ویزا

ثبت نام آنلاین ویزای کانادا | ثبت نام سایت سفارت

کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود و عجیب نیست که یکی از سازمان‌یافته‌ترین سیستم‌های مهاجرتی دنیا را نیز داشته باشد. دولت کانادا و اداره مهاجرت این کشور امکانی را فراهم کرده‌اند که بر اساس آن، متقاضیان ویزای کانادا می‌توانند درخواست خود را برای ویزای این کشور به صورت آنلاین و بدون دردسرهای مراجعه حضوری به سفارت انجام دهند. این موضوع به ویژه برای شهروندان ایرانی یک امتیاز مهم محسوب می‌شود زیرا سفارت کانادا در تهران تعطیل بوده و در نتیجه هیچ‌گونه خدمات کنسولی در ارتباط با ویزای کانادا در داخل ایران ارائه نمی‌شود. بنابراین ثبت نام آنلاین ویزای کانادا و عدم نیاز به مراجعه حضوری به سفارت کانادا برای ارائه درخواست ویزای این کشور تا حد زیادی باعث حل مشکل عدم فعالیت سفارت کانادا در ایران شده است.

چطور ویزای کانادا بگیریم؟

با توجه به سیستم یکپارچه دولت کانادا برای ورود مهاجران به این کشور، نحوه اخذ ویزای کانادا دارای یک روال کاملا مشخص بوده و فرآیند درخواست آن به صورت آنلاین انجام می‌شود. در ادامه صفر تا صد مراحل ثبت نام آنلاین ویزای کانادا توضیح داده خواهد شد.

ثبت نام در سایت دولت کانادا

برای گرفتن ویزای کانادا اولین کاری که باید انجام بدهید ثبت‌نام در سایت رسمی دولت کانادا است. برای ثبت‌نام در این سایت باید مراحل زیر را طی کنید.

۱- مراجعه به صفحه ثبت نام سایت

در مرحله اول ثبت نام آنلاین ویزای کانادا باید به صفحه ثبت‌نام سایت دولت کانادا مراجعه نموده و یک اکانت را برای خود ایجاد کنید. با ورود به این صفحه گزینه‌ای تحت عنوان Sign in with GCKey را مشاهده خواهید کرد. با کلیک روی این گزینه به صفحه بعدی منتقل می‌شوید که در آن باید روی دکمه Sing Up کلیک نمایید. در صفحه‌ای که با عنوان Terms and Conditions of Use مشخص شده می‌توانید شرایط و قوانین کلی را مطالعه نمایید. با انتخاب گزینه Accept در پایین صفحه به بخش ایجاد اکانت وارد خواهید شد.

در صفحه ایجاد اکانت و در کادر مشخص شده باید یک نام کاربری را برای خود انتخاب کنید. دقت داشته باشید که نام کاربری انتخاب‌شده باید بین ۶ تا ۸ کاراکتر داشته و حداکثر اعداد به کار رفته در آن ۷ رقم باشد. بعد از انتخاب نام کاربری در مرحله بعد باید یک پسورد انتخاب کنید. پسورد انتخابی شما باید بین ۸ تا ۱۶ کاراکتر بوده و در آن حتما باید از حداقل یک حرف بزرگ، یک حرف کوچک و یک عدد استفاده شده باشد. ضمنا گذرواژه انتخابی نباید شامل بیش از ۲ کاراکتر متوالی از نام کاربری شما باشد. با کلیک روی Continue به صفحه بعد خواهید رفت.

در صفحه بعد که با عنوان Recovery Questions مشخص شده باید کادرهای مورد نیاز از جمله کادر سوال و جواب را تکمیل کنید. تکمیل این کادرها بدین منظور انجام می‌گیرد که در صورت فراموشی گذرواژه بتوانید آن را بازیابی کنید. بعد از تکمیل کادرهای مذکور و رفتن به صفحه بعد با پیغام GCKey Sign Up Complete روبه‌رو خواهید شد که به معنای تکمیل فرآیند ثبت‌نام است. اکنون شما یک حساب کاربری در سایت دولت کانادا داشته و می‌توانید به مرحله بعدی ثبت نام آنلاین ویزای کانادا بروید.

۲- ثبت نام در سایت اداره مهاجرت کانادا

سایت اداره مهاجرت کانادا زیرمجموعه سایت رسمی دولت کانادا بوده و امور مربوط به مهاجرت و شهروندی از طریق آن انجام می‌شود. اگر مجددا گزینه Sign in with GCKey را انتخاب کنید وارد صفحه‌ای خواهید شد که در آن باید روی دکمه I Accept کلیک نمایید. با انتخاب این گزینه صفحه زیر برای شما نمایش داده خواهد شد.

در این صفحه باید اطلاعات خواسته شده شامل نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل و زبان مورد نظر خود را برای مکاتبات آینده انتخاب کنید. در صفحه بعد باید به سوالات امنیتی پاسخ داده و روی دکمه Continue کلیک کنید. با انجام این کار صفحه زیر برای شما نمایش داده خواهد شد که در آن باید گزینه apply to come to Canada را انتخاب کنید.

با کلیک روی این گزینه وارد صفحه Personal checklist می‌شوید که در آن با دو کادر مواجه خواهید شد. در صورتی که قبلا فرم‌های ورود به کانادا یا اکسپرس اینتری را تکمیل کرده باشید یک کد مرجع شخصی دارید که باید آن را در کادر اول وارد کنید. اما در صورتی که این کد را نداشته باشید باید یک سری از سوالات را پاسخ دهید تا مشخص شود که واجد شرایط درخواست ویزا  هستید یا خیر. برای ادامه روند یکی از سه گزینه مشخص شده را انتخاب کنید:

  • ویزای توریستی، تحصیلی یا مجوز کار
  • اکسپرس اینتری
  • تجربه بین‌المللی کانادا

بعد از انتخاب گزینه مورد نظر به صفحه‌ای انتقال داده خواهید شد که در آن سوالاتی در رابطه با نوع ویزای درخواستی، مدت زمان مورد نظر برای اقامت در کانادا، ملیت و… پرسیده شده است. در صفحات بعدی نیز سوالاتی در رابطه با مواردی از جمله تاهل، نحوه پرداخت هزینه درخواست و… پرسیده شده که بعد از پاسخ دادن به تمامی آن‌ها وضعیت شما در رابطه با واجد شرایط بودن برای ویزای مورد نظرتان مشخص خواهد شد. در صورتی که واجد شرایط ویزای کانادا باشید می‌توانید به مرحله بعدی درخواست ویزا بروید.

۳- ارسال مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای کانادا

بعد از پاسخ دادن به کلیه سوالات باید مدارک لازم را برای درخواست ویزای کانادا ارسال کنید. در صفحه ارسال مدارک، آیتم‌های مختلفی که شخص متقاضی باید نسبت به ارسال آن‌ها اقدام نماید قرار داده شده و با استفاده از دکمه آپلود می‌توانید نسبت به بارگذاری فایل مدارک خود اقدام نمایید. در همین صفحه هزینه درخواست ویزای کانادا نیز اعلام شده که برای درخواست ویزای توریستی ۱۰۰ دلار کانادا و برای بیومتریک ۸۵ دلار کانادا تعیین شده است.

۴- پرداخت هزینه های مربوطه

بعد از ثبت درخواست و بارگذاری کلیه مدارک مورد نیاز باید نسبت به پرداخت هزینه‌های مربوطه اقدام نمایید. پرداخت هزینه باید به صورت آنلاین و از طریق کارت‌های اعتباری از جمله مسترکارت انجام شود. با توجه به مشکلات کشورمان در زمینه ارتباطات بانکی در صورتی که دسترسی به کارت‌های اعتباری بین‌المللی ندارید می‌توانید انجام این کار را به مجموعه نیلگام بسپارید.

۵- ثبت نهایی درخواست

بعد از پرداخت هزینه‌های مربوطه باید نسبت به ثبت نهایی درخواست اقدام کنید. قبل از ثبت درخواست خود مجددا چک کنید که مدارک شما دچار نقص نباشد زیرا هر گونه نقص در مدارک و درخواست ممکن است باعث تاخیر در رسیدگی و حتی رد شدن درخواست شما شود. بعد از ثبت نهایی، درخواست شما برای بررسی به افسر مهاجرت ارجاع داده خواهد شد.

۶- انجام بیومتریک

برای ورود به کشور کانادا باید حتما اقدامات مربوط به بیومتریک را انجام داده باشید. اقدامات بیومتریک شامل انگشت‌نگاری و ثبت عکس دیجیتال می‌‎شود. برای انجام بیومتریک باید هزینه مربوط به آن را پرداخت کرده و منتظر دریافت نامه تاییدیه اداره مهاجرت برای انجام بیومتریک باشد. بعد از دریافت نامه تنها ۳۰ روز وقت دارید تا اقدام به انجام بیومتریک نمایید. برای انجام بیومتریک باید به یکی از مراکز درخواست ویزا VAC مراجعه کنید.

با توجه به این که در حال حاضر هیچ نوع خدمات کنسولی در رابطه با ویزای کانادا در داخل ایران ارائه نمی‌شود شهروندان ایرانی مجبور هستند برای انجام بیومتریک به کارگزاری‌های رسمی کشور کانادا در کشورهای همسایه از جمله ترکیه، امارات و ارمنستان مراجعه نمایند.

انجام بیومتریک در مراکز درخواست ویزای کشورهای همسایه ایران فقط با گرفتن وقت قبلی امکان‌پذیر خواهد بود.

در زمان مراجعه به کارگزاری باید علاوه بر نامه تاییدیه اداره مهاجرت کانادا، ایمیل تایید وقت و پاسپورت خود را نیز همراه داشته باشید. البته دقت داشته باشید که پاسپورت تنها به عنوان یک مدرک هویتی مورد نیاز بوده و بعد از انجام بیومتریک به شما تحویل داده خواهد شد.

۷- انتظار برای بررسی درخواست

بعد از انجام کلیه اقدامات گفته‌شده باید منتظر بمانید که پرونده شما توسط افسر مهاجرت کانادا مورد بررسی قرار بگیرد. فرآیند بررسی درخواست ویزای توریستی کانادا برای متقاضیان ایرانی به طور معمول ۲۸ روز طول می‌کشد. در صورتی که درخواست ویزا مورد تایید قرار بگیرد این موضوع از طریق ایمیل به شما اطلاع داده خواهد شد. در این مرحله از کار باید پاسپورت خود را به مراکز درخواست ویزای کانادا در کشورهای همسایه تحویل دهید تا ویزای کانادا در پاسپورت شما درج شود.

بر اساس شرایط متقاضی ممکن است مدارکی از جمله گواهی معاینات پزشکی و گواهی عدم سوءسابقه از وی خواسته شود.

چرا باید از خدمات پیکاپ ویزای کانادا استفاده کنیم؟

با توجه به این که هیچ گونه خدمات کنسولی در ارتباط با اخذ ویزای کانادا در داخل ایران ارائه نمی‌شود شهروندان ایرانی مجبور هستند که برای انجام امور مربوط به ویزای خود به کشورهای همسایه مانند ترکیه، امارات و ارمنستان مراجعه داشته باشند. طبیعتا مراجعه به این کشورها مستلزم صرف هزینه و وقت زیاد خواهد بود. استفاده از خدمات پیکاپ ویزا می‌تواند تا حد زیادی موجب کاهش هزینه‌های متقاضیان ویزای کانادا شود. در صورت استفاده از خدمات پیکاپ نیازی نخواهد بود که شخصا برای تحویل پاسپورت به کشورهای همسایه مراجعه کنید. بنابراین نیازی به پرداخت هزینه‌هایی مانند رزرو هتل و بلیط هواپیما نخواهید داشت و با هزینه بسیار کمتر، پاسپورت خود را تحویل خواهید گرفت.

در حال حاضر خدمات پیکاپ ویزای کانادا به وسیله مجموعه نیلگام از طریق شهرهای آنکارا، استانبول، دوبی، ابوظبی، ایروان و باکو انجام می‌شود.

اگرچه ثبت نام آنلاین ویزای کانادا دارای فرآیند مشخصی است اما برخی موارد از جمله بارگذاری مدارک مورد نیاز برای ویزا دارای برخی نکات ریز و پیچیدگی‌ها است که عدم توجه به آن‌ها ممکن است به قیمت ریجکت شدن درخواست ویزای شما تمام شود. از طرف دیگر، عدم ارائه خدمات کنسولی در رابطه با ویزای کانادا در داخل ایران موضوعی است که باعث شده کار شهروندان ایرانی برای اخذ ویزای کانادا کمی مشکل شود.

به همه این‌ها باید مشکلات بانکی و عدم دسترسی ایرانی‌ها به نظام بانکی جهانی برای پرداخت هزینه ویزا را نیز اضافه کنید. بنابراین توصیه می‌کنیم از خدمات و مشاوره موسسات فعال در این حوزه استفاده کنید. مجموعه نیلگام به عنوان یکی از باسابقه‌ترین هلدینگ‌های فعال در حوزه ویزا کلیه خدمات مربوط به گرفتن ویزای کانادا از جمله ثبت‌نام آنلاین و ارائه درخواست، گرفتن وقت کارگزاری جهت انجام بیومتریک و پیکاپ پاسپورت را به صورت صفر تا صد انجام می‌دهد.

امکان پرداخت هزینه خدمات با ارز دیجیتال امکان پذیر است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

75237 – 021 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *