینکی، و سیدنی. اما نباید اجازه بدهیم این مسئله در ذهنمان رسوخ کند که اتفاقی بوده است. تلاش مردم کشور و دولت باعث شده نه تنها ملبورن بلکه کل استرالیا یکی از قابل زندگی ترین شهرهای جهان شود.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *