مهاجرت, مهاجرت کاری

زمان و مکان ارائه درخواست – برنامه نیروی کار متخصص کبک

زمان و مکان ارائه درخواست: برنامه نیروی کار متخصص کبک

regular program for skilled workers

برنامه نیروی کار متخصص کبک، یک سیستم امتیازبندی مبتنی بر شایستگی است که متقاضیان را بر اساس عواملی مانند سن، تحصیلات، سابقه کاری، مهارت زبان و سابقه اقامت قبلی در کبک ارزیابی می‌کند. کسانی که امتیاز کافی را کسب کنند، می‌توانند برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند. درخواست گواهی گزینش کبک (CSQ) معمولاً از خارج از کبک انجام می‌شود. به هرحال، تحت این شرایط، ممکن است ارائه درخواست در طول اقامت موقت در کبک به‌عنوان دانشجوی خارجی انجام شود.

ارائه درخواست CSQ به‌عنوان نیروی کار متخصص دلالت بر این دارد که این برنامه کوتاه مدت شما برای ورود به بازار کار کبک است. اگر شما می‌خواهید بعد از برنامه کنونی تحصیلی، به تحصیلات خود ادامه دهید، برای مثال در سطحی بالاتر، باید برنامه مهاجرت دائم را به تعویق بیندازید.

توجه داشته باشید زمانی که شما درخواست گواهی گزینش کبک را ارائه می‌دهید، نمی‌توانید آن را برای اضافه کردن دیپلم جدید به دست آمده بعد از ارائه درخواست، اصلاح کنید. برای داشتن مجوز درخواست CSQ در کبک تحت برنامه نیروی کار متخصص (Regulator Skilled Worker Program)، در طول اقامت برای تحصیلات، شما باید :

  •  با هدف اولیه تحصیل به کبک آمده باشید و گواهی پذیرش کبک (CAQ) برای تحصیل و ویزای تحصیلی معتبر داشته باشید، مگر اینکه به طور قانونی معاف باشید.
  •  تمام شرایط این مجوز و گواهی را داشته باشید ؛
  •  به دنبال گرفتن مدرک کارشناسی ارشد برنامه آموزش فنی و حرفه‌ای که حدود ۹۰۰ ساعت یا بیشتر است، برنامه تحصیلی کالج، برنامه دانشجوی دوره کارشناسی دانشگاه در مدت زمان حداقل ۱۲ ماه، یک برنامه فارغ‌التحصیلی مثل کارشناسی ارشد یا دیپلم تحصیلات حرفه‌ای DESS) تحصیلات تکمیلی)  یا برنامه دکترا ، باشید یا آن را با موفقیت تکمیل کرده باشید.
  •  حداقل نیمی از برنامه تحصیلتان را تکمیل کرده باشید، اگر زمان آن کمتر از ۱۸ ماه است یا سطح فارغ‌التحصیلی یا برنامه دانشگاهی دکترا است.
  •  ۱۲ ماه یا کمتر از پایان برنامه تحصیلی شما باشد ، اگر زمان آن ۱۸ ماه یا بیشتر است.

برنامه نیروی کار متخصص کبک


مطلب مرتبط: اقامت اسکیل ورکر فدرال کانادا


نکات مهم:

مهم است که قبل از ارائه درخواست، روند و قوانین مهاجرت را بخوانید و اطلاعات در رابطه با زمان پذیرش درخواست گواهی گزینش کبک به دست آورید.

اگر شما شرایط ارائه درخواست CSQ در کبک تحت برنامه نیروی کار متخصص (Regular Skilled Worker Program) را دارید، و تمایل به درخواست گواهی گزینش کبک دارید، باید یک اکانت در بخش پروژه کبک من باز کرده و درخواست گواهی گزینش را به صورت آنلاین تکمیل کنید.

مزایای برنامه نیروی کار متخصص کبک

برنامه نیروی کار متخصص کبک مزایای بسیاری برای متقاضیان دارد، از جمله:

  • شانس بالای اخذ اقامت دائم کانادا
  • امکان زندگی و کار در یکی از زیباترین و پررونق‌ترین استان‌های کانادا
  • دسترسی به فرصت‌های شغلی فراوان در زمینه‌های مختلف
  • برخورداری از کیفیت زندگی عالی و استانداردهای بالای رفاه اجتماعی
  • امکان دریافت خدمات آموزشی و بهداشتی رایگان

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. همچنین صفحه اینستاگرام نیلگام سفر را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *