مهاجرت

۱۳ ویژگی منحصر به فرد زندگی در کانادا

تقریبا همه ما اطلاعات کاملی در خصوص شرایط زندگی در کانادا داریم. اینکه خدمات درمانی در کانادا رایگان است، چشم اندازهای زیبا و بکری در این کشور وجود دارد و در نهایت کیفیت بالای زندگی در شهرهای مختلف این کشور هر فردی را راضی خواهد کرد. اما موارد کوچک اما بسیار مهمی که کانادایی بودن را جذاب می‌کنند چه؟ در این مطلب قصد داریم ۱۳ مورد کمتر پرداخته شده در مورد کانادا که باعث می‌شود زندگی در این کشور، تجربه‌ای منحصر به فرد باشد را مرور می‌کنیم.

یوگای گروهی در محوطه پارلمان کانادا

بعد از ظهر هر چهارشنبه، محوطه چمن کاری شده پارلمان کانادا در شهر اتاوا میزبان علاقمندان ورزش یوگا است. سنتی که از سال‌ها پیش برجا مانده است و هر هفته حدود ۱۰۰۰ نفر را به همراه یک استاد مجرب یوگا در کنار یکدیگر جمع می‌کند. البته رکورد تعداد افراد حاضر در این میراث ورزشی، ۲۵۰۰ نفر بوده‌است.

پدال زدن در کنار کوه‌های یخ

یکی از جذاب ترین نکات درباره زندگی در کانادا فرصت دیدن کوه یخی است. این تجربه در ایالت نیوفواندلند تا جایی پیش می‌رود که می‌توانید با کرایه یک قایق کایاک، در کنار یک غول یخی پدال بزنید و از این شگفتی طبیعی لذت ببرید. این کوه‌های یخی که از یخچال‌های طبیعی غرب گرینلند جدا شده‌اند مسیری دراماتیک به سمت جنوب را طی می‌کنند که در کانادا به کوچه کوه یخی شهرت دارد.

شاهد طولانی ترین مهاجرت پستانداران جهان باشید

همه ساله در اوایل بهار نزدیک به ۲۰۰۰۰ نهنگ خاکستری از سواحل غربی به سمت جنوب و دریای برینگ مهاجرت می‌کنند. مسیری که به طور میانگین بین ۱۶۰۰۰ تا ۲۲ هزار کیلومتر مربع بطول خواهد انجامید و در بسیاری از مواقع این هجرت دست جمعی از سواحل قابل رویت است. البته قایق‌ها هم همیشه آماده هستند تا علاقمندان را تا جای ممکن به این بزرگترین پستانداران جهان نزدیک کنند.

تماشای شفق قطبی

زندگی در کانادا یک حسن بزرگ دارد و آن این است که به دلیل طبیعت متنوع، امکان تماشای پدیده‌های خاص طبیعی به سادگی امکان پذیر است. یکی از این پدیه‌ها، شفق قطبی است. بهترین زمان برای مشاهده این پدیده اعجاب انگیز اواسط آگوست و آوریل است و بهترین مکان در کانادا برای تماشای شفق قطبی هم یلو نایف (YellowKnife) مرکز و بزرگ‌ترین شهر نواحی شمال غرب کانادا است. همچنین می‌توانید محل دقیق کوه‌‌های یخی را با استفاده از وب سایت (https://icebergfinder.com/) جا نمایی کنید.

دسترسی به بزرگترین جاده تفریحی جهان

از هر پنج کانادایی، ۴ نفر تنها ۳۰ دقیقه با دنباله بزرگ (Great Trail) فاصله دارند. طولانی‌ترین مسیر تفریحی جهان به طول ۲۴ هزار کیلومتر که تمامی ۱۳ استان و نواحی کانادا را دربر می‌گیرد. این مسیر تفریحی در سال ۲۰۱۷ و همزمان با ۱۵۰th سالگرد ملی کانادا تکمیل شد، به عنوان بزرگترین دنباله تفریحی جهان به ثبت رسیده است.

شنا با خرس قطبی

تنها جایی در جهان که می‌توانید در حال شنا با یک خرس قطبی واقعی عکس سلفی بگیرید، کوچران در ایالت انتاریو کانادا است. واقعیت این است که در این زیستگاه طبیعی خرس های قطبی استخری تعبیه شده است که بین غول‌های سفید و شما تنها یک لایه نامرئی پلاکسی گلس زخیم قرار گرفته است. بنابریان همه دوستان را از این تجربه منحصر به فرد شگفت زده کنید.

اقامت در هتل یخی

شاید دوران اسکیموها به پایان رسیده باشد اما هر ساله در زمستان معماران کانادایی هتل هایی کاملا یخی می‌سازند تا هر علاقمندی بتواند تجربه‌ای نظیر اسکیمو‌ها داشته باشد. معروف‌ترن آنها هتل یخی کبک سیتی است. هتل‌های مشابهی در دیگر شهرهای کانادا از جمله مونترال ساخته شده‌اند که رویای بارها و رستوران‌های یخی در کانادا را برایتان محقق خواهند کرد.

شرکت در بزرگترین مسابقه کانو و کایاک جهان

بزرگترین مسابقه قایقرانی جهان با عنوان (مسابقه تا خورشید نیمه شب) پدال زنانی از سرتاسر کانادا و جهان را گرد هم می‌آورد تا مسیر ۷۱۵ کیلومتری بین وایت هورس تا داوسون سیتی واقع در ایالت یوکان را به رقابت بنشینند.

پدال زدن و یا قدم زدن در یکی از داینامیک ترین خلیج‌های جهان

سالانه بیش از ۱۰۰ میلیارد تن آب دریا وارد خلیج فاندی شده و از آن خارج می‌شود. یعنی بیش از تمام آب‌های شیرین رودخانه‌ای در سرتاسر جهان. خلیجی که درست بین ایالت‌های بروانزویک و نووا اسکوتیا قرار دارد. جزر و مد در خلیج فاندی به اندازه ای قوی است که در برخی مناطق آن، آب تا ۱۵ متر بالا می‌آید. در مناطقی از این خلیج همچون هوپ‌ول راک می‌توانید در بین جزایر گلدانی قایق سواری کنید و یا از میان صخره‌های استثنایی ساحلی راه بروید.

بازدید از پارک ژوراسیک واقعی

پارک ملی گرسلند در ایالت ساسکچوان کانادا غنی‌ترین منبع فسیل دایناسورها در کانادا و یکی از بزرگترین پارک‌های ژوراسیک در جهان محسوب می‌شود. فسیل دایناسورها در این پارک به اندازه‌ای تنوع دارد که هر علاقمندی به فیلم‌های استیفن اسپیلبرگ و مجموعه‌های ایندیانا جونز را راضی خواهد کرد. فهرست بهترین پارک‌های کانادا را در این لینک مشاهده کنید.

قدم زدن در بزرگترین یخچال طبیعی جهان

جاده‌ای یخ زده به طول ۲۳۲ کیلومتر، در دل کوه‌های راکی کانادا و بین شهرهای بانف و جسپر، تنها جایی در جهان است که دسترسی به یخچالی طبیعی برای بشر را ممکن می‌سازد. اواسط می و سپتامبر زمانی است که می‌توانید سوار بر خودروی آف رود از دل یخچال طبیعی کلمبیا در دل کوه‌های راکی عبور کنید.

سفارش تمبر با تصویر خودتان

هنوز نتوانستید نخست وزیری خود را قطعی کنید. مشکلی نیست. با سفارش تمبر شخصی به همراه تصویر صورت خود، یاد و خاطره خود را برای همیشه زنده نگه دارید. اداره پست کانادا این امکان را می‌دهد تا از طریق اینترنت و یا اپلیکیشن موبایل تمبر شخصی خود را سفارش دهید.

کشف جهان زیر آب در کنار نهنگ‌های سفید بلوگا

بندر غربی هادسون زیست‌گاه بیش از ۲۷ هزار نهنگ کوچک سفید بلوگا است. هر تابستان نزدیک به ۳ هزار نهنگ بلوگا در ساحل شرقی چرچیل ایالت منیتوبا جمع می‌شوند. تور لیدرهای محلی شما را به دیدن آنها خواهند برد و حتی می‌توانید با کمک مخزن اکسیین از داخل آب به تماشای آنها بنشینید. کانادا کشوری است سرتاسر هیجان، تنوع و قابل کشف! همراه با تور لوکس کانادا و با خدمات ویزای تضمینی کانادا در مجموعه شرکت‌های نیلگام، رویا را به واقعیت تبدیل کنید و جاذبه‌های منحصر به فرد کانادا را تجربه کنید.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *