تحصیلی

تغییر دوره یا موسسه تحصیلی در استرالیا

تغییر موسسه تحصیلی در استرالیا: راهنما برای دانشجویان بین‌المللی

استرالیا کشوری پهناور با فرهنگ غنی و سیستم آموزشی پیشرو است که هر ساله دانشجویان بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. اگر شما نیز قصد تحصیل در استرالیا را دارید، ممکن است در مقطعی از تحصیل خود تصمیم به تغییر دوره یا موسسه تحصیلی بگیرید. این کار می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، مانند تغییر علاقه شخصی، عدم رضایت از کیفیت آموزش، یا تمایل به تغییر مسیر شغلی. در این مقاله قصد داریم شما را با فرایند تغییر دوره یا موسسه تحصیلی در استرالیا آشنا کنیم و نکات مهمی را که باید در این زمینه در نظر بگیرید، به شما ارائه دهیم.

شرایط تغییر موسسه تحصیلی در استرالیا

برای تغییر دوره یا موسسه تحصیلی در استرالیا، باید شرایط خاصی را داشته باشید. این شرایط به شرح زیر است:

  • داشتن ویزای دانشجویی معتبر: برای تحصیل در استرالیا، باید ویزای دانشجویی داشته باشید. اگر ویزای شما در حال انقضا است، باید قبل از انقضا آن، برای تغییر دوره یا موسسه تحصیلی درخواست دهید.
  • تکمیل موفقیت‌آمیز دوره فعلی: اگر قصد تغییر دوره دارید، باید دوره فعلی خود را با موفقیت به پایان رسانده باشید. در صورتی که دوره فعلی شما در حال اتمام است، می‌توانید قبل از فارغ‌التحصیلی، برای تغییر دوره درخواست دهید.
  • اخذ پذیرش از موسسه جدید: برای تغییر موسسه تحصیلی، باید از موسسه جدید پذیرش بگیرید. موسسه جدید باید شرایط پذیرش شما را بررسی کند و مطمئن شود که شما صلاحیت لازم برای تحصیل در دوره مورد نظر را دارید.
  • مطابقت با الزامات زبان: اگر قصد تحصیل در یک دوره انگلیسی زبان را دارید، باید مدرک زبان معتبری ارائه دهید که نشان دهد تسلط کافی به زبان انگلیسی دارید.

تغییر موسسه تحصیلی در استرالیا

مطالب مرتبط:

ویزای استرالیا

وقت سفارت استرالیا

قبل از تصمیم به تغییر دوره یا موسسه، چیزهایی وجود دارد که باید بررسی و سازماندهی کنید. شما ابتدا باید از خدمات پشتیبانی دانشجویی در دانشگاه خود و یا دیگر مشاوران درخواست کمک و راهنمایی کنید. و از الزامات ویزای دانشجویی خود مطمئن شوید. تصور نکنید که مشاوره دوستان، دانشجویان و یا عوامل آموزشی درست است. و می‌بایست یک کپی از لغو دوره و کارهای اداری ثبت نام جدید خود نگه دارید.

به یاد داشته باشید، اگر شما در هر زمان بخواهید موسسه یا دوره خود را تغییر دهید باید با وزارت مهاجرت و حفاظت از مرزها (DIBP) در استرالیا تماس بگیرید و گواهی تأییدیه الکترونیکی ثبت نام (eCoE)  از موسسه جدید خود را ارائه نمایید.

تغییر رشته تحصیلی در استرالیا

اگر شما می‌خواهید در موسسه‌ای که در حال حاضر تحصیل می‌کنید در یک سطح مدرک تغییر رشته دهید، لازم نیست برای ویزای دانشجویی جدید اقدام کنید مگر اینکه ویزای فعلی شما در حال انقضا باشد.

تغییر سطح مدرک تحصیلی در استرالیا

اگر شما می‌خواهید سطح مدرک خود را تغییر دهید، به‌عنوان مثال از دیپلم به یک مدرک لیسانس، شما باید برای اخذ ویزای تحصیلی جدید اقدام کنید چراکه زیرگروه ویزای شما تغییر می‌کند. شما باید از وب‌سایت (DIBP) برای کسب اطلاعات بیشتر بازدید کنید.

تغییر موسسه تحصیلی در استرالیا

اگر شما به فکر تغییر موسسه فعلی خود هستید باید برای کسب اطلاعات در مورد این کار با موسسه خود صحبت کنید. در اکثر مواقع، اگر شما ۶ ماه اول دوره اصلی تحصیلی خود را در موسسه فعلی که ویزای دانشجویی شما به نام آن موسسه گرفته شده کامل نکرده باشید، موسسه جدید برای ثبت نام شما محدود خواهد شد.

اگر شما می‌خواهید قبل از تکمیل شش ماه اول دوره اصلی خود، موسسه خود را تغییر دهید، باید برای کسب موافقت با موسسه فعلی خود در استرالیا تماس بگیرید. برای بیرون آمدن از موسسه فعلی نیاز به یک نامه مبنی بر داشتن پیشنهاد از موسسه جدید دارید.

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *