مهاجرت, ویزا

افسر مهاجرت و مدت اعتبار ویزای مولتی کانادا


ویزای مولتی کانادا
 که در ایران با عناوینی همچون ویزای مولتیپل و یا ویزای ۵ ساله کانادا نیز شناخته می‌شوند، یکی از انواع ویزای موقت کانادا ست که به دارنده آن جواز می‌دهد بدون محدودیت و به دفعات به کشور کانادا سفر کند. البته عوامل بسیاری در تعیین مدت اعتبار این ویزا نقش دارند که در ادامه پیرامون آنها توضیح بیشتری خواهیم داد. دارنده این ویزا می‌تواند با هر بار ورود به خاک کانادا تا ۶ ماه در این کشور بماند اما اجازه کار یا تحصیل (بجز کُرس‌های کمتر از ۶ ماه) نخواهد داشت. البته مواردی نیز وجود دارند که می‌توان ویزای توریستی کانادا را به ویزای تحصیلی، شغلی و یا اقامت دائم تبدیل کرد.

مطلب مرتبط: تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری و تحصیلی در کانادا

عوامل تعیین کننده در اعتبار ویزای مولتی

همانگونه که پیشتر اشاره کردیم حداکثر اعتبار ویزای مولتیپل کانادا ۱۰ سال است که بسته به مدت زمان اعتبار گذرنامه هر فرد متغیر خواهد بود. برای مثال حداکثر اعتبار ویزای مولتیپل کانادا برای متقاضیان ایرانی ۵ سال است و این موضوع بدلیل اعتبار ۵ ساله پاسپورت ایرانی است. بطور کلی می‌توان گفت عوامل زیر بیشترین نقش را در تعیین میزان اعتبار ویزای مولتی کانادا ایفا می‌کنند:

    1. افسر مهاجرت و یا آفیسر پرونده
    1. اعتبار پاسپورت
    1. دعوتنامه ارسالی از کانادا
    1. افسر مرزی مستقر در فرودگاه

در تعریف کلی و بنابر اطلاعیه اخیر سفارت کانادا خطاب به افسران مهاجرت این کشور، میزان اعتبار گذرنانه متقاضی، تعیین کننده حداکثر اعتبار ویزای مولتیپل کانادا برای وی خواهد بود. برای مثال اگر در زمان درخواست ویزای کانادا، از اعتبار گذرنامه ۱ سال باقی مانده باشد، ویزای مولتیپل این فرد در بهترین شرایط یک ساله خواهد بود و نه حتی یک روز بیشتر.

بنابراین یکی از مواردی که باید در زمان ثبت نام آنلاین و یا مراجعه حضوری به سفارت کانادا مدنظر داشت، مدت اعتبار پاسپورت است. البته صرف اعتبار پاسپورت متضمن صدور ویزای مولتی کانادا با اعتبار حداکثری نخواهد بود. دعوتنامه‌ای معتبر از کشور کانادا همراه با تمامی ضمیمه‌های مورد نیاز، یکی دیگر از عواملی است که می‌تواند آفیسر پرونده را مجاب به صدور ویزای مولتیپل کانادا با حداکثر اعتبار مجاز نماید. دعوتنامه‌ای که اولا از طرف شخصی معتبر در کانادا ارسال شده باشد و ثانیا قواعد و ریزه‌کاری‌های یک دعوتنامه خوب را شامل شود.

مطلب مرتبط: دعوتنامه کانادا: ویزای توریستی کانادا با دعوتنامه

مورد بعدی و شاید مهمترین عامل در تعیین اعتبار ویزای مولتی کانادا، آفیسر رسیدگی به پرونده است. مرجع نهایی تصمیم‌گیری درخصوص اعتبار ویزای توریستی کانادا افسر مهاجرت یا آفیسر پرونده خواهد بود. اگرچه همانطور که اشاره شد سفارت کانادا چندی پیش تمام افسران مهاجرت خود را ترغیب کرد اعتبار ویزای مولتی کانادا را بر اساس حداکثر اعتبار پاسپورت متقاضی صادر کنند اما بازهم این آفسیر پرونده خواهد بود که تصمیم نهایی را در این رابطه اتخاذ خواهد کرد. برای مثال گاهی شاهد هستیم با وجود اعتبار ۴ ساله پاسپورت متقاضی بنا بر دلایلی که تنها افسر مهاجرت از آنها با خبر است! ویزای مولتی کانادا برای وی ۶ ماهه و یا یک ساله صادر شده‌است.

عامل آخر اما موردی است که بسیاری از متقاضیان محترم ویزای کانادا از آن بی اطلاع هستند؛ افسر مرزی مستقر در فرودگاه. بعضا دیده شده‌است افسر مهاجرت ویزای مولتی ۵ ساله برای یک پرونده صادر کرده اما افسر مرزی مستقر در فرودگاه، بنابر بررسی و تشخیص خود برای فرد تاریخ خروج مشخص می‌کند. بدین ترتیب که بر اساس مشاهدات و پرسش و پاسخ از مسافر با درج مهر بر روی ویزا، تاریخ خروج وی از خاک کانادا را مشخص می‌نماید.

بنابر این می‌توان گفت تعیین اعتبار ویزای مولتیپل کانادا بطور کامل از عهده وکیل و یا موسسه اقدام کننده خارج است و وکلا و موسسات حقوقی در بهترین شرایط تنها قادر خواهند بود ویزا شدن درخواست متقاضی را تضمین کنند و نه مدت اعتبار ویزای مولتی کانادا را. البته همواره می‌توان با مشاوره و آشنایی با زیر و بم تکمیل مدارک و ثبت درخواست ویزای کانادا، نه تنها شانس ویزا شدن درخواست را بیشتر کرد بلکه بر مدت زمان اعتبار این ویزا نیز افزود و آن را به حداکثر رساند. دپارتمان ویزا و وقت سفارت مجموعه شرکت‌های نیلگام با بهره‌مندی از کادری مجرب و سال‌ها تجربه در امور اخذ ویزا و اقامت کشور کانادا، آماده ارائه خدمات به متقاضیان محترم است.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *