تور, مهاجرت, ویزا

گردش در طبیعت استرالیا

پارک ملی دین تری

این ناحیه که میراث جهانی مناطق مرطوب استوایی است و در منتهی الیه شمالی کوئینزلند قرار دارد، از جمله اکوسیستم های باستانی روی زمین است. این ناحیه متعلق به مردم بومی شرق کوکو یالانجی (Eastern Kuku Yalanji) و بسیاری از مشخصه های طبیعی اش دارای اهمیت معنوی زیادی هستند. این پارک، دو بخش اصلی دارد: دره عمیق ماسمن (Mossman Gorge ) که آب های زلالش روی گرداله های گرانیتی می ریزد، و دماغه محنت (Cape Tribulation ) که جنگل های بارانی به دیواره های کنار ساحل ماسه های سفیدرنگ دریای مرجانی می رسد. امتداد خیره کننده ساحل، یکی از معدود مکان های جهان است که دو اکو سیستم غنی جهان به هم می رسند. تنوع زیستی باور نکردنی پارک به ۱۸ هزار گونه گیاهی، و انواع گونه های جانوری از جمله کاسوآری، کروکدیل، پروانه اولسیس آبی غول پیکر و کانگورو درختی مخفی بنت دارد. شهر تفریحی پورت داگلاس در جنوب پارک، مکانی عالی برای چیدن تدارکات سفری به داخل پارک است.

جزیره فریزر – استرالیا

جزیره فریزر که در فهرست میراث جهانی ثبت شده است، بین باندابرگ (Bundaberg) و بریسبین نزدیک ساحل شرقی استرالیا قرار دارد. این جزیره، بزرگ ترین جزیره ماسه ای جهان و یکی از بی همتاترین مکان ها برای سواری و ماجراجویی با خودروهای چهار محور در جهان است. در امتداد ساحل ۱۲۰ کیلومتری بادخور مسافران می توانند بقایای کشتی پاره های فرسوده، صخره های ماسه سنگی رنگی کثیدرال (The Cathedrals) و استخرهای ماهی پر از ماهی به نام استخرهای شامپاین (Champagne Pools) را ببینید.

در خشکی، برجسته ترین ها شامل برکه ها و دریاچه های آب شیرین زلال است که برخی از آب چشمه ها پر می شوند و بقیه در میانه کپه های شنی مرتفع قرار دارند. جنگل های بارانی نیز پر از تنوع حیرت انگیز گیاهی و جانوری است. کوسه، دلفین، و نهنگ در آب ها حرکت می کنند و جاذبه های خشکی شامل اسب وحشی، دینگو، خفاش، بادپر شکری، و بیش از ۳۰۰ گونه پرنده است. دسترسی به جزیره فریزر با اقیق از ساحل رین بو (Rainbow Beach)و خلیج هروی (Hervey Bay) است. وسایل نقلیه چهارمحور نیز در جزیره ضروری هستند چون خبری از جاده نیست.

پارک ملی کاکادو – استرالیا

پارک ملی کاکادو (Kakadu National Park) در انتهای بالایی قلمرو شمالی (Northern Territory) یک میراث جهانی و یکی از بزرگترین مناطق حیات وحش کره زمین است. کاکادو که در مساحتی به بزرگی بیش از ۱۹۸۴۰ کیلومتر مربع قرار دارد، بزرگ ترین پارک ملی استرالیا و دومین پارک ملی بزرگ جهان است. در مرزهای این پارک، جنگل های بارانی موسمی، باتلاق های کرنا، رودخانه ها، دره های عمیق، نقاشی های دیواری باستانی، تالاب ها، و آبشارها و تنوع حیرت آور حیات وحش را می توان دید. علاوه بر پستانداران و خزندگان بی شمار، بیش از ۳۰۰ گونه مختلف پرنده در این مکان خانه دارند . مسافران می توانند کروکدیل های آب شور را ببینند که خود را به داخل تالاب ها می کشند. مسافران می توانند اکوسیستم متنوع پارک را با خودرو، از آسمان و پیاده با شبکه گسترده مسیرهای پیاده روی ببینند و یا با قایق روی رودخانه یا دشت سیلابی حرکت کنند. طی فصل مرطوب (نوامبر تا آوریل)، بسیاری از جاده ها و جاذبه ها به دلیل سیل شدید بسته می شوند.

جاده بزرگ اقیانوسی – استرالیا

همه مقاصد برتر گردشگری دارای جاده های چشم نواز هستند که در استرالیا، جاده بزرگ اقیانوسی (Great Ocean Road) نام دارد. این جاده را ساختند تا طی دوران رکود بزرگ، اشتغال زایی انجام شود و جاده ۳۰۰ کیلومتر در امتداد ساحل جنوب شرقی استرالیا، از شهر موج سواری تورکوای (Torquay) تا شهر آلانزفورد (Allansford) نزدیک وارنامبول (Warrnambool) در ایالت ویکتوریا امتداد دارد. جاذبه های برتر کنار جاده ای شامل پارک ملی پورت کمپبل (Port Campbell National Park) با شکل های صخره ای ایجاد شده در اثر باد و موج به نام دوازده حواری، پل لندن، طاق، و تنگه لاک آرد (Loch Ard Gorge) است. از داخل هلیکوپتر، این شکل های صخره ای مانند قطعات پازلی به نظر می رسند که گویا با موج های اقیانوس جنوبی، پراکنده شده اند. نکات برجسته دیگر در امتداد جاده نیز شامل شهر تفریحی پرطرفدار لورن (Lorne) و پارک ملی اوتوی (Otway National Park) هستند که منطقه ای انبوه از اوکالیپتوس، جنگل های بارانی پر از سرخس، مسیرهای پیاده روی و آبشار است.

منطقه کیمبرلی و بروم- استرالیا

بروم که زمانی پایتخت مروارید جهان بود، حالا شهر توریستی پررونقی در جنوب منطقه چشم نواز کیمبرلی شده است. ماسه های سفیدرنگ به نظر بی پایان و دریای فیروزه ای ساحل کیبل (Cable Beach) که توریست ها در آن شترسواری می کنند، از جمله برترین جاذبه های شهر هستند. دیدنی های خاص دیگر شامل موزه تاریخی بروم، پارک کروکدیل بروم، و پلکانی به سوی ماه است که یک پدیده خاص است و بین مارچ تا اکتبر به چشم می خورد. در این پدیده، نور ماه باعث پیدایش وهم پلکانی می شود که به ماه راه دارد. بروم جای عالی برای گشتن در منطقه کیمبرلی است که مسافران می توانند در آن، آبشار افقی، دماغه لوک (Cape Leveque)، جاده رودخانه گیب (Gibb River Road)، پارک ملی پورنولولو یا بانگل بانگل (Purnululu (Bungle Bungle) National Park) و دیدنی های آبشارهای میچل (Mitchell Falls) را به چشم ببینند.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *