تحصیلی

دانشگاه ایالتی هامبولت آمریکا

رویای آمریکایی خود را در دانشگاه ایالتی هامبولت آمریکا دنبال کنید!


دانشگاه ایالتی هامبولت (HSU) یا ایالت هامبولت، که گاهی اوقات هامبولت نیز نامیده می‌شود، شمالی‌ترین محوطه دانشگاهی سیستم دانشگاه ایالتی کالیفرنیا (CSU) با ۲۳ آموزشکده است که در آرکاتا، شهرستان هامبولت، کالیفرنیا، ایالات متحده واقع شده است.

محوطه دانشگاهی اصلی که در دامنه تپه‌ای در لبه‌ی جنگل رد وود ساحلی قرار دارد، چشم‌اندازهایی بسیار زیبا دارد که بر آرکاتا، بیشتر قسمت‌های خلیج هامبولت و آن سوی اقیانوس آرام مشرف است. شهر دانشگاهی که در ساحل کالیفرنیای شمالی و ۸ مایلی ( ۱۳ کیلومتری) شمال اورکا و ۲۷۹ مایلی (۴۴۹ کیلومتری) شمال سان فرانسیسکو، و ۶۵۴ مایلی (۵۱/۱۰۵۲ کیلومتری) شمال لوس آنجلس واقع شده است به دلیل داشتن زیبایی‌های طبیعی‌اش شهرت زیادی دارد.

این دانشگاه به سه دانشکده تقسیم می‌شود:

  1. دانشکده هنر
  2. علوم انسانی
  3. علوم اجتماعی

دانشکده منابع طبیعی و علوم تجربی؛ و دانشکده مطالعه‌های تخصصی. در آن، ۴۸ نوع مدرک کارشناسی، ۱۲ مدرک مختلف کارشناسی ارشد، بیش از ۶۰ رشته فرعی، و دست کم ۱۶ برنامه اعتبارنامه ارائه می‌شود. در HSU مدرک دکتری داده نمی‌شود.

دانشگاه ایالتی هامبولت به جز محوطه دانشگاهی اصلی چندین ساختمان و امکانات آموزشی خارج از محوطه شامل یک مرکز تحقیقاتی زیست شناسی دریایی، مرکز مراقبت از حیات وحش، موزه عمومی تاریخ طبیعی، نمایشگاه عمومی هنر، کشتی آموزشی و تحقیقاتی اقیانوس پیما (دریای مرجانی)، و یک جنگل نمایشی (جنگل جامعه آرکاتا) نیز دارد.

تاریخچه دانشگاه ایالتی هامبولت آمریکا

در ۱۶ ژوئن ۱۹۱۳، فرماندار کالیفرنیا هیرام جانسون آموزشکده عادی ایالت هامبولت را به‌عنوان یک دانش‌سرا بنا نهاد. این دانشکده پس از دانشمند معروف آلمانی الکساندر ون هامبولت نامگذاری شد. شهرهای آرکاتا و اورکا ( و تا حدی هم فورتونا) برای میزبانی محوطه دانشگاهی تازه با هم رقابت می‌کردند.

در پایان، آرکاتا زمانی که ویلیام پرستون و شرکت اتحادیه آب ۵۵ آکر زمین را برای آن اهدا کردند، برنده این رقابت شد. دانشگاه در تاریخ ۶ آوریل سال ۱۹۱۴ در ساختمان پیشین آموزشکده دستور زبان آرکاتا با ۷۸ دانشجو و ۵ عضو هیئت علمی افتتاح شد.

در ۲۶ می سال ۱۹۱۵ اولین جشن فارغ التحصیلی برای اولین گروه دانشجویان فارغ التحصیل شده که یک کلاس ۱۵ نفره دانشجویان دختر بودند، برگزار شد.

نام این آموزشکده تحت صلاحیت قانونی اداره آموزش و پرورش کالفرنیا به دانشکده تربیت معلم ایالت هامبولت و دانشکده رشته‌های فرعی تغییر یافته و در سال ۱۹۲۱ به محل فعلی منتقل شد. در سال ۱۹۲۴، و در زمان ریاست رالف والدو سویتمن شورای دانشجویی و انجمن فارغ التحصیلان سازماندهی شده و اولین روزنامه دانشجویی منتشر شد.

ارائه مدرک‌های کارشناسی که در سال ۱۹۲۷ ارائه می‌شدند، بار دیگر از سر گرفته شد. در سال ۱۹۳۵ نام این آموزشکده به دانشکده ایالتی هامبولت تغییر داده شد و لامبرجک به‌عنوان نماد خوش شانسی آن اهدا شد.

در سال ۱۹۳۷، دانشجویان یک کتابفروشی تعاونی و مغازه فروش نوشیدنی  دایر کردند که تا ۴۰ سال بعد به‌عنوان مرکز زندگی دانشجویی همچنان پابرجا بود.

در طول جنگ جهانی دوم، شورای دفاع شهر آرکاتا پیشنهاد کرد تا Founder’s Hall را که از اقیانوس آرام قابل دیدن است، استتار کنند تا از دید زیردریایی‌های ژاپنی مخفی بماند. شورا این درخواست را در سال ۱۹۴۲ مطرح کرد، اما Founder’s Hall تا بهار سال ۱۹۴۴ رنگ نشد.

این ساختمان تا سال ۱۹۴۸ به صورت استتار شده به رنگ سبز باقی ماند. در سال ۱۹۴۷ برنامه‌های فارغ التحصیلی ارائه شدند. در سال ۱۹۵۲ و در زمان ریاست سیمنز، HSU با پذیرش دانشجو از کشورهای خارجی مانند یوگسلاوی، آلمان، خاور نزدیک و نیز کشورهای تحت حاکمیت آمریکا مانند ساموآ، گوام و هاوایی گسترده‌تر شد.

دانشگاه ایالتی هامبولت آمریکا

دانشگاه ایالتی هامبولت آمریکا

مطلب مرتبط:

بهترین دانشگاه های پزشکی آمریکا در سال 2024

KHSC که بعدها KHSU شد – اولین ایستگاه رادیویی دانشکده در کالیفرنیا – نیز بنا نهاده شد.

در سال ۱۹۶۰، این دانشکده به سیستم دانشکده ایالتی کالیفرنیا که به تازگی شکل گرفته بود، ملحق شد. برنامه دانشکده مقدماتی که در سال ۱۹۶۲ پایان یافته بود، در سال ۱۹۶۴ و در دانشکده رد وودز (CR) واقع در حاشیه جنوبی اورکا دوباره بنا نهاده شد. CR در فاصله ۱۷ مایلی جنوب HSU قرار دارد و این دو مؤسسه روابط کاری نزدیکی با هم دارند و دانشجویان بسیاری پس از فارغ التحصیلی از CR به HSU می‌روند.

فعالیت‌های دانشجویی در محوطه دانشگاه در سراسر دهه ۱۹۶۰ و اوایل دهه ۱۹۷۰ افزایش یافتند و در اعتراضی به جنگ ویتنام با شرکت حدود ۸۰۰ دانشجو ( از ۳۶۰۰ دانشجو) در تظاهرات ۱۵ اکتبر ۱۹۶۹ به اوج خود رسیدند. پس از آن اعتراض دیگری با شرکت حدود ۳۰۰۰ دانشجو که پس از تهاجم به کامبوج اعتصابی را برنامه‌ریزی کرده بودند، شکل گرفت.

پس از رویدادهای مشابه این‌ها در ایالت، رئیس جمهور ریگان در می ۱۹۷۰ سیستم CSC را برای باقی مانده سال متوقف کرد. در دهه ۱۹۷۰، گروه‌های فمینیستی، فرهنگی و LGBT افزایش یافتند، و با اینکه مرکز زنان تنها گروهی بود که از دهه ۱۹۸۰ به جا ماند، اکثر گروه‌ها با رسیدن اواسط دهه ۱۹۹۰ بار دیگر نمایان شدند.

در حال حاضر، گروهی از دانشجویان متحد بر ضد کارگاه‌های بیگاری کشی در این محوطه دانشگاهی حضور دارند که برای جلب رأی نمایندگان به سود محصولات و خدمات اخلاقی در محوطه دانشگاهی فعالیت می‌کند.

دیوید فیلیپس(فارغ التحصیل HSU) در سال ۱۹۶۷ جشنواره فیلم هامبولت را بنا نهاد. این جشنواره اکنون یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های دانشجویی در دنیا است. در سال ۱۹۹۶برگزاری اکتشافات سالانه در کارگروه رقص و طبل زنی آفریقایی – کوبایی در جولای هر سال و در محوطه دانشگاه شروع شد.

این کارگروه، بزرگترین تجمع استادان فولکلوری آفریقایی – کوبایی در ایالات متحده است که دانشجویان را از سراسر کشور و اطراف جهان به آنجا می‌کشاند. در سال ۱۹۷۲، نام دانشکده به دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، هامبولت تغییر داده شد. با این حال، این دانشگاه هنوز هم به طور متداول ” ایالت هامبولت ” نامیده می‌شد.

نام آنکه منعکس کننده ایالت هامبولت است، در سال ۱۹۷۴ به دانشگاه ایالتی هامبولت تغییر داده شد. در سال ۱۹۷۴ ابتدا میزان ثبت نام در دانشگاه به ۷۵۰۰ نفر رسید، و با اینکه در سال بعد به حدود ۸۰۰۰ نفر رسید، همچنان یکی از کوچکترین دانشگاه‌ها در سیستم CSU باقی ماند.

در دهه ۱۹۸۰، دانشجویان بزرگسال بخش بزرگی از بدنه دانشجویی ایالت هامبولت را تشکیل می‌دادند و در سال ۱۹۸۶، ۴۰% دانشجویان بیش از ۲۵ سال سن داشتند. از آن زمان به بعد، این تعداد تا ۳۰% کاهش یافته است.

در سال ۱۹۸۷، دانشجویان و فعالان دانشجویی تعهد فارغ التحصیلی اختیاری مسئولیت اجتماعی و زیست محیطی را بنا نهادند. هدف از این تعهد آن بود که دانشجویان فارغ التحصیل شده را ترغیب کنند زمان ورود به بازار کار یا ادامه تحصیل خود مراقب آثار اجتماعی و زیست محیطی محل کار خود باشند. امروزه بیش از یکصد دانشگاه و دانشکده تا حدی از این تعهد استفاده می‌کنند.

در اینجا مطلب دانشگاه ایالتی هامبولت آمریکا به پایان می‌رسد. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.


سؤالات متداول | FAQs


1. دانشگاه ایالتی هامبولت در کجا واقع شده است؟

دانشگاه ایالتی هامبولت در آرکاتا، شهرستان هامبولت، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا واقع شده است. این شمالی‌ترین محوطه دانشگاهی سیستم دانشگاه ایالتی کالیفرنیا (CSU) است.

2. دانشگاه ایالتی هامبولت به چه نام‌هایی شناخته می‌شود؟

دانشگاه ایالتی هامبولت به نام‌های مختلفی شناخته می‌شود، از جمله:

  • ایالت هامبولت
  • HSU
  • دانشگاه کالیفرنیا، هامبولت (تا سال ۱۹۷۴)
  • دانشکده ایالتی کالیفرنیا، هامبولت (تا سال ۱۹۷۲)
  • دانشکده تربیت معلم ایالت هامبولت و دانشکده رشته‌های فرعی (تا سال ۱۹۳۵)
  • آموزشکده عادی ایالت هامبولت (تا سال ۱۹۳۵)

3. دانشگاه ایالتی هامبولت چه نوع مدرک‌هایی اعطا می‌کند؟

دانشگاه ایالتی هامبولت در حال حاضر مدرک دکتری ارائه نمی‌دهد، اما انواع مدرک‌های زیر را اعطا می‌کند:

  • ۴۸ نوع مدرک کارشناسی
  • ۱۲ مدرک مختلف کارشناسی ارشد
  • بیش از ۶۰ رشته فرعی
  • دست کم ۱۶ برنامه اعتبارنامه

4. دانشگاه ایالتی هامبولت چه نوع مدرک‌هایی ارائه می‌دهد؟

دانشگاه ایالتی هامبولت مدرک‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و گواهی‌نامه در رشته‌های مختلف ارائه می‌دهد. در این دانشگاه، ۴۸ نوع مدرک کارشناسی، ۱۲ مدرک مختلف کارشناسی ارشد، بیش از ۶۰ رشته فرعی، و دست کم ۱۶ برنامه اعتبارنامه ارائه می‌شود. در HSU مدرک دکتری داده نمی‌شود.

5. تاریخچه دانشگاه ایالتی هامبولت چیست؟

دانشگاه ایالتی هامبولت در سال ۱۹۱۳ تأسیس شد و در ابتدا به‌عنوان یک دانش‌سرا فعالیت می‌کرد. این دانشگاه در طول تاریخ خود نام‌های مختلفی داشته و به تدریج گسترش یافته است. در حال حاضر، HSU یکی از دانشگاه‌های معتبر در سیستم دانشگاه ایالتی کالیفرنیا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *