تحصیلی

انتخاب دانشگاه در استرالیا برای دانشجویان

انتخاب دانشگاه در کشور استرالیا برای دانشجویان

شما باید هر چیزی را در مورد دانشگاه های استرالیایی مانند شرایط تحصیلی، بودجه ها، پذیرش ها و درخواست ویزا بدانید. شما ممکن است بسیاری از مردمی را که در استرالیا درس می خوانند نشناسید اما ۴۳ دانشگاه دارد و حقیقتا برخی از مشهورترین دانشجویان بین المللی جهان در این دانشگاه ها هستند. این شگفت آور نیست ‎ زیرا ملبورن و سیدنی دو تا از بهترین شهرها برای دانشجویان هستند و مکان های ساده و دلپذیری دیگری با دانشگاه های برجسته جهان در جاهای دیگر جزیره قرار دارند. سیستم تحصیلی و روند درخواست آن متفاوت از کشورهای انگلیسی زبان دیگر است، بنابراین ما اطلاعاتی را که شما برای هر مرحله هر روش نیاز دارید جمع آوری کرده ایم.

شما باید هر چیزی را در مورد دانشگاه های استرالیایی مانند شرایط تحصیلی، بودجه ها، پذیرش ها و درخواست ویزا بدانید.

شما ممکن است بسیاری از مردمی را که در استرالیا درس می خوانند نشناسید اما ۴۳ دانشگاه دارد و حقیقتا برخی از مشهورترین دانشجویان بین المللی جهان در این دانشگاه ها هستند. این شگفت آور نیست ‎ زیرا ملبورن و سیدنی دو تا از بهترین شهرها برای دانشجویان هستند و مکان های ساده و دلپذیری دیگری با دانشگاه های برجسته جهان در جاهای دیگر جزیره قرار دارند. سیستم تحصیلی و روند درخواست آن متفاوت از کشورهای انگلیسی زبان دیگر است، بنابراین ما اطلاعاتی را که شما برای هر مرحله هر روش نیاز دارید جمع آوری کرده ایم.

دانشگاه های استرالیا

دانشگاه تقریبا در ساحل شرقی پراکنده اند که عبارتند از ۲۱ موسسه در بریسبان، سیدنی، کانبرا و شهرهای دیگر در کوئینزلند و New South Wales‎. ۸ دانشگاه دیگر در ملبورن و ۶ تای دیگر در آدلاید در ساحل جنوب غربی و یکی در بین آدلاید و ملبورن واقع شده اند.

در طرف دیگر جزیره ۵ دانشگاه در ساحل غربی در شهر پرث و شهر فرمانتل و تنها یکی در داروین دور از شمال قرار دارد. سی و چهارمین دانشگاه در هوبارت ‎واقع در جزیره تاسمانیا است که حداقل با وجود یک دانشگاه در هر ایالت یا منطقه کشور تکمیل می شود.

درصورتیکه شما دنبال تجربه علمی در خارج از کشورید ‎، شما علاقه مند خواهید بود که بدانید این موسسات برخی از بهترین موسسات در جهان هستند.۶ دانشگاه در استرالیا جزو ۱۰۰ رتبه برتر در سیستم رتبه بندی جهانی THE هستند. دانشگاه عالی رتبه کشور_دانشگاه ملبورن_رتبه هفتم را در بین دانشگاه های غیر اروپایی و غیر آمریکایی در جهان دارد.

حتی موسسات جدیدی که شما حتی نام آنها را نشنیده اید با این وجود به استانداردهای برجسته جهان دست یافته اند. بیش از یک چهارم دانشگاه های استرالیا جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر با قدمتی کمتر از ۵۰ سال هستند. این موسسات رو به رشد عبارتند از دانشگاه فناوری سیدنی، دانشگاه چالرز داروین و دانشگاه فناوری کوئینزلند.

شرایط تحصیلی و فرهنگ استرالیا

دو مدرک گرفتن یا گرفتن مدارک ترکیبی، انتخاب دو موضوع مانند هنر و علوم، هنر و قانون یا تجارت و مهندسی برای دانشجویان بسیار رایج است. گرفتن مدارک معمولا سه سال طول می کشد اما دوره های ترکیبی و برخی موضوعات درسی خاص ممکن است بیشتر طول بکشند.

درصورتیکه شما بخواهید نسبت به دانشگاه های آمریکایی سریع تخصصی تر شوید در سطح کارشناسی امکان پذیر تر است اما هنوز انعطاف پدیری بیشتری در مطالعه بیش از یک موضوع نیاز دارد و سطوح متوسط را ارائه می دهد. در سال اول شما گزینه های زیادی خواهید داشت_حدود ۴ موضوع برای هر ترم.

این سطوح متوسط کم کم تعمیم می یابد. درحالیکه دوره ها نسبتا مشابه سیستم اروپایی هستند اما دانشگاه های استرالیایی عموما نسبت به همتایان انگلیسی شان غیر رسمی تر شناخته شده اند. تدریس راحت تر است و شما ممکن است از طریق تدریس خصوصی هفتگی با ۱۰ تا ۳۰ دانشجو تماس بیشتری با مدرسان داشته باشید.

هر زمان که شما در استرالیا هستید احتمالا از شیوه زندگی خارج از منزل با گردش های منظم به ساحل و پارک های ملی لذت خواهید برد. در کنار این روش زندگی انتظار موج سواری، کباب درست کردن، کوهنوردی (پیاده روی) و دوچرخه سواری را داشته باشید.

پذیرش در دانشگاه های استرالیا

همانند دانشجویان استرالیایی شما هم گزینه هایی برای شروع تحصیل در دانشگاه در ترم اول (ماه مارس_ماه ژوئن) یا ترم دوم (ماه ژانویه_ماه اکتبر) دارید.

در صورتیکه شما بخواهید در ترم اول شروع کنید، درخواست شما باید حدود اواخر دسامبر به دانشگاه برسد. اغلب دانشجویان بومی درخواست خود را خیلی زودتر تحویل می دهند و این اغلب نظر خوبی است زیرا دانشگاه ها می توانند درست هفته های بعد تصمیم خود را اعلام کنند.

آخرین مهلت برای شروع در ترم دوم در ماه مه است اما باز توصیه می شود که کار را تا نزدیک به مهلت آخر انجام ندهید.

علاوه بر تکمیل فرم درخواست آنلاین از طریق ایمیل یا مراجعه حضوری شما باید هزینه درخواست را به موقع پرداخت کنید و در اغلب مواقع نتایج یک آزمون انگلیسی بعنوان زبان دوم مانند تافل یا آیلتس باید ارائه شود.

شما باید زمانیکه نتایج آزمون را دریافت کردید مستقیما نتایج را به موسسه ارسال کنید. در اینجا لیستی رایجی از صلاحیت های پذیرش مدارس عالی بین المللی را مشاهده کنید.

بسیاری از دانشگاه های استرالیایی توسط آژانس های تحصیلی ارائه شده اند بنابراین در صورتیکه شما تمایل به برون گذاری‎ برخی روندهای درخواست دارید، هنوز بهترین کار تحقیق کردن و محدود کردن گزینه های دانشگاه و سپس بررسی آژانس های ارائه دهنده انتخاب های عالی است.

تأمین بودجه تحصیل در استرالیا

برای تحصیل در مقطع کارشناسی، شهریه های تحصیلی بین ۱۵۰۰۰ دلار (۶۹۰۰ پوند) و ۳۳۰۰۰ دلار (۱۵۲۰۰ پوند) در هر سال را جستجو کنید.

اما شما ضرورتا مجبور نیستید این شهریه را خودتان پرداخت کنید. تعدادی بورسیه های تحصیلی دولتی استرالیایی و موقعیت های تأمین بودجه مستقیما از طرف دانشگاه وجود دارند که به شما در تأمین این هزینه ها کمک می کند.

به طور ویژه بورسیه های اعطائی استرالیا تنها به دانشجویان بین المللی از آسیا، آفریقا، خاورمیانه ‎ و اقیانوس آرام (لیست کشورهای شرکت کننده را می توانید در اینجا مشاهده کنید) تعلق می گیرد. آخرین مهلت درخواست اغلب در ماه آوریل است اما برای کشورهای مختلف متفاوت است.

ابزار جستجو دستی برای تمامی بورسیه های موجود برای دانشجویان بین المللی واجد شرایط توسط دولت استرالیا در اینجا مدیریت می شود.

ویزای استرالیا

تقریبا در تمامی موارد شما نیاز به اخذ ویزا بخش آموزش عالی (زیر گروه ۵۷۳) برای مدت زمان تحصیل تمام وقت خود به جز در مقطع بعد از کارشناسی پژوهش محور دارید.

شما تنها زمانیکه برای تحصیل در دانشگاهی خاص در استرالیا پذیرفته شوید می توانید درخواست ویزای آنجا را بدهید بنابراین در کنار در خواست خود شما نیاز به نامه پذیرش یا نامه ثبت نام دارید.

علاوه بر فرم آنلاین یا کاغذی شما همچنین نیاز دارید نشان دهید که شما برای ماندن خود در آنجا بودجه مالی (شخصی یا بورسیه) دارید ممکن است نیاز به آزمایش سلامت داشته باشید.

درست همزمان با درخواست دانشگاه شما باید نتیجه آزمون انگلیسی بعنوان زبان دوم و نیز مدارک علمی گذشته خود را ارائه دهید. شما همچنین باید توسط بیمه سلامت که می تواند با استفاده از پوشش بهداشت و سلامت دانشجویان خارج از کشور ترتیب داده شود، پوشش داده شوید.

هزینه یکبار درخواست ممکن است حدود ۵۵۰ دلار باشد. براساس مدت و تاریخ شروع تحصیلتان شما یک یا دو ماه بعد از اتمام تحصیلتان می توانید در استرالیا بمانید. در طول تحصیلتان شما چندین بار می توانید از استرالیا خارج شوید و دوباره باز گردید.

چنانچه بعد از فارق التحصیلی بخواهید در استرالیا کار کنید شما می توانید برای ویزای موقتی و برخی روش ها برای اقامت دائم درخواست دهید. ویزا دائمی تنها برای کارکنان ماهر بسته به صلاحیت، تجربه کاری و گاهی اوقات کارفرما ضمانت کننده امکان پذیر است.

در ابتدا اغلب ویزای کاری رایج برای فارق التحصیلان ویزای موقت فارق التحصیلی (زیر رده ۴۸۵) است که دو جریان مشابه دارد که تنها در سطح صلاحیتی که دانشجو باید در استرالیا دریافت کند متفاوتند. هر دو گزینه ویزای طولانی مدتی بین ۱۸ ماه تا ۴ سال بعد از فارق التحصیلی ارائه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *