تحصیلی, مهاجرت

رتبه جهانی دانشگاه های کانادا در استخدام فارغ التحصیلان

کارفرمایان به صورت فزاینده ای به دنبال تجارب بین المللی، ابتکار و تجربه دنیای واقعی در میان کارکنان آینده خود می باشند. دانشگاه ها و کالج های کانادا سریعاً به خواسته ها و نیاز های کارفرمایان و ارائه برنامه ای که دانشجویان را برای زندگی فراتر از کلاس درس آماده می نماید پاسخ داده اند.

دانشجویان آینده نگر که به دنبال دانشگاه و کالج های احتمالی می باشند، مطمئناً اشتغال را به عنوان یکی از معیارهای خود برای انتخاب یک دانشگاه در نظر می گیرند. با نزدیک شدن سال جدید، دانشجویان حاضر ممکن است در فکر برنامه های اشتغال تابستانی باشند. برای آن دسته از دانشجویانی که برای فارغ التحصیلی آماده می شوند، حتی ماجرای بزرگتری وجود دارد: اینکه پس از دریافت دانشنامه ای که به سختی دریافت کرده اند چه کاری انجام دهند.

دانشجویان بین المللی آینده نگر که تحصیل در کانادا را انتخاب می کنند باید از آموزشی اطمینان یابند که آن ها را برای کار بین المللی و همچنین در یکی از قدرتمند ترین و پایدار ترین اقتصاد های جهان آماده می نماید. دانشگاه ها و کالج های کانادا به صورت فزاینده ای تلاش می کنند که آموزش های ارائه شده خود را بین المللی نمایند. در برخی موارد، این امر به شکل برنامه های آموزشی بوده که بر روی یکپارچه سازی موارد جهانی به موارد آموزشی تمرکز دارد. بسیاری از موسسات تلاش های خود را بر روی جذب هیئت علمی و دانشجویان از سراسر جهان متمرکز نموده اند.

اخیراً، رئیس دانشگاه مک گیل، سوزان فورتیه، و سفیر فرانسه در کانادا، نیکولا چاپیوس، مقاله ای را در گازت مونترال منتشر نموده اند که به تشویق دانشجویان کانادایی در زمینه تجارب تحصیل در خارج از کشور می پردازد.

آن ها می نویسند که: ” کارفرمایان ارزش داشتن کارکنانی با درک متقابل و دانش بازارهای جهانی را درک می نمایند. به دلایل خوبی، حدود ۶۰ درصد از GDP های کانادا نتیجه تجارت بین المللی می باشند. به منظور حفظ و توسعه آن روابط تجاری، درک بهتری از جهان مورد نیاز می باشد.”

در نتیجه دانشجویان بین المللی در کانادا، در حال حاضر از روز آغاز کلاس ها از همتایان خود پیش تر می باشند. دانشجویان بین المللی آن جهش برای تحصیل در خارج را انجام داده و خود را به یک فرهنگ و کشور جدید سپرده اند. افرادی که به منظور دستیابی به اهداف یادگیری خود، انطباق با موقعیت های جدید، و ابتکار عمل از آشنایان خود دور شده اند، و کارفرمایان این روحیه کارآفرینی را ارج می نهند.

رنک استخدام در کانادا

دو رتبه بندی دانشگاهی جدید بر روی استخدام فارغ اتحصیلان تمرکز نموده اند. هر تحقیق عوامل متفاوتی را در نظر گرفت، و نتایج تفاوت های مشخصی را نشان دادند. با این وجود، موسسات کانادایی، عملکرد قدرتمندی را در مقایسه با موسسات سراسر جهان نشان دادند.

رتبه بندی آموزش عالی تایمز بر اساس یک نظر سنجی آنلاین انجام گرفته توسط مشاور منابع انسانی فرانسوی در حال ظهور بوده است. پاسخ دهندگان از ۲۰ کشور از جمله کانادا، و شامل استخدام کنندگان سطح مدیریت و مدیر عامل های سطح بین المللی  بوده اند.

رتبه بندی آموزش عالی انجام شده توسط تایمز دانشگاه تورنتو را در رتبه ۱۴ ام جهانی و دانشگاه مک گیل را در رتبه ۱۸ ام جهانی قرار داده است. رتبه بندی آموزش عالی تایمز در داخل کانادا به قرار زیر می باشد:

  1. دانشگاه تورنتو
  2. دانشگاه مک گیل
  3. دانشگاه بریتیش کلمبیا
  4. دانشگاه واترلو
  5. دانشگاه مک مستر
  6. دانشگاه کویینز
  7. دانشگاه یورک
  8. دانشگاه کبک در مونترال
  9. دانشگاه اتاوا
  10. دانشگاه وسترن
  11. دانشگاه لاوال
  12. دانشگاه مونترال

رتبه بندی QS بر اساس تعدادی از عوامل مانند میزان اشتغال فارغ التحصیلان، نتایج فارغ التحصیلان، ارتباط به کسب و کار و شهرت دانشگاه بوده است. در رتبه بندی QS، دانشگاه واترلو در رتبه ۲۵ام، دانشگاه مک گیل در رتبه ۳۶ام، و دانشگاه بریتیش کلمبیا در رتبه ۴۸ام قرار گرفتند.

مطالعات بین المللی، فرصت های شغلی بین المللی  

نتیجه گیری فورتیه و چاپیوس، ” به عنوان یک ملت به واقع جهانی، کانادا نمی تواند به درون خود فرو رود. دادن فرصت یادگیری و ایجاد روابط خارجی به جوانان برای آینده جهانی کشور ضروری می باشد”، دانشجویان سراسر جهان که کانادا را برای تحصیلات عالی خود انتخاب می کنند برای شکل دادن به آن آینده جهانی بسیار مهم می باشند.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *